UITGESTELD - 14de Testedoene Allround Muziekquiz - UITGESTELD

No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: 14de Testedoene Allround Muziekquiz - zaterdag 01/06/2019 - Bellem (NIEUWE DATUM!)

Bericht door No ID »

Graag ook No ID

Thanks!
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: UITGESTELD - 14de Testedoene Allround Muziekquiz - UITGESTELD

Bericht door Schalckske »

Wegens vrij beperkte interesse werd deze week beslist om de quiz uit te stellen. Voorlopig 13 ploegen, daarvoor kunnen we moeilijk een ganse zaal bezetten, vrijwilligers optrommelen, etc.

In de hoop dat de beperkte interesse vooral te wijten is aan het verlengde weekend en/of de Champions League finale, wordt getracht om een vrije datum in het najaar te vinden en het dan nog eens te proberen. Maar voor zaterdag 01/06 trekken we er de stekker uit.

Excuses aan al wie al had ingeschreven, hopelijk kunnen jullie begrip opbrengen voor deze situatie en hopelijk tot onze tentenquiz in augustus en/of tot later in het najaar voor een tweede poging om deze quiz alsnog te laten doorgaan.

Feestcomité Testedoene
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: UITGESTELD - 14de Testedoene Allround Muziekquiz - UITGESTELD

Bericht door Jorgen VG »

Jammer, want ook met een beperkt publiek kan je een leuke quizavond hebben. Als het helpt om de prijs te drukken mag je voor mij de prijzentafel achterwege laten. En voor 13 teams kunnen jullie misschien terecht in het gezellige café aan de vaart ? Of uitwijken naar de quiztempel in Oostakker ?
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: UITGESTELD - 14de Testedoene Allround Muziekquiz - UITGESTELD

Bericht door Keiem »

Kleinere locatie en prijzenloos is inderdaad een mogelijke optie. Zag wel uit naar deze kwis...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: UITGESTELD - 14de Testedoene Allround Muziekquiz - UITGESTELD

Bericht door peegee »

Shit, mijn vrouw gaat vloeken dat ik die avond thuis ben :mrgreen: :lol:

Ik vrees, dat het niet aan de datum ligt, Dimitri.

Het is een algemene trend dat er minder en minder teams te vinden zijn voor de circuit-quizzen.

Wij hadden vorig jaar nog 31 teams, dit jaar 17. Bij alle quizzen is het aantal deelnemende teams gedecimeerd...

Enkel de gelegenheidsquizzen trekken nog veel ploegen.

Materie om over na te denken

Morgen doe ik mijn quiz van januari opnieuw, maar dan voor de Nederlandse teams en daar is de opkomst hetzelfde als vorig jaar mei....

Ook de popquizmarathon in België (Gent) zag zijn aantal teams dalen in de laatste edities; vandaar dat ze hem dit jaar ook overslaan (hopelijk is uitstel géén afstel) In Nederland gaat die opnieuw door de 29e mei; in Rotterdam waren ze al direct volgeboekt (als ik mij niet vergis ruim 160 teams !!!!) En het rare in Nederland is, dat je er 3 tot 5 muziekquizzen per week kunt spelen
sr plankierkaarter
Lead Singer
Berichten: 124
Lid geworden op: za 14 mei 2011, 19:33

Re: UITGESTELD - 14de Testedoene Allround Muziekquiz - UITGESTELD

Bericht door sr plankierkaarter »

Jorgen VG schreef: za 18 mei 2019, 12:26 Jammer, want ook met een beperkt publiek kan je een leuke quizavond hebben. Als het helpt om de prijs te drukken mag je voor mij de prijzentafel achterwege laten. En voor 13 teams kunnen jullie misschien terecht in het gezellige café aan de vaart ? Of uitwijken naar de quiztempel in Oostakker ?
Alles hangt af van de doelstelling van de organisatoren.
Willen zij een quiz inrichten voor de fun of is het de bedoeling een kas te spijzen.
In het eerste geval kan men bv. uitwijken naar café De Spiegel in Oostakker (ca. 18 ploegen) of dichter bij de deur in café Den Hert in Bellem ( max. 13 ploegen).
In het tweede geval moet je rekenen op een belangrijke inbreng van gelegenheidsploegen.
Dikwijls is het niveau dan te moeilijk voor die ploegen en haken zij in de daaropvolgende jaren af.
Zo komt men terecht in een neerwaartse spiraal en houdt men nog een beperkt aantal ploegen over, de circuitploegen.
Het is niet altijd makkelijk het niveau van de quiz gelijkmatig te verdelen over kenners en liefhebbers.
Vele organisatoren mispakken zicht hieraan. Zij die het wel kunnen hebben (een blijvend) succes.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: UITGESTELD - 14de Testedoene Allround Muziekquiz - UITGESTELD

Bericht door SpeedKing »

Toen ik ergens meer dan 10 jaar geleden besloot om ook eens een muziekquiz te maken, heb ik resoluut voor een zaaltje van max. 15 ploegen gekozen. Omdat ik toen al een quiz met smoelwerk wou maken, en daar ook weer niet al te veel mensen wou mee lastig vallen. ;)

Ik zie heel wat quizzen die ook op hun terrein dat smoelwerk willen brengen, maar dan teleurgesteld zijn als de interesse na x aantal edities ook tot onder de 15 edities taant. 10-15 ploegen zal imho altijd de terminus zijn als je een bepaalde moeilijkheidsgraad en nichegehalte in je quiz bewaart. Ik denk dat je niet moet vechten tegen de bierkaai, maar gewoon je hele (mind)set(ting) moet aanpassen: je zet je verwachting in je hersenpan wat lager en je kiest een zaaltje / café / hok / tuinhuis dat daar op aansluit.

Wil je voor meer ploegen gaan, dan moet je je als organisator sterk aan banden leggen in je keuzes - je bijna een harnas aan universele criteria aanmeten en daarbinnen blijven. En dan voor jezelf beslissen of je dat nog plezant vindt. Een clubkas spijzen kan inderdaad een motivatie zijn om dat te doen. Maar jarenlang quizzen maken tegen je natuur, dat hou je niet vol denk ik. Ik alleszins niet, en gelukkig wist ik dat meer dan 10 jaar geleden al.

Een paar uitzonderingen ontsnappen aan deze regel (waarmee ze 'm dus bevestigen). En daar zie je veelal dan een zeer sterke lokale verwevenheid (verenigingsleven, vzw, ...). Als je die niet hebt, dan lever je een windmolengevecht vrees ik, Don Quijote nog aan toe.

Men spreekt wel eens van een Europa op twee sporen: er is ook al een tijdje een muziekquizcircuit op twee sporen. Dat is zich nu al aan het voltrekken. En sporen die aan het uiteenlopen zijn, die zullen niet zo snel weer kruisen. Vandaar dat ik mijn favoriete adagium nog eens oprakel wanneer het over verandering gaat: accept, adapt, adopt.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: UITGESTELD - 14de Testedoene Allround Muziekquiz - UITGESTELD

Bericht door Schalckske »

Toch nog even een afsluitende reactie vanuit het organisatiecomité:

Uiteraard appreciëren we reacties van mensen hier die uitkeken naar de quiz, of die alternatieven voorstelden. Uiteraard doet dat deugd. Die voorgestelde alternatieven zijn bijna allemaal intern ook ter sprake gekomen. Maar uiteindelijk werd voor deze quiz toch beslist om uit te stellen en op die beslissing wordt niet teruggekomen.

Testedoene is immers niet uitsluitend een quizploeg, maar in eerste instantie een feestcomité. Een feestcomité dat als belangrijkste doel heeft om de Bellemnaren elk jaar opnieuw geslaagde omkadering rond de augustus- en rond de oktoberkermis te kunnen aanbieden. Daarvoor wordt gesteund op de tomeloze inzet van heel wat vrijwilligers die zich het jaar door engageren bij de verschillende activiteiten. We kunnen begrijpen dat het voor de veelquizzers geen aangename of populaire beslissing is, maar voor het Testedoenebestuur is het nu eenmaal niet zo evident om die vrijwilligers op te trommelen voor een quiz waar momenteel 13 ploegen zich hebben ingeschreven, om een zaal te reserveren die momenteel halfvol (lees: halfleeg :) ) is, om alle organisatorische rompslomp er bij te nemen voor iets wat op het einde van de rit nauwelijks winstgevend is. Want laat ons eerlijk zijn, ook dat is nu eenmaal een aspect dat meespeelt voor een feestcomité. Op het einde van de rit moet de meerderheid van de georganiseerde activiteiten voldoende opbrengen om de invulling van die beide kermisprogramma's te kunnen blijven financieren.

Vandaar dus de beslissing om de quiz éénmalig uit te stellen. Er wordt MET ZEKERHEID gezocht naar een andere, nog vrije datum ergens in het najaar, in de hoop van dan wel toch net dat tikkeltje meer ploegen te kunnen verwelkomen. De quiz zal MET ZEKERHEID doorgaan op die nieuwe datum, ongeacht het aantal ingeschreven ploegen. Maar de uiteindelijke opkomst en evaluatie nadien zal natuurlijk wel bepalen of de revival van de iets alternatievere Hemelvaartquiz éénmalig was of toch weer jaarlijks wordt opgenomen.

Tot slot toch graag ook nog even de bevestiging dat de Oldiesquiz, die ook steeds meer een kleiner wordend nichepubliek aantrekt en op zich niet winstgevend is, een uitzondering is op bovenstaande argumenten. De Oldiesquiz heeft de voorbije jaren toch een vast publiek gecreëerd, een bepaalde reputatie opgebouwd en zijn plaats op de kalender verdiend. Voor deze quiz knijpt het bestuur wel nog graag een oogje dicht, krijgen we wel nog carte blanche om bv. uit te wijken naar het gezellige Café Den Hert en kan een klein verlies wel nog worden ingecalculeerd. Een tweede nauwelijks of niet winstgevende quiz valt er gewoon niet meer door te krijgen.

Bedankt voor jullie begrip!
Bellembrug
Popstar
Berichten: 358
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 10:23

Re: UITGESTELD - 14de Testedoene Allround Muziekquiz - UITGESTELD

Bericht door Bellembrug »

Belofte maakt schuld.
Een nieuwe datum, nieuwe locatie, nieuwe samenstellers, een nieuw elan,......
Volgend weekend meer nieuws via dit forum.
pin alvast de datum : ZATERDAG 22 FEBRUARI TE AALTER
Plaats reactie