9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

Tafelronde 'Bomen' :

1 '14 Uitvoerder album Strand Of Oaks
2 '77 Titel album Songs from the Woods (Jethro Tull)
3 '66 Titel album Boom! (Sonics)
4 '93 Titel album Wild wood (Paul Weller)
5 '90 Titel verzamel-album Shaking the tree (Peter Gabriel)
6 '87 Titel album The Joshua tree (U2)
7 '72 Uitvoerder single Don Rosenbaum (Swimming in the deep water)
8 '14 Uitvoerder album Willow
9 - Naam label Bonzai records
10 - Naam zangeres Emelie De Forest
11 - Naam gitarist Ron Wood
12 - Naam zanger Stef Bos
13 - Naam groep Douglas firs
14 - Naam persoon rechts Lee Hazlewood
15 - Naam groep Screaming trees
16 '71 Titel nummer Kauwgomballenboom (lyrics)
17 '95 Titel nummer Fake plastic trees (lyrics)
18 '96 Titel nummer Lemon tree (vraagje Gents café)

Topscore : 16 op 18 : Starbuk / Clement / Fab4

solo's & co : geen
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

Ronde 6 : Duo-ronde 1

# uitvoerder - titel - uitvoerder #

1 '81 Madness In the city The Jam '77 14
2 '13 Katy Perry Dark horse George Harrison '74 15
3 '79 Joy Division Disorder Slayer & Ice-T '93 16
4 '02 Sunday Blues A song for you Leon Russell '71 17
5 '96 DJ Krush Only the strong survive Jerry Butler '68 18
6 '67 James Brown Cold sweat Sugarcubes '88 19
7 '82 Duran Duran Rio Netsky '15 20
8 '04 Fatima Yamaha What's a girl to do Bat For Lashes '07 21
9 '00 Etienne De Crecy Am I wrong? Love Spit Love '94 22
10 '93 The Posies Flavor of the month Black Sheep '91 23
11 '64 The Pretty Things Don't bring me down ELO '79 24
12 '16 The Shitz How long Ace '74 25
13 '88 Robin Beck First time The Boys '77 26

Topscore : 35 op 39 : Martha W.

Solo's & co :
* DJ Krush : 0 : SoloQM
* Fatima Yamaha : 2 : Tony Servi BB / Sympathy (Scary Monsters hadden het over Fatima Daiqiri)
* Black Sheep : 0 : SoloQM : de hiphop-fragmenten waren duidelijk ietwat te hoog gegrepen
* The Boys : 4 : Rechte Bananen (mét rechtervuistje omhoog :D ) / Courtrai Tonight / Paris Hilton LL / Tequila O

* het duo Slayer & Ice-T werd door een 8-tal ploegen goed beantwoord
* Leon Russell : 7 à 8-tal juiste, maar minstens vijftien ploegen hoorden Billy Joel
* titel Cold Sweat (James Brown/Sugarcubes) : 8-tal juiste
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door Lars »

Deze quiz van Tony en co is nog steeds even uitstekend als vroeger ! :clap:


Nog een speciale vermelding voor het extra speelplezier dat je als deelnemer hebt als je op basis van de voorgedrukte theorievragen en jaartallen de fragmenten op voorhand kan voorspellen, bvb. "I can't stand the rain" van Ann Peebles en "Going to a go-go" van the Miracles (beide op basis van eigen jaartal plus verwijzing naar latere hitcover met ook een gegeven jaartal en wat algemene vage extra info) . 8-)


Shame on me om de titel niet te weten bij de track uit "Band on the run" ( "No words" ) .
Als verzachtende omstandigheid kan ik erop wijzen dat het de ENIGE song uit dat album is die geen eigen artikel heeft op Wikipedia ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Band_on_t ... al_release
(Niet dat dat op zich belang heeft, maar het zegt iets over de relatieve status.)
Gebruikersavatar
tony servi
Roadie
Berichten: 41
Lid geworden op: do 11 okt 2007, 18:08
Locatie: Gent / Tony Servi Big Band

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door tony servi »

Tonyvdb schreef: * Fatima Yamaha : 2 : Tony Servi BB / Sympathy (Scary Monsters hadden het over Fatima Daiqiri)
Ze zullen Fatima Al-Qadiri bedoeld hebben, maar dat is een echte vrouw. aka Ayshay.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door vinceluka »

Tonyvdb schreef:Ronde 6 : Duo-ronde 1

# uitvoerder - titel - uitvoerder #

1 '81 Madness In the city The Jam '77 14
2 '13 Katy Perry Dark horse George Harrison '74 15
3 '79 Joy Division Disorder Slayer & Ice-T '93 16
4 '02 Sunday Blues A song for you Leon Russell '71 17
5 '96 DJ Krush Only the strong survive Jerry Butler '68 18
6 '67 James Brown Cold sweat Sugarcubes '88 19
7 '82 Duran Duran Rio Netsky '15 20
8 '04 Fatima Yamaha What's a girl to do Bat For Lashes '07 21
9 '00 Etienne De Crecy Am I wrong? Love Spit Love '94 22
10 '93 The Posies Flavor of the month Black Sheep '91 23
11 '64 The Pretty Things Don't bring me down ELO '79 24
12 '16 The Shitz How long Ace '74 25
13 '88 Robin Beck First time The Boys '77 26

Topscore : 35 op 39 : Martha W.

Solo's & co :
* DJ Krush : 0 : SoloQM
* Fatima Yamaha : 2 : Tony Servi BB / Sympathy (Scary Monsters hadden het over Fatima Daiqiri)
* Black Sheep : 0 : SoloQM : de hiphop-fragmenten waren duidelijk ietwat te hoog gegrepen
* The Boys : 4 : Rechte Bananen (mét rechtervuistje omhoog :D ) / Courtrai Tonight / Paris Hilton LL / Tequila O

* het duo Slayer & Ice-T werd door een 8-tal ploegen goed beantwoord
* Leon Russell : 7 à 8-tal juiste, maar minstens vijftien ploegen hoorden Billy Joel
* titel Cold Sweat (James Brown/Sugarcubes) : 8-tal juiste
Gans deze ronde mijn hoofd zitten breken over fragmenten 5 en 8 van eerste kolom
Bij 5 hoorde ik de zinsnede survival of the fittest wat een toptrack is van Mobb deep,
ondanks het feit dat naam van de uitvoerder in het fragment voorkwam (wat wel meervoorkomt bij hiphop nummers) toch tevergeefs blijven grasduinen naar die groep.
Meiso van Japanner DJ Krush één van de meest onderschatte laidback hiphopalbums die ik blijkbaar ook al te lang niet meer gedraaid heb. :oops:

Bij 8 een nummer dat ik pas vorige zomer heb leren kennen en veelvuldig gedraaid (blijkbaar heruitgebracht lees ik nu)
maar hier kon mijn brein de achternaam niet reproduceren. Ik geraakte nog in de buurt van een andere maar verkeerde Fatima
(Fatima al Qadiri). Wellicht werd ik als ongelovige gestraft en is de juiste Fatima niet aan mij verschenen. :lol:

Zodanig geconcentreerd op deze search dat ik het laatste fragment van deze ronde zelfs nooit gehoord heb wat ons nog eens 2 punten kostte.

Heerlijke quizavond die voorbijvloog
Nice dat de newlook Neerbeek... ofwel Troubadour na 5 jaar of was het 4?, weer het toneel van een topquiz is 8-)
Een 4de opeenvolgende overwinning zat er nooit in want we moesten duidelijk onze meerdere erkennen in sympathy en Martha wainwrong
Proficiat mannen,
alsook Tony en Roob, op naar stardust 10!
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door aLEEce in chains »

Tonyvdb schreef:* Old Fangs (titel Black Mountain) : 3 : Rechte Bananen / Paris Hilton LL / Stimpy's
* Sssnakepit (titel Enter Shikari) : 1 : Kardinaal & Koning : :music-rockout:
Niet direct zelf fan van deze groep, maar is zo'n band die nauwelijks airplay krijgt, maar wel een grote, hondstrouwe fanschare heeft : hun (razendsnel uitverkochte) concert in de AB vorige maand was blijkbaar legendarisch (las ik in de krant, en daarom wou ik ze in deze ronde)
Hier toch een aantal maal de mist in gegaan. We pennen Red Fangs neer ipv Old Fangs en het oeuvre van Enter Shikari is me niet zo vertrouwd (ik ga ze vlot herkennen op stem, maar een titel wordt moeilijker). Ik dacht dat jullie snoodaards voor een ander nummer gingen gaan. Ik weet dat zij in hun repertoire een nummer hebben met de titel Antwerpen, dus ik gokt daar maar op. Heb die trouwens eens live gezien op Pukkelpop en dat was één brok energie en een gezellige bedoening.

Anyway, zoals fLEEtfox hiervoor al zei zeer divers (al mocht er van mij wel wat meer hardere noten in - maar dan een andere soort dan Amenra (waarbij wij op Godspeed you black emperor gokten, want dat paste ook perfect binnen het thema) en Enter Shikari) en een avond die voorbij vloog. Da's meestal een zeer goed teken. En ook hier zien we zo'n fantastisch groot scherm opduiken. Ik begin zo te denken dat alle gemeentes in West-Vlaanderen geïnvesteerd hebben in degelijke Multi-media, behalve onze gemeente. Zowel hier, bij A Tribe en Lou Reed kwijlend zitten kijken naar zoveel luxe. Tot slot nog dit, leuk om zien dat er ook strips op de prijzentafel liggen (en dan niet de obligatoire Suske&Wiske of Jommeke)! Al heb ik zelf wel een plaat meegepakt :D
Tot volgend jaar.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door aLEEce in chains »

Tonyvdb schreef:10 '04 Bloc Party She's hearing voices
Dit was waarschijnlijk niet de albumversie die jullie lieten horen, want ik herkende het amper. Klonk in ieder geval toch anders dan hetgeen bij mij op de cd stond. Of vergis ik mij???
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door rino »

aLEEce in chains schreef:
Tonyvdb schreef:10 '04 Bloc Party She's hearing voices
Dit was waarschijnlijk niet de albumversie die jullie lieten horen, want ik herkende het amper. Klonk in ieder geval toch anders dan hetgeen bij mij op de cd stond. Of vergis ik mij???
Dacht ik inderdaad ook!
Ware het niet dat Niels Bloc Party herkende, ik zou ze zeker niet opgeschreven hebben...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door rino »

Ook ik vond het trouwens een heel aangenaam weerzien met de Stardust popquiz!
Alle ingrediënten die er in het verleden een topquiz van maakten, waren ook nu weer aanwezig. Prima spreiding over de decennia heen, verschillende genres muziek, leuke rondes, perfect qua niveau... Topquiz met andere woorden!
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door kuifje »

Het was lang geleden dat we als Bananen nog zo collectief hebben gefaald : men kan op een quiz al eens een paar punten verkwanselen, maar vorige week werd er iets te kwistig met de punten gegooid : ik kan met gemak stellen dat we zéker 10 ptn zomaar in de vuilbak hebben gekieperd.

Zo vermoed ik dat wij de enige ploeg waren die niet doorhadden dat er een link zat in de foto’s (blijkbaar heeft Tony dit zelfs tot 2x toe aangekondigd, maar wellicht stak er toen een banaan in onze oren, want niemand aan onze tafel die dit gehoord had). Tel daarbij nog enkele pijnlijke missers, en dan komen we altijd tot dezelfde slotconclusie daar in Kortrijk : het is een quiz die ons enigszins ligt, maar om de een of andere reden keren we altijd met een gevoel naar huis dat er veel meer had ingezeten.

Organisatie was, zoals vanouds, toppie ! Proficiat ook aan Tony & Roob die erin slaagden om een perfecte dosering te hanteren naar moeilijkheidsgraad, waardoor – en zoals blijkt uit diverse hoeken in deze nabespreking – het gros van de zaal een tevreden gevoel had, wat toch niet simpel is als je een 30-tal ploegen huisvest. De vele kapstokken, het puzzelwerk, en tal van andere linken die verwerkt waren in de reeksen hebben hier wellicht toe bijgedragen. Knap !

Ooit komt er een dag dat we hier top 3 spelen… :teasing-blah:

Merci Tony & Roob !
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

Ronde 7 - Duo-ronde 2

1 '94 Weezer BUDDY HOLLY I'm gonna love you too '58 11
2 '13 Rhye THE FALL Victoria '88 12
3 '01 Destiny's Child SURVIVOR Burning heart '86 13
4 '14 The Magic Numbers ROY ORBISON It's over '64 14
5 '74 David Essex STARDUST Music sounds better with you '98 15
6 '14 Perfume Genius QUEEN Innuendo '91 16
7 '15 Gangthelabel FUGAZI Turnover '90 17
8 '07 Federico Franchi CREAM I feel free '66 18
9 '15 Charlie Puth (ft Meghan Trainor) MARVIN GAYE Inner city blues '71 19
10 '12 Lana Del Rey RIDE Seagull '90 20

Topscore : 26/30 : Rechte Bananen / Martha W / Sympathy vdD

solo's & co :
* Gangthelabel : 5 : Rechte Bananen/Fab 4/4 Sleepless Horsemen/Garnizoen/Stimpy's
* Turnover (titel Fugazi) : 3 : Sympathy vdD / Paris Hilton LL / Tony Servi BB
* Federico Franchi : 3 : Scary Monsters / Martha W / 4 Sleepless Horsemen
* Seagull (titel Ride) : 2 : Guess Who / Lou Reed In Velo : machtig openingsnummer van hun debuut-LP, moeilijk I know

* David Essex : minder gekend dan gedacht, 7-8 juiste, veel Mott The Hoople gelezen, wat logisch is, want klinkt ook zo.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
aLEEce in chains schreef:
Tonyvdb schreef:10 '04 Bloc Party She's hearing voices
Dit was waarschijnlijk niet de albumversie die jullie lieten horen, want ik herkende het amper. Klonk in ieder geval toch anders dan hetgeen bij mij op de cd stond. Of vergis ik mij???
Dacht ik inderdaad ook!
Ware het niet dat Niels Bloc Party herkende, ik zou ze zeker niet opgeschreven hebben...
ik ken enkel deze versie, het nummer is verschenen op een EP voor de release van Silent Alarm, en was hun allereerste single.
Tot ik deze post(s) las, dacht ik dat dat dezelfde versie was.
Mag de bedoeling niet zijn een onbekende(re) versie van een bekender nummer te vragen, mijn fout (ook Roob maakte een opmerking in die richting bij het opstellen, dat hij daar Bloc Party niet direct in herkende...)
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op vr 13 mei 2016, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

Ronde 8 : varia 4

1 '67 Jimi Hendrix If 6 was 9
enige Belgische concert waar? Moeskroen
2 '76 Anita Meyer Just a disillusion
3 '89 Derek & The Dirt Oh by the way
4 '94 Kyuss Demon cleaner
naam drummer? (Brant) Bjork
5 '05 Sufjan Stevens John Wayne Gacy Jr
6 '14 George Ezra Budapest
titel laatste single, ook stad? Barcelona
7 '89 Petra & co. Laat je gaan
naam project(je) single 'Enjoy'? Pep Art
8 '03 Vive La Fête Maquillage
naam zangeres? Els Pynoo
9 '05 Bloodhound Gang Uhn tiss uhn tiss uhn tiss
10 '13 Sub Focus Turn back time
11 '08 (Geoffrey) Gurrumul (Yunipungu) Bapa
12 '12 Jack White Blunderbuss

GLOBO :
13 '67 The Ethiopians Train to Skaville
14 '85 Sting Russians
15 '09 The Swiss Bubble bath
16 '92 The Ukrainians Bigmouth strikes again / Batyar
17 '15 The Germans Are animals different?

TOPSCORE : 32/39 : Martha W.

solo's & co :
* Moeskroen (stad Jimi H.) : 6 : Scary M / Starbuk / Martha W / Off The Record / Tequila / Courtrai T.
* Demon cleaner (titel Kyuss) : 6 : Scary M / A Tribe Called WE / Guess W / Busty Cr / Beeldkwartier / Stimpy's
* naam drummer Kyuss : Brant Bjork : 5 : Martha W / Garnizoen / Tequila O / Guess W / Stimpy's
* Pep Art (project Petra) : 2 : Fab 4 / Martha W
* Sub Focus : 2 : Rechte Bananen / Starbuk & Apollo : ook hier verwittigde Roob mij dat dit een harde noot zou zijn, en hij kreeg gelijk, ik had dat ergens fout opgeslaan in mijn koker, zat in het vakje 'bekende dance-hits van de laatste jaren', niet dus ... wat niet wegneemt dat dit een geweldige dance-plaat is, een fusie ahw tussen 2010s-achtige dance à la Major Lazer of Martin Garrix met eind 80s/begin 90s-invloeden à la Black Box of C&C Music Factory (just my 5 cents hé)
* Are Animals Different? (titel Germans) : 1 : The Facial Network :clap: : gewéldige song!

* Anita Meyer : toch een tiental juiste, had dat minder verwacht, veel Olivia Newton-John gelezen : logisch, ook ONJ had zo'n mooie popsongs in de 70s.
* was blijkbaar stuk(je) moeilijker dan de vorige (varia-)rondes, was nochtans de bedoeling die min of meer gelijkmatig en verteerbaar te houden
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op vr 13 mei 2016, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

Ronde 9 : Linkronde

1 '15 Gregory Porter Liquid spirit
2 '14 Sam Smith Money on my mind
3 '13 Lorde Royals
LINK : DISCLOSURE (1, 2 en 3 deden vocals op singles van Disclosure)

4 '89 Cyndi Lauper I drove all night
5 '68 Aretha Franklin (You make me feel like a) Natural woman
6 '80 ACDC You shook me all night long
LINK : CELINE DION (coverde deze 3 nummers)

7 '95 Oasis Roll with it
8 '85 Big Audio Dynamite E=MC2
9 '82 Simple Minds Colours fly and Catherine wheel
(op antwoordblad stond '84, onze excuses aan ploegen die daardoor in de war geraakten)
LINK : PATSY KENSIT (getrouwd (geweest) met de 3 frontmannen)

10 '58 Johnny O'Keefe The wild one (of: Real wild child)
11 '93 John Hiatt Something wild
12 '12 Liesa Van Der Aa Night clubbing
LINK : IGGY POP (coverde 10 en 11; 12 werd door hem geschreven)

13 '78 Gloria Gaynor I will survive
14 '77 Barry White It's ecstasy when you lay down next to me
15 '87 Sly & Robbie Boops
LINK : ROBBIE WILLIAMS (samplede deze nummers op respectievelijk Supreme/Rock DJ/Rudebox)

16 '68 Kim Fowley Bubble Gum
17 '84 Madonna Into The Groove
18 '99 Jim O'Rourke Ghost ship in the storm
LINK : SONIC YOUTH (coverden 16 en 17 (als Ciccone Youth) / 18 speelde gitaar bij SY in de 2000s

19 '90 De Kreuners Zo jong
20 '88 The Scabs Halfway home
21 '98 Sam Gooris Basketsloefkes
LINK : BERRE BERGEN (lid van 19 en 20; auteur van 21)

Topscore : 45/49 : Martha W, de kers op de taart van hun mooie zege, tweede beste score was 40 (Bananen/Sympathy/Tequila)

solo's & co :
* Johnny O'Keefe : 2 : Scary Monsters / Martha W
* Liesa Van der Aa : 1 : Tony Servi Big Band :clap:
* Kim Fowley : 2 : Rechte Bananen / Martha W
* Jim O'Rourke : 1 : Martha W :clap:
* Ghost ship in a storm (titel Jim O'R) : 3 : Scary M / Silly Wommers / Facial Network
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

zo dat was het : volgend jaar maken we zeker weer een Stardust Popquiz, nummer tien, en zullen we proberen minstens even goed te doen.
Roob en ik hebben al een paar puntjes besproken waar het nog iets beter kan : we zien het heel erg zitten !

bedankt iedereen om mee te quizzen, bedankt voor de vele positieve comments, face to face, via e-mail of hier op het forum (vooral dat stukje dat onze quiz als 'norm' mocht gezien worden, heeft mij een hele namiddag op een soort wolkje gezet :D ).
Plaats reactie