EUROVISION SONGCONTEST 2017

Plaats reactie
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

EUROVISION SONGCONTEST 2017

Bericht door Jorgen VG »

Het belangrijkste liedjesfeest van het jaar gaat deze week weer van start.
De vrienden van Testedoene maken dat ik de finale uitgesteld zal moeten bekijken, maar dat zal me zeker niet weghouden uit Bellem.

Dit zijn alvast de deelnemers waar ik wel wat van verwacht:

1 - ITALIE
Met kop en schouders favoriet.
En eigenlijk ook best een aanstekelijk melodietje.



2 - FRANKRIJK
Voor mij één van de mooiste echte liedjes van dit jaar.



3 - BELGIE
Als ze het wat toonvaster kan brengen dan tijdens de repetities kunnen we best hoog eindigen.



4 - PORTUGAL
Deze gaat ongetwijfeld opvallen tussen al de hupmariekes en over-the-top acts.



5 - ARMENIE
Ik heb gemengde gevoelens bij dit nummer. Afhankelijk van mijn humeur vind ik het interessant dan weer vervelend.



Voor het overige ook weer heel wat voorspelbare nummers, die het ondanks de metershoge clichés toch weer behoorlijk gaan doen: Bulgarije, Australië, Zweden, ...

Tussen de nummer één en nummer twee zit wat mij betreft ook een Grand Canyon-achtige kloof qua verwachting. Winnen gaat Italië doen; het is enkel maar de vraag met hoeveel voorsprong.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: EUROVISION SONGCONTEST 2017

Bericht door peegee »

Ikzelf heb enkel nog maar het nummer van België meer dan 1 x gehoord; en dan de andere 4 van de 5 die ge voorspelt als top 5, Jorgen, elk 1 x... Voor de rest nog niets gehoord, zelfs die van Nederland nog niet... :oops:

Ik wil niet te chauvinistisch overkomen, maar volgens mij is het belgische nummer het best; ik vind dat van Italië het slechtst, maar wil daarmee niet zeggen dat het géén kans heeft om hoog te eindigen.

Ik vind dat van Portugal wel heel mooi, maar gaat niet scoren, denk ik (dat is meestal zo als ik iets mooi vind)

Van jouw top 5 denk ik nu (na ze 1 x gehoord te hebben) dat Armenie het best gaat scoren.

Ik ga mijn best doen om de rest van de inzendeingen voor zaterdag te beluisteren en zal dan ook een eigen top 5-je posten...
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: EUROVISION SONGCONTEST 2017

Bericht door gekookte espe »

Live aanwezig in Oekraïne :)

Halve van België gaan we gaan bekijken in de zaal zelf, finale zal helaas in de Eurosong-village zelf te doen zijn wegens al hopeloos uitverkocht :(

Favoriet van mij toch ook wel Italië, zal idd normaal gezien wel met een straat voorsprong eindigen. Eindelijk eens een zonnig land om volgend jaar Eurosong te gaan bekijken dan :lol:

Overige favorietjes van mij: Zweden, Frankrijk, Armenië, Portugal (lijkt zo weggeplukt uit La La Land), Denemarken en om 2 redenen ook Zwitserland ;)
Griekenland en Isräel leuke uptempo nummers, en Cyprus heel erg goed afgekeken van Rag n Bone Man.
Liedje van onze noorderburen vind ik ook nog wel te pruimen, mooie samenzang vd zusjes :handgestures-thumbupright:

Vrees wel een beetje voor België, staat ondertussen al maar 13e meer bij de bookies, en ze zit in de sterkste halve finale imo. Nummer valt wel op tussen alle andere, het zal zoals ze dat zo schoon zeggen van de vorm van de dag afhangen denk ik.
ZWEDEN: (leuke act ook)




ZWITSERLAND:

peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: EUROVISION SONGCONTEST 2017

Bericht door peegee »

Mijn gedacht na 1e halve finale (btw: Alle afvallers goed voorspeld tijdens de uitzending)

Dus het gaat wel degelijk om de landen, die enkel nog maar in de eerste halve finale zijn gepasseerd:

Top 5-kansen (cfr mij):
PORTUGAL
ZWEDEN
AUSTRALIË

Eerder tussen 5 en 15:

BELGIË
MOLDAVIË
GRIEKENLAND
ARMENIË

Wat mijn persoonlijke smaak betreft waren dit mijn favorieten uit de halve finale:

PORTUGAL, BELGIË en AZERBEIDJAN (skeletons)
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: EUROVISION SONGCONTEST 2017

Bericht door Maledictus I »

Halve finale gezien op YouTube, ik vond België veruit het beste, gevolgd door Letland en Albanië die niet doorstoten. Moldavië met Epic Sax Guy is ook nog oké. Originaliteitsprijsje voor de paardenkop van Azerbeidjan.
Van die die nog moeten komen nog niet alles gehoord maar Zwitserland voorlopig het beste nummer (kon iets van Sia zijn), Verenigd Koninkrijk de beste zangeres, Italië absoluut niet mijn smaak.

Triana Park - Line
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
guylan
Popstar
Berichten: 477
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 19:22
Locatie: Overmere / Los Locos

Re: EUROVISION SONGCONTEST 2017

Bericht door guylan »

Blanche staat momenteel terug in de TOP 5 van de Bookmakers. Zeer goed, komende van een 13de plaats gisteren.
In de I-Tunes Top 100 van Belgie staat ze vandaag nr2 en in de I-Tunes van Nederland komt ze vandaag nieuw binnen in de Top 10.
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: EUROVISION SONGCONTEST 2017

Bericht door Maledictus I »

Tweede halve finale: Zwitserland voor mijn oren het beste van de 42 maar uitgeschakeld, Nederland vrij goed. Oekraïne stuurt dit jaar het enige rocknummer, hopelijk worden ze daarvoor beloond. Voor de winst hoop ik dat zoals vorig jaar de gedoodverfde winnaar in het zand bijt en Portugal stunt.

Blijkbaar is de plagiaatbeschuldiging van Blanche allang bekend, ik had dat nog niet gehoord. Zuiver technisch en juridisch kan het geen plagiaat zijn maar het is duidelijk een doorslagje van de Québécoise. Verdient dus geen punten imo.

Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: EUROVISION SONGCONTEST 2017

Bericht door peegee »

Van de tweede halve finalisten vond ik persoonlijk Hongarije, Nederland en Noorwegen het best.

Bij het voorspellen welke landen zouden doorstoten had ik er dit keer maar 8 van de 10 juist (mijn jongste zoon had 9 op 10, dacht dat Israel niet ging doorgaan naar de finale)
Ikzelf was ervan overtuigd dat Zwitserland en Estland naar de finale mochten, en niet Denemarken en Oostenrijk.

Top 5-kansen voor landen uit 2e halve finale:
géén, volgens mij

Van de landen, die zich automatisch plaatsten: enkel ITALIË, maar ik gok NIET op een eerste plaats (hopelijk niet, zo'n slecht nummer) Naast Italië schat ik géén enkel ander van die landen in de top 15...

Eerder tussen 5 en 15:
NEDERLAND
BULGARIJE
HONGARIJE
WIT RUSLAND
ISRAËL
NOORWEGEN
Plaats reactie