2e Pale Riders Muziekquiz, za 4 juni 2016, Sint-Niklaas

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 2e Pale Riders Muziekquiz, za 4 juni 2016, Sint-Niklaas

Bericht door Keiem »

Zeer mooie overzichtelijke analyse van een (opnieuw) leuke kwis. Ook haalden we een mooi resultaat. Er zat inderdaad nog iets meer in, maar de eindmeet bevatte net iets teveel obstakels voor ons.
Zowel Jan, Greg als ik vonden hem zeer leuk. Filip kreeg tegen het einde een flinke dip, maar mits een paar uurtjes in een dwangbuis bij de psychiater krijgen we hem op volgende editie weer startklaar.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 2e Pale Riders Muziekquiz, za 4 juni 2016, Sint-Niklaas

Bericht door kasenco »

Ronde 7

- Japan (2): The Holly’s, Scary Monsters


euh? zie dat niet tussen de antwoorden staan....
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1434
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 2e Pale Riders Muziekquiz, za 4 juni 2016, Sint-Niklaas

Bericht door beautiful freak »

kasenco schreef:Ronde 7

- Japan (2): The Holly’s, Scary Monsters

euh? zie dat niet tussen de antwoorden staan....
Was de bijvraag bij The Decemberists (blijkbaar weggevallen). Inmiddels aangepast.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2e Pale Riders Muziekquiz, za 4 juni 2016, Sint-Niklaas

Bericht door Tonyvdb »

bedankt voor de analyses !

ik kijk al uit naar volgend jaar !!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 2e Pale Riders Muziekquiz, za 4 juni 2016, Sint-Niklaas

Bericht door rino »

Schitterende analyse, heel leuk om na te lezen!

Ben nog steeds wat down na de quiz van zaterdagavond. Halfweg leek het voor ons een mooie zege te zullen worden, we voelden ons zegezeker (aan jullie om hier een zin te vormen met de woorden 'val' en 'hoogmoed'), Na de pauze maakte de euforie echter al snel plaats voor ontgoocheling, verbijstering zelfs.
Voor de pauze lieten we nauwelijks iets liggen, elk om beurt pakten we uit met een tafelsolo. Na de pauze (zeker de eerste 2 rondes) moesten we alle vier keer op keer passen bij zowat elk moeilijk fragment.
Naar het einde van de quiz toe konden we ons wat herpakken waardoor we nog net het podium haalden.

Doet allemaal niets af van het hoge niveau van de quiz! Chapeau voor Peter en zijn Pale Riders!
Volgend jaar zijn we er zeker weer bij, hopelijk dan zonder inzinking...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 2e Pale Riders Muziekquiz, za 4 juni 2016, Sint-Niklaas

Bericht door rino »

beautiful freak schreef: Ik begrijp Tony’s eerdere commentaar dat het jammer is om extra punten verliezen met het invullen van de letters, en hij heeft zeker een punt. Anderzijds leek mij dat een eenvoudige kunstmatige manier om de percentages op te krikken. Dat is uiteraard ook gelukt, maar als het dan op een paar punten aankomt, kan ik me wel voorstellen dat je de bloemetjes – de linkjes waar de meeste ploegen punten lieten liggen – even vervloekt.
De hele ronde lang werd er bij ons gediscussieerd over die f**king bloemen. Kan toch niet echt de bedoeling zijn van een muziekquiz?
Los van het feit dat algemene kennis ons in het verleden al vaker puntenwinst dan -verlies opleverde, vind ik dat dit niet echt een meerwaarde biedt op een muziekquiz.
Plaats reactie