Kas & Co Popquiz XVII 1980-2007 04/04/08

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

yossarian schreef:Bij deze wil ik trouwens Luc bedanken voor het volgende: op elke tafel lagen bij aanvang een stapeltje cd-singles en singles. Uit nieuwsgierigheid een single van Clinic meegenomen. Zaterdag eens opgezet, en WAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUW!!! prachtige muziek! Drie songs, waaronder een vuige instrumental zoals ze die in de 70's in de USA wel eens plachten te maken! Een ware ontdekking voor mij!
Zoals gezegd vind ik dit 1 van dé groepen van de laatste jaren Lu, heb zowat alles van die mannen, meteen de reden waarom je die gerust mocht hebben.

Die andere die je daarentegen meegeritst hebt... :evil:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

dendaffe schreef:Ik kan Quizman wel begrijpen. Wij (Koerier) zetten onze slechtste prestatie ooit op een quiz neer (19de) en ik vrees dat ik volgend jaar alleen zal kunnen komen.

Wie niet een beetje op de hoogte is van het alternatievere uit de 80s, 90s en 00s kan niet veel komen doen op deze quiz, vind ik.

Ik speel deze quiz jaarlijks zeer graag, leer er veel bij en kijk er steeds naar uit, maar begrijp goed dat enkele spelers gefrustreerd (ook in onze ploeg) deelnamen.

Die frustratie zou misschien een beetje weggewerkt kunnen worden als de reeksen anders opgesteld waren: dezelfde fragmenten, maar per reeks zoveel 80's zoveel 90's en zoveel 00s, al geeft Luc's indeling wel zeer goed weer in welk decennium een ploeg minder en beter scoort dan de concurrentie. De jongste van onze ploeg - 16 - had nu even goed tegen 22.30 uur kunnen komen om zijn inbreng te leveren).

De organisatie was zoals steeds vlekkenloos (op de vreemde - gedownloadde? - versie van Glasvegas na).

En natuurlijk een dikke proficiat voor Jan, Piet, Joris en Sam Gooris voor hun puike overwinning!!
Er zijn minstens 3 verschillende versies van dat nummer.
Laatst gewijzigd door kasenco op ma 07 apr 2008, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Piper
Lead Singer
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 22:12
Locatie: At The Gates Of Dawn

Bericht door Piper »

SepPuKu schreef:
yossarian schreef:Bij deze wil ik trouwens Luc bedanken voor het volgende: op elke tafel lagen bij aanvang een stapeltje cd-singles en singles. Uit nieuwsgierigheid een single van Clinic meegenomen. Zaterdag eens opgezet, en WAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUW!!! prachtige muziek! Drie songs, waaronder een vuige instrumental zoals ze die in de 70's in de USA wel eens plachten te maken! Een ware ontdekking voor mij!
Zoals gezegd vind ik dit 1 van dé groepen van de laatste jaren Lu, heb zowat alles van die mannen, meteen de reden waarom je die gerust mocht hebben.

Dan heb je (The) Klinik nog niet gehoord!
Afbeelding
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: eenheidsworst

Bericht door kasenco »

quizman schreef:Moest volgens de "kenners" één van de betere kwissen van het seizoen worden. Dus ik mee....jaren 80 geen enkel fragment gehoord van de toen "garage-rock revival" geen punk, geen metal, geen singer-songwriters (ja die waren in de 80 ties ook nog actief !!!geen theorie alleen veel wave (synthesizer-groepjes)en zachte gitaarrock...Studio Brussel getint;;; inderdaad...maar dan juist de fragmentjes waar ik destijds voor zapte naar een andere zender....jaren 90 idem blijkbaar is deze kwis samengesteld door één persoon ??? Ik heb me kostelijk verveeld !! volgend jaar blijf ik thuis !!!
Daar geef ik zelfs nog geen commentaar op :!:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: eenheidsworst

Bericht door kasenco »

SepPuKu schreef:Tja... de eerste vaststellingen van quizman kloppen op zich wel (de voorliefde van Luc voor synthpop, -wave, enz. is geen geheim) maar anderzijds beweert Luc m.i. niet dat hij een evenwichtige quiz samenstelt wat invulling qua genres betreft. Dus de vaststellingen uiten als kritiek vind ook ik onterecht, quizman.

"Eén van de betere kwissen" wil niet zeggen dat iedereen hem graag zou spelen hee :roll: Eerder zoiets als "de deelnemers krijgen wat ze mogen verwachten en waarvoor ze jaarlijks terugkomen" :dance:
Dit zal ik idd ook nooit beweren, daar heb ik de pretentie niet voor !

Maar wat wel een feit is, bij mij hoor je muziek die je op andere quizzen weinig of niet hoort en dat past bij sommige enkelingen niet in hun kraam. De jaarlijks wederkerende massa apprecieert dat!
eLMO
Administrator
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Bericht door eLMO »

Blokken ging Tony daarnet precies niet zo goed af als de Kas&Co-quiz. Jammer van het woord. :(
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

eLMO schreef:Blokken ging Tony daarnet precies niet zo goed af als de Kas&Co-quiz. Jammer van het woord. :(
stom hé, ja, kzag het niet, niets aan te doen ... :roll:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Piper schreef:
SepPuKu schreef:
yossarian schreef:Bij deze wil ik trouwens Luc bedanken voor het volgende: op elke tafel lagen bij aanvang een stapeltje cd-singles en singles. Uit nieuwsgierigheid een single van Clinic meegenomen. Zaterdag eens opgezet, en WAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUW!!! prachtige muziek! Drie songs, waaronder een vuige instrumental zoals ze die in de 70's in de USA wel eens plachten te maken! Een ware ontdekking voor mij!
Zoals gezegd vind ik dit 1 van dé groepen van de laatste jaren Lu, heb zowat alles van die mannen, meteen de reden waarom je die gerust mocht hebben.

Dan heb je (The) Klinik nog niet gehoord!
Heb ze zelfs gezien, in Gent :headbang: Melting Close / Sabotage zou in mijn persoonlijke album-top 100 trouwens hoog eindigen, gesteld dat ik deze ooit eens samenstel... (en veel hoger dan bv. Internal Wrangler van Clinic).

The Revolting Cocks trouwens ook - om in hetzelfde straatje te blijven - ik dank Luc hierbij om daar nog es een aireken van te spelen... :dance:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef:en wederom metaal ook :roll: , Straight Banana ... :P
Ja, "straight" is dan ook de metalhead van de bananen 8)
Piper
Lead Singer
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 22:12
Locatie: At The Gates Of Dawn

Bericht door Piper »

SepPuKu schreef:
Piper schreef:
SepPuKu schreef:
yossarian schreef:Bij deze wil ik trouwens Luc bedanken voor het volgende: op elke tafel lagen bij aanvang een stapeltje cd-singles en singles. Uit nieuwsgierigheid een single van Clinic meegenomen. Zaterdag eens opgezet, en WAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUW!!! prachtige muziek! Drie songs, waaronder een vuige instrumental zoals ze die in de 70's in de USA wel eens plachten te maken! Een ware ontdekking voor mij!
Zoals gezegd vind ik dit 1 van dé groepen van de laatste jaren Lu, heb zowat alles van die mannen, meteen de reden waarom je die gerust mocht hebben.

Dan heb je (The) Klinik nog niet gehoord!
Heb ze zelfs gezien, in Gent :headbang: Melting Close / Sabotage zou in mijn persoonlijke album-top 100 trouwens hoog eindigen, gesteld dat ik deze ooit eens samenstel... (en veel hoger dan bv. Internal Wrangler van Clinic).

The Revolting Cocks trouwens ook - om in hetzelfde straatje te blijven - ik dank Luc hierbij om daar nog es een aireken van te spelen... :dance:
Great, SepPuKu! Blij dat er nog mensen zijn die deze 'oudere' pareltjes appreciëren.
En bovendien kiezen voor het échte werk door het nog live te gaan aanschouwen ook.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Big Banana schreef:
Tonyvdb schreef:en wederom metaal ook :roll: , Straight Banana ... :P
Ja, "straight" is dan ook de metalhead van de bananen

Voor alle duidelijkheid: hier had m'n quizmaatje best :mrgreen: :wink: :mrgreen: :wink: :mrgreen: :wink: achtergezet.


Ik kan af en toe wel es iets uit het genre appreciëren, maar m'n ploegmaatjes zijn de echte metalliefhebbers.

En, wil ik me nu al indekken, met al die progrock die er zal inzitten heb ik ook niks te maken.:protest: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

straight banana schreef:
Big Banana schreef:
Tonyvdb schreef:en wederom metaal ook :roll: , Straight Banana ... :P
Ja, "straight" is dan ook de metalhead van de bananen

Voor alle duidelijkheid: hier had m'n quizmaatje best :mrgreen: :wink: :mrgreen: :wink: :mrgreen: :wink: achtergezet.


Ik kan af en toe wel es iets uit het genre appreciëren, maar m'n ploegmaatjes zijn de echte metalliefhebbers.

En, wil ik me nu al indekken, met al die progrock die er zal inzitten heb ik ook niks te maken.:protest: :mrgreen:
Stielbederver :burn: Hooligan :yell: :protest:
(toch leuk die emoticons)
Wij "de metalbananen" :headbang: distantiëren ons dan weer van al de "Dance"-toestanden :dance: die "straight" in de quiz heeft gestoken (minstens 2 per progrock / hardrock fragment!)

Zoals jullie al merken : 't zal weer enorm gevarieerd zijn! En pittig... En hopelijk voor elk wat wils. (zonder klef te worden)
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Bericht door Elke »

Ik vind het overigens net heel erg fijn dat het een alternatieve quiz is met muziek die ik ook gewoon op mijn compilatieschijfjes heb staan. Er zijn een pak quizzen waar wij met Franz Ferdinand gewoon niet aan mee kunnen doen, omdat we geen een van allen bereid zijn muziek te gaan beluisteren die we niet graag horen gewoon om niet vanachter te bungelen. Dus dat het StuBru-getint is, is voor mijn part een geweldig voordeel.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Elke schreef:Ik vind het overigens net heel erg fijn dat het een alternatieve quiz is met muziek die ik ook gewoon op mijn compilatieschijfjes heb staan. Er zijn een pak quizzen waar wij met Franz Ferdinand gewoon niet aan mee kunnen doen, omdat we geen een van allen bereid zijn muziek te gaan beluisteren die we niet graag horen gewoon om niet vanachter te bungelen. Dus dat het StuBru-getint is, is voor mijn part een geweldig voordeel.
Euh, echt gemakkelijk zal het niet zijn hoor, Elke... :oops: Kijk maar naar de resultaten van de voorbije 2 jaar. Ik denk dat het wel een ietsie pietse makkelijker zal zijn, maar... afwachten. 8)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Big Banana schreef:
Elke schreef:Ik vind het overigens net heel erg fijn dat het een alternatieve quiz is met muziek die ik ook gewoon op mijn compilatieschijfjes heb staan. Er zijn een pak quizzen waar wij met Franz Ferdinand gewoon niet aan mee kunnen doen, omdat we geen een van allen bereid zijn muziek te gaan beluisteren die we niet graag horen gewoon om niet vanachter te bungelen. Dus dat het StuBru-getint is, is voor mijn part een geweldig voordeel.
Euh, echt gemakkelijk zal het niet zijn hoor, Elke... :oops: Kijk maar naar de resultaten van de voorbije 2 jaar. Ik denk dat het wel een ietsie pietse makkelijker zal zijn, maar... afwachten. 8)
zij heeft het wel over de Kas & Co Popquiz vrees ik....
deze thread gaat er alvast over
Plaats reactie