INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:[speciale vermelding voor jonge hond Vincent. :shock: :app:
Van toch ook nog behoorlijk jonge honden als Tony en Johan zijn we al gewoon dat ze zo straf zijn. :mrgreen:
Buiten de top 10 nog speciale vermelding voor Dimitri Pollentier :app: , maar toch ook voor Dimitri Van Oost die maar net achter twee geroutineerde quizzers eindigde. :thumb1:
denk niet dat, behalve de Espen, Phon en Keiem (?) en nog een paar andere moedige jongelingen (van oa Gebird) iemand jonger was dan mezelf zaterdag : Vince is van '71 of '72, net zoals Johan, dacht ik, ikzelf ben van '75 en ben dus nog heel even even dicht bij de 20s als de 40s 8) :wink:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef:
marc schreef:
27: Celistica van Crystal Castles uit Canada: een drievoudige solo voor Vincent Matten :app:
schitterend, Vince !
En dan denken dat ik Crystal Castles heb leren kennen van Vince én deze single eigenlijk heel goed ken (kenDE blijkbaar), maar één of andere mysterieuze kracht mij iets anders deed opschrijven (dat 'welk land?' deed mij zoeken in Scandinavië en al de rest kon blijkbaar niet, vreemde dingen doet/denkt een mens toch) :banghead: :banghead: :banghead:
Same here. Vince en ik waren het er recent nog over eens dat dit een prachtnummer is (en ik volg de groep ook al van in het begin). Tefelgenoot Dirk kreeg al medelijden met mij toen hij zag hoe de frustratie zich van mij meester maakte toen ik er maar niet opkwam :doh:

Als je kansen krijgt, moet je ze nemen. Mooie triple van Vince :app:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door SepPuKu »

Devil's answer schreef: Met het verwijzen naar "dat had ik ook nog geweten, als..." doe ik overigens zelf ook niet mee.
In elke kwis worden zo'n missers wel eens gecompenseerd door gelukkige gokjes, dus ja, die achterafjes zijn altijd relatief, hé.
Zo bekijk ik het ook meestal, Devil. Nu was het echter niet zo, dus ik ventileer het graag op dit forum. Beschouw het als mijn therapie :roll:

Laat het flauw klinken maar heb ronde 1 eens bekeken: overal waar ik de titel juist heb, heb ik ook de uitvoerder behalve bij Happy house (titel is gekend, cover kende ik niet) en verder It's a fine day en The creeps waar ik niet op de uitvoerders kwam. Als je weet dat Marc zowat alle titels liet horen, heb ik daar echt een capitale fout gemaakt door te lang te vitten op gepasseerde fragmenten (vb. was het nu weer Billy of Johnny Preston) en bij onbekende fragmenten tussendoor met een half oor te luisteren of de stem bekend klonk. Bij de 14 andere fragmenten had ik m.a.w. geen enkele titel juist :?

Een fundamentele fout die ik in de 2de helft van de quiz niet meer maakte (op aanraden van Lars eigenlijk, die terecht opmerkte dat je voluit moet gaan voor fragment dat je op dat moment hoort, klinkt evident maar ja). Heb daar ook nog enkele missers gehad maar die heb ik m.i. wel gecompenseerd met goeie gokken op titels (zoals je aangeeft) en idd. dat heeft iedereen wel eens.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Keiem »

Tonyvdb schreef:denk niet dat, behalve de Espen, Phon en Keiem (?) en nog een paar andere moedige jongelingen (van oa Gebird) iemand jonger was dan mezelf zaterdag : Vince is van '71 of '72, net zoals Johan, dacht ik, ikzelf ben van '75 en ben dus nog heel even even dicht bij de 20s als de 40s 8) :wink:
Ha, ik word nog bij de jongeren gerekend. Ik heb blijkbaar altijd een babyface gehad :mrgreen:
Ik ben van '74 !
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef:
Tonyvdb schreef:denk niet dat, behalve de Espen, Phon en Keiem (?) en nog een paar andere moedige jongelingen (van oa Gebird) iemand jonger was dan mezelf zaterdag : Vince is van '71 of '72, net zoals Johan, dacht ik, ikzelf ben van '75 en ben dus nog heel even even dicht bij de 20s als de 40s 8) :wink:
Ha, ik word nog bij de jongeren gerekend. Ik heb blijkbaar altijd een babyface gehad :mrgreen:
Ik ben van '74 !
vandaar dat vraagtekentje hé, Dimi :)
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door marc »

Sixties

Hoe gescoord werd op de sixties, vindt u hier. Het totaal bedroeg 73 punten. Als de analyse klopt (opnieuw: correct me if I’m wrong), is er slechts één QM-solo geweest in de 60’s. Met name Leslie Kong als producer van Toots and the Maytals. Ook is er slechts een fragment dat slechts twee mensen juist hadden: Visions of Johanna. Conclusie: te makkelijk, in vergelijking met de rest van de quiz? We will come to that.

Dooms Marc 67
Van Assche Marc 67
Buysse Marc 65
Van Moer, Lars 65
Joos Frans 64
De Ceukelaire Luk 63
Matten vincent 57
Vandenbogaerde, tony 56
De Bruyn, Ludwig 54
Peeters Ivo 53
Medaerts Eddy 52
Van Mele Danny 52
Vermeiren Johan 52
Wouters Wim 51
De Preter Patrick 50
Verhulst Dirk 50
Van Geffen Jorgen 49
Wijckmans Jef 49
Vereecken Luc 49
De Smet Wouter 48
Van Rattingen Filip 45
Van Landuyt Steven 45
Heymans Mario 43
Claessens Stefan 41
Pepermans Kurt 41
Pollentier Dimitri 40
Verbeeck Davy 38
Malfait PieterJan 36
Vervloet Steven 35
Gheeraert Bert 33
Claes Tom 31
Roobroek Jurgen 31
Op De Beeck Becky 28
Stolen Guy 26
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door DVNO »

Marc,

nu niet dat het per se nodig is want bovenaan zullen we waarschijnlijk niet geëindigd zijn :D, maar ik merk hier juist op dat Sven en ik niet in de lijst staan. Zal wsl wel iets te maken hebben met onze late inschrijving.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
straight banana schreef:[speciale vermelding voor jonge hond Vincent. :shock: :app:
Van toch ook nog behoorlijk jonge honden als Tony en Johan zijn we al gewoon dat ze zo straf zijn. :mrgreen:
Buiten de top 10 nog speciale vermelding voor Dimitri Pollentier :app: , maar toch ook voor Dimitri Van Oost die maar net achter twee geroutineerde quizzers eindigde. :thumb1:
denk niet dat, behalve de Espen, Phon en Keiem (?) en nog een paar andere moedige jongelingen (van oa Gebird) iemand jonger was dan mezelf zaterdag : Vince is van '71 of '72, net zoals Johan, dacht ik, ikzelf ben van '75 en ben dus nog heel even even dicht bij de 20s als de 40s 8) :wink:

Ja, dat heb je dan hé als je al jaren straf bezig bent. Mensen gaan je al een beetje als een oude rot beschouwen, terwijl je natuurlijk nog een broekje bent. 8)
Bij Vince en Keiem is dat dan omgekeerd. Zij zijn, dacht ik, nog niet zo heel lang bezig in het quizcircuit, waardoor zij als jonge, opkomende talenten worden aanzien.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:. Mensen gaan je al een beetje als een oude rot beschouwen, terwijl je natuurlijk nog een broekje bent. 8)
Bij Vince en Keiem is dat dan omgekeerd. Zij zijn, dacht ik, nog niet zo heel lang bezig in het quizcircuit, waardoor zij als jonge, opkomende talenten worden aanzien.
zo is dat, is dus allemaal relatief : winnaar Marc VA is trouwens ook nog maar 41, ik schat zowat de gemiddelde leeftijd (of zelfs nog iets lager?) zaterdag.

Alhoewel ik Marc VA niet als winnaar had verwacht, Lars niet in de top vijf en Keiem niet in de subtop (en die gast van Afghan Pigs die 10e werd : wie is hij? vanwaar komt hij? wat drijft hem?), is Vince voor mij toch dé revelatie van deze quiz : zeven jaar geleden nam hij (met oa zijn vader) deel aan de 1e Stardust Popquiz en eindigde ergens achteraan : heeft een hele weg afgelegd en geeft verre van de indruk dat hij aan zijn plafond zit.
Wordt een te duchten concurrent voor lieden met podium-ambities op volgende individuele quizzen (wat mij doet denken : we hebben winnaar Marc VA nog niet gehoord of gezien hier)
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door marc »

Gerookt'espe schreef:Marc,

nu niet dat het per se nodig is want bovenaan zullen we waarschijnlijk niet geëindigd zijn :D, maar ik merk hier juist op dat Sven en ik niet in de lijst staan. Zal wsl wel iets te maken hebben met onze late inschrijving.

Dat klopt. Ik heb jullie resultaten wel bekeken qua solo's en dergelijke, maar jullie inschrijving was te laat om in de overzichtstabel opgenomen te worden...
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door vinceluka »

Tonyvdb schreef:
straight banana schreef:. Mensen gaan je al een beetje als een oude rot beschouwen, terwijl je natuurlijk nog een broekje bent. 8)
Bij Vince en Keiem is dat dan omgekeerd. Zij zijn, dacht ik, nog niet zo heel lang bezig in het quizcircuit, waardoor zij als jonge, opkomende talenten worden aanzien.
zo is dat, is dus allemaal relatief : winnaar Marc VA is trouwens ook nog maar 41, ik schat zowat de gemiddelde leeftijd (of zelfs nog iets lager?) zaterdag.

Alhoewel ik Marc VA niet als winnaar had verwacht, Lars niet in de top vijf en Keiem niet in de subtop (en die gast van Afghan Pigs die 10e werd : wie is hij? vanwaar komt hij? wat drijft hem?), is Vince voor mij toch dé revelatie van deze quiz : zeven jaar geleden nam hij (met oa zijn vader) deel aan de 1e Stardust Popquiz en eindigde ergens achteraan : heeft een hele weg afgelegd en geeft verre van de indruk dat hij aan zijn plafond zit.
Wordt een te duchten concurrent voor lieden met podium-ambities op volgende individuele quizzen (wat mij doet denken : we hebben winnaar Marc VA nog niet gehoord of gezien hier)
Heb sindsdien wat vooruitgang geboekt dat klopt
maar is normaal als je zowat 35 quizzen op een jaar doet (nog 5 en ik zit aan 100 stuks) en zelf quizzen opstelt.
Heb eens in de archieven gekeken en mijn eerste deelname aan de Stardust was in juni 2006, 4 jaar geleden dus
31ste op 42, met een familieploegske inderdaad.
Eerste quiz in circuit was de verloren zoon quiz 2007 met Scary Monsters (niet de huidige opstelling, enkel Dimitri alias Dirty Harry was er toen ook bij)
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door berwt »

Ik kan niet achter blijven met een :app: op te zetten voor organisator Marc, de top 3 van de 60's Marc, Marc en Marc en ook voor de rest die zeer goed gepresteerd heeft.

Ikzelf ben eigenlijk best tevreden met mijn 31e plaats. De oldies waren "gemakkelijk" genoeg om daar punten te sprokkelen (in de 60's sta ik blijkbaar nog een plaats hoger dan in de algemene rangschikking..?; trouwens: ik zie er misschien wat afgeleefd uit, maar ik ben er ook nog maar 30 :wink:). Tevens heb ik, vind ik, nog veel punten kunnen verzamelen ook op nummers die ik van mijn leven niet gehoord had, door stemmen en/of stijlen en titels te herkennen. Daaromtrent wil ik wel nog dit kwijt: stemmen en stijlen herkennen is een kwaliteit als muziekkenner vind ik, titels uit de tekst pikken veel minder (niet eigenlijk). Daarom vind ik het niet meteen positief dat de titels er bewust worden in gelaten. Uit wat ik de voorbije jaren op dit forum, in de zalen en buiten tussen de rokers heb opgevangen, heb ik wel het gevoel alleen te staan met die mening, maar soit. Ik wil hier geen heilig huisje omver rijden hoor, gewoon een mening als een ander.

En ja, zet die schelln espe ook maar in de decennium-lijstjes; zoals altijd zijn ze voor mij een nuttiger referentie dan die oudjes en vroegrijpen (zoals tony). In het algemeen klassement heb ik me overigens netjes tussen de 2 genesteld.

In elk geval ben ik super content dat ik mee gedaan heb. Bedankt voor de fijne avond! En bedankt aan Michel voor de lift terug naar huis.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door SepPuKu »

berwt schreef: ... stemmen en stijlen herkennen is een kwaliteit als muziekkenner vind ik, titels uit de tekst pikken veel minder (niet eigenlijk). Daarom vind ik het niet meteen positief dat de titels er bewust worden in gelaten. Uit wat ik de voorbije jaren op dit forum, in de zalen en buiten tussen de rokers heb opgevangen, heb ik wel het gevoel alleen te staan met die mening, maar soit. Ik wil hier geen heilig huisje omver rijden hoor, gewoon een mening als een ander.
Neen Bert, je staat hierin zeker niet alleen. T.t.z. persoonlijk vind ik dat je ten dele gelijk hebt.

Liefst afwisseling op alle vlakken en in 'normale' omstandigheden (lees: in ploegverband) zeker ook daarin. Want te veel titels weggeven, verhindert dat degenen die sterk zijn in titels reproduceren op dat vlak 'op eigen kracht' al eens kunnen scoren. Stel dat je dan op bepaalde uitvoerders niet kunt komen, wetende dat de titel - die je zelf vanaf seconde 1 al kon neerpennen - voor iedereen werd weggegeven, dan wordt het pas echt frustrerend.

Anderzijds: weinig of geen titels weggeven trekt de gemiddelde scores ferm omlaag. Het aanvoelen van het gros van de ploegen is dan al gauw: 'veel te moelijk'. Hoe je het ook draait of keert: hogere scores geven vaak meer voldoening, zeker bij ploegen uit 'de 2de helft' die o.w.v. die extra bonuspunten wat meer aansluiting behouden met de betere ploegen (ook al blijft het objectief gezien eigenlijk dezelfde quiz). Bovendien wordt het bij pittiger quizzen al gauw een hele corvee als je de hele tijd in je geheugen moet graven naar titels.

Liefst dus iets tussen de 2 maar ik kan begrijpen dat je voor een individuele nog wat meer titels prijsgeeft om het iets meer laagdrempelig te houden. In ploegverband krijg je meer ruimte om op titels te zoeken en daar ga ik die extra uitdaging ook graag voluit aan :thumb1:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door berwt »

Je eerste paragraaf is net hoe ik het ook zie.
De tweede kan ik wel volgen, maar ik ben niet 100% akkoord. "Hogere scores" en "laagdrempelig" zijn nu toevallig 2 van mijn favoriete muziekquizbegrippen, maar je kunt die toch even goed bereiken door makkelijker fragmenten te gebruiken ipv evidente titels weg te geven? Dan hou je er zelf ook nog een beter gevoel aan over toch omdat je die punten echt verdiend hebt? Voor alle duidelijkheid: ik vind nu ook niet dat alle titels moeten weggeknipt worden. Je argument kan sporadisch wél gebruikt worden, vind ik, als je bijvoorbeeld met een thema werkt en je vindt niet genoeg makkelijke fragmenten die erin passen, kun je misschien wel wat helpen met te zorgen dat de titel er zeker nog in voorkomt. Of als je per se dat of dit subliem doch onbekend nummer wil laten horen aan je publiek.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door rino »

berwt schreef: Daaromtrent wil ik wel nog dit kwijt: stemmen en stijlen herkennen is een kwaliteit als muziekkenner vind ik, titels uit de tekst pikken veel minder (niet eigenlijk). Daarom vind ik het niet meteen positief dat de titels er bewust worden in gelaten. Uit wat ik de voorbije jaren op dit forum, in de zalen en buiten tussen de rokers heb opgevangen, heb ik wel het gevoel alleen te staan met die mening, maar soit. Ik wil hier geen heilig huisje omver rijden hoor, gewoon een mening als een ander
Je bent zeker niet alleen met die mening, berwt. Ik heb het een tijdje geleden ook al eens aangekaart hier. Maar ik kan SepPuKu wel volgen als hij vindt dat er een evenwicht moet zijn teneinde de quizzen iets toegankelijker te houden.
Als ik het me goed herinner werden op de vorige Individuele (die van Frans Joos) zelfs vooral (om niet te zeggen uitsluitend) nummers gevraagd waarvan de titel zelfs helemaal niet in het nummer voorkomt.

Proficiat trouwens aan alle deelnemers en medewerkers aan de Individuele van zaterdag, en zeker aan de Marc'en (top 2 en organisator), aan de immer sterke Tony voor zijn gedeelde 3de plaats met een bijgevolg even goeie Devil's Answer en aan de verbluffend sterke Vinceluka.
Plaats reactie