INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Lars
Rock Legend
Berichten: 1579
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Lars »

vinceluka schreef:Vooreerst proficiat aan alle deelnemers en in het bijzonder aan de overtuigende winnaar Marc van Assche en de rest van het brede podium (Marc Buysse, Tony en Luk). :bow:
Verder Lars, een routinier die zaterdag bewezen heeft dat hij nog de vinger aan de pols houdt en iedereen inclusief zichzelf verrastte. :thumb1:
Hoogste debutant Progres :thumb1:
Jaja, de jonge garde rukt op. :mrgreen:

Serieus, op dit makkelijkere niveau kan ik de schade in de jaren 1990 en 2000 nog heel aardig beperken, ook al denk ik dat ik des te meer punten haalde naarmate het decennium ouder was. Zelfs op de jaren 1960, die ik maar sinds 1964 meemaakte en dan nog totaal niet bewust van de popmuziek, zal ik meer gehaald hebben dan op de jaren 1970...

Ik ben wel benieuwd naar de uitslag per decennium!


Nog bedankt voor de complimenten aan mijn adres, Vincent en Johan. Ik had wel op top 10 gehoopt; top 5 had ik nooit durven verwachten.

Misschien speelt ook wel mee dat ik geregeld individuele quizzen speel, in het milieu van algemene quizzen. De zenuwen of de foutjes van anderen had ik NIET. Wel een paar verkeerde gokken (Frank Black solo ipv Pixies, Thom Yorke solo ipv Radiohead) maar letterlijk geen enkele misser die ik had MOETEN weten, zoals de meeste andere deelnemers er blijkbaar wel enkele hadden... Ik zeg dat zeker niet om te stoefen, want eigenlijk geef ik hiermee aan dat ik NIET zoals de tegenstanders mag zeggen: "Eigenlijk had ik nog pakweg 8 punten meer moeten hebben".
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Devils answer »

Lars schreef:Nog bedankt voor de complimenten aan mijn adres, Vincent en Johan. Ik had wel op top 10 gehoopt; top 5 had ik nooit durven verwachten.

Misschien speelt ook wel mee dat ik geregeld individuele quizzen speel, in het milieu van algemene quizzen. De zenuwen of de foutjes van anderen had ik NIET. Wel een paar verkeerde gokken (Frank Black solo ipv Pixies, Thom Yorke solo ipv Radiohead) maar letterlijk geen enkele misser die ik had MOETEN weten, zoals de meeste andere deelnemers er blijkbaar wel enkele hadden... Ik zeg dat zeker niet om te stoefen, want eigenlijk geef ik hiermee aan dat ik NIET zoals de tegenstanders mag zeggen: "Eigenlijk had ik nog pakweg 8 punten meer moeten hebben".
Niet te bescheiden, Lars!
Ook ik was verrast door jouw sterke score en remonte tegenover de vorige individuele muziekquizzen...
:thumb1:
Je kan misschien opwerpen dat je toen (2006, 2008) die ervaring uit het algemene (individuele) quizcircuit nog niet zoveel had, maar ik denk dat je daar toch ook al langer "thuis" bent.

Met het verwijzen naar "dat had ik ook nog geweten, als..." doe ik overigens zelf ook niet mee.
In elke kwis worden zo'n missers wel eens gecompenseerd door gelukkige gokjes, dus ja, die achterafjes zijn altijd relatief, hé.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1579
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Lars »

Mijn uitleg van ervaring op andere individuele quizzen -inderdaad al vele jaren- en bijhorende koelbloedigheid helpt om te verklaren waarom ik stand houd tussen jonkies die titels van bekende songs van U2 of MGMT weggooien. They know who they are. :wink:

Ik weet niet of ik van een "remonte" mag/moet spreken. Tegenover de vorige quiz van Marc steeg ik van 6 naar 5: da's eigenlijk zowat status quo, alhoewel de top 5 natuurlijk een beter gevoel geeft. Tegenover de quiz van Frans stijg ik 6 plaatsen, maar daar lagen de accenten anders... Misschien waren de uitschuivertjes van de tegenstanders daar minder erg voor hen omdat er toen meer kuitenbijters waren waarop het verschil gemaakt kon worden.

Enfin, genoeg over mezelf geleuterd. Hebben de absolute toppers uit de top 2 hier niks te melden, of willen ze hun geheime kneepjes niet onthullen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door vinceluka »

SepPuKu schreef: Zoals verwacht duikt Vince stevig de top-10 in... maar het was wel niet de bedoeling om de onderlinge Monster-strijd te winnen hee :mrgreen: Hij mag nu beginnen wennen aan zijn favorietenrol :app:
Sorry Johan :makeup: maar je was wel beter in het pronostikeren :mrgreen:

Was m.i. enkel mogelijk doordat er zoveel haalbare fragmenten in zaten.
Wanneer men iets dieper graaft / moeilijker gaat, dan zie ik dat nooit gebeuren
jouw kunde om te scoren met kuitenbijters heeft de Scary Monsters namelijk al vele overwinningen opgeleverd
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door vinceluka »

Devil's answer schreef: Met het verwijzen naar "dat had ik ook nog geweten, als..." doe ik overigens zelf ook niet mee.
In elke kwis worden zo'n missers wel eens gecompenseerd door gelukkige gokjes, dus ja, die achterafjes zijn altijd relatief, hé.
Normaal doe ik dat zelden of nooit, komt flauw over hé
maar kon het deze keer niet laten. :oops:

Als jij het nog nooit gedaan hebt, heb je uiteraard het recht om met stenen te werpen :wink: :twisted:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Joe Roxy »

SepPuKu schreef:
marc schreef: 34: Hysteric van de Yeah yeah yeah’s met naam zangeres Karen O: titel niemand, uitvoerder en bijkomende vraag solo voor Steven Vervloet aka Joe Roxy :app:
Op deze zat ik mijn hoofd te breken, schoot me pas op het einde van de ronde te binnen maar... wist tegen dan al niet meer dat het in het rijtje met de theorievraag thuishoorde en heb het dus ergens anders neergepend :roll:

Maar het is Steven uiteraard van harte gegund, mooie solo :app:
Bij de Fab4 zat ik er dichtbij met Mew voor Solo, maar nu er knal op.
Ik had het niet verwacht, maar ben dan ook zeer blij om uiteindelijk eens een solo te scoren. Ik kende het nummer niet echt, wegens laatste plaat nog niet gehoord te hebben, maar het klonk ook zoals de geweldige single 'Maps'
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Devils answer »

vinceluka schreef:
Devil's answer schreef: Met het verwijzen naar "dat had ik ook nog geweten, als..." doe ik overigens zelf ook niet mee.
In elke kwis worden zo'n missers wel eens gecompenseerd door gelukkige gokjes, dus ja, die achterafjes zijn altijd relatief, hé.
Normaal doe ik dat zelden of nooit, komt flauw over hé
maar kon het deze keer niet laten. :oops:

Als jij het nog nooit gedaan hebt, heb je uiteraard het recht om met stenen te werpen :wink: :twisted:
Ow, sorry :doh: , het was niet verwijtend bedoeld, hoor. Ik viseerde ook niemand.
Iedereen spreekt voor zich uiteraard, maar ik weet dat het voor sommige lezers-quizzers (die zich niet eens actief aan het forum wagen) nogal "raar" overkomt.
Wil iemand graag zijn frustratie uiten om gemiste kansen, dan mag dat uiteraard.

Zelf probeer ik zo'n uitlatingen te beperken tot de flagrante missers die nog grappig zijn om eens te verhalen (denk ikzelf :doh: op dat moment dan toch alweer!).
Het is dus best mogelijk dat ik er ook aan mee gedaan heb, hoor.
Maar voor deze quiz dus niet...

Mijn bijdrage was geen scherpe afkeuring van zo'n verzuchtingen, hoor, Vinceluka.
En ik wil ook geen "voorbeeld" stellen, hoor.

Allez, stort jullie hart maar eens uit... Na zo'n stress-avond mag dat toch eens? :D
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door marc »

Ronde 4
Titel Uitvoerder
1 David Watts The Kinks
2 The first cut is the deepest PP Arnold Cat Stevens (auteur?)
3 Cathy's clown Everly Brothers
4 What a man Linda Lyndell
5 Well Allright Buddy Holly
6 Handbags and gladrags Chris Farlowe
7 Sweet Black Angel Rolling Stones Angela Davis (song over welke activiste?)
8 Rainy days and mondays The Carpenters
9 Dreadlock holiday 10 CC
10 Be my day The Cats
11 Winterlong Neil Young
12 Aan de andere kant vd heuvels Liesbeth List /Ramses Shaffy
13 What do you do for money honey AC/DC
14 Jive talking Boogie Box High George Michael (gastzanger op dit project?)
15 Guns of Brixton The Clash
16 Showing out (get fresh at the weekend) Mel & Kim
17 I still haven't found what I'm looking for U2
18 Mercy Seat Nick Cave
19 If you tolerate this then your children will be next Manic Street Preachers
20 Never Ever All Saints

21 Seven ways to love Cola Boy Saint Etienne (Cola Boy is project van?)
22 Frozen Madonna
23 Letter to Memphis Pixies
24 Welcome to tomorrow (Are you ready) Snap
25 Velvet The Big Pink
26 Viva la vida Coldplay
27 Celestica Crystal Castles Canada (land?)
28 Sometimes Michael Franti/Spearhead
29 Keep Control Sono
30 Beggin Madcon


(Opnieuw, corrigeer indien nodig...)

7. Angela Davis werd ingevuld door Marc Dooms, Frans Joos en Lars Van Moer
13: What you do for money honey: Tom Claes, Ludwig De Bruyn, Sven De Maegt en Marc Van Assche
21: Seven ways to love van Cola Boy, een nevenproject van Saint Etienne: Jorgen Van Geffen, Luc Vereecken en Johan Vermeiren
27: Celistica van Crystal Castles uit Canada: een drievoudige solo voor Vincent Matten :app:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Big Banana »

marc schreef: 13 What do you do for money honey AC/DC...
...Tom Claes, Ludwig De Bruyn, Sven De Maegt en Marc Van Assche
Dacht toch dat ik die ook had, Marc... (Eddy) Anders, shame on me !
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door marc »

Ronde 5
Titel
1 I'm free The Who
2 Pressure Drop Toots and The Maytals Leslie Kong (producer?)
3 Walking after midnight Patsy Cline
4 Walk away Renee The Left Banke
5 When the levee breaks Led Zeppelin
6 Walking on the moon The Police
7 Cool for Cats Squeeze
8 Hot child in the city Nick Gilder Bryan Adams (Gilder zat met welke beroemde zanger in jeugdgroepje?)
9 Betty Davis' Eyes Kim Carnes
10 To hell with poverty Gang of Four
11 Nummer een De Kreuners JM Aerts (producer)
12 Last of the true believers Nanci Griffith
13 Try not to breathe Rem John Paul Jones (welk Led Zep-lid speelt mee op Automatic for the people?)
14 Fugee la la Fugees
15 Praise you Fatboy Slim
16 Army of me Bjork
17 Tightrope Janelle Monae Big Boi (featuring?)
18 Lifetimes Slam
19 Fell into my arms Ed Harcourt
20 Mercy Duffy

2. Producer Toots and the Maytals is Leslie Kong. QMsolo, de enige uit de jaren zestig
8. Bryan Adams: Lars Van Moer en Marc Buysse
12. Nanci Griffith: solo voor Frans Joos :app:
19. Ed Harcourt, Fell into my arms again: Dimitri Pollentier en Filip Van Rattingen. (Toch een zware radiohit geweest, en in nog al quizzen voorgekomen. Of was de scherpte tegen dan al wat afgebot?)

Morgenmiddag zouden de standen per decennium klaar moeten zijn....
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Tonyvdb »

marc schreef:
27: Celistica van Crystal Castles uit Canada: een drievoudige solo voor Vincent Matten :app:
schitterend, Vince !
En dan denken dat ik Crystal Castles heb leren kennen van Vince én deze single eigenlijk heel goed ken (kenDE blijkbaar), maar één of andere mysterieuze kracht mij iets anders deed opschrijven (dat 'welk land?' deed mij zoeken in Scandinavië en al de rest kon blijkbaar niet, vreemde dingen doet/denkt een mens toch) :banghead: :banghead: :banghead:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1579
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Lars »

marc schreef:8 Hot child in the city Nick Gilder Bryan Adams (Gilder zat met welke beroemde zanger in jeugdgroepje?)

8. Bryan Adams: Lars Van Moer en Marc Buysse
Nog wat trivia: dat groepje heette Sweeney Todd, naar de moordzuchtige barbier uit het toneelstuk/musical, recent verfilmd met Johnny Depp. Daar kwam ik zaterdag niet meer op, maar dat werd gelukkig niet gevraagd. :lol:

Blijkbaar zaten Gilder en Adams echter niet samen in die groep, maar volgden ze elkaar op als zanger, met nog ene Clark Perry ertussen...
http://www.canadianbands.com/Sweeney%20Todd.html
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door straight banana »

marc schreef:
...

34 Hysteric Yeah yeah yeah's Karen O (naam zangeres?)

...


34: Hysteric van de Yeah yeah yeah’s met naam zangeres Karen O: titel niemand, uitvoerder en bijkomende vraag solo voor Steven Vervloet aka Joe Roxy :app:



Kuifje (= Geert) had bij het voorspelen het hele rijtje. Met de titel zou je dus een solo gehad hebben, matey.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door straight banana »

marc schreef:RONDE 2
Titel Uitvoerder Bijkomende vraag
...

24 Sandpaper Lullabye Virgin Prunes
...

24: Sandpaper Lullabey van Virgin Prunes. Uitvoerder solo voor Mario Heymans :app:

Was toch wat gefrustreerd omdat de titel mij niet meer wilde te binnen schieten. Was vroeger namelijk behoorlijk gek van dit nummer, heb het nog op single.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door straight banana »

celtic601 schreef:
...
eerlijkheidshalve dien ik te vertellen dat dit de eerste kwis was waar ik echt zenuwachtig voor was...
Vooraf ging nog, maar tijdens de quiz heb ik eerlijk gezegd zitten sterven. Vind dat zelf ook belachelijk, het is maar een spelletje, maar heb moeten vaststellen dat ik een veel te zenuwachtige mens ben om alleen te quizzen.
Nu, tijdens de 2 laatste rondes begon ik dan toch wat te ontspannen, wie weet kom ik volgende keer dus toch weer opdraven.

Anyway, dikke proficiat aan de hele top 10, met speciale vermelding voor jonge hond Vincent. :shock: :app:
Van toch ook nog behoorlijk jonge honden als Tony en Johan zijn we al gewoon dat ze zo straf zijn. :mrgreen:
Buiten de top 10 nog speciale vermelding voor Dimitri Pollentier :app: , maar toch ook voor Dimitri Van Oost die maar net achter twee geroutineerde quizzers eindigde. :thumb1:
Plaats reactie