1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door Big Banana »

"De Rechte Bananen" willen ook graag een plaatske... :banana-guitar:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door SepPuKu »

Dan zitten we bijna in de dubbele cijfers :banana-linedance:
Cpt. Bollock
Lead Singer
Berichten: 175
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 20:50
Locatie: Lokeren

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door Cpt. Bollock »

en nog een plaatsje voor My Dying Pride aub
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door SepPuKu »

Ok Cpt. Bollock :dance:

Leuk om vast te stellen dat jullie een stapje verder durven te gaan dan het uitsluitend spelen van instapquizzen (cf. ook inschrijving Moordquiz) :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door SepPuKu »

Net als bij de namiddagquiz zitten we na een tiental (x4) snelle beslissers in een periode van relatieve radiostilte. Hopelijk hebben we ondertussen in al die stilte nog een aantal teams in wording en trekken de inschrijvingen dus nog wat aan in de laatste anderhalve maand.

Ondertussen nog wat info (voor wie ook de thread van de namiddagquiz bezoekt: je ondervindt mogelijks een zeker deja-vu gevoel :mrgreen: ):
* De quiz werd recent voorgespeeld en de nodige aanpassingen worden volop doorgevoerd. De voorspelers hadden de twijfelachtige eer om als proefkonijnen te fungeren zodat de moeilijkere en minder geslaagde elementen duidelijk te detecteren waren (is als opsteller soms moeilijk in te schatten). Heb deze zaken zonder veel spijt geschrapt of afgevijld.
* Over de concepten in de resp. reeksen ben ik zelf zeer tevreden, heb gelukkig ook de indruk dat ze leuk zijn om te beleven. Bepaalde reeksen zullen m.i. niet gauw nagebootst worden...

Toch nog even onderstrepen dat niet alle oplossingen gevonden zullen worden door keihard weten of niet weten. Bepaalde ontbrekende antwoorden zal je kunnen opvissen eens het thema van een ronde duidelijk wordt. Wie bv. de duoquizzen van NGMB al eens meespeelde of de recente film- en muziekquiz van Peter zal weten wat ik bedoel.

De ronden voor de pauze bevatten weliswaar enkele puzzelaspecten maar op een eerder ontspannen manier. Scherprechter wordt ongetwijfeld het gedeelte tussen de 2 pauzes, waar fragmenten en theorie samen 1 geheel zullen vormen en teamwork en enig multitasken de boodschap wordt. Dit was oorspronkelijk 1 "Monster-ronde" maar dat bleek een brug te ver (sorry voorspelers ;) ). Het wordt omgegooid tot 3 deelronden, om alles vlotter speelbaar te maken. Na de laatste pauze kunnen kleinere kloofjes tussen de ploegen uiteraard nog overbrugd worden maar de posities zullen tegen dan in grote lijnen wel vaststaan. Het concept in dat laatste blok werd unaniem als leukste ervaren, dat versterkt dus de keuze om hiermee te eindigen.

De laatste Nescioquiz werd gewonnen met een score van net boven de 80%, ik hoop dat deze quiz gewonnen wordt met een score van tussen 83 en 87%. Mits enige affiniteit met muziek (die zich niet beperkt tot een minimum aan decennia of genres) moet elk team tevens boven de 50% kunnen uitkomen.
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door fLEEtfox »

Johan, het klinkt allemaal 'avontuurlijk' en zijn wel benieuwd.
Wil je the 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse onder voorbehoud inschrijven. We proberen zo vlug mogelijk die ov te laten wegvallen....
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door SepPuKu »

Volgaarne :handgestures-thumbupright:

Misschien moet ik wat meer teasertjes beginnen posten... :whistle:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door rino »

rino schreef:3. Starbuk & Sam Gooris.
Dit mag je veranderen in 'Starbuk & Apollo'. :cry:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door SepPuKu »

Ok Rino. Ondertussen een nieuwe inschrijving van onze Nederlandse vrienden van Blue Moon :dance:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door SepPuKu »

Langs deze weg bevestig ik nog even dat de 2 quizzen gewoon doorgaan zoals voorzien (tenzij er nog ploegen zouden afvallen :shock: ). De laatste voorbereidingen verlopen - gezien de magere opkomst - wel met ‘iets minder’ ijver en enthousiasme maar na al het werk de boel annuleren gaat toch ook iets te ver (hoewel de gedachte eerlijk gezegd wel even opkwam :doh: ).

De bedoeling blijft uiteraard om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen (wie meewerkt weet – cf. mijn recente stalkmails :mrgreen: - wat ik bedoel). Maar ik vrees dat het daarbij dan wel blijft:
- De verhoopte extra inkomsten van de duoquiz dienden wat financiële ademruimte te geven, vooral dan i.f.v. een iets betere prijzentafel. Aangezien de 2 quizzen samen echter minder deelnemers zullen hebben dan de laatste Nescioquiz zal de prijzentafel eerder wat moeten inboeten. Dat is elementaire wiskunde, sorry guys (& girls) :?
- Er komt hoogst waarschijnlijk ook geen analyse achteraf, aangeven welke 4 of 5 teams bepaalde fragmenten herkenden is belachelijk als er slechts een dozijn aanwezig waren.

Klinkt misschien vrij cynisch maar het lijkt beter hierover duidelijk te communiceren. Ook al weet ik dat niemand het bv. voor de prijzen doet, had toch liever nog wat mooiere hoofdprijzen voorzien.

Neen, de rek is er duidelijk wat uit en dat vraagt om conclusies. Het meest verwarrende is alleszins dat (bij de quizzen die ik opstelde) de opkomst omgekeerd evenredig is aan de inspanningen die geleverd worden om de quiz aantrekkelijker/speelbaarder te maken, rekening te houden met verzuchtingen bij vorige quizzen, ... . Wie weet klets ik dus nog eens een quizke bij elkaar als ik een uurtje of 2 tijd heb, benieuwd of er dan wel volk op afkomt :mrgreen: Want ik moet daar eerlijk in zijn: niemand verplicht me om zo veel tijd te steken in het samenstellen van een quiz en daarbij een kater te riskeren als het voor een halfvolle zaal is.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door SepPuKu »

Ziezo, efkes stoom aflaten doet deugd, nu nog even opladen voor de laatste loodjes van de voorbereiding. Persoonlijk is de voldoening van de uitwerking in elk geval nooit groter geweest :music-listening: en er is ook een zekere nieuwsgierigheid hoe de aanwezigen het resultaat zullen beleven :think:

Aan alle deelnemers alvast veel succes gewenst :music-rockout:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door Luk »

Johan, we kijken er in elk geval naar uit.
Dat (olv) achter Sympathie vur den Duvel mocht eigenlijk al lang weg, sorry...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door SepPuKu »

Ging ik al van uit Luk, anders had ik het al gehoord :handgestures-thumbupright:

Er hoeft zich trouwens niemand persoonlijk geviseerd te voelen hoor (ook al enkele reacties via PM ontvangen), er zijn voldoende goede redenen te verzinnen om niet te gaan quizzen. Maar men kan niet rond de vaststelling dat het gros van de quizploegen niet thuis geeft, nietwaar :?
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door fLEEtfox »

SepPuKu schreef:Ging ik al van uit Luk, anders had ik het al gehoord :handgestures-thumbupright:
uw theorie gaat ook op voor ons, Johan. Nog niet gehoord dat we niet kwamen : dus we komen :think:

ook gewoon vergeten van ov'tje weg te laten halen.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 1e "Hey hey we're the monsters"-quiz - zat. 23 juni 2012

Bericht door Keiem »

SepPuKu schreef:Er zal verder overwogen worden (zeker als er wat gelegenheidsteams opduiken die voor het idee te vinden zijn) om 2 varianten aan te maken van de tipbladen die bij sommige reeksen horen. De makkelijkere variant zal veel meer prijsgeven over de links, hopelijk werkt dat voor gelegenheidsteams enigszins drempelverlagend i.f.v. deelname...
Gaat dit idee nu door, of is het gewoon voor iedereen hetzelfde?
Plaats reactie