Michel Verfaillie overleden

Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Michel Verfaillie overleden

Bericht door Rock Monsieur »

Met groot ongeloof en veel verdriet, moet ik hier helaas melden dat Michel Verfaillie vandaag overleden is.
Michel was gekend bij vele quizploegen. Zowel in het muziekquizcircuit als in het algemene circuit.
Hij was één van de centrale assen bij Rock Monsieur, maar evengoed bij MWAR en gastspeler bij ontelbare vele andere quizploegen.

Een muziekquiz spelen zal voor mij en vele anderen nooit meer hetzelfde zijn. Het ga je goed Michel ... en die quiz van Rock Monsieur die we nog moesten afwerken ... die komt er nog ... als eerbetoon voor jou.
IMG_1837-2.jpg
IMG_1837-2.jpg (91.59 KiB) 3032 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Rock Monsieur op wo 21 sep 2022, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door Jorgen VG »

Verstomming, ongeloof, maar vooral verdriet.
Afgelopen Zaterdag nog gezien en gesproken in Oostakker.
Meerdere keren met aan tafel gezeten...

Het ga je goed Michel. Ik zal je missen.
dannyvb1807
Superstar
Berichten: 863
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:06

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door dannyvb1807 »

Doeme toch...
Onze innige deelneming aan zijn familie en vrienden. En ook zeker aan alle quizvrienden die met hem de talrijke quiztafels deelden.
Zaterdag jl. nam hij nog deel aan de oldiesquiz van Danny en Jan.
Het kan jammer genoeg heel snel gaan...

Namens Interstellar Overdrive
Danny
Bellembrug
Popstar
Berichten: 358
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 10:23

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door Bellembrug »

Erg erg! We zijn er niet goed van.
Zaterdag zaten we nog samen aan de quiztafel.
Michel zal gemist worden.
Oprechte deelneming voor familie, vrienden en Rock Monsieur!
Vanwege Testedoene
Hugo en Leen
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door kasenco »

Vreselijk nieuws om te horen….
Ik word er stil van…

Rust in vrede Michel!
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door PaulMcCartney »

Ongelooflijk nieuws, altijd een zo vriendelijke quizcollega geweest met altijd een gezellige babbel.

Oprechte deelnemlng aan familie en vrienden!
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door gekookte espe »

Verschrikkelijk nieuws.

Een van de meest minzame personen uit het quizmilieu.

Ik zal zijn sappige Gentse tongval missen :(

Veel sterkte aan familie, vrienden en de talrijke quizploegen (Rock Monsieur, Nescio, ...) waar hij bij aangesloten was.
Wouter
Popstar
Berichten: 280
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 21:20
Locatie: Willebroek / De Beerliners

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door Wouter »

Ooit het voorrecht gehad om met Michel een duoquiz te mogen spelen.
Ik herinner me hem als een zeer aimabel persoon met een enorme passie voor quizzen.
Mijn oprechte deelneming aan de familie. Sterkte!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door peegee »

Gisteren ging het nieuwtje rond als een lopend vuurtje. Ik geloofde het eerst niet, dus het eerste wat ik deed was Michel bellen. Kreeg zijn schoonzoon aan de lijn, en dat zei genoeg. Mijn hart stond stil. Na een pak (8?) overbruggingen en gezond(er) leven deed Michel het goed. Afgelopen donderdag, zaterdag en maandag nog gequizt, en niemand (hijzelf inclusief) had dit kunnen voorspellen... In zijn zetel (zacht, hoop ik) heengegaan..

Toen ik gisteravond toekwam in de Gelamco-arena en aan mijn jongste zoon vertelde, dat het baasje van Zappa was overleden, was ook hij even stil... Michel had mij vorig jaar juni gevraagd om mee te helpen zoeken naar een Brits Korthaar, omdat hij toch graag een huisgenootje had. Bij een pak kwekers stond hij op een wachtlijst, en was op dat moment een beetje wanhopig geworden (nestje van 2 of 3, hij stond als 30e op de wachtlijst) Ik vond een eigenaar, die twee nestjes had, heb de meest sociale poes voor Michel gekozen. Wegens het feit, dat hijzelf in die periode een paar weken aan de kust zat, hebben wij Zappa een tijdje in huis gehad; superkat :handgestures-thumbupright: Michel heeft, voor zover ik het begrepen heb, de kat genoemd naar de favoriete popartiest van één van zijn dochters.

Dit jaar een reis naar het zuiden van Afrika; aan mij (maar vermoedelijk ook aan vele anderen) wist hij te zeggen, dat hij zeer bezorgd was over de situatie Rusland-Oekraine, en liet ook vallen, dat, als Poetin Europa zou binnenvallen, hij in Afrika zou blijven ("dan zou ik mijn terugvlucht naar Europa per ongeluk missen ;) " ....

Hij heeft inderdaad veel gereisd, maar ook verre afstanden afleggen voor de quizzen, daar draaide hij zijn hand niet voor om.. Géén probleem om even mee te quizzen in Lummen. En inderdaad, hij droeg altijd mooi zijn steentje bij, niet alleen voor de oldies, maar evengoed had hij een ruime kennis van de recentere muziek. Heel verbaasd waren we, als hij Brutus of Steak Number 8 (hij had hier onrechtstreeks nog een familieband mee) uit zijn mauw schudde....

Als ik hem liet weten dat ik een zotte week had met maar liefst 3 quizzen, zei hij nonchalant: ik doe er gemakkelijk 5 à 6 per week :D ;)

En toen werd hij begin april 70 jaar. Het idee om een verjaardags-muziekquiz te organiseren had hij mij laten weten. Een maand of twee geleden bezorgde hij mij de ganse quiz op cd'tjes. Hij had mij al laten weten, dat hij alle quizzers, die mee zouden doen, de hele avond gratis zou laten drinken (en sneukelen) op zijn kosten... Zo was Michel. Een datum hadden we ook al voorzien, en dan in het door mij uitgebate cafetaria, nl. 1 november a.s. Ik had hem laten weten dat ik wegens de brandveiligheidsnormen nog niet open mocht (nog altijd niet), maar hopelijk wel tegen 1 november... Was die datum voorzienigheid? Wel eng, hè!? Als het lukt (als ik tegen dan mag opendoen), en jullie zien het zitten, kunnen we specifiek op die dag zijn quiz spelen, ter nagedachtenis aan Michel. En een prijzenpot hebben we ook, want Michel heeft mij afgelopen zaterdag een doos met platen bezorgd, die ik, zoals hij zei "niet zelf mag houden, maar moet uitdelen"

Michel, mijn vriend, rust in vrede, en waak over ons, aub !!!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door Keiem »

Ik ben er al de hele dag mee bezig. Hoe vlug het toch kan gaan. Ik herinner me hem, net zoals zovelen, als een zeer vlot, aimabel en slim persoon. Het zal vreemd kwissen zijn de komende tijd...

Rust in vrede, Michel!
Gebruikersavatar
Matt Rustle
Backing Vocal
Berichten: 53
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 10:49
Locatie: Zottegem <KIPZ>

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door Matt Rustle »

Het speelt inderdaad ook al de hele dag in mijn hoofd, hoe snel het kan gaan.

Ik stelde me ooit de vraag: "zou er al iemand die Originals van Arnold Rypens vanbuiten geleerd hebben?" Dat bleek dus Michel te zijn. Geweldig toch, die toewijding. Zo zal ik me hem ook altijd herinneren.

Het ga je goed, Michel!
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door Buddy59 »

Ben er echt niet goed van, we gaan je missen Michel, veel sterkte aan familie en vrienden.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door aLEEce in chains »

Ooit op een quiz van Keiem met hem samen gequizt en redelijk onder de indruk van zijn brede kennis. Het gaat je goed Michel!
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Clement
Lead Singer
Berichten: 186
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 20:29

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door Clement »

Via deze weg willen wij (Pol & Frans) ons medeleven betuigen aan de familie en vrienden van Michel.
Hij was een graag geziene figuur waarmee je een aangename babbel kon hebben.
Het leven is soms hard. We zullen hem absoluut missen.
Wilcoow
Lead Singer
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 20:00
Locatie: Moregem / Green Onions

Re: Michel Verfaillie overleden

Bericht door Wilcoow »

Ook ik heb de eer gehad om met Michel te quizzen en versteld te staan van zijn kennis.
Rust zacht en veel sterkte aan vrienden en familie!
Plaats reactie