Muziekquizzen.be website

Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

beautiful freak schreef:Komt daarbij de vraag of al die opbrengst écht nodig is om een forum als dit te kunnen runnen. We spreken over een hosting van ongeveer 25 à 30 euro per jaar (ik ben de laatste om te roepen over transparantie, maar als je publieke inmenging vraagt, mag daar precies ook wel eens iets over verteld worden?)? Of is dat geld allemaal nodig om complexe IT-constructies op te zetten die nog meer geld uit de site kunnen halen? Rechtvaardigheidsgevoel, was het, zeker?
Huh? Ik ben weliswaar de oprichter van deze site, samen met eLMO, zo'n 10 jaar geleden. Het beheert gebeurt momenteel grotendeels door Keiem.
De bankrekening van muziekquizzen.be staat op mijn naam, dus ik heb zicht op de balans, vandaar dat ik de oproep lanceerde.
Transparantie, geen probleem:
Hosting Starter (25 GB) - 12 maanden EUR 23,88
Jaarlijks domeintarief (.be) EUR 9,00
+21% BTW EUR 6,90
Totaal factuurbedrag in EUR: EUR 39,78
+ de beheerskosten van de bankrekening, zal dus al met al zo'n 50 euro in totaal zijn per jaar.
Het saldo van de rekening bedraagt momenteel 138,92 euro

Ik liet mij misschien wat meeslepen met het idee van een benefietquiz om de komende jaren ook te sponsoren, omdat het mij een beter idee leek om de persoonlijke bijdragen lager te maken maar ook eerlijker verdeeld.
Ik heb ook al gemeld dat men niet meer hoeft te storten omdat er nu voldoende fondsen zijn voor de komende twee jaar, ik zou niet willen dat er mensen zijn die denken dat ik dit voor het geld doe.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

Methos schreef: Heb je het btw nog nooit overwogen de hosting over te dragen aangezien je hart niet meer in het muziekquizzen zit? Enige tijd geleden heb ik nl. exact hetzelfde gedaan met een site waar ik 15 jaar beheerder van was, maar tijden en in dit geval mijn interesses veranderen gewoon.
Alle ernstige biedingen zullen overwogen worden. :lol:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Keiem »

bart depauw schreef:
Methos schreef: Heb je het btw nog nooit overwogen de hosting over te dragen aangezien je hart niet meer in het muziekquizzen zit? Enige tijd geleden heb ik nl. exact hetzelfde gedaan met een site waar ik 15 jaar beheerder van was, maar tijden en in dit geval mijn interesses veranderen gewoon.
Alle ernstige biedingen zullen overwogen worden. :lol:
Goh, ik wil de site en het beheer ervan gerust overnemen, maar ik denk dat het nog altijd wel een beetje jullie 'kindje' is, en dat jullie liever dat in eigen beheer houden. Ik heb dat jaren geleden eens voorgesteld aan eLMO en die deed dat toen inderdaad liever niet. Ik heb reeds enkele sites, waaronder die van onze bandencentrale. Er kan er altijd ééntje bij. De €40 per jaar zou ik gerust willen sponsoren, al zou er dan wel eens een banner ('bander'?) kunnen verschijnen... :lol:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

Keiem schreef:
bart depauw schreef:
Methos schreef: Heb je het btw nog nooit overwogen de hosting over te dragen aangezien je hart niet meer in het muziekquizzen zit? Enige tijd geleden heb ik nl. exact hetzelfde gedaan met een site waar ik 15 jaar beheerder van was, maar tijden en in dit geval mijn interesses veranderen gewoon.
Alle ernstige biedingen zullen overwogen worden. :lol:
Goh, ik wil de site en het beheer ervan gerust overnemen, maar ik denk dat het nog altijd wel een beetje jullie 'kindje' is, en dat jullie liever dat in eigen beheer houden. Ik heb dat jaren geleden eens voorgesteld aan eLMO en die deed dat toen inderdaad liever niet. Ik heb reeds enkele sites, waaronder die van onze bandencentrale. Er kan er altijd ééntje bij. De €40 per jaar zou ik gerust willen sponsoren, al zou er dan wel eens een banner ('bander'?) kunnen verschijnen... :lol:
Het was dan ook niet ernstig bedoeld, maar enkel als reactie op Methos zijn suggestie. Het domein is niet te koop of over te nemen.
Ondanks het feit dat ik sinds een tijd maar heel sporadisch aan een muziekquiz deelneem, heb ik er -in tegenstelling tot wat gesuggereerd wordt door mijn verkeerd begrepen uitspraken- nog wel een hart voor.
En for what it's worth vind ik het voor mijzelf nog steeds een 'verwezenlijking' waar ik best trots op mag zijn, dat de site die ik 10 jaar geleden heb opgericht nog steeds de thuis is voor alle muziekquizzers in vlaanderen. Dus ja, zoals je zegt, een beetje ons kindje. Ik ben er redelijk zeker van dat Raf er nog steeds zo over denkt.
Larsken
Roadie
Berichten: 25
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 15:38

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Larsken »

bart depauw schreef:Het was dan ook niet ernstig bedoeld, maar enkel als reactie op Methos zijn suggestie. Het domein is niet te koop of over te nemen.
Ondanks het feit dat ik sinds een tijd maar heel sporadisch aan een muziekquiz deelneem, heb ik er -in tegenstelling tot wat gesuggereerd wordt door mijn verkeerd begrepen uitspraken- nog wel een hart voor.
En for what it's worth vind ik het voor mijzelf nog steeds een 'verwezenlijking' waar ik best trots op mag zijn, dat de site die ik 10 jaar geleden heb opgericht nog steeds de thuis is voor alle muziekquizzers in vlaanderen. Dus ja, zoals je zegt, een beetje ons kindje. Ik ben er redelijk zeker van dat Raf er nog steeds zo over denkt.
Net zoals Steven De Ceuster aan de basis ligt van de Vlaamse QuizRanking. Of de (inmiddels gestopte) quizploeg LosFlippos van het Algemene Quizforum. Deze werden allemaal ondergebracht bij de BQB. Een structuur die met open financiën en een heleboel sterke vrijwilligers zorgt voor de continuïteit van dat alles. Daar wordt jaarlijks een vrijwillige bijdrage gevraagd, maar sluiten ze ook niemand uit.

Misschien dat dit geen slecht idee is voor dit forum?
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

En tenslotte ook nog bedankt aan Wilcoow voor zijn bijdrage! :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

Ook nog dank aan Paul van Langenhoven en vooral The Four Reasons voor hun respectievelijke bijdrage!
eLMO
Administrator
Berichten: 369
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door eLMO »

Mijn excuses voor de onbeschikbaarheid van de laatste dagen. Door problemen met de site heb ik de PHP-versie moeten upgraden en dat heeft op zijn beurt tot conflicten op het forum gezorgd. Normaal zijn deze nu allemaal van de baan en kunnen we vanaf nu verder op de recentste release.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door peegee »

Even wennen aan de nieuwe lay-out ;-)
guylan
Popstar
Berichten: 477
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 19:22
Locatie: Overmere / Los Locos

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door guylan »

Bedankt 'Elmo' voor het nieuwe Forum.

Groetjes Ghislain
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door boo-lee »

Frisse nieuwe layout! :handgestures-thumbupright:
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
biko
Groupie
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 30 apr 2017, 13:42

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door biko »

Beste Bart de pauw
Ik denk erover na om ook een bijdrage te storten,om het verder bestaan van deze site te verzekeren.Ik heb van jullie diensten de laatste tijd tweemaal of zelfs meer gebruik gemaakt,om een voltallig ploegje samen te krijgen en een goede uitslag te halen.Grt Red skies over Paradise part 2(biko,,Natuurpunt Ninove)
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

Beste Biko, altijd leuk te horen dat dit forum kan helpen, daar is het destijds ook voor opgericht. Bijdragen zijn momenteel niet echt nodig, daar we dankzij de vorige ophaalronde nog wel even verder kunnen. Maar altijd welkom, waarvoor dank. Bart
eLMO
Administrator
Berichten: 369
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door eLMO »

Als een quiz wordt geregistreerd via de website krijg ik een mail om deze goed te keuren alvorens de aankondiging op de site zelf verschijnt. Soms blijkt er echter geen quiz klaar te staan om goed te keuren na het ontvangen van zo'n mail. Ik ben aan het zoeken naar de oorzaak daarvan. Zijn jullie al problemen tegengekomen bij het aankondigen van een quiz op de site zelf? (Behalve de error die ik 2 weken geleden heb opgelost.)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Keiem »

Dt lijkt me zoiets: viewtopic.php?f=2&t=4830
Plaats reactie