1e Zottegemse Allround muziekquiz

Larsken
Roadie
Berichten: 25
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 15:38

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door Larsken »

kasenco schreef:maar dit is niet genoeg meer om mee te kunnen met het jong geweld want zij luisteren niet naar de radio en gaan op zoek met een vergrootglas naar zaken die je aan de straatstenen niet kwijt raakt...
Toch logisch dat er quizzers zijn, onafhankelijk van leeftijd, die zich hierop toeleggen teneinde een hogere score te behalen?

De fun aan tafel komt imho door de ploegleden, en niet door de eindstand.

Om dit enigszins in perspectief te plaatsen: een behoorlijk deel van de muziek waar ik graag naar luister zal helaas nooit op een muziekquiz passeren. Neem nu het 'Baba Yetu' van Christopher Tin (edit: @Rutger: meer dan 10 miljoen views op Youtube :music-listening: ), of de instrumental 'Call of Magic' van Jeremy Soule: echte aanraders, prijswinnende componisten, al wat je wil - maar geschreven voor een game. Als je dat vraagt op een muziekquiz krijg je helaas eerder de opmerking "Moeten we dat ook al gaan blokken?" dan "Goh, ken ik niet, maar 't is wel mooi".

In alle eerlijkheid: Ik ben ook de eerste die denkt "Is dat nu weer een nieuwe met een gitaar die zangles gevolgd heeft?" bij een Pitchfork-introductie, en zal onmiddellijk verkocht zijn voor een door mij niet-gekend technofragment. Maar dat zijn smaken, daar heeft een organisator niets mee te maken.
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door boo-lee »

Wat ik vooral uit de discussie onthou: éindelijk terug een beetje polemiek, interactie, passie, ... LEVEN op dit forum. :handgestures-thumbupright:
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door SpeedKing »

aLEEce in chains schreef:maar ik leer op een quiz nog altijd mooier dingen ontdekken dan op café.
Nu maar hopen dat:
1. je je vrouw niet op café hebt leren kennen
en
2. indien van wel, dat ze niet meeleest.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie