10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door Sander »

Rutger,

Ik geef je grotendeels gelijk, maar ook enkele bedenkingen:
-in het aantal plays op Youtube, Spotify, ... wordt geen onderscheid gemaakt tussen plays in België/Vlaanderen of andere landen. Het kan dus even goed zijn dat een nummer extreem populair is in Zuid-Europa, maar dat er in Vlaanderen maar 10 man naar luistert.
-in de Ultratop worden naast downloads en airplay ook plays op Spotify meegerekend (van Spotify krijgen zij wel een nationale lijst), Youtube dan weer niet.
-hitlijsten zoals Ultratop en Afrekening kunnen nog steeds een hulpmiddel zijn voor jou om de moeilijkheidsgraad van je verschillende rondes in de 2000+ quiz wat te verdelen. Zo kan je zien welke van je nummers het ook tot op de radio of in de hitlijsten hebben geschopt. Dat zullen dan de iets haalbaardere nummers zijn.

Voor de rest: doe voort zoals je bezig bent met je 2000+ quizzen (maar misschien toch een ietsiepietsie makkelijker de volgende keer ;) )
charel
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: di 06 okt 2015, 16:39

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door charel »

.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door SpeedKing »

Na een punt kan je gewoon een volgende zin beginnen, leerde ik altijd op school. Bij deze. Al wie depressief geworden is van deze topic en hem nog verfoeilijker vindt dan wat zich pakweg in Aleppo afspeelt (zouden ze daar muziekquizzen?): uit al dat verderf en treurnis zal ooit iets moois kiemen! Net zoals kwatongen beweren dat alleen uit diepe droefheid en doffe ellende de mooiste liedjes ontstaan.

Dus: gewoon posten maar, en diepe gedachtengangen sparen om grote wereldproblemen op te lossen, zoals bijvoorbeeld hoe het nu verder moet met Congo nu Kabila niet wil aftreden, en/of er nu wel of niet RSZ dient betaald te worden op de arbeid van de 150 miljoen kinderen onder de 16 die wereldwijd dagelijks aan de slag moeten. Ik, en bij uitbreiding de hele mensheid, dankt u.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door SpeedKing »

... en wat ik allemaal hoor en via PB opvang, niet normaal. Bij deze wordt deze thread geaborteerd.

De achterliggende bedoeling was om eens in een 'inteeltforumquiz' los te laten, met allemaal rondes gebaseerd op de threads, favo- en eindejaarslijstjes, QMsolo's (herkansing), negatieve solo's of veelgeraden nummers (maar dan eens met een ander nummer van dezelfde band). Met deze blacklist ging ik gelijkaardig aan de slag gaan en net van die genoemde bands een ander nummer kiezen.

Ik vind dat in de muziekquizbesprekingen best de + en - mogen aangestipt worden. Ja, ook de -. Dat gebeurt dan weer te weinig, vind ik. Zelf al aardig wat van opgestoken over mijn eigen quizzen.

Maar in de andere algemene threads: als het je niet zint, wat heeft dat nu voor zin om te reageren? Als iemand hier nu zijn favoriete accordeonliedjes wil posten, en ik hoor dat niet graag: wat bezielt een mens dan om daar op in te hakken?

Gezien ik al een paar rondes ver weg, ga ik de quiz niet weggooien en eens thuis en petit comité spelen ten huize Speed King met Locos & sympathisanten. En verder best niet te veel initiatief nemen hier, want ook Eddy krijgt het zwaar te verduren met zijn pop poll thread. Vind je dat niet leuk, dan kan je dat toch perfect zijn beloop laten?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door Keiem »

Een forum: where good ideas come to die.
Gulliver
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 24 nov 2014, 16:24

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door Gulliver »

SpeedKing schreef:... en wat ik allemaal hoor en via PB opvang, niet normaal. Bij deze wordt deze thread geaborteerd.

De achterliggende bedoeling was om eens in een 'inteeltforumquiz' los te laten, met allemaal rondes gebaseerd op de threads, favo- en eindejaarslijstjes, QMsolo's (herkansing), negatieve solo's of veelgeraden nummers (maar dan eens met een ander nummer van dezelfde band). Met deze blacklist ging ik gelijkaardig aan de slag gaan en net van die genoemde bands een ander nummer kiezen.

Ik vind dat in de muziekquizbesprekingen best de + en - mogen aangestipt worden. Ja, ook de -. Dat gebeurt dan weer te weinig, vind ik. Zelf al aardig wat van opgestoken over mijn eigen quizzen.

Maar in de andere algemene threads: als het je niet zint, wat heeft dat nu voor zin om te reageren? Als iemand hier nu zijn favoriete accordeonliedjes wil posten, en ik hoor dat niet graag: wat bezielt een mens dan om daar op in te hakken?

Gezien ik al een paar rondes ver weg, ga ik de quiz niet weggooien en eens thuis en petit comité spelen ten huize Speed King met Locos & sympathisanten. En verder best niet te veel initiatief nemen hier, want ook Eddy krijgt het zwaar te verduren met zijn pop poll thread. Vind je dat niet leuk, dan kan je dat toch perfect zijn beloop laten?
Dit lijkt me toch een overdreven reactie. Ik zie welgeteld één post die je als mogelijk negatief kan lezen. Verder wel enkele reacties op een reactie (die verder niet aantonen dat ze een probleem hebben met de basispost op zich). Deze reactie lijkt me dan ook eerder ingegeven vanuit een teleurstelling dat de groep mensen die op deze vraag willen ingaan beperkt is. De meerderheid hult zich in het gevraagde stilzwijgen.

Verder gaat ook de vergelijking met het posten van favoriete accordeondeuntjes totaal niet op. Anders dan deze oproep vertrekt deze immers vanuit een positief standpunt. Wanneer je vanuit een negatief standpunt vertrekt moet je maar gewapend zijn tegen het feit dat mogelijk niet iedereen hier even meegaand in of begripvol voor is. Al vind ik opnieuw dat je dit uit de reacties op deze post onmogelijk kan ervaren.

Zo kom ik terug bij m’n eerste zin: dit lijkt me toch een overdreven reactie.

P.S. Ik kan je wel (een beetje) volgen wat betreft de reacties op de pop poll. De persoon die dit opgestart heeft is zeker niet vanuit een negatief standpunt vertrokken. Helaas als je de geschiedenis van dit forum even overloopt merk je dat hier veel mensen op het forum zitten met tunnelvisie en zeer korte tenen. Dat heb ik ik zelf mogen ondervinden na een goedbedoelde reactie op een duoquiz van enkele jaren terug. Ik heb me daarna zeer lang op “read only” modus gezet, maar bedenk me nu: “Waarom zou ik m’n mening niet mogen geven ?”.

Misschien naar analogie met humo’s pop poll ook een keer polsen naar het meest ergerlijke figuur op dit forum ? Maar hiervoor ga ik alvast niet de spits afbijten. (al heb ik wel iemand in gedachte)
Gulliver
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 24 nov 2014, 16:24

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door Gulliver »

On topic:

Ik heb het ondertussen wel gehad met de tracklisting van "nuggets".
Schitterende cd's, maar vrijwel elke track is al een paar keer gevraagd op een quiz.

Graag ander materiaal van The Electric Prunes, The Standells en andere Seeds.
Al wordt het dan waarschijnlijk weer te moeilijk.

Misschien dan toch maar voor andere leuke sixties groepen gaan op toekomstige quizzen ?
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door Richard zonder Linda »

Ik doe zelf te weinig quizzen om een lijst te kunnen opstellen met dergelijke songs, meer ik doe toch een poging.
Een poging om in eerste instantie de inspanning van Speedking te ondersteunen om enkele leuke (of minder leuke) topics aan te kaarten. In de soms drukke werkomstandigheden is het voor mij altijd een ontspanning (ik wou bijna 'ontsnapping' schrijven) om dit forum te betreden en ofwel eens na te denken over de quizvragen, ofwel een playlist van een quiz na te zien ofwel Speedking ea hun mening over zaken te zien ventileren. Het is helaas wel een vaststelling dat de sfeer de laatste tijd grimmiger durft worden. De huidige topics (10 songs + pop poll) lijken me nochtans ideaal om tussendoor even te zwansen over muziek, ik begrijp dan ook noch de problemen die sommigen hier rond maken noch de hoogoplopende discussies daaropvolgend.
En nu mijn inbreng in deze lijst:
1. de jaren 00 (dieptepunt: Eurodisco)
2. de jaren 10 (dieptepunt: de laatste hits van Adele)
3. de jaren 90 (Dieptepunt: Maria Carey)
4. Vlaamse schlagers (Dieptepunt: Wilma, Sandy, Samantha & co)
5. disco (Dieptepunt: de doorslagjes van de grote hits)
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door SpeedKing »

Vind je een lijst van accordeonliedjes een positief gegeven, Gulliver? Dan voorzie ik een rondje in mijn thuisquiz, bij deze ben je uitgenodigd. Je kan je joker er op in zetten ;).

Positief en negatief is ook maar een kwestie van formuleren he: "Net zoals een goeie quiz Milow-vrij is, van welke liedjes kan je een topquiz nog vrijwaren?".

Zoals verder al eens besproken, is er meer dan dit forum. Het echte gezeik vindt in de pissijnen plaats, zo meldde ik al eens. En rond dat forum zwermen nog PB'tjes en Facebook en andere sociale media.

Eigenlijk keer ik met mijn thuisquiz terug naar mijn oorspronkelijke idee, want ik vreesde ook al dat bij een op forum gebaseerde quiz er dan zou geanalyseerd worden: zoveel komt uit die quiz, dat zijn twee favo's van die persoon, waarom kies je 2 qmsolo's uit deze of genre quiz, er is meer voor dit of dat gekozen van die persoon, .... Ik zal me in dat wespennest maar niet wagen.

En verder een vrolijk kerstfeest en eindejaar aan iedereen. Om de goede vrede te bewaren heb ik alvast ook de thread met 'Kerstschmalz die je niet meer door je strot geramd wil krijgen wegens al te veel kroketten ook gepasseerd' ingetrokken! Minder negativisme in 2017, een voornemen dat ik al in 2016 waarmaak!

Laatst gewijzigd door SpeedKing op vr 23 dec 2016, 09:28, 3 keer totaal gewijzigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door SpeedKing »

Richard zonder Linda schreef: 1. de jaren 00 (dieptepunt: Eurodisco)
2. de jaren 10 (dieptepunt: de laatste hits van Adele)
3. de jaren 90 (Dieptepunt: Maria Carey)
4. Vlaamse schlagers (Dieptepunt: Wilma, Sandy, Samantha & co)
5. disco (Dieptepunt: de doorslagjes van de grote hits)
Nu kan ik niet anders dan je ook uitnodigen, Gregory, met als finale ronde een themaronde gebaseerd op bovenstaande indeling ;).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:En verder een vrolijk kerstfeest en eindejaar aan iedereen. Om de goede vrede te bewaren heb ik alvast ook de thread met 'Kerstschmalz die je niet meer door je strot geramd wil krijgen wegens al te veel kroketten ook gepasseerd' ingetrokken! Minder negativisme in 2017, een voornemen dat ik al in 2016 waarmaak!

Ook deze Horseman wil meedoen aan de goeie voornemens: nog minder Tourist LEMC en voor iedereen veel leute op de vele toffe quizzen die we mogen spelen.

We hebben afgelopen Guess Who quiz ook een categorie gekregen die me helemaal niet lag, maar dat werd steeds positief benaderd door te refereren naar The Fast Show:

https://www.youtube.com/watch?v=NdWJpHt1Xws
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door One good reason »

Ik vind "All I want for Christmas" een bangelijk nummer! :banana-dance:
De zang is superenthousiast en het dansritme aanstekelijk.
En voor iedereen die liefde kent of geeft, word je hier gewoon vrolijk van ... aub

Prettige feestdagen !
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door boo-lee »

Persoonlijk vind ik zo'n "grumpy" topic eigenlijk beste wel leuk. :)

Geen idee of het al veel gevraagd is op muziekquizzen, maar ik hoop in elk geval dat het niet vaak gaat gebeuren: "Human" van Rag'n'Bone Man. Wat is me dat nu toch een onwaarschijnlijk k*tnummer! En dat vond ik al lang voor StuBru er het themalied van hun warmste week (sowieso een aanfluiting van elke vorm van goede smaak) heeft van gemaakt.

Neh, dat moest er even uit, lucht op. :D

Bij deze ook mijn beste wensen en veel fijne quizzen voor iedereen in 2017!

Ik sluit af met een guilty pleasure van mij, laat het pek en de veren al maar aanrukken!

https://www.youtube.com/watch?v=E8gmARGvPlI
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 10 songs die je nooit meer wil horen op een muziekquiz

Bericht door aLEEce in chains »

boo-lee schreef:Geen idee of het al veel gevraagd is op muziekquizzen, maar ik hoop in elk geval dat het niet vaak gaat gebeuren: "Human" van Rag'n'Bone Man. Wat is me dat nu toch een onwaarschijnlijk k*tnummer! En dat vond ik al lang voor StuBru er het themalied van hun warmste week (sowieso een aanfluiting van elke vorm van goede smaak) heeft van gemaakt.

Ik sluit af met een guilty pleasure van mij, laat het pek en de veren al maar aanrukken!

https://www.youtube.com/watch?v=E8gmARGvPlI
Dien Rag affaire was vorige week te horen bij Guess Who ;-)

Moeten de guilty pleasures te maken hebben met Kerst? Zonee, dan heb ik er ook wel een paar hoor :oops:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Plaats reactie