3de Jailhouse Muziekquiz - Mechelen - 09/02

Plaats reactie
Eusebio
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 18:07

3de Jailhouse Muziekquiz - Mechelen - 09/02

Bericht door Eusebio »

In 15 jaar kwissen heb ik het nooit meegemaakt. Tot halftwee snachts wachten op een uitslag, maar de jury raakt niet verder dan een top 3. Bij een derde editie zou je verwachten dat de organisatoren toch enig idee hebben wat ze aan het doen zijn, maar helaas. Veel te laat begonnen, een onduidelijke puntentelling en jokersysteem. Geen tussenstanden, een pauze die verschoven werd en rondes die vroeger afgegeven moesten worden, een praatgrage presentator die de antwoorden en rondes niet op voorhand bekeken had en de draad regelmatig kwijtraakte. De laatste vraag werd pas rond halfeen gesteld, en dan nog was er een uur nodig om (met pen, papier en GSM) een eindstand top drie te berekenen.
Wel veel respect voor de ober die op z'n eentje een zaal van een dertigtal tafels bediende zonder noemenswaardige wachttijden!

Ik ben toch benieuwd waar we geëindigd zijn, komt er nog een eindstand?
Quasimodo
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 19:12

Re: 3de Jailhouse Muziekquiz - Mechelen - 09/02

Bericht door Quasimodo »

Was inderdaad lang geleden waar ge op één avond alle clichés van "hoe het niet moet" tegenkwam...
hopelijk worden er lessen uit getrokken.

Dubbele chapeau voor die gast die op zijn eentje alle tafels bediende :clap: :clap: :clap:
kaniel
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 16:59

Re: 3de Jailhouse Muziekquiz - Mechelen - 09/02

Bericht door kaniel »

wat een bende zeveraars zijn jullie hadden jullie me dit de avond zelf gezegd had ik niet kunnen garanderen dat ik mij kunnen inhouden had
om jullie de mond te snoeren door een stevige klop op jullie bakkes te geven
precies gefrustreerd omdat jullie niet gewonnen zijn
vraag u misschien eens af hoe het komt dat we maar met 2 jury leden waren ?
als op de laatste moment 4 medewerkers die voorzien waren afhaken wegens ziekte en andere redenen wat moet je dan doen ??
het klopt dat we er lang over deden om de punten te berekenen weer een gevolg van die onderbezetting uiteindelijk hadden we alle punten
maar hebben we besloten enkel de top 3 af te roepen om de tijd niet extra te rekken iedereen heeft de kans gekregen om de puntenlijst in te zien
presentator was niet perfect dat weet ik ook maar die mens deed z'n best om de avond voor iedereen plezant te houden
de beste stuurlui staan aan wal hè , en z'n uitspraken waren niet altijd oke , wie beter kan moet het maar doen hè
als de muziekthema's jullie niet aanstonden had het dan gewoon afgetrapt
hier nu liggen zeiken dat het niet was hoe het moest is dikke bulshit

johan v.s ( organisator )
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: 3de Jailhouse Muziekquiz - Mechelen - 09/02

Bericht door Sander »

kaniel schreef:precies gefrustreerd omdat jullie niet gewonnen zijn
gewonnen hebben
bicky
Backing Vocal
Berichten: 54
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 11:17

Re: 3de Jailhouse Muziekquiz - Mechelen - 09/02

Bericht door bicky »

Johan,
U bent met een man met lef, aan u commentaar te lezen, precies nooit bij de slimste van de klas. De enigste reden dat ploegen bleven zitten, ondanks zich een ganse avond mateloos geërgerd te hebben was waarschijnlijk door het recpect tov. de organisatie. Voor een stuk zeep nog 60 min. blijven zitten, ik kan enkel zeggen RESPECT voor degene die zijn blijven zitten (waaronder wij zelf). Als u hier dan in shock bent door de 2 commentaren, ik had minstens 15 vernietigende commentaren verwacht. Ik weet niet wat u verwacht had, maar het is niet omdat de mensen de avond zelf geen pistool tegen u hoofd zetten dat de ploegen het een goede kwis vonden. U moest zich schamen dat u zelf nog commentaar durft te geven.
Ik zal mij even persoonlijk voorstellen, dan kan u bij de volgende misschien is proberen om op mijn bakkes te komen kloppen.
Ik ben die dikke van de floppy's, die nooit spelen om te winnen en die altijd dankbaar zijn voor de tijd en energie die mensen in een quiz te steken.
maes jackie
Popstar
Berichten: 395
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 12:07

Re: 3de Jailhouse Muziekquiz - Mechelen - 09/02

Bericht door maes jackie »

Jailhouse quiz: 'Jailhouse' da's precies de plek waar je thuishoort wanneer je met 'een klop op hun bakkes' de deelnemers die commentaar hebben op de organisatie tot 'inzicht' wil brengen. Een voorbeeld van respect tov. je publiek is ook dat je vooraf meldt waarom de jury wat kleiner uitvalt dan voorzien en je vooraf verontschuldigt voor het gebeurlijke ongemak. Het is toch al te gek dat je dat als deelnemer moet gaan vragen aan de organisator waarom er te weinig jury is en waarom er maar ene garçon is. En van 'de beste stuurlui staan aan wal': ik heb al meer dan honderd quizzen georganiseerd, niet alle liepen perfect en ongetwijfeld zullen er ploegen geweest zijn die het een verloren avond vonden, maar nooit kwam bij mij ook maar één enkel moment het idee op om die onwilligen op hun bakkes te kloppen. Dat zegt meer over jou dan over je criticasters. Voor mij zeker geen 'tot volgende keer'.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 3de Jailhouse Muziekquiz - Mechelen - 09/02

Bericht door Jorgen VG »

maes jackie schreef:Jailhouse quiz: 'Jailhouse' da's precies de plek waar je thuishoort wanneer je met 'een klop op hun bakkes' de deelnemers die commentaar hebben op de organisatie tot 'inzicht' wil brengen. Een voorbeeld van respect tov. je publiek is ook dat je vooraf meldt waarom de jury wat kleiner uitvalt dan voorzien en je vooraf verontschuldigt voor het gebeurlijke ongemak. Het is toch al te gek dat je dat als deelnemer moet gaan vragen aan de organisator waarom er te weinig jury is en waarom er maar ene garçon is. En van 'de beste stuurlui staan aan wal': ik heb al meer dan honderd quizzen georganiseerd, niet alle liepen perfect en ongetwijfeld zullen er ploegen geweest zijn die het een verloren avond vonden, maar nooit kwam bij mij ook maar één enkel moment het idee op om die onwilligen op hun bakkes te kloppen. Dat zegt meer over jou dan over je criticasters. Voor mij zeker geen 'tot volgende keer'.
:clap: :clap: :clap:

Al vaak heb ik gedacht dat hier al een diep(s)te punt werd bereikt.
Helaas zijn er altijd die nog lager kunnen.

De taal van deze organisator hoort niet thuis op dit forum,
waar vooral vrienden met een zelfde passie elkaar treffen.

Liefst zou ik zien dat mijnheer Johan 'ons' forum niet langer misbruikt.
De kans dat hij hier nog zieltjes wint voor zijn organisaties is bijzonder klein geworden.
En dat heeft niets te maken met eventuele organisatorische tekortkomingen.
kaniel
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 16:59

Re: 3de Jailhouse Muziekquiz - Mechelen - 09/02

Bericht door kaniel »

ik ben helemaal niet gewelddadig in tegenstelling tot wat er hier gedacht word
ben gewoon kwaad omdat er hier word gezeverd over de organisatie die mank liep
ik denk dat er mensen zijn die niet goed geluisterd hebben er is wel degelijk meerdere malen gezegd dat we ons verontschuldigen
voor het personeelsgebrek ik had op voorhand genoeg mensen voorzien maar als er in laatste instantie afhaken dan sta je daar en moet je het doen met het volk dat je hebt , ik heb helemaal niet de intentie om met wie dan ook te vechten of wat dan ook
m'n verontschuldigingen hiervoor maar in een vlaag van woede zegt men al eens verkeerde dingen
ik hoef van niemand geen les in organisatie te krijgen het is reeds de 5è quiz die ik organiseer en de vorige keren liep alles perfect
maar was dan wel met meer helpers dan afgelopen vrijdag helaas zijn de mensen de dag van vandaag zeer ongeduldig en is wachten " not done" ik denk niet dat erg lang gewacht is moeten worden op drank de mensen die hiervoor instonden hebben zich dubbel geplooid om jullie zo vlug mogelijk te bedienen dus alvorens kritiek te geven vraag je eerst eens af hoe het komt en wees een beetje geduldig 140 mensen bedienen kun je niet in 1 keer

johan
Erik Vindikook
Lead Singer
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 15:53

Re: 3de Jailhouse Muziekquiz - Mechelen - 09/02

Bericht door Erik Vindikook »

De organisatie heeft mij (ondanks de stribbelingen op dit forum) toch nog de volledige eindstand doorgestuurd, waarvoor dank :

1) vindikooks 384 p.
2) tequila overdrive 382 p.
3) m,f,s,b 370 p.
4) fam zappa 354 p.
5) apollo vs dreamers 353 p
6) floppy's 351 p
7) koerier 350 p.
8) captain sensible 333 p.
9) das plop 329 p.
10) collectief tegen arbeid 329 p.
11) ex kvwm jeugd 325 p
12) Corsica 309 p.
13) cave gang 301 p.
14) team hoogstraten 296 p.
15) peter de vries entertainment 280 p.
16) bloten aap 270 p.
17) boer van babylon 261 p.
18) leuven hulp 244 p.
19) scheve caravan 238 p.
20) kyrawiet 218 p.
21) kwoudaketwist 215 p.
22) quizly bears 182 p.
23) kennisen v.d griek 156 p.
24) just 4 fun 139 p.
25) cavawell 128 p.
26) sake 118 p.
27) de blauwbloezen 43p
DAS PLOP
Lead Singer
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 07 apr 2014, 10:19
Locatie: Antwerpen

Re: 3de Jailhouse Muziekquiz - Mechelen - 09/02

Bericht door DAS PLOP »

Deze quiz was op alle gebied gewoonweg een ramp zo simpel is dat, maar om eerlijk te zijn we hebben
wel goe gelachen of was het misschien wel uitlachen want dit was pure waanzin !!!! :lolno: :lolno: :lolno:
Maar allez ik moet oppassen wat ik zeg want anders krijg ik misschien nog wa "stoempen op mijn bakkes" :P :P :P
dannyvb1807
Superstar
Berichten: 863
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:06

Re: 3de Jailhouse Muziekquiz - Mechelen - 09/02

Bericht door dannyvb1807 »

Normaal reageer ik niet op zo'n discussies maar ik kan het dit keer niet laten.

Beste Johan,
Los van alle polemiek in eerdere posts op dit forum, waarbij jij toch wel wat grof uit de hoek kwam, wil ik het ook van een andere kant bekijken.
Ik heb toch ook al zo'n kleine 100 organisaties van quizzen op mijn palmares, zowel muziek- als algemene quizzen. Ik denk dat ik dus niet meer aan de wal sta, maar toch met enige kennis van zaken kan spreken.
Zoals Jackie schrijft: we hebben allemaal al eens geworsteld met technische en andere organisatorische problemen, maar hier had je toch wat moeilijkheden kunnen vermijden. Beschouw dit dus als opbouwende kritiek:
1. beschouw je deelnemers als je "klanten". Beledig ze dus nooit en zeker niet op dit forum of sociale media want dit blijft je eeuwig achtervolgen. Je deelnemers/klanten zorgen voor het voortbestaan van je quiz. Bedenk dat de helft van je ploegen/deelnemers een pak kilometers heeft gereden om aan jouw quiz te kunnen deelnemen.
2. start op tijd of maximum 10 minuten na het aangekondigde startuur. Tenzij een ploeg je heeft laten weten dat ze om een onverwachte reden iets later zullen zijn, mag je dit nog met 5 minuten overschrijden, maar 20.15 uur is echt wel de limiet. Hetzelfde geldt voor het respecteren van de vooropgestelde duurtijd van je pauzes.
3. zorg voor een presentator die zich beperkt tot de meest essentiële informatie en die je op voorhand brieft of bij de organisatie betrekt of tenminste de quiz laat beluisteren; niets is zo storend dan een presentator die zichzelf té graag hoort praten. Hoe grappig hij ook denkt te mogen zijn. Je kan ook alle informatie over de structuur van de quiz mee in de bundel van de antwoordbladen stoppen. En je kan ook al de namen van de ploegen afdrukken op de antwoordbladen, dan hoeft de presentator dat niet bij iedere ronde dat tot vervelens toe te vragen. Lukt dat niet, vraag dan in het begin van de quiz dat men meteen de ploegnaam/ploegnummer op alle bladen schrijft.
4. het is absoluut niet nodig - en zelfs enorm storend - om na ieder fragment de muziek te stoppen en het volgende fragment aan te kondigen. Als je dezelfde hoeveelheid fragmenten per ronde allemaal mooi na elkaar had gespeeld had de quiz al minstens een half uur minder lang geduurd.
5. vermijd jokers in een muziekquiz. Doe je dit toch, zorg dan dat je die enkel kan inzetten bij rondes met een gelijk aantal punten. Als je nu de joker inzette op de filmronde kon je 45 x 2 punten behalen. Op de gewone mixrondes was dit maar 20 x 2. Dit zorgt dus voor een regelrechte competitievervalsing.
6. als je tafelrondes wil gebruiken, zorg dan dat dit perfect is voorbereid. Als je niet kan beschikken over een goede kopieermachine (liefst in kleur), vraag dan geen hoezen of foto's van artiesten. Als je de antwoordbladen voor de tafelronde rond de pseudoniemen anders had opgesteld, had dit je jury ook heel wat kopzorgen kunnen besparen. Zorg er ook voor dat er geen pauze zit tussen het uitdelen van een tafelronde en het afgeven ervan. Dit biedt de mogelijkheid om opzoekwerk te doen tijdens de pauze.
7. dat een aantal juryleden forfait gaven is jammer en soms onvermijdelijk, maar zorg voor één of twee juryleden als reserve. Per 5 ploegen moet je zeker 1 jurylid voorzien. Niets is zo comfortabel en rustgevend voor een organisator als de verbetering zodanig snel gaat dat je al bij het begin van de volgende ronde de resultaten hebt van de ronde ervoor.
8. zorg ervoor dat de jury over een laptop met MS Excel beschikt (en uiteraard iemand die daar min of meer mee kan werken, maar dat hoeft geen IT-expert te zijn). De tijd van het manueel bijhouden van de scores (en het berekenen ervan met een rekenmachine of smartphone) is reeds lang voorbij. Dit had je nu - zelfs met een aantal juryleden minder - veel tijd kunnen besparen. Op die manier had je ook tussentijdse scores kunnen geven, iets waar de ploegen zeker op zaten te wachten.
9. als je een lange smalle zaal hebt, zorg dan ook voor luidsprekers achteraan de zaal. Is geen eenvoudige want de huur van audio-installaties is niet goedkoop.
10. vermijd ook themarondes (bvb. enkel hardrock, new wave, eighties enz.) en maak mixrondes. Dit is voor de ploegen veel leuker.
11. laat je quiz voorspelen door je jury of andere personen die niet deelnemen. Zo heb je een idee hoe lang de quiz duurt en kan je daarop ook je pauzes afstemmen en eventueel de duurtijd of het aantal fragmenten aanpassen.
12. doe zelf meerdere keren mee aan muziekquizzen. Eerlijk: het is niet omdat je reeds 5 keer een quiz hebt georganiseerd dat je niet meer kan en zal bijleren. Ik leer ook iedere keer bij en ontdek steeds weer leuke vondsten van andere organisatoren. Je hebt je quiz opengetrokken vanuit een plaatselijke organisatie voor een beperkt publiek naar het "openbare" muziekquizmilieu. Je hebt wellicht al gemerkt dat de lat daar redelijk hoog ligt. In de Ronde van Vlaanderen gelden ook andere normen dan bij een plaatselijke kermiskoers.

Nog dit:
13. de moeilijkheidsgraad van de gespeelde fragmenten was OK, dat heb je goed ingeschat.
14. de verse soep was ook lekker.
15. de opstart van de drankbediening was wat moeilijk, maar eens de quiz liep zijn we - ondanks de one man bediening - niet omgekomen van honger en dorst.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 3de Jailhouse Muziekquiz - Mechelen - 09/02

Bericht door celtic601 »

beste Rocky Balboa .... jammer dat je dit niet vlak na je kwis hebt verkondigt van dat op éénieders bakkes te slaan ...
had ik graag nog enkele minuutjes daar geweest ...
jij met je " HALLELUJAH 5 georganiseerde kwisjes " ja jij bent de man !
en voor de rest van het jaar woon je op Pluto of zo ???
denk dat er destijds in de GONG SHOW slimmer en vooral interessanter individuen voorkwamen dan jij en je jury
het enige lichtpunt die avond was idd de jongen die drank rond bracht ...en dat julie GEEN JOTA van muziekquizzen kennen , laat staan ineensteken ... dat hebben we allen nu wel begrepen ook ..
misschien toch is aan denken om volgend jaar gene quiz ineen te steken en op één of andere braderij wa hot dogs te gaan verkopen ???
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Plaats reactie