1e Zottegemse Allround muziekquiz

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

kasenco schreef:Dominion en Mother Russia zijn 2 aparte nummers die op het album naadloos in elkaar overlopen....
Klopt niet helemaal Luc, enkel van Dominion bestaat een 'losse' versie (cf. single). Als je een stukje van Mother Russia hoort, kan het dus enkel Dominion/Mother Russia zijn.

Nu ja, tijdens die ronde bracht ik wel efkes de dubbele titel ter sprake... maar stel dat Mother Russia ook apart bestaat, kan de dubbele titel misschien fout gerekend worden.

Alleszins een goeie keuze om een punt toe te kennen voor Mother Russia, imho.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door beautiful freak »

SepPuKu schreef:
kasenco schreef:Dominion en Mother Russia zijn 2 aparte nummers die op het album naadloos in elkaar overlopen....
Klopt niet helemaal Luc, enkel van Dominion bestaat een 'losse' versie (cf. single). Als je een stukje van Mother Russia hoort, kan het dus enkel Dominion/Mother Russia zijn.
Ik moet hier toch ook Luc bijtreden. En het enige bewijs daarvoor is de officiële backcover van het album waarop het nummer staat: http://www.muenster.de/~lepi/the-floodl ... (back).jpg

Ik bracht aan tafel ook Dominion ter sprake, maar de hoes indachtig, opteerde ik voor enkel Mother Russia. Dat de nummers naadloos in elkaar overlopen, is dan in feite bijkomstig. Er zijn nog albums van artiesten waar elk nummer overloopt in het volgende. Afijn, ik ben van mening dat enkel Mother Russia correct is bij het gedraaide stuk en vind het dan ook niet meer dan logisch dat dit goedgekeurd werd. Mag ik de "0" in de analyse dan ook wat belachelijk vinden? :roll:

Verder: fijne eersteling, waarop The Pale Riders From Philadelphia graag aanwezig waren. Dat we zo mogelijk onze mooiste uitslag scoorden (een winst hielden we niet meteen voor mogelijk), staat daar los van, want ik amuseerde me een hele quiz lang. De aparte puntentwist in uitgesteld relais gaat onder de mantel der liefde. ;)
Snerinckx
Popstar
Berichten: 431
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 18:32

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door Snerinckx »

beautiful freak schreef:
SepPuKu schreef:
kasenco schreef:Dominion en Mother Russia zijn 2 aparte nummers die op het album naadloos in elkaar overlopen....
Klopt niet helemaal Luc, enkel van Dominion bestaat een 'losse' versie (cf. single). Als je een stukje van Mother Russia hoort, kan het dus enkel Dominion/Mother Russia zijn.
Ik moet hier toch ook Luc bijtreden. En het enige bewijs daarvoor is de officiële backcover van het album waarop het nummer staat: http://www.muenster.de/~lepi/the-floodl ... (back).jpg

Ik bracht aan tafel ook Dominion ter sprake, maar de hoes indachtig, opteerde ik voor enkel Mother Russia. Dat de nummers naadloos in elkaar overlopen, is dan in feite bijkomstig. Er zijn nog albums van artiesten waar elk nummer overloopt in het volgende. Afijn, ik ben van mening dat enkel Mother Russia correct is bij het gedraaide stuk en vind het dan ook niet meer dan logisch dat dit goedgekeurd werd. Mag ik de "0" in de analyse dan ook wat belachelijk vinden? :roll:

Verder: fijne eersteling, waarop The Pale Riders From Philadelphia graag aanwezig waren. Dat we zo mogelijk onze mooiste uitslag scoorden (een winst hielden we niet meteen voor mogelijk), staat daar los van, want ik amuseerde me een hele quiz lang. De aparte puntentwist in uitgesteld relais gaat onder de mantel der liefde. ;)

Ik wist dat deze een gevaarlijke was en heb hem dan ook meermaals gecheckt. Nagenoeg alle bronnen op internet gaven telkens aan dat het 1 lied was met een extra outro. Ik ging ervan uit ( net zoals SEPUKU) dat wanneer ik een stukje van Mother Russia ging laten horen enkel " Dominion/ Mother Russia " juist zou zijn. Maar Beautiful Freak heeft inderdaad gelijk. Op de albumhoes staan de 2 titels apart genoteerd. Ik pas dit dus aan in de analyse.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

beautiful freak schreef:
Ik moet hier toch ook Luc bijtreden. En het enige bewijs daarvoor is de officiële backcover van het album waarop het nummer staat: http://www.muenster.de/~lepi/the-floodl ... (back).jpg
Helaas pindakaas... akkoord, hoe ze het op de achterflap zetten is extra verwarrend maar het is 1 song.

Zie http://sisterswiki.org/Dominion_%28song%29 -> "although separately listed on the cover of the Floodland album, the inside lyrics sheet lists both parts of the song together as Dominion/Mother Russia."

Of https://www.myheartland.co.uk/viewtopic ... 10496529b3

Zie verder de online tracklists van het album (bv. op discogs), ook de vermelde lengte van de track is steevast deze van beide delen samen.
Dumbo
Roadie
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 16:54
Locatie: Boortmeerbeek

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door Dumbo »

SepPuKu schreef:
beautiful freak schreef:
Ik moet hier toch ook Luc bijtreden. En het enige bewijs daarvoor is de officiële backcover van het album waarop het nummer staat: http://www.muenster.de/~lepi/the-floodl ... (back).jpg
Helaas pindakaas... akkoord, hoe ze het op de achterflap zetten is extra verwarrend maar het is 1 song.

Zie http://sisterswiki.org/Dominion_%28song%29 -> "although separately listed on the cover of the Floodland album, the inside lyrics sheet lists both parts of the song together as Dominion/Mother Russia."

Of https://www.myheartland.co.uk/viewtopic ... 10496529b3

Zie verder de online tracklists van het album (bv. op discogs), ook de vermelde lengte van de track is steevast deze van beide delen samen.
Als de theorie en de websites (waaronder een Wikipedia-adept) al belangrijker aanzien worden dan het vinyl zelf en de bijhorende albumsleeve, waar zijn we dan mee bezig ?

Ik ben het type dinosaurus dat nog graag voortgaat op de mooie oude platenhoes. Ik heb er lak aan wat er in alle mogelijke boekjes (laat staan het internet) als rand(des)informative hierover geschreven wordt.

For the record, ik heb m'n vinyl even gecontroleerd. Er zit zelfs een groef tussen beide nummers om het mogelijk te maken onmiddellijk naar deze track te gaan. Er is inderdaad geen pauze tussen beide nummers te horen, maar wanneer je louter afgaat op waar het om te doen is, zijnde de plaat zelf, zijn het gewoon twee afzonderlijke nummers. Anders verwacht ik binnenkort ook heel lange titels bij om het even welke track uit albums die door de artiest als conceptalbum gezien worden.

Of gaat het er om dat Bruce Horny & The Rest dan een puntje minder zou scoren en een ander team dan alleen winnaar zou worden :silent: ?
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door SpeedKing »

Dumbo schreef:Of gaat het er om dat Bruce Horny & The Rest dan een puntje minder zou scoren en een ander team dan alleen winnaar zou worden :silent: ?
Bruce Horny & The Rest / Pale Riders From Philadelphia: is dat 1 ploeg of 2 ploegen? Volgens mij zit er een groef tussen en zijn dat verschillende ploegen.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Snerinckx
Popstar
Berichten: 431
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 18:32

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door Snerinckx »

Of gaat het er om dat Bruce Horny & The Rest dan een puntje minder zou scoren en een ander team dan alleen winnaar zou worden :silent: ?[/quote]


Ik was van plan om jullie gewoon te laten doen. Maar naar aanleiding van bovenstaande reactie voel ik mij verplicht om opnieuw te reageren. Wij doen nog maar een klein jaartje mee aan een aantal muziekquizzen en weten nog niet wie welke persoon is op het forum. Na wat opzoekingswerk heb ik dus door dat deze vete uitgevochten wordt tussen de twee winnaars. Voor alle duidelijkheid, zowel Scary Monsters als de Pale Riders schreven: " Mother Russia" dus dat zou niets aan de uitslag veranderd hebben. Uit deze vete kan ik wel al concluderen dat voor een eventuele volgende editie dergelijke fragmenten best uit de quiz gelaten worden. De reden waarom ik dit fragment er wel in stak zijn de volgende:

- Herkenbare stem
- Meermaals duidelijke vermelding van Rusland in de tekst

Ik ging ervan uit dat omwille van deze 2 reden veel ploegen ( ook de gelegenheidsploegen) 2/3 op deze vraag zouden kunnen scoren.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door beautiful freak »

Snerinckx schreef:Na wat opzoekingswerk heb ik dus door dat deze vete uitgevochten wordt tussen de twee winnaars. Voor alle duidelijkheid, zowel Scary Monsters als de Pale Riders schreven: " Mother Russia" dus dat zou niets aan de uitslag veranderd hebben.
Voor alle duidelijkheid: Johan en ik hebben geen vete. We verschillen in mening over één nummer en argumenteren daarover. Moet kunnen, toch? En het leek me al duidelijk dat we allebei hetzelfde noteerden. Laten we de zware woorden dus toch maar achterwege laten. ;)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

beautiful freak schreef: Voor alle duidelijkheid: Johan en ik hebben geen vete. We verschillen in mening over één nummer en argumenteren daarover. Moet kunnen, toch? En het leek me al duidelijk dat we allebei hetzelfde noteerden. Laten we de zware woorden dus toch maar achterwege laten. ;)
Ja Peter, we discussiëren gewoonlijk face to face en da's allicht beter. Plots gaat het over punt meer, punt minder... :roll:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door DVNO »

Snerinckx schreef: - Quizmastersolo met de titel van System of A Down : " Deer Dance"
Hier kon ik jullie een solo besparen, ik denk dat jullie ook met een SOAD-fan zitten niet? :music-rockout:
Snerinckx schreef: QMS voor zowel " Nicky Romero " en de titel ervan " Toulouse"
Deze had ik er ook wel uitgehaald.


Ziet er mij een zeer leuke quiz uit. Ik vind het superjammer dat ik er niet bij kon zijn. Volgend jaar eerst eens bellen als jullie een quizdatum vastleggen :)
Ook leuk dat er meer en meer jongere mensen quizzen organiseren. Dit geldt ook voor de 2000+ quizzen van Rutger, kan alleen maar aangemoedigd worden!!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door kasenco »

SepPuKu schreef:
kasenco schreef:Dominion en Mother Russia zijn 2 aparte nummers die op het album naadloos in elkaar overlopen....
Klopt niet helemaal Luc, enkel van Dominion bestaat een 'losse' versie (cf. single). Als je een stukje van Mother Russia hoort, kan het dus enkel Dominion/Mother Russia zijn.

Nu ja, tijdens die ronde bracht ik wel efkes de dubbele titel ter sprake... maar stel dat Mother Russia ook apart bestaat, kan de dubbele titel misschien fout gerekend worden.

Alleszins een goeie keuze om een punt toe te kennen voor Mother Russia, imho.


ahum.... rare kronkel Johan.....
Mother Russia is inderdaad geen aparte single, maar wel een aparte track op het album met zelfde beat als Dominion en het zou kunnen als 1 nummer gezien worden, maar hier zijn nog voorbeelden van, vergelijk het met de maxi Tainted Love/Where Did Our Love Go van Soft Cell of Hard Times/Love Action van Human League ;)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

Er zijn er die losse nummers voor de gelegenheid samenvoegen tot een soort medley, klopt Luc. Maar daarom is dat bij Mother Russia nog niet het geval ;)

Bij The Court Of The Crimson King van King Crimson werden bepaalde passages omgedoopt tot "The Return Of The Fire Witch" en "The Dance Of The Puppets", toch is het 1 nummer.

Vermeld gerust bronnen die spreken over Mother Russia als apart nummer, ik vind enkel info in de andere richting (al zijn dat inderdaad geen officiële bronnen, geef ik toe).
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door kasenco »

SepPuKu schreef:Er zijn er die losse nummers voor de gelegenheid samenvoegen tot een soort medley, klopt Luc. Maar daarom is dat bij Mother Russia nog niet het geval ;)

Bij The Court Of The Crimson King van King Crimson werden bepaalde passages omgedoopt tot "The Return Of The Fire Witch" en "The Dance Of The Puppets", toch is het 1 nummer.

Vermeld gerust bronnen die spreken over Mother Russia als apart nummer, ik vind enkel info in de andere richting (al zijn dat inderdaad geen officiële bronnen, geef ik toe).
Wat ik ervan vind: tracht zulke fragmenten te vermijden....
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef:
SepPuKu schreef:Er zijn er die losse nummers voor de gelegenheid samenvoegen tot een soort medley, klopt Luc. Maar daarom is dat bij Mother Russia nog niet het geval ;)

Bij The Court Of The Crimson King van King Crimson werden bepaalde passages omgedoopt tot "The Return Of The Fire Witch" en "The Dance Of The Puppets", toch is het 1 nummer.

Vermeld gerust bronnen die spreken over Mother Russia als apart nummer, ik vind enkel info in de andere richting (al zijn dat inderdaad geen officiële bronnen, geef ik toe).
Wat ik ervan vind: tracht zulke fragmenten te vermijden....
of beter nog : keur beide goed.
Ben geen Sisters-kenner, dus geen mening over deze zaak, maar als ik alles lees, valt er voor beide antwoorden wat te zeggen.
Gewoon : alletwee goed, case closed
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door Tonyvdb »

de quiz vonden wij van JPJ&SG uitstekend : opnieuw jonge wolven die een quiz maken en daarin de stempel van hun generatie (voor een deel) in drukken : veel dance bvb, niet iedereen kan daar weg mee, maar in Tomorrowland & co.-tijden kun je er niet (meer) om heen : quizmatig is dit bij ons voor een groot deel spek naar Roobs bek (42 in december, maar mentaal nog maar 22 :-) ).
Voor een eersteling zijn de organisatoren, wat mij betreft, met onderscheiding geslaagd.
Was voor de gelegenheidsploegen wellicht te moeilijk, maar ik hoorde hoofdzakelijk positieve commentaren bij mijn collega-'circuit'-ers...
Een paar goed gevonden concepten, afwisselend, vrij goed geluid ook... allemaal top!
Een breed spectrum aan stijlen : ik hoorde veel verschillende soorten muziek, ook dingen die ik niet graag hoor ook, maar op een quiz hoeft dat niet noodzakelijk natuurlijk.

Paar tips :
* zet de totaal te behalen score op het antwoordblad : met de extra punten voor featurings en zo, was het niet altijd duidelijk op hoeveel het stond : quizzers turven graag hun punten
* hecht meer belang aan (juiste) verbetering : alle lof voor de vrijwilligers die zoiets willen doen, maar ik had zo beetje de indruk dat het niet zo héél belangrijk wie derde was, dan wel vijfde etc..., terwijl dat voor quizgeeks zoals wij/ik toch wel vrij essentieel is, naast het quizplezier zelf natuurlijk.
* en een klassieker bij de 'tips' : laat nog tijd om de punten van de laatste ronde(s) te checken, zo krijg je geen onaangename verrassingen zoals nu vrijdag.


Volgend jaar graag weer!
Plaats reactie