Fragmenten knippen via streaming

Plaats reactie
RutgerG
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Fragmenten knippen via streaming

Bericht door RutgerG »

Ik plan om binnenkort nog eens een muziekquiz te maken. De manier waarop ik zelf muziek luister is de voorbije jaren behoorlijk veranderd, maar ik vind momenteel nog geen goeie manier om ook mijn quizzen anders te maken.

Vroeger downloadde ik alle muziek, en maakte ik mijn quizzen eigenlijk gewoon in powerpoint. Ik sleepte de nodige nummers rechtstreeks vanuit mijn iTunes bibliotheek naar een PPT-slide, en knipte het fragment dan op die PPT-slide. Heel gemakkelijk eigenlijk.

Ondertussen luister ik zoals de meesten naar muziek via streaming. Ik heb zowel Spotify premium als Apple Music. Ik kan de nodige nummers op beide platformen dus downloaden (in de applicatie zelf), maar als ik die nummers dan sleep naar powerpoint gebeurt er ... niks :-). Ook Google Slides of Pages geprobeerd, maar het lukt precies niet om in andere applicaties linken te leggen naar (al dan niet gedownloade) nummers vanuit mijn muziekbibliotheek op Mac.

Ik pols hier even of er anderen wel positieve ervaringen hebben met muziekquizzen maken gebaseerd op streamingmuziek? Bestaan er mogelijkheden om zo quizzen te maken, zonder dat ik elk nummer apart moet gaan downloaden via torrents of youtube? Zo ja hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Fragmenten knippen via streaming

Bericht door Maledictus I »

De bestanden die de streamers je laten downloaden zijn beschermd met DRM-encryptie zodat ze alleen kunnen afspelen in de applicatie. Die staan ergens op je harde schijf (in Spotify: settings - show advanced settings - offline songs storage) in ogg vobis (Spotify) of aac (Apple) format. Zelfs als je die daaruit haalt en probeert af te spelen met een player die .ogg of .aac ondersteunt, lukt het nog niet.
Er bestaat ondertussen diverse software die die bestanden kan converteren naar gewone mp3's (google bv. SpotiKeep), maar ik weet niet of dat gemakkelijker is dan de muziek gewoon uit een andere bron te halen.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
RutgerG
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Fragmenten knippen via streaming

Bericht door RutgerG »

Maledictus I schreef: zo 20 feb 2022, 13:21 De bestanden die de streamers je laten downloaden zijn beschermd met DRM-encryptie zodat ze alleen kunnen afspelen in de applicatie. Die staan ergens op je harde schijf (in Spotify: settings - show advanced settings - offline songs storage) in ogg vobis (Spotify) of aac (Apple) format. Zelfs als je die daaruit haalt en probeert af te spelen met een player die .ogg of .aac ondersteunt, lukt het nog niet.
Er bestaat ondertussen diverse software die die bestanden kan converteren naar gewone mp3's (google bv. SpotiKeep), maar ik weet niet of dat gemakkelijker is dan de muziek gewoon uit een andere bron te halen.
Zeer interessant, thx!
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: Fragmenten knippen via streaming

Bericht door Sander »

Via Audacity kan je het nummer ook opnemen. Dus je speelt het af met Spotify en klikt op record in Audacity (wel eerst je instellingen in Audacity juist zetten, maar dat is eenvoudig). Daarna kan je nog knippen en fadeouteffectjes toevoegen naar hartelust.
Plaats reactie