M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Gebruikersavatar
Matt Rustle
Backing Vocal
Berichten: 55
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 10:49
Locatie: Zottegem <KIPZ>

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door Matt Rustle »

Het was alsof we opnieuw aan de unief zaten gisteren: met een gemengd gevoel van trots en opluchting halen we net de 50%. Want eerlijk is eerlijk, we schrijven voor de zoveelste keer The Chordettes ipv Millie Small, dus zo'n goede studenten zijn we ook weer niet.

Verder hadden we voor deze quiz wel onze best mogelijke line-up. Zoals fLEEtfox reeds aangaf, zat er voor elk wat wils in en ging het blad mooi van links naar rechts. Iedereen had toevallig ook een ander kleur van stylo (sorry jury), dus dit werd op die manier extra benadrukt :D.

Ik heb veel goede muziek gehoord en heb enkele malen hard gevloekt. Ik had de dag ervoor nog naar Düsseldorf van Teleman geluisterd, maar ik kwam zelfs niet in de buurt van het antwoord. Maar goed, dat is quizzen! Alweer bedankt voor een geweldige quiz en we zien elkaar terug op de MOD van the cryptkickers!
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door Garnizoen! »

Jullie bedankt voor weeral een topquiz met zot veel geweldige muziek. Het is wellicht wat onnozel om daar alleen te gaan zitten, maar Oostakker is niet ver, de kinders deden vervelend en ik had gewoon veel zin om 'm te komen checken.

Indrukwekkender dan hetgeen ik wel toevallig wist, is het rijtje negatieve zaalsolo's: Klaxons, Garbage, Petit Biscuit, Gram Parsons & Emmylou Harris, Camila Cabello, Sigur Ros, Sisters Of Mercy (geschrapt voor The Mission), Trentemoller, Speedy J, titel Hives.. En de compleet gerateerde theorieronde. Gelukkig herken ik nog een goeie vent in onderbroek.
aLEEce in chains schreef:Is misschien nog iets te vroeg omdat het seizoen nog niet afgelopen is, maar toch al :clap: :clap: :clap: voor Beautiful Freak om deze competitie in elkaar te boksen. Toch al veel leuke avonden gehad en een vrij losse sfeer die ik wel kan smaken. Gisteren was er ook weer tijd voor een grapje en dat maakt het voor mij af.
Yep, zouden we niet beter kappen met dat vervelende reguliere quizcircuit?
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2229
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door Methos »

Ik speelde nog niet veel Horsemenquizzen eigenlijk en ik zie hen in alle eerlijkheid als tegenpolen van mij qua smaak, maar toch ga ik altijd gaan uit sympathie voor die toffe gasten uit het nabije Beernem. Op de laatste Horsemenquiz kreeg ik zowaar bijna een hartaanval toen Grimes passeerde en ik vroeg me af 'Hebben ze het licht gezien?' (grapje, uiteraard!). Maar gisteren passeerden opeens Teleman, Crystal Castles (grrrmbl de ambetante titel, sorry Dimitri), Tuxedo, Maya's Moving Castle, Ladytron én Chvrches (weliswaar als logo) dus dat doet me toch wel denken dat de Horsemen een virus betrapt hebben (en een goei!)!

Maar alle gekheid op een stokje, ik heb me (niet alleen bij de vermelde fragmenten!) echt goed geamuseerd gisteren in het toch wel knusse Oostakker, de Heimat van de MOD-quizzen. Ja, het was zeker wel weer pittig, wat blijkt aan de resultaten, maar blijkbaar is dat de lijn die de meeste teams willen aanhouden en ik vond het er nooit over (enkel de favorietenronde wordt blijkbaar bij elk team een killerronde (hoeft dat eigenlijk? wij deden dat dus niet :D ) en ook de We no Speak Americano-ronde vonden we een beetje te gekunsteld (oiv de decenniumverplichting?). Voor mij was dit oprecht de beste Horsemenquiz die ik al speelde omdat hij inhoudelijk echt heel breed en divers ging (top!). Bij deze mijn complimenten!

De sfeer op deze quizzen is echt wel anders dan op een reguliere quiz door de kleinschaligheid (denk ik) en het zijn natuurlijk dezelfde vertrouwde gezichten elke keer opnieuw wat ook altijd leuk is! Hopelijk is dat op mijn duo's deze zomer ook zo :music-listening: Op naar de volgende!
Greatest Tits
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door SpeedKing »

Veel te moeilijk, pittig, naar alle kanten uit zwiepend, onhaalbaar voor mij na 2000 op een verdwaald fragment van The Answer na, godbetert een ronde in vreemde talen en wat weet ik nog niet allemaal ... zelfs de schrijver Bob Dylan passeerde met een poging tot zingen!

Kortom, een echte MODquiz! Plezant! Lekker diep graven!
Dora Vaucaire will be back en we zullen er even weinig van bakken na 2000. Beloofd!

En, ere wie ere toekomt: Peter VO had Cuby & The Blizzards wel, maar ik heb dat grondig verknoeid daar niets ter zake doende tegenwerpingen. Is er dan iemand zo vriendelijk je gelegenheidsteam te vervolledigen, wring je meteen zijn zaalsolo de nek om!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door Maledictus I »

fLEEtfox schreef:Shriekback : Dora Vaucaire en Martha WAR
fLEEtfox schreef:
Methos schreef:Shriekback hadden wij ook :-). Chapeau voor Luk!
Zal dit vanavond moeten bekijken want nu (niet zo wakker :oops: ) op het werk en de invulbladen liggen nog bij mij thuis!
Dora had dat fout, je zal ons omgewisseld hebben.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door fLEEtfox »

Ludo, zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Dat jullie er niet veel van bakten na 2000 bewijzen inderdaad de decenniumresultaten maar dat compenseren jullie dan weer ruimschoots door 2x decenniumwinst binnen te halen en 1x tweede te eindigen. Ook niet slecht, toch?

Aantal fragmenten 20 60s

Garnizoen! 36 90,0% :music-rockout: :music-rockout:
Dora Vaucaire 34 85,0%
Lucky Locos 34 85,0%
Kryptkickers 33 82,5%
WAG Team 32 80,0%
Paris Hilton Lookalikes 32 80,0%
Martha Wainwrong 32 80,0%
Green Onions 22 55,0%
KIPZ 20 50,0%
Royal Flush 16 40,0%

ALL 291 72,8% (statistisch gezien het makkelijkste decennium)


Aantal fragmenten 24 70s

Dora Vaucaire 42 87,5%
Paris Hilton Lookalikes 39 81,3%
Kryptkickers 38 79,2%
Martha Wainwrong 37 77,1%
WAG Team 36 75,0%
Lucky Locos 35 72,9%
Garnizoen! 35 72,9%
Royal Flush 29 60,4%
KIPZ 28 58,3%
Green Onions 27 56,3%

ALL 346 72,1%
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door fLEEtfox »

Aantal fragmenten 22 80s

Dora Vaucaire 36 81,8%
Martha Wainwrong 36 81,8%
WAG Team 34 77,3%
Kryptkickers 33 75,0%
Lucky Locos 31 70,5%
Garnizoen 28 63,6%
Paris Hilton Lookalikes 28 63,6%
KIPZ 20 45,5%
Green Onions 20 45,5%
Royal Flush 18 40,9%

ALL 284 64,5%

Aantal fragmenten 24 90s

Paris Hilton Lookalikes 43 89,6%
WAG Team 42 87,5%
Martha Wainwrong 41 85,4%
Lucky Locos 37 77,1%
Garnizoen! 35 72,9%
Kryptkickers 34 70,8%
Dora Vaucaire 30 62,5%
Royal Flush 28 58,3%
KIPZ 27 56,3%
Green Onions 19 39,6%

ALL 336 70,0%
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door fLEEtfox »

Aantal fragmenten 23 00s

WAG Team 36 78,3%
Martha Wainwrong 36 78,3%
Lucky Locos 32 69,6%
Kryptkickers 30 65,2%
Paris Hilton Lookalikes 30 65,2%
Royal Flush 26 56,5%
Green Onions 23 50,0%
KIPZ 21 45,7%
Garnizoen! 19 41,3%
Dora Vaucaire 16 34,8%

ALL 269 58,5%


Aantal fragmenten 22 10s

Kryptkickers 36 81,8%
Lucky Locos 33 75,0%
WAG Team 30 68,2%
Martha Wainwrong 28 63,6%
Royal Flush 25 56,8%
KIPZ 23 52,3%
Paris Hilton Lookalikes 22 50,0%
Green Onions 18 40,9%
Garnizoen 15 34,1%
Dora Vaucaire 15 34,1%

ALL 245 55,7%. De recentste nummers bleken algemeen gezien blijkbaar de moeilijkste :doh:
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door Maledictus I »

fLEEtfox schreef:Dora Vaucaire die zich begint te ontpoppen tot Queen (Dora is toch een vrouwennaam?) of the Solo
Je zou dat weleens denken hé, maar atletiekkenners weten beter, check dit maar: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dora_Ratjen
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door fLEEtfox »

Nog een statistiekje :

Uitvoerder Titel
Zaalsolo 6 5
QMS 5 6
Moeilijk (2 of 3x gevonden) 22 13
Iedereen vindt het (10) 20 45
Negatieve zaalsolo (9) 20 16

Dora Vaucaire haalt maar liefst 6 zaalsolo's :music-rockout: :banana-dance: :clap: :music-listening: :clap: :music-rockout:
Garnizoen! haalt er twee :music-rockout: :music-rockout:
Paris Hilton LA :1 :clap:
Martha Wainwrong AR :1 :clap:
Kryptkickers :1 :clap:

Persoonlijk vonden wij dat het aantal zaalsolo's en QMS per quiz crescendo ging. En die trend wilden wij keren en zijn daar dan ook in geslaagd (alhoewel ik er liever nog minder gezien had). Gestart bij 11 (Lucky Locos 7ZS+4QMS) en gaande naar 33 (MWAR 18ZS & 15QMS), met dan nog een lichte daling bij PHLA (30).
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door fLEEtfox »

En tot slot de stand "der moeilijke fragmenten"

3 goeie antwoorden = 1pt, 2 goeie antwoorden = 2 ptn & een zaalsolo = 3 ptn

Dora Vaucaire 26
WAG Team 25
Martha WAR 22
Lucky Locos 21
Kryptkickers 20
PHLA 15
Garnizoen! 11
KIPZ 5
Royal Flush 4
Green Onions 4
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door fLEEtfox »

fLEEtfox schreef:
Methos schreef:Shriekback hadden wij ook :-). Chapeau voor Luk!
Zal dit vanavond moeten bekijken want nu (niet zo wakker :oops: ) op het werk en de invulbladen liggen nog bij mij thuis!
Oeps hier vergeten van antwoorden maar is ondertussen aangepast : jullie hadden deze inderdaad ipv Dora!
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2229
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door Methos »

fLEEtfox schreef:Persoonlijk vonden wij dat het aantal zaalsolo's en QMS per quiz crescendo ging. En die trend wilden wij keren en zijn daar dan ook in geslaagd (alhoewel ik er liever nog minder gezien had). Gestart bij 11 (Lucky Locos 7ZS+4QMS) en gaande naar 33 (MWAR 18ZS & 15QMS), met dan nog een lichte daling bij PHLA (30).
Interessante opmerking en inpikkend op een vraag waar ik al een tijdje mee loop: waar willen we naartoe met dit MOD-format, vooral dan qua moeilijkheidsgraad?

Versta me niet verkeerd: voor mij is het ok zoals het nu is, maar voor de start van de MOD-competitie waren er eigenlijk andere -ongeschreven- afspraken gemaakt. Getuige hiervan was ook de mod die wij als Lucky Locos presenteerden en die nu -in het licht van de vele quizzen die volgden- overduidelijk als de makkelijkste quiz eruit komt. Als we gezamenlijk afspreken dat het huidige niveau hét niveau is dat we beogen, gaan wij volgend seizoen uiteraard ook een pak dieper gaan, maar de vraag is of dat wel de goede weg is? Is het de bedoeling deze competitie beperkt te houden voor max 8-10 teams en dit niveau aan te houden (wat eigenlijk enkel toegankelijk is voor de die-hards onder ons) of is het eerder de bedoeling een uitnodiging te zijn voor nog 2 tot 4 teams extra?

Either way is ok wat mij betreft, maar ik zou dat dan wel willen vertaald zien in toch wel consequente quizzen van niveau en geen extremen zoals we nu toch wel gezien hebben in seizoen 1.
Greatest Tits
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door Garnizoen! »

Methos schreef:waar willen we naartoe met dit MOD-format, vooral dan qua moeilijkheidsgraad?
Daar kunnen de laagst geklasseerde ploegen het beste op antwoorden. Wij zouden eerlijk gezegd afhaken mocht de hitvriendelijkheid wat te veel toenemen. Maar als door een 'koerswijziging' drie, vier nieuwe teams aangesproken worden, dan staan wij met plezier onze plek af.

Wat onze eigen quiz betreft, het zal onze eerste zijn, dus per definitie te moeilijk. Zij die deze fout niet gemaakt hebben bij hun debuut werpe de eerste steen ;)
Maar ik ga wel resoluut voor een minimum aan solo's. Van veel niet gevonden fragmenten in de vorige edities had de waarschijnlijke onhaalbaarheid op voorhand beter ingeschat kunnen worden, vooral dan wat titels betreft. Handig hierin vind ik websites als discogs.com (is het als single uitgebracht?) en last.fm (is het nummer relevant), alhoewel die laatste natuurlijk een internationaal beeld geeft.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2229
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door Methos »

Garnizoen! schreef:
Methos schreef:waar willen we naartoe met dit MOD-format, vooral dan qua moeilijkheidsgraad?
Daar kunnen de laagst geklasseerde ploegen het beste op antwoorden. Wij zouden eerlijk gezegd afhaken mocht de hitvriendelijkheid wat te veel toenemen. Maar als door een 'koerswijziging' drie, vier nieuwe teams aangesproken worden, dan staan wij met plezier onze plek af.

Wat onze eigen quiz betreft, het zal onze eerste zijn, dus per definitie te moeilijk. Zij die deze fout niet gemaakt hebben bij hun debuut werpe de eerste steen ;)
Maar ik ga wel resoluut voor een minimum aan solo's. Van veel niet gevonden fragmenten in de vorige edities had de waarschijnlijke onhaalbaarheid op voorhand beter ingeschat kunnen worden, vooral dan wat titels betreft. Handig hierin vind ik websites als discogs.com (is het als single uitgebracht?) en last.fm (is het nummer relevant), alhoewel die laatste natuurlijk een internationaal beeld geeft.
Het gaat hem wat mij betreft er helemaal niet om een bocht van 180 graden te maken en een hitquiz te serveren, dat lijkt me evident. Ook in alternatief zijn er best wel wat schakeringen te vinden. Ik denk m.a.w dat er hier echt wel een balans kan in gevonden worden zonder al te zeer over te hellen naar té alt of té veel hits.
Greatest Tits
Plaats reactie