6e All Round Muziekquiz - Bellem - 23-02-2008

erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Bericht door erik »

Ons team is nooit echt tuk geweest op quizzen die zich uitsluitend bezig houden met hitparades. In die zin was onze verrassing groot toen bleek dat we na 2 rondes op kop stonden. Dat we dit niet zouden kunnen aanhouden bleek al snel....
De veelgeplaagde geluidsinstallatie in Bellem bleek wat mij betreft goed mee te vallen. En wie een beetje oudere quizuitslagen nakijkt vooraleer te quizzen wist dat Saxon, WASP, Manowar of Krokus weer eens de revue zouden passeren .... de vraag was alleen : wanneer precies ? De boxen overleefden het wonderwel. :mrgreen:
Ergerlijker is de wildgroei aan dance en dat ligt niet aan mijn smaakpapillen : opium voor de grootste gemene deler. Ik vergelijk het graag met een hamburger : je kan ze samen met honderden eten in de fastfoodketens maar voor de fijnproevers is een gezellig restaurant aangewezen.
Over de afrekening nadien heb ik ook zo mijn twijfels ... eens mens wil toch zo snel mogelijk terug naar huis .... Bovendien kunnen ploegen voortijdig afhaken en zich dus gratis laven.
Een al dikwijls aangehaald punt van kritiek op diverse quizzen is de ontbrekende score van de laatste reeksen. Bij ons bleken 5 punten te ontbreken op de laatste ronde waardoor een gelijke eindstand mogelijk was op de 13de plaats. Niet onoverkomelijk maar dit soort akkefietjes kan toch makkelijk vermeden worden !
Ook even de wenkbrauwen gefronst bij de prijzentafel maar de gele badeentjes toch maar wijselijk laten liggen.
Ons team heeft zich voor het overige best geamuseerd. Prima bediening ook !
freaq
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 13:16

Bericht door freaq »

gkoppen schreef:Ronde 4 Thema: Lang en Kort

09 Gillette - Short Dick Man
De uitvoerder is '20 Fingers'.

Voor de rest - voor zover ik hier als jonkie al veel recht van spreken heb: plezante en gevarieerde quiz!
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Devil's answer schreef:... en stevige videoreeks zonder klank.:yell: :banghead: :yell:

Deze laatste opdracht zal een paar ploegen met een kater naar huis hebben gestuurd, vrees ik, want net nu onze ploeg hier wonderwel sterk op scoorde, moesten anderen hier toch wel ereplaatsen op prijs geven.
Persoonlijk vind ik het "visuele" niet echt thuishoren in een "muziekquiz", maar ja.
Virtueel waren de Rechte Bananen voor de video's ex-aequo (na correctie ) tweede met ons (na geluidsframenen plus foto's, okee ook visueel, maar dat is iets meer relateerd met de uitvoerders), maar ze strandden op een zesde (!) plaats. :cry: :oops: :cry:

Kas en co kan er van meespreken: heel leuk moet dit niet zijn.

Als "winnaar" van de onderlinge strijd om de tweede plaats met de op dit vlak deze keer onfortuinlijke "Rechte Bananen" (het analoge lot was hen onlangs gunstiger bij de "Men in Black"-quiz, waar ze hiermee wonnen ;-) ), pleit ik ervoor om het aandeel van videoclips te beperken in "muziek"quizzen.
De Rechte Bananen buigen deemoedig het hoofd voor zoveel "stille" herkenning... Deze keer haalden wij wel het gros van de groepen er uit maar het gokken naar het nummer liep wat fout. 't kan natuurlijk niet elk week prijs zijn. Terechte winnaars waren zonder twijfel de FAB 4.
waardoor wij toch ook een beetje hebben gewonnen... Ons Kuifke zat voor de gelegenheid bij de Fab4 (transfersom nog niet op rekening, ik stuur wel een deurwaarder) ! :tongue:

Natuurlijk was het een leuke quiz, prima organisatie, excellent niveau, voor elk wat wils. Alweer een organisator die "harde rock" en "metal" durft vragen. :app:

Alleen vonden wij dat voor de laatste ronde (video) er best wat geluid had bij gemogen. Dat maakt overleg tussen de groepsleden gemakkelijker zonder dat je bang moet zijn dat je naaste concurrenten (die dan nog net naast jou zitten) alles kunnen horen. Ook de richting waarin de tafels waren opgesteld was niet optimaal.... Volgend jaar wordt dit euvel zeker verholpen. En wij komen zeker terug.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

freaq schreef:
gkoppen schreef:Ronde 4 Thema: Lang en Kort

09 Gillette - Short Dick Man
De uitvoerder is '20 Fingers'.

Voor de rest - voor zover ik hier als jonkie al veel recht van spreken heb: plezante en gevarieerde quiz!
om juist te zijn: 20 Fingers Featuring Gillette
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Bericht door erik »

Big Banana schreef :

Alleen vonden wij dat voor de laatste ronde (video) er best wat geluid had bij gemogen. Dat maakt overleg tussen de groepsleden gemakkelijker zonder dat je bang moet zijn dat je naaste concurrenten (die dan nog net naast jou zitten) alles kunnen horen.Bi

Als je nu ook al geluid bij de video's zou willen is het maar de vraag wat de functie nog kan zijn van die video's ???
Misschien dat we ook nog de antwoorden kunnen opvragen om ze daarna kriskras in te passen .... :mrgreen:
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
freaq
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 13:16

Bericht door freaq »

Of een compleet ánder nummer er overheen, tijdens die clips. Iedereen content! :lol:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

erik schreef:Big Banana schreef :

Alleen vonden wij dat voor de laatste ronde (video) er best wat geluid had bij gemogen. Dat maakt overleg tussen de groepsleden gemakkelijker zonder dat je bang moet zijn dat je naaste concurrenten (die dan nog net naast jou zitten) alles kunnen horen.Bi

Als je nu ook al geluid bij de video's zou willen is het maar de vraag wat de functie nog kan zijn van die video's ???
Misschien dat we ook nog de antwoorden kunnen opvragen om ze daarna kriskras in te passen .... :mrgreen:
Ik bedoelde natuurlijk niet het bijpassend geluid, maar één of ander ergerlijk deuntje dat de zaal iets minder stil maakt. :roll: Zoals de meeste andere organisators het doen.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

erik schreef: Ergerlijker is de wildgroei aan dance en dat ligt niet aan mijn smaakpapillen : opium voor de grootste gemene deler. Ik vergelijk het graag met een hamburger : je kan ze samen met honderden eten in de fastfoodketens maar voor de fijnproevers is een gezellig restaurant aangewezen.
Wat een hautaine en, wat mij betreft, vreselijk onjuiste en ongenuanceerde opmerking/vergelijking is dat, Erik :shock:
Ik zou bijna het belegen 'Foei!' boven halen.

Een dance hit (staat in de top 10-20 in de Ultratop 50, sorry in de SHITparade :roll: ) als - pakweg - 'Blink' van John Dahlbeck, vind ik één van de best gemaakte nummers van het voorbije jaar, pompend en ronduit opwindend... :thumb2:
De nieuwe single van Britney Spears is honderd maal inventiever en interessanter dan de nieuwe single van R.E.M. (een groep die ik nochtans heel goed vind, maar het de laatste jaren volledig kwijt zijn, dit volledig ter zijde)

Terwijl ik een spreekwoordelijke *geeuw* niet kan onderdrukken bij - alweer pakweg - 'If I had eyes' (dan vielen ze garantie toe) van Jack Johnson of de elvendertigste derderangssingle van Red Hot Chili Peppers...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Rubby, GG & co. : het was een heel goede quiz : JPJ&SG heeft zich geamuseerd, we konden elk ons steentje bijdragen en strandden uiteindelijk op vier puntjes van de top drie (waar wij na R11 nog in stonden zelfs) : een uitslag waar wij blij mee zijn !

Proficiat ook aan de verwachte top twee : Fab4 en Sympathie vd Duvel, maar een minstens even grote voor het 'brons' van Starbuk & Apollo en vooral voor de geweldig straffe vierde plaats van B4's : :app:

Organisatorisch ook puik : tussenstanden, drankbediening, uitslagen, milde jury, geluid was ook al een stuk beter dan vorig jaar bij Testedoene : :thumb1:

En vanwege JPJ&SG : zet de Manowars, Gwars, Saxons, Magnums, Neilpearten, Krokussen en hun harige vrienden nu maar terug op stal voor een poos ...
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Bericht door kuifje »

Een klein detail, louter voor de statistieken, maar op de laatste ronde scoorden wij 30 op 40 ipv 26, wat ons eindtotaal op 373 brengt !
Gelukkiglijk hadden we al genoeg marge...
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Bericht door Aimé le Chevalier »

een schelle espe schreef:Net terug zie. De 4 schelln espe blijven in stijgende lijn gaan, ondanks we maar met 3 waren.

Goede kwis, mooie variatie liedjes. Er zat echt van alles wat in: geboenk, gitaargeram, oldies, ...


En wie heeft die serveuse selectie gemaakt? Nen mens zou ervan vergeten dat er naar liedjes geluisterd moest worden :oops:
Ik zoek nog een paar serveuses voor mijnen kwis :lol:
Le plastic c'est fantastique!
Gebruikersavatar
Fideel
Backing Vocal
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 16:49
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Fideel »

Wat ons betreft mogen die Saxons en Manowars er zeker inblijven, toch wanneer we Joost meehebben :).

Door het hoge hitboxgehalte hebben we geen sterke prestatie neergezet, maar het is niet dat we met grote ambities waren gekomen.

Wel vreemd dat we vier plaatsen zijn gezakt na de filmronde, hoewel we hadden verwacht dat we er een aantal plaatsen door zouden stijgen.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

een schelle espe schreef: En wie heeft die serveuse selectie gemaakt? Nen mens zou ervan vergeten dat er naar liedjes geluisterd moest worden :oops:
Bedankt, de bediening mag er inderdaad steeds zijn op de quiz van de school , jonge juffers en jonge moeders uit de oudercomité.
Zo zie ja maar dat Bellem een beetje van alles te bieden heeft. :yummy: :wink:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Spider Murphy schreef:
gkoppen schreef:Ronde 3 Thema: Vuur
11 ... - Le Feu
Was iets van Johny Halliday als ik mij niet vergis.
johny halliday - allumez le feu (uit 1998)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Spider Murphy schreef:
gkoppen schreef:Ronde 6 Thema: Kleur

05 ... - Venus In Blue Jeans
Jimmy Clanton

De rest zal GG of Ruby wel aanvullen, of iemand die de quiz op zijn kladpapieren heeft meegeschreven.
Indien jullie dit willen post ik den volledig quiz wel op het forum.
GG zal deze week proberen te zorgen voor een analyse.

Als iemand den quiz via mail wil , geef maar een seintje, dan zorg ik daar ook voor.

Gkoppen alvast bedank voor het nachtelijke werk ! :thumb2: :app:
Plaats reactie