13/04/2019 Pop & Rockquiz - Hasselt

Plaats reactie
djerkson
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: za 13 jan 2018, 12:42

13/04/2019 Pop & Rockquiz - Hasselt

Bericht door djerkson »

De quiz was wellicht wat te moeilijk voor het aanwezige publiek, maar dat nemen we mee naar de toekomst. In totaal ging de quiz op 268, fab 4 wint met ca 80% juiste antwoorden.

1 19 Fab 4 217
2 22 Suzi Quatro Stagionis 207
3 3 The Playground Pimps 191
4 12 The Four Reasons 190
5 15 De Onderspit Delvers 183
6 11 Schuppen zot 181
7 17 God's Machine 181
8 20 Betty Swollocks 169
9 2 Weird Fishes 161
10 23 Thinking Heads 159
11 14 Team Charlotte Kaes 158
12 9 Sex Quiztols 156
13 8 Quiz in my pants 148
14 21 De Chambrangs 137
15 24 Katrina & The Waves 132
16 1 Quiz & Yves 119
17 18 Quizlamitische Staat 111
18 7 Deelnemen is belangrijker dan meedoen 109
19 5 The Bird is the word 101
20 6 De Heidiroosjes 98
21 4 Waar blijft de Stop-de-band ronde? 86
22 10 Old Bitties 77
23 16 De Koenemannen 72
24 13 Tafel 7 62
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 13/04/2019 Pop & Rockquiz - Hasselt

Bericht door PaulMcCartney »

Het was een mooi werkstuk gisteren, samengesteld door mensen met een duidelijke liefde voor muziek.

Maar het niveau lag voor de meeste ploegen veel te hoog en er moest iets te veel nagedacht worden over wat er nu feitelijk waar op het papier moest komen.

Voor ons was het wel genieten omdat we een ploeg hadden met toch een vrij brede smaak en het muziekwereldje toch nog vrij goed volgen. Maar voor een gelegenheidsploeg leek me dit een 'hel'. Niet voor de hand liggende fragmenten en niet altijd een titel te horen, dat maakt het natuurlijk extra moeilijk.

Proberen in een volgende editie wat meer weggevers erin steken - top 5 hits uit wat voor lijst dan ook (Ultratop, Afrekening...) - lijkt me een goed uitgangspunt.

De omkadering was schitterend, maar wanneer je bij een reeks te veel uitleg moet geven, dan moet je beseffen dat er toch ergens een probleem zit.

Maar mits wat bijsturing ga je geen problemen hebben om bij volgende edities (en ik hoop dat die er nog gaan komen) de zaal gevuld en tevreden gaat krijgen.
djerkson
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: za 13 jan 2018, 12:42

Re: 13/04/2019 Pop & Rockquiz - Hasselt

Bericht door djerkson »

Bedankt voor de uitgebreide reactie, we nemen het zeker mee. Over toekomstige edities kan ik nog geen uitspraak doen, maar als het zo zal zijn, zal je het hier kunnen lezen.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 13/04/2019 Pop & Rockquiz - Hasselt

Bericht door One good reason »

Een creatieve broeikas was het gisteren zeker in Hasselt.
(Te) veel creativiteit en links allerhande zorgden ervoor dat mijn hersenpan net iets téveel impulsen kreeg.
Zeker tijdens de eerste en toch ietwat "verwarrende" uitleg bij de opwarmingsronde.

Het teveel proppen in één en dezelfde quiz was, voor mij althans, een beetje de dooddoener.
Zeker als schrijver van dienst.
Hoe leuk en origineel sommige rondes ook waren. :handgestures-thumbupright:

Maar de organisatie had zelf al vlug door dat de lat hier iets te hoog werd gelegd.
Niets dan bewondering voor mensen die dat tijdens de quiz al toegeven "en plein publique".

Op quasi elk blad waren er foto's, extra uitleg en vooral te weinig plek om een uitvoerder en titel te noteren :mrgreen: .
TIp!: Niets is zo eenvoudig en efficiënt als 2 kolommetjes te maken met "Uitvoerder" en "Titel".

Tussen de nummers van de audiorondes door werd er regelmatig extra commentaar/hints gegeven.
Soms overbodig, soms zelfs ongepast (ik refereer naar o.a.: Terry Jacks!). :o

Wij hebben vooral genoten van de "last minute" 4e persoon in ons team.
Deze zorgde voor een zeer gezellige aanwezigheid aan onze tafel (dank aan de overtuigingskrachten van onze Rik van de Fab4) :handgestures-thumbupright: .
Zij heeft ons uiteindelijk naar "Urban Dance Squad" geleid bij de fotoronde. :lol:
Topfun aan onze tafel dus :dance:

Maar een goed doel steunen is en blijft onze hoofdmissie.
Onze tafelgenoot heeft zelfs de hoofdprijs gewonnen tijdens de tombola … :dance:

Ik heb zo'n voorgevoel dat deze eersteling een (beter) vervolg zal krijgen.
En ik voorspel dat we er volgend jaar waarschijnlijk een fietsweekend aan vast zullen breien.
Laat de 2de editie dan ook maar vlug komen ;)
djerkson
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: za 13 jan 2018, 12:42

Re: 13/04/2019 Pop & Rockquiz - Hasselt

Bericht door djerkson »

Bedankt voor de terechte :!: opmerkingen.
Je moet weten dat we uit een algemene quizploeg komen, die toevallig ook redelijk compatibel is op het vlak van muziekquizzen. Af en toe pikken we wel een muziekquiz mee en daar doen we het meestal behoorlijk op. Op het vlak van opstellen: dit is ongeveer de tiende quiz die ik mee heb helpen opstellen, waarvan de tweede muziekquiz. In al onze quizzen geldt creativiteit boven eenheidsworst. Gewoon 10 vragen over uitvoerder en titel (of bijvoorbeeld per genre) is een platgetreden pad dat we (meestal liever) vermijden. Daar is soms wat extra uitleg bij nodig, maar dat nemen we er wel bij, ook al vergt dat wat meer inspanning van het publiek.
Dat de bal wordt misgeslagen, heeft vooral te maken met een verkeerde inschatting van het doelpubliek. Ik (en dus vooral mijn fout :? ) nam aan dat we meer muziekkenners zouden aantrekken gezien de quiz doorging in de Serre, maar dat was een verkeerde inschatting. Bij het opstellen was de vuistregel 40% makkelijk, 40%-30% enigszins doenbaar en 30% moeilijk, maar voor dit publiek lag deze lat duidelijk veel te hoog, waarvan akte :|

In eerste instantie gaat de voorkeur nog steeds uit naar algemene quizzen en gaat er vermoedelijk eerst een algemene quiz volgen. Een muziekquiz opstellen kost alleszins veel meer tijd dan een algemene quiz uitschrijven. Reken erbij dat deze quiz volledig volgens het DIY-principe was, dan denk ik dat ik er met 60-70 uur (alles buiten de avond zelf) net zal komen, maar het was gedaan met veel plezier, veel liefde voor muziek en met veel graagte voor een dubbel goed doel. :dance:

Mogelijk tot in de toekomst, wie weet? Als er nog een muziekquiz volgt, zal ik het hier zeker posten. :hand:
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: 13/04/2019 Pop & Rockquiz - Hasselt

Bericht door Methos »

Ik was niet aanwezig maar ik zou zeker de (wel héééél verre) verplaatsing overwegen nu ik lees hoe de quiz werd aangepakt. Ik ben dan ook zelf een hele grote voorstander van links/creativiteit. Hetgeen mij afstootte om de oversteek uit Oost-Vlaanderen te maken, was het aantal fragmenten dat voor mij echt wel veel te laag was. Standaard is 180 fragmenten (en het mag zelfs 200 zijn) en dan is een aankondiging van '100 fragmenten', later aangepast naar 100-150 als ik me niet vergis, een reden om niet deel te nemen. Als ik zo'n verre verplaatsing maak dan heb ik graag 'waar voor m'n geld'. Een vrijblijvende tip :-) Als ik jaarlijks naar Lummen rijd voor 2 leuke quizzen, wil ik deze er gerust ook wel eens bijnemen, zeker in een vrij weekend.
Greatest Tits
djerkson
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: za 13 jan 2018, 12:42

Re: 13/04/2019 Pop & Rockquiz - Hasselt

Bericht door djerkson »

Methos schreef: ma 15 apr 2019, 09:52 Ik was niet aanwezig maar ik zou zeker de (wel héééél verre) verplaatsing overwegen nu ik lees hoe de quiz werd aangepakt. Ik ben dan ook zelf een hele grote voorstander van links/creativiteit.
Als je me je e-mailadres in een pb stuurt, wil ik je de quiz wel doorsturen via we-transfer.
Plaats reactie