6e All Round Muziekquiz - Bellem - 23-02-2008

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Devil's answer schreef:Zelf heb ik aan onze tafel deze bedenking luidop gemaakt bij de nu blijkbaar wel "te doene" Hit-Hot-ronde...
Maar voor mensen die niet dagelijks naar StuBru luisteren is dit dan weer een 'ronde from hell'. Aan onze tafel zat Johan Facteur bvb. er tijdens die ronde voor spek en bonen bij.
Gelukkig zijn de overige 3 St&Ap kwissers wel fervente StuBru luisteraars en herkennen freaq en Joost ook menig Hit50 deuntje waardoor we hier, als ik me niet vergis, 37/40 scoorden.
Ik bedoel maar: als Radio 1 luisteraar zal je hier heel zwak scoren. Nochtans hebben ze daar ook een 'hitlijst' in Vox.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

gkoppen schreef: 12 Minztkov - Rubby Red
Een nieuwe versie van hun hit "RUBY Red" om één van de samenstellers van de quiz te plezieren. :D
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

gkoppen schreef: 02 OMD - The New Stone Age
Heb de LP "Architecture & Morality" thuis liggen, maar heb het nummer helemaal niet herkend zaterdagavond, zelfs OMD niet. :banghead:
That reminds me, ik moet dringend nog eens naar mijn verzameling LP's luisteren, ik heb ze al veel te lang verwaarloosd... :?
Gebruikersavatar
Fideel
Backing Vocal
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 16:49
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Fideel »

rino schreef:Maar voor mensen die niet dagelijks naar StuBru luisteren is dit dan weer een 'ronde from hell'. Aan onze tafel zat Johan Facteur bvb. er tijdens die ronde voor spek en bonen bij.
Hehe, we zaten er op deze hit-hot ronde alle vier voor spek en bonen bij. Was wellicht onze slechtste ronde.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Erik, je doet alsof dance iets vies is, iets inferieurs en dat vind ik niet kunnen, in hoeveel bochten je je ook wringt.
John Dahlbeck, Turbofunk, Ida Engberg, Fedde Le Grand : geweldige muziek allemaal, hoor, probeer eens :wink:

Aan de andere kant geef ik je gelijk dat muziekfans, die zich enkel verdiepen in de - hier komt die vreselijke term - 'betere' recente muziek de laatste tijd, quiztechnisch dan, nogal op hun honger blijven zitten.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

gkoppen schreef:En tot slot de antwoorden op de foto's...
20 Joe Dolan
Laat dit dan maar een eerbetoon geweest zijn. De man overleed in december 2007 aan een hersenbloeding. Zijn hits dateren van zodanig lang geleden (eind jaren '60, begin jaren '70) dat ik er hier nergens iets over gelezen of gehoord heb. Ben het heel toevallig tegengekomen op de Engelse wikipedia bij 'Recent Deaths' :cry:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Naar mijn bescheiden mening liggen dance en luistermuziek mijlenver uit mekaar maar hebben ze toch een (in bovenstaande discussie relevante) overeenkomst.

En wel deze: in beide categorieën heb je een hoop nummers die op het eerste gezicht banaal/eentonig/goedkoop zijn voor de niet-liefhebbers van het genre en waarvan het merendeel het ook effectief zijn maar waarbij meerdere luisterbeurten je voor een aantal van die nummers tot een ander inzicht kunnen leiden.

Vraag is dan vooral of je je wil laten leiden tot een dergelijk inzicht, m.a.w. of je de nummers in kwestie een kans geeft. Een pure danceliefhebber heeft waarschijnlijk geen zin om het verzameld werk van Bob Dylan (daar is ie weer :wink: ) een luisterbeurt te geven, laat staan meerdere. En omgekeerd. Er zijn ook zoveel goodies te beluisteren.

Je hoeft andere genres uiteraard geen kans te geven maar je hoort een 4-kwartsritme en je denkt al 'oei, boenke-boenke', of je hoort een zacht tokkelend gitaartje en een neuzelende stem en het lijkt de zoveelste zagevent. Maar soms zit er zoveel meer in, zit er een ongrijpbare ondertoon in, een bepaalde klank die bijna onmerkbaar naar een dramatisch hoogtepunt leidt, ... Een heel genre afdoen als minderwaardig, daar zou ik toch eerst even over nadenken.

In de vermelde categorieën ben ik al vaak verrast geweest geworden maar ik zal nog veel meer pareltjes missen omdat ik net weer andere muziek zit te beluisteren. Da's uiteraard de keerzijde van veel dingen een kans te geven: keuzestress :banghead:

Toch vind ik dat we op dat gebied in een fantastische tijd leven, een groot deel van hetgeen je tegenwoordig hoort op bv. StuBru zou pakweg 15 jaar geleden afgedaan zijn als te moeilijk voor het grote publiek. Mijne maat is DJ en toen kwam er steevast gezaag en liep de dansvloer leeg als zijn veel te ruige favoriet 'Should I stay or should I go' werd opgelegd :shock:

En nuu kun je met wat geluk binnen hetzelfde kwartier Aphex Twin, Tindersticks en Archie Bronson Outfit horen passeren op een mainstreamzender, da's echt een grote luxe :dance:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

SepPuKu schreef:Naar mijn bescheiden mening liggen dance en luistermuziek mijlenver uit mekaar maar hebben ze toch een (in bovenstaande discussie relevante) overeenkomst.

En wel deze: in beide categorieën heb je een hoop nummers die op het eerste gezicht banaal/eentonig/goedkoop zijn voor de niet-liefhebbers van het genre en waarvan het merendeel het ook effectief zijn maar waarbij meerdere luisterbeurten je voor een aantal van die nummers tot een ander inzicht kunnen leiden.

Vraag is dan vooral of je je wil laten leiden tot een dergelijk inzicht, m.a.w. of je de nummers in kwestie een kans geeft. Een pure danceliefhebber heeft waarschijnlijk geen zin om het verzameld werk van Bob Dylan (daar is ie weer :wink: ) een luisterbeurt te geven, laat staan meerdere. En omgekeerd. Er zijn ook zoveel goodies te beluisteren.

Je hoeft andere genres uiteraard geen kans te geven maar je hoort een 4-kwartsritme en je denkt al 'oei, boenke-boenke', of je hoort een zacht tokkelend gitaartje en een neuzelende stem en het lijkt de zoveelste zagevent. Maar soms zit er zoveel meer in, zit er een ongrijpbare ondertoon in, een bepaalde klank die bijna onmerkbaar naar een dramatisch hoogtepunt leidt, ... Een heel genre afdoen als minderwaardig, daar zou ik toch eerst even over nadenken.

In de vermelde categorieën ben ik al vaak verrast geweest geworden maar ik zal nog veel meer pareltjes missen omdat ik net weer andere muziek zit te beluisteren. Da's uiteraard de keerzijde van veel dingen een kans te geven: keuzestress :banghead:

Toch vind ik dat we op dat gebied in een fantastische tijd leven, een groot deel van hetgeen je tegenwoordig hoort op bv. StuBru zou pakweg 15 jaar geleden afgedaan zijn als te moeilijk voor het grote publiek. Mijne maat is DJ en toen kwam er steevast gezaag en liep de dansvloer leeg als zijn veel te ruige favoriet 'Should I stay or should I go' werd opgelegd :shock:

En nuu kun je met wat geluk binnen hetzelfde kwartier Aphex Twin, Tindersticks en Archie Bronson Outfit horen passeren op een mainstreamzender, da's echt een grote luxe :dance:
Zinvolle opmerkingen. Mogen deze nuances?

A. Dat het natuurlijk nog veel beter zou zijn als binnen datzelfde kwartier ook nog Aretha Franklin of The Who zouden passeren
B. Dat er een gi-gan-tisch verschil is tussen de gemiddelde dance-act en Bob Dylan, een man die naast Martin Luther King stond toen hij in Washington zijn 'I have a dream'-speech gaf. Als Martin Scorcese een documentaire over Fedde Le Grand zou maken, als Richard D. James in aanmerking zou komen voor de Nobelprijs Literatuur, als John Dahlback naast muziektijdschriften ook de cover van Playboy, Newsweek of Time zou halen... ja dan... (Het kan soms zinvol zijn een open deur in te stampen.)
Gebruikersavatar
Fideel
Backing Vocal
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 16:49
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Fideel »

SepPuKu schreef:En nuu kun je met wat geluk binnen hetzelfde kwartier Aphex Twin, Tindersticks en Archie Bronson Outfit horen passeren op een mainstreamzender, da's echt een grote luxe :dance:
Dat zal toch niet overdag zijn.
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

rino schreef:
gkoppen schreef:En tot slot de antwoorden op de foto's...
20 Joe Dolan
Laat dit dan maar een eerbetoon geweest zijn. De man overleed in december 2007 aan een hersenbloeding. Zijn hits dateren van zodanig lang geleden (eind jaren '60, begin jaren '70) dat ik er hier nergens iets over gelezen of gehoord heb. Ben het heel toevallig tegengekomen op de Engelse wikipedia bij 'Recent Deaths' :cry:
Heeft nochtans op VRT Teletekst gestaan, ergens voorbij de 800. Helaas, op Teletekst geen foto, dus ook den Joe niet herkend.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

marc schreef:
SepPuKu schreef:Naar mijn bescheiden mening liggen dance en luistermuziek mijlenver uit mekaar maar hebben ze toch een (in bovenstaande discussie relevante) overeenkomst.

En wel deze: in beide categorieën heb je een hoop nummers die op het eerste gezicht banaal/eentonig/goedkoop zijn voor de niet-liefhebbers van het genre en waarvan het merendeel het ook effectief zijn maar waarbij meerdere luisterbeurten je voor een aantal van die nummers tot een ander inzicht kunnen leiden.

Vraag is dan vooral of je je wil laten leiden tot een dergelijk inzicht, m.a.w. of je de nummers in kwestie een kans geeft. Een pure danceliefhebber heeft waarschijnlijk geen zin om het verzameld werk van Bob Dylan (daar is ie weer :wink: ) een luisterbeurt te geven, laat staan meerdere. En omgekeerd. Er zijn ook zoveel goodies te beluisteren.

Je hoeft andere genres uiteraard geen kans te geven maar je hoort een 4-kwartsritme en je denkt al 'oei, boenke-boenke', of je hoort een zacht tokkelend gitaartje en een neuzelende stem en het lijkt de zoveelste zagevent. Maar soms zit er zoveel meer in, zit er een ongrijpbare ondertoon in, een bepaalde klank die bijna onmerkbaar naar een dramatisch hoogtepunt leidt, ... Een heel genre afdoen als minderwaardig, daar zou ik toch eerst even over nadenken.

In de vermelde categorieën ben ik al vaak verrast geweest geworden maar ik zal nog veel meer pareltjes missen omdat ik net weer andere muziek zit te beluisteren. Da's uiteraard de keerzijde van veel dingen een kans te geven: keuzestress :banghead:

Toch vind ik dat we op dat gebied in een fantastische tijd leven, een groot deel van hetgeen je tegenwoordig hoort op bv. StuBru zou pakweg 15 jaar geleden afgedaan zijn als te moeilijk voor het grote publiek. Mijne maat is DJ en toen kwam er steevast gezaag en liep de dansvloer leeg als zijn veel te ruige favoriet 'Should I stay or should I go' werd opgelegd :shock:

En nuu kun je met wat geluk binnen hetzelfde kwartier Aphex Twin, Tindersticks en Archie Bronson Outfit horen passeren op een mainstreamzender, da's echt een grote luxe :dance:
Zinvolle opmerkingen. Mogen deze nuances?

A. Dat het natuurlijk nog veel beter zou zijn als binnen datzelfde kwartier ook nog Aretha Franklin of The Who zouden passeren
B. Dat er een gi-gan-tisch verschil is tussen de gemiddelde dance-act en Bob Dylan, een man die naast Martin Luther King stond toen hij in Washington zijn 'I have a dream'-speech gaf. Als Martin Scorcese een documentaire over Fedde Le Grand zou maken, als Richard D. James in aanmerking zou komen voor de Nobelprijs Literatuur, als John Dahlback naast muziektijdschriften ook de cover van Playboy, Newsweek of Time zou halen... ja dan... (Het kan soms zinvol zijn een open deur in te stampen.)
dit heeft niks met muziek te maken he
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

gkoppen schreef:Ronde 1 Thema: Lucht

01 Phill Collins - In The Air Tonight
02 Ekseption - Air
03 Air Traffic - Shooting Star
04 Simply Red - The Air That I Breathe
05 Motors - Airport
06 Cypress Hill - Throw Your Set In The Air
07 Will Tura - M'n Airhostess
08 Danzel - Put Your Hands Up In The Air
09 Thunderclap Newman - Something In The Air
10 Frans Bauer - De luchtballon
11 Ramones - We Want The Airwaves
12 ELO – Mr. Blue Sky
13 Air - Cherry Blossom Girl
14 X-Session - To The Sky
15 Alan Parsons Project - Eye In The Sky
In deze reeks werden alle uitvoerders en titels meer dan vijfmaal juist geraden
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

gkoppen schreef:Ronde 2 Thema: Koud en Heet

01 Foreigner - Cold As Ice
02 Zita Swoon - Hot Hotter Hottest
03 Hothouse Flowers – Don't Go
04 Betty Goes Green - Cold By The Sea
05 DJ Naughty - Red Hot
06 Hot Butter – Popcorn
07 Judas Priest- Out In The Cold
08 Coldplay - In My Place
09 DAAU - Hot Shades
10 Style Council - Long Hot Summer
11 Red Hot Chili Peppers - Breaking The Girl
12 Karen Young - Hot Shot
13 Arno - Forget The Cold Sweat
14 Frank Boeijen - Koud In Mijn Hart
15 Donna Summer - Hot Stuff
In reeks 2 had niemand titel en uitvoerder van fragment 5 juist.
Fragment 7 hadden enkel Nutcase, De Jantjes, Bellem Brug de uitvoerder juist, Rechte bananen hadden zowel de uitvoerder als de titel juist
Fragment 9 hadden enkel Sympathie vur den duvel en Shirly Temple pilots de uitvoerder juist, titel had niemand
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

marc schreef: Zinvolle opmerkingen. Mogen deze nuances?
Tuurlijk, tuurlijk.
marc schreef: A. Dat het natuurlijk nog veel beter zou zijn als binnen datzelfde kwartier ook nog Aretha Franklin of The Who zouden passeren
Volledig mee akkoord, ik gaf maar enkele voorbeelden.
marc schreef: B. Dat er een gi-gan-tisch verschil is tussen de gemiddelde dance-act en Bob Dylan, een man die naast Martin Luther King stond toen hij in Washington zijn 'I have a dream'-speech gaf. Als Martin Scorcese een documentaire over Fedde Le Grand zou maken, als Richard D. James in aanmerking zou komen voor de Nobelprijs Literatuur, als John Dahlback naast muziektijdschriften ook de cover van Playboy, Newsweek of Time zou halen... ja dan... (Het kan soms zinvol zijn een open deur in te stampen.)
Zijn idd. fameuze verschillen. Maar hier idd. (cf. Luc) niet meteen relevant, de interesses van Scorcese of de fanclub van M-L King hebben op mijn smaak alvast geen invloed. Er zijn zo veel 'nobodies' die evengoed hun plaats verdienen in een muziekquiz om de eenvoudige reden dat ze bestaan en muziek maken. Allez, voor mij is dat toch genoeg... :tongue:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Alsof 's mans muzikale impact nog vermeld moest worden...
Plaats reactie