Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door Devils answer »

Wij speelden, zoals verwacht (mede als niet-TV-fanaten en bescheiden filmfans), niet mee voor de overwinning, maar hielden er ondanks de goede zesde plaats (twee hoger dan vorig jaar) toch een dubbel gevoel aan over.

Eerst en vooral unaniem bewonderend aan onze tafel: "amaai; hoeveel uren (knap) voorbereidend werk hier moet zijn ingestoken! "
Het wereldrecord uren quizopstelling per persoon is hier mogelijk wel gebroken?
Respect, Vincent! :app: :dance: :app: :thumb1: :thumb2:

Maar aan de andere kant, tja, dat onbevredigd gevoel waarmee (denk ik) bijna elke ploeg omvergeblazen werd en achteraf wat verweesd achterbleef : zoveel gemiste fragmenten/antwoorden door de overkill aan theorie (& te weinig tijd) , uitvoerig geïllustreerd door mooie kleurenkopies, maar allemaal samen goed voor twee tot drie relaxte quizzen rond hetzelfde thema. Beetje (veel) zonde van zo’n talent, dat blijkbaar de juiste “maat” nog moet leren kennen…

De meest stressbestendige ploegen haalden in combinatie met hun kennis het podium, daar is geen twijfel over. :app: :app: :app:

Helaas bleken aan het eind van de avond liefst drie van mijn ploegmaats deze stressy toestanden niet echt te appreciëren voor een herhaling, en dreigt de derde editie van de Scary Monkey-quiz zonder tegenbericht volgend jaar zonder “Sympathie vur den Duvel” te zullen doorgaan.
Misschien vullen enkeling(en) van ons de gelegenheidscoalities dan aan die de toch weer sterk standhoudende Clement en de Popkenners van hun derde zege zullen houden?
Vraag is hoeveel (voltallige) ploegen dit intussen ook stilletjes denken, waardoor het initiatief stilaan onder het vereiste niveau zakt om in zo’n grote zaal nog rendabel te zijn…
Reeds vooraf heb ik gehoord: die quiz is eigenlijk wellicht nog enkel in coalitievorm voor de liefhebbers uit elke ploeg genietbaar.
Ik dacht toen dat de critici ongelijk zouden gehaald hebben bij de tweede editie, maar kijk… :( Alvast ons team lijkt af te haken. :(

Mijn bijdrage is misschien (weeral :( ) wat minder diplomatisch-positief dan de hierbovenstaande (waarvan sommige zelfs ongenuanceerd “lyrisch” :?: ), maar ja, dan ben ik maar weer de aanbrenger van het minder goede nieuws. “Ik wil de zaag niet zijn!” (cfr. Oud België op Eén op zondagavond…) Maar tja...

Persoonlijk vond ik het zéér zonde, want het thema en de uitwerking was ronduit prachtig, de live-ronde op piano reveleerde zich als onuitgegeven (plus knap vertolkt! :thumb2: ) en de M&M-puzzel zéér haalbaar, maar onder andere de theorierijke reeks 1, de link-ronde, de fototip-ronde met Oscarwinnaars en die laatste (op 62 punten) rond “beroemde” filmaffiches (hoe knap uitgevogeld ook!) een “bridge too far” ( ;-) ) om het nog een écht ontspannende avond te houden.

De organisatie was prima, de bediening, jury en prijzentafel dito, maar de opgave leek een “vierdaagse staptocht van De Ijzer” of zoiets… Tegen het eind hangen de blaren van je voeten, je bent blij dat je het gehaald hebt, maar voor volgend jaar liever een dagtocht?

Enfin, jazeker, in principe is dit op papier wellicht de knapste muziekquiz die er ooit gemaakt is rond het thema film & tv, maar er was teveel stress en tijdsgebrek om daar op het moment zelf voluit van te kunnen genieten.
Quotering op voorhand (cfr. voorspeler mocht ik het geweest zijn) : "overweldigend goed", helaas met nadruk op dat "overweldigend" in de praktijk...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door SepPuKu »

Het zou alleszins zonde zijn indien 1 'tekortkoming' aanleiding zou geven tot het verder afkalven van de deelnemerslijst. Want geef nu toe: Vincent heeft duidelijk rekening gehouden met zo veel mogelijk verzuchtingen uit de eerste editie. Wedden dat hij dat de volgende keer ook weer doet :!: , hopelijk moet hij zijn op ALLE vlakken perfecte quiz (volgend jaar?) niet voor 10 ploegen presenteren :evil:

Misschien kwam vorig jaar vooral de opmerking uit de verf dat de moeilijkheidsgraad te hoog lag? Gezien de scores werd daar toch alvast ferm aan tegemoetgekomen.

Enfin, dat ene puntje van kritiek is uiteraard terecht: ook aan de tafel van Scary Monsters was het bij momenten overkill. Top of the bill: bij de linkenreeks stonden er een 3-tal links op ons blad die geen personen waren tot ik 1 minuut voor afgeven besefte dat het allemaal personen moesten zijn (die tip stond zelfs op mijn kladblad maar we waren toen antwoorden van theorievragen aan het overpennen of zoiets dus gewoon genoteerd zonder bij na te denken). Om maar een idee te geven hoezeer we op dat moment het noorden kwijt waren, niemand anders aan onze tafel had het zelfs gehoord.

Ook meerdere antwoorden die we wel wisten maar gewoon niet op het blad kwamen (en dan spreek ik niet over twijfel tussen 2 mogelijke antwoorden, gewoon 1 antwoord maar niemand die het noteert dus enkele vakjes domweg leeglaten :doh: )

Heb Vincent tijdens de pauze aangesproken over het moordende tempo en ik vermoed dat ik de eerste was die hem dat meldde :shock: Hij laste prompt 5 minuten extra bedenktijd in na elke reeks. Van slechte wil kan je hem toch niet verwijten, denk ik.

Tenslotte nog een proficiat aan de top-3, en vooral aan Clement die er toch weer in slagen om een fotofinish in hun voordeel te beslechten :thumb1:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door rino »

Wat was dat zaterdag toch een saaie quiz. We stonden na de 1ste ronde op de 11de plaats, en wat bleek, daar bleven we de godganse quiz ook staan. Al heel vlug viel er trouwens een kloof met de 10de én met de 12de plaats. Saai, mannekes. :wink:
Neen, serieus nu. Een verbluffend knap in mekaar gestoken quiz van Vince. :app:
Daar moet onnoemelijk veel werk in gestoken zijn. De afwezigen hadden zeker ongelijk. Nu, (bijna) alle gekende ploegen waren er wél, het waren hoofdzakelijk gelegenheidsteams die ontbraken, had ik de indruk. En die zouden hier misschien niet echt op hun plaats geweest zijn, wegens (nét iets?) te moeilijk voor niet geoefende muziekquizzers.
Ik kan Devil's Answer ergens wel volgen als hij stelt dat je op deze quiz al moet een coalitie aangaan met een ander team of andere spelers wil je kans maken op een ereplaats (vorig jaar eindigden we 7de met gastspeler Tony). Maar dat wisten we al op voorhand, waardoor we niet ontgoocheld waren over onze prestatie en ook niet over de moeilijkheidsgraad.
Felicitaties aan de winnaars en alle ploegen die er een spannende strijd van maakten. :thumb2:
Wat ons betreft, zeker tot volgend jaar, al dan niet versterkt of in een coalitie...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door Devils answer »

rino schreef:...Ik kan Devil's Answer ergens wel volgen als hij stelt dat je op deze quiz al moet een coalitie aangaan met een ander team of andere spelers wil je kans maken op een ereplaats ...
Coalities van liefhebbers van dit soort pittige quizzen kunnen er ook gewoon komen voor het uitdagend karakter ervan, en niet noodzakelijk voor ereplaatsen, hoor.
Ik denk niet dat mijn medespelers zouden wegblijven omdat we nu eens wat meer ploegen voor ons zagen eindigen. Die stressy toestanden en overdaad aan theorie liggen sommigen van ons gewoon niet zo... Dat is voor iedereen een persoonlijke appreciatie qua ontspanningsverlangen. Met vier gelijkgestemden op dat vlak kan het best als een leukere avond ervaren worden, mooie finishplaats of niet... Dat bedoelde ik vooral.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4337
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door peegee »

Devil's answer schreef:Die stressy toestanden en overdaad aan theorie liggen sommigen van ons gewoon niet zo...
we worden allemaal al wat ouder, hè!? :doh: :thumb1:
ze passen best het tempo aan voor de 3e leeftijd, niet? :rofl2: :rofl2:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door marc »

Dat het hectisch was? Absoluut. (Maar valt dat niet te verkiezen boven langdradigheid?)

Dat het goed in mekaar stak? Absoluut. Meer: du jamais vu in de twintig jaar dat ik aan muziekquizzen deelneem. Eén overkoepelende link (met daarbinnen soms nog extra links, zoals de naam van de filmstudio's), foto's, affiches en cryptische omschrijvingen als extra tips :amazed: En dat alles voortreffelijk georganiseerd/verbeterd/opgehaald... :app:

Ons is het al vaker opgevallen: als het podium rond de 80 procent zit, dan heeft de quiz een goede balans gevonden tussen vergezocht en overgemakkelijk. Scary Monster, deel 1 neigde misschien iets te veel naar het eerste, in editie 2 zat dat juister. Kortom, veel hulde voor Vincent en zijn team.

Met drie ploegen op twee punten is het dan toch ook een kwestie van meeval. Zoals Frans die helemaal op het einde The Kid aan Andre Brasseur linkte, of Red Carpet als nevenproject van Sweet Coffee naar boven haalde, of Lars die La Boum als filmsoundtrack suggereerde...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door rino »

Devil's answer schreef:
rino schreef:...Ik kan Devil's Answer ergens wel volgen als hij stelt dat je op deze quiz al moet een coalitie aangaan met een ander team of andere spelers wil je kans maken op een ereplaats ...
Coalities van liefhebbers van dit soort pittige quizzen kunnen er ook gewoon komen voor het uitdagend karakter ervan, en niet noodzakelijk voor ereplaatsen, hoor.
Ik denk niet dat mijn medespelers zouden wegblijven omdat we nu eens wat meer ploegen voor ons zagen eindigen.
Hmm, ongelukkige post van mij. Hier sprak ik inderdaad vooral voor mezelf. :oops:
Vandaar mijn verwijzing naar onze ereplaats van vorig jaar mét Tony. Voor ons betekent een coalitie aangaan of met versterking spelen meestal een gevoelige verbetering qua resultaat.
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door DVNO »

Een muziekquiz gelinkt aan film, daar zijn de 4 schelln espe altijd voor te vinden. En we hebben ons geamuseerd ook, ondanks de overvloed aan vragen en geluidsfragmenten.
Ik keek pas de eerste maal op mijn horloge vlak voor de laatste ronde en dat wil zeggen dat het deel daarvoor vlot is gepasseerd en dus heel onderhoudend was. Enkel bij de laatste ronde begon ik stilletjes aan tegen het einde van mijn latijn te zitten.

Dat een opbouw van een volledige quiz rond 1 thema zowel voor- als nadelen heeft, is hier al uitvoerig besproken. Eén van de nadelen is dat het niveau serieus in de hoogte gaat om sommige dingen te doen kloppen, maar in tegenstelling tot de vorige editie van deze quiz had ik nu achteraf niet het idee dat we een onmogelijke opgave voorgeschoteld gekregen hadden.

In ieder geval, wij vonden dat de uren voorbereidingswerk wel wat beter beloond mochten worden, bv met een hoger deelnemersaantal. Het was tenslotte een prachtige worp, zeker als je in het achterhoofd houdt dat dit alles opgesteld is door 1 persoon.

Ook de organisatie was in orde: prachtige zaal (zoals al langer geweten), vlotte bediening, goede presentatie en wat vooral eens mag gezegd worden: goed geluid!!! Ook de prijzentafel mocht er best wezen (understatement).

Wat mij betreft, alvast tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
Wij ... hielden er ondanks de goede zesde plaats (twee hoger dan vorig jaar) toch een dubbel gevoel aan over.

Eerst en vooral unaniem bewonderend aan onze tafel: "amaai; hoeveel uren (knap) voorbereidend werk hier moet zijn ingestoken! "
Het wereldrecord uren quizopstelling per persoon is hier mogelijk wel gebroken?
Respect, Vincent! :app: :dance: :app: :thumb1: :thumb2:

Maar aan de andere kant, tja, dat onbevredigd gevoel waarmee (denk ik) bijna elke ploeg omvergeblazen werd en achteraf wat verweesd achterbleef : zoveel gemiste fragmenten/antwoorden door de overkill aan theorie (& te weinig tijd) , uitvoerig geïllustreerd door mooie kleurenkopies, maar allemaal samen goed voor twee tot drie relaxte quizzen rond hetzelfde thema. Beetje (veel) zonde van zo’n talent, dat blijkbaar de juiste “maat” nog moet leren kennen…

...

Helaas bleken aan het eind van de avond liefst drie van mijn ploegmaats deze stressy toestanden niet echt te appreciëren voor een herhaling, en dreigt de derde editie van de Scary Monkey-quiz zonder tegenbericht volgend jaar zonder “Sympathie vur den Duvel” te zullen doorgaan.
...


...dan ben ik maar weer de aanbrenger van het minder goede nieuws. “Ik wil de zaag niet zijn!” ...

...maar onder andere de theorierijke reeks 1, de link-ronde, de fototip-ronde met Oscarwinnaars en die laatste (op 62 punten) rond “beroemde” filmaffiches (hoe knap uitgevogeld ook!) een “bridge too far” ( ;-) ) om het nog een écht ontspannende avond te houden.

De organisatie was prima, de bediening, jury en prijzentafel dito, maar de opgave leek een “vierdaagse staptocht van De Ijzer” of zoiets… Tegen het eind hangen de blaren van je voeten, je bent blij dat je het gehaald hebt, maar voor volgend jaar liever een dagtocht?

Enfin, jazeker, in principe is dit op papier wellicht de knapste muziekquiz die er ooit gemaakt is rond het thema film & tv, maar er was teveel stress en tijdsgebrek om daar op het moment zelf voluit van te kunnen genieten.
...


Als jij een zaag bent dan ben ik er ook één, want ik kan me hier volledig bij aansluiten.

Bij het voorlezen van de antwoorden was ik verbaasd over de fragmenten die ik gemist had, dikwijls omdat ik me te veel op de theorie aan ’t concentreren was.
En ook van mijn kant heel veel respect voor het werk dat hier in gestoken is. Maar als je met te veel dingen tegelijk bezig bent begin je dit soort werkstukken, hoe ingenieus ook, na een tijd te vervloeken. Er zijn op het forum een paar reacties verschenen van mensen die blijkbaar geen probleem hadden met het multi- tasken, maar neem toch maar van mij aan dat ik de avond zelf in de wandelgangen heel veel “gezaag” gehoord heb.
Ook aan onze tafel werd opgemerkt dat het sneu was dat er nooit es tijd was om van de uitstekende muziek te genieten. En op ’t einde waren er ook een paar die volledig murw waren en aankondigden dat ze deze quiz volgend jaar aan zich zouden laten voorbijgaan. Toen ik de filmaffiche- tips es samen wou overlopen werd er zeer kregelig gereageerd, ze hadden er gewoon geen zin meer in. Heb er toch nog een paar aanvullingen kunnen mee maken.

Tot slot wil ik nog opmerken dat ik bij mezelf een onvermoed talent ontdekt heb: ik kan een aardig stukje voorspellen:


viewtopic.php?f=4&t=709&start=75


:mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door straight banana »

marc schreef:Dat het hectisch was? Absoluut. (Maar valt dat niet te verkiezen boven langdradigheid?)

...

Hier ga ik dan ook wel mee akkoord. Het was hectisch, maar persoonlijk heb ik ook nog liever dat dan een quiz waar je bijna in slaap valt omdat er alleen maar afgezaagde, overbekende nummers te horen zijn.

De muziek was prima de lux, de theorie en tips zeer goed gevonden. Ik kom dus in alle geval terug.
Maar misschien toch een beetje leren doseren Vince...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door Tonyvdb »

beautiful freak schreef:
Het valt me op dat iedereen het heeft over 'stressy' of 'druk' of 'veel', maar ik vond het allemaal best meevallen. Ik spreek natuurlijk vooral vanuit mijn achtergrond als filmquizzer als ik dit zeg, maar daar is het niet ongebruikelijk dat er zoveel 'drukte' is, die ik weliswaar niet zo ervaar. Daar heb je geregeld minstens 4 tafelrondes (je kan zeggen: dat zijn er minder dan gisteren, maar die staan per stuk wel op 20 tot 40 punten, dus dat telt ook op) en fragmentenrondes tot een aantal van 13. Ik heb dus zeker niet het gevoel overladen of helemaal uitgemergeld te zijn gisteravond. Was er nog een ronde meer geweest, dan had ik daar zeker niet wakker van gelegen. Dat neemt niet weg dat de quiz in wezen heel goed gevuld was, om niet te zeggen: misschien wel perfect gevuld. :thumb1:

Nu, van alle muziekquizzen die ik al meegedaan heb (zo'n kleine 20 in de laatste 2-3 jaar) vind ik deze, samen met de Stardust-worpen, beslist het best georganiseerd
Ik vermoed dat jij Peter Janssens bent ('Goldfinger') of toch minstens een trawant ...
In het begin van mijn quizcarrière ging ik minder muziekquizzen maar ook algemeen en zelfs filmquizzen : ik kan inderdaad bevestigen dat ik nog ben buitengewandeld uit film-quizzalen in centrum A'pen om 3u in de morgen, na quizzen die op een miljoen punten stonden met in elk van de 600 fragmentenrondes een uit de kluiten gewassen tafelronde (affiches, foto's, stills, DVD-chapters, etc...)

Daar was Vincents quiz nog een baby'tje bij vergeleken.

En bedankt voor het Stardust-compliment : hopelijk zie ik je terug op 22 mei : de quiz zit al in de steigers en ik ben alweer 'excited' om 'm af te werken en aan op het publiek los te laten.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door vinceluka »

Vooreerst iedereen bedankt voor de vele complimenten en het ‘gezaag’, etiket die jullie er zelf op geplakt hebben maar die ik eerder beschouw als opbouwende kritiek, apprecieer ik ook. Dat maakt het immers mogelijk om verbeteringen aan te brengen.
Ook bedankt om op tijd te komen want net als vorig jaar kon de quiz stipt om 20uur beginnen.

Behalve aan het opstellen van de quiz zelf, waar ik inderdaad een tijdje zoet mee geweest ben, heb ik namelijk veel aandacht besteed aan de verzuchtingen van de deelnemers van de eerste editie.
Verwachtingspatroon
Quiz werd beter aangekondigd, denk niet dat ik deelnemers misleid heb.
Aanpassen moeilijkheidsgraad
Percentage winnaars van 56% naar 80% (+24%)
Aantal gebuisde ploegen van 83% naar 23% naar 23% (-60%)
QM solo’s en andere : nog geen volledig overzicht maar na 7 ronden ver in de analyse 4 QM solo’s genoteerd t.o.v. 34 vorig jaar (analyse komt eraan)
Duur quiz
Maximum 200 fragmenten en 4 uur quiz.
We gingen een klein beetje over tijd maar dat is het spreken niet waard denk ik.
Mixen van de fragmenten werd achterwege gelaten en er werd een pauze gecreëerd door de fragmenten te nummeren.
Jurering
Slechts 2 klachten over de hele avond, die trouwens terecht waren.
Afrekening
Gezorgd voor voldoende wisselgeld zodat ik de wet op de privacy niet meer diende te overtreden. :lol:

Nu er komt deze keer eigenlijk maar één negatief punt naar boven en dat is het feit dat er teveel theorie was en het er zodoende te hectisch aan toe ging.
Ik moet zeggen dat dit ook het dilemma was waar ik vooraf mee geworsteld heb.
Ofwel tijd geven om de theorie op te lossen gedurende een gans blok (3 à 4 ronden) ofwel de theorie telkens afgeven op het einde van iedere ronde.
Ik heb gekozen voor de tweede optie omdat de theorie telkens paste binnen het thema van elke ronde op zich. Anders moest ik 3 ronden later antwoorden geven over een thema die al een tijdje gepasseerd was en kon het ook voor jullie verwarrend zijn om theorie op te lossen van vorige rondes terwijl je ondertussen aanbeland was bij een andere thema-ronde.

Daarmee heb ik ook een beetje in mijn eigen vingers gesneden. :violent:
Door de hectiek was er minder tijd om te bestellen en te consumeren, waardoor de inkomsten misschien niet toereikend zullen zijn om alle kosten te dekken. :?:
Heb immers veel geld in de prijzentafel gestoken, kan jammer genoeg niet op een gulle sponsor rekenen.

Hoeveel hectische rondes zaten er in de quiz? 4 van de 11 denk ik

Ronde 1 : veel theorie maar kon onmiddellijk opgelost worden bij aankomst.
Als je er was om 19u45 had je minstens 10 minuten tijd om die 15 vragen al vóór aanvang van de quiz te bekijken en op te lossen. Zie reactie 4 good dogs die ontspannen aan de quiz konden beginnen.

Ronde 4 : Link-ronde. Deze had ik vooraf niet meegerekend en had daar inderdaad meer extra bedenktijd moeten geven. Mea culpa, inschattingsfout van mijnentwege.

Ronde 10 en Ronde 11: Veruit de meest hectische rondes wegens de theorie en de vele tips (foto’s van oscar-winnaars en de ImdB TOP 250 filmaffiches).
Vijgen na pasen maar een break halverwege die rondes van pakweg 5 à 6 minuten had misschien wonderen kunnen doen om die hectiek te breken. Wellicht een ideale oplossing die ik laten liggen hebben. :doh:
De extra bedenktijd van 5 minuten na afloop van die rondes was sowieso gepland maar was onvoldoende.

Kortom, de 2 meest hectische ronden werden dus geserveerd op het einde van de quiz waardoor dat gevoel ook het sterkst blijft hangen.
Met het tweede blok werd er immers een rustpunt in de quiz ingebouwd.
Behalve de haalbare puzzelronde was er quasi geen theorie op te lossen tijdens de live-ronde / televisie-ronde (wel een tipblad hier) en de ABC-ronde.

Ik zou het jammer vinden dat er nog meer ploegen bij een volgende editie wegblijven.
Ik ben namelijk niet van plan om 4 maanden aan een quiz te werken voor 2 man en een paardekop.
In vergelijking met vorig jaar zit ik al een eind op de goede weg zitten en de kritiek van dit jaar zal item nummer 1 zijn waaraan gesleuteld zal worden.

Eigenlijk is het zelfs geen issue omdat ik sowieso van plan was om de volgende keer een serieus pak minder theorie voor te schotelen.
Zoals reeds gemeld op het einde van de quiz ga ik volgend jaar samenwerken met Keiem om jullie een quiz te presenteren met uniek beeldmateriaal en de nodige humor.
Al jullie aandacht zal naar het scherm moeten gaan en dus is er sowieso geen plaats voor theorie-rondes op de tafel.
En misschien slaagt Keiem er ook in mij in te tomen en te leren doseren. 8)

Hopelijk tot volgend jaar op de meest ontspannende, relaxte, loungy Scary Monkey-quiz uit het rijtje. :headbang:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door Keiem »

vinceluka schreef: Hopelijk tot volgend jaar op de meest ontspannende, relaxte, loungy Scary Monkey-quiz uit het rijtje. :headbang:
reserveer tijdig uw ligzetel.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door SepPuKu »

vinceluka schreef:Ik zou het jammer vinden dat er nog meer ploegen bij een volgende editie wegblijven.
Ik ben namelijk niet van plan om 4 maanden aan een quiz te werken voor 2 man en een paardekop.
Zoals reeds gezegd, hoop ik mee met jou Vince. Ben zelf een uitdrukkelijke pleitbezorger van enig begrip voor de eerste pakweg 2-3 organisaties - zeker bij open-minded organisatoren - o.w.v. de sprong in het duister (zeker wat het mogelijk effect van allerlei extra tips betreft) en het feit dat je het 'metier' van het samenstellen van een quiz wat in de vingers moet krijgen over de jaren heen. Maar ik vrees dat de perceptie die ontstaat bij de eerste edities zeer hardnekkig is :|

Wat de theorie betreft: voor mij persoonlijk mag het uiteraard minder :twisted: maar doseren wil niet noodzakelijk zeggen afschaffen hee. Als dat je beter uitkomt (bv. o.w.v. de vermelde projecties op groot scherm) is dat uiteraard je keuze maar het issue is hier vooral de multitasking die nogal verstikkend werkte.

Dat dit langer nazindert dan enkel in de vermelde drukke reeksen bewijst bij ons de ABC-ronde. Geen theorie daar maar toch vrij korte fragmenten, hetgeen in een andere quiz misschien een uitdaging zou vormen ("eindelijk actie") maar bij ons weer enkele missers opleverde (ik kon bv. de melodie van Ocean Colour Scene niet meer in mijn hoofd vasthouden - ook al herkende ik het onmiddellijk - terwijl dat iets is wat me gewoonlijk vrij aardig lukt, als ik mijn hoofd kan leegmaken tenminste :doh: ).
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
...

Persoonlijk vond ik ...

...de fototip-ronde met Oscarwinnaars en die laatste (op 62 punten) rond “beroemde” filmaffiches (hoe knap uitgevogeld ook!) een “bridge too far” ( ;-) ) om het nog een écht ontspannende avond te houden.

:mrgreen: :thumb1:
Plaats reactie