1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door SpeedKing »

Net voor de quiz was blijkbaar plots de schrik toegeslagen bij Stefaan als zou de quiz een wandelingetje in het park worden voor de topploegen, maar - ik reken ons er nu arrogantshalve wél eens bij - ik kan toch wel zeggen dat hij ons uiteindelijk bij vlagen serieus heeft doen zweten. En het was niet van het gezellig knisperende haardvuurtje dat voor ons neus op het scherm werd geprojecteerd...

Uiteindelijk voltrok zich nog een echtelijke scheiding tussen Necrobutcher en zijn Madeliefjes, die elk hun eigen weg gingen, en zo klokte Stefaan af op 14 ploegen. Dat is in metalquizmiddens zowat het hoogst haalbare. En daarmee was JH Nooddle heel mooi gevuld - leuk zaaltje, ideaal voor deze quiz. Dat metalheads stipte mensen zijn, werd nogmaals bewezen, want iedereen was keurig op tijd binnen. Niet zoals die onverlaten die een tijd geleden op de algemene muziekquiz in OC Den Beer kwamen binnenvallen om 20.45 uur!

Bekende gezichten aan de jurytafel en in de organisatie, en dat liet zich blijken: het logistieke aspect van de quiz viel gewoon niks op aan te merken.

We trapten af met een ronde Beernem Is Burning, met u raadt het al, allemaal liedjes waarvan de titel in vuur en vlam stond. AC/DC mocht het vuur aan de lont steken met Shot Down In Flames. Een toepasselijke en haalbare openingsronde waarin wij meteen de kop namen, al was het maar met een puntje verschil. Daarna gingen we het menselijk lichaam verkennen (vb. Mastodon - Black Tongue), putten we uit de even jaren van Graspop (vb. Life Of Agony - Underground) en sloten we voor de pauze nog af met een ronde waarbij ook het album moesten ophoesten waaruit het nummer kwam - de hoezen kregen we op een blaadjes als hulp (vb. Helloween - Future World - Keeper Of The Seven Keys).

Voor de pauze liep alles bij ons van een leien dakje en leek het ons voor iedereen haalbaar. Na de pauze keerde het tij echter nogal abrupt: de Alfabetronde was waarlijk niet van de poes (een De Poes ware welkom geweest om door te spoelen (en hup, een factuurtje naar Loco Stijn!)). Stefaan had na de quiz onmiddellijk door dat hij hier de bal had misgeslagen, en te diep in het vel van de deelnemers was gaan snijden. De fragmenten waren te kort, weinig of geen titels, en sowieso al geen evidente keuzes. Puur op uitvoerder zou nog moeilijk geweest zijn. Een Pagan's Mind, bvb, herkende ik nog net, maar om daar dan Atomice Firelight als titel bij te plakken - dan moet ik toch ook passen. Wel spijt hier dat ik me liet overrulen bij Young Gods.

Het titeleuvel bleef gelden voor de 666 ronde. Alsof de duivel ermee gemoeid was, konden we hier toch vaak ook de titel niet oprochelen uit de diepste krochten van ons geheugen en liet ik me voor de tweede keer overrulen met Caliban. Een titel als Pentagram bij Possessed, eveneens te hoog gegrepen (anyone, deze?). Bij de volgende videoronde hadden we natuurlijk sterke visuele support, maar ik liet hier een steek vallen met iets recht uit mijn kraam: Heartbreaker van Grand Funk Railroad bleek een blinde vlek in mijn kennis. Bij Enforcer gingen we met woorden goochelen in de titel (hoewel ik 'm ken) en bij Red Fang schrapten we in laatste instantie het juiste Wires voor Hank. Een OK ronde waarop wij ons gewoon wat versukkelden. Helaas volgden dan de oneven jaren van Graspop, waarop we blijkbaar net iets meer afwezig zijn geweest dan op de even. Tijdens Kylesa, Sylosis, As I Lay Dying stonden we blijkbaar aan het frietkraam (hoewel we die bands allemaal kennen).

En zo net voor het einde van het tweede deel werd onze dip compleet: de Opposites Attract ronde werd helemaal een fiasco, maar niet voor Wormvoer die ineens 5 punten weer dichterbij sprongen. Hun hete adem in de nek begon toch vervaarlijk te meuren.

Gelukkig konden we in de tweede rust allemaal snel op een appelsientje knabbelen, en we kwamen met hernieuwde kracht de kleedkamers weer uit en in het derde deel gingen we vol gas naar de meet. Alles lukte plots weer. De keuze van de organisator was uitmuntend (zijn favo's mooi gedoseerd, het is wel eens anders), maar toegegeven, een Killer Be Killed met Wings Of Feathers And Wax had ik van een half jaar op voorhand voelen aankomen. De smaak van de organisator een beetje kennen kan nooit kwaad natuurlijk. Ook in de volgende ronde beestjes raden (vb. Avenged Sevenfold - Bat Country) bleven we voldoende paardenkracht ontwikkelen, en dan kregen we nog eens een rondje met gemeenschappelijke titels (een favo conceptje van me). Hierin maakten we zelfs een uitstapje richting bluesrock met Rory Gallagher, die zijn Moonchild gekoppeld zag aan Iron Maiden. Een zeer mooi rijtje, vond ik. Ook de laatste ronde met overschotjes smaakte ons, dat ging van FM met Bad Luck tot Municipal Waste met Headbanger Face Rip. Divers, quoi.

Conclusie:
* Voor ons alleszins een topavondje. Ik vond de quiz gewoon in de lijn liggen van de metalquizzen in Torhout, Aalst en Dendermonde, en onze eigen Hard & Heavy. Dat betekent echter nog altijd dat het toch weer net iets te moeilijk is uitgedraaid voor de helft van de ploegen. Dendermonde is er tot nu toe meest in geslaagd om het haalbaar te houden, denk ik. Ik hoorde nog ploegen die minder verschil merkten dan wij. Het derde deel werd unaniem goed bevonden (goed voor het goede gevoel, zo eindigen).
Wijzelf kenden een serieuze dip in het tweede deel. Maar: Wormvoer kroop dichter, zij hadden er blijkbaar minder last van. Over het alfabet is hierboven al een woordje geplaceerd, denk toch beetje dé boosdoender van de avond. Of de rest van dat tweede deel nu algemeen moeilijker was, of enkel wij aan het slabakken gingen, moet Stefaan maar eens bestuderen.
* De antwoordblaadjes werden door iedereen gesmaakt. Het is gewoon de beste manier van controleren.
* Ik vond de diversiteit echt heel rijk, zowel in genres als in de tijd. Ik hoorde wat roep om black/death metal. Dat is allicht terecht, idd licht ondervertegenwoordigd - alleen: vraag het maar eens kijk eens wie er wel op scoort. Ik herinner me van eigen quizzen veel lege vakjes bij die vragen. Ook een pluim: effectief kwam elke uitvoerder maar 1 keer voer. Vaak echt een euvel bij metalquizzen.
* Geen Metallica, en vooral geen Sabaton: altijd een pluspunt ;)
* Er mag voor ons part zeker een tweede editie komen. Stefaan weet zelf al wat hem te doen staat: hier en daar dimmen, en mss een ronde of 2-3 niet dogmatisch altijd voor de titel gaan. Of bvb: zorgen dat de song het titelnummer van het album is. Bij alfabet: gewoon op uitvoerder. Denk dat er zich vooral minimale ingrepen aandienen, geen revolutie nodig.
* De quiz tikte net iets te laat af. Maar omdat het een metalquiz is, had ik dat niet door, pas toen ik thuiskwam. Bij een algemene muziekquiz zou ik van mijn oren maken, dus hier dan ook maar zeker?

Chapeau voor deze eersteling: net als Torhout een metalquiz zonder al te veel kinderziektes. Dit soort nichequizzen zal gewoon altijd moeilijker blijven. Zowel Torhout als Beernem (en ook wijzelf) moeten gewoon leren dimmen, dimmen, dimmen. Zonder dat je in gemeenplaatsen vervalt.

En vooral ook chapeau aan Vincent, Christof en Dimitri VO die stilzwijgend en discreet mee de drijvende krachten waren achter een vlot verloop. Denk dat Stefaan zijn pollekes mag kussen met zo'n team!

Als Beernem volgend jaar verder wordt platgebrand, zet Rotting Territory er maar al op!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door aLEEce in chains »

Als organisator ben ik over de ganse lijn bekeken toch tevreden over de avond op zich. De week voor de quiz begon ik echt te vrezen dat ie te makkelijk ging zijn voor de toppers en te moeilijk voor de mindere goden. Als ik dan de uiteindelijk uitslag bekijk, vrees ik dat enkel het tweede deel waarheid geworden is.

Welke vergissingen heb ik gemaakt:
- ik ging er te vaak van uit dat de titel wel zou geraden worden. Bv. in dierenronde System of a down steken met spiders. Ze zingen letterlijk spiders, maar dan merk ik dat dit bij veel ploegen niet op het blad komt. Is dit het verschil met de algemene muziekquizzen, waarbij dan rapper gegokt wordt op titel, ik weet het niet. Bepaalde titels worden natuurlijk ook onduidelijk gezongen, nu ja gezongen :mrgreen: , maar dan blijkt dan soms weer een haalbaar kaart.
- je concept op het eind beginnen wijzigen om op een min of meer rond getal te eindigen (fLEEtfox zijn invloed en druk werd me te zwaar :D ) is nooit een goed gedacht. Zo is de ABC-ronde op het laatst gewijzigd van een ronde waar enkel uitvoerder moest worden geraden, naar een ronde met waarbij de titel ook gegeven moest worden. Op dat moment was de selectie van het geluid al gemaakt en waren de nummers inderdaad te kort geselecteerd of werd voor een titelloos stuk gekozen. Nog voor die ronde van start ging, wist ik al dat het een slagveld ging worden.
- misschien toch wat tipbladen gebruiken: bv. op het laatst beslist om geen tipblad te maken voor de beestenronde. Inschattingsfout want mogelijk zouden hier toch nog enkele extra punten te sprokkelen geweest zijn.
- ga nooit af op alle filmpjes die mensen posten op fb. Op basis daarvan dacht ik echt dat iedereen vlotjes titels en uitvoerder zouden vinden (omdat die filmpjes in mijn ogen nog zottere zaken zijn dan hetgeen ik vroeg).
- vier boxen voor dergelijke ruimte waren van het goede teveel. De vrienden van My Dying Pride haalden terecht aan dat het soms tot onherkenbaar geluid leidde in het midden van de zaal (sorry mannen en dame)

Waarover ben ik wel tevreden:
- locatie op zich
- algemeen verloop (technisch weinig tot geen problemen - buiten programma die niet wou starten in het begin)
- de reacties van het overgrote merendeel van mensen na de quiz :handgestures-thumbupright: (jawel dames en heren metalheads zijn dankbare gasten)
- ik heb zelf veel zaken op muzikaal vlak bijgeleerd (en hoop dus dat er hier en daar mensen zijn die ook ontdekkingen gedaan hebben)
- die antwoordblaadjes (het maakt het toch echt wel makkelijker voor de presentator en de ploegen - je "voelde" een soort rust in de zaal toen iedereen de antwoorden overliep - of een dikke vloek met sprong bij Suicidal Tendencies :D )

Komt er een editie twee? Ik weet het totaal nog niet. Gevoelsmatig zeg ik ja, maar praktisch gezien wordt het geen evidentie, want de verantwoordelijke van de jeugdraad was niet zo enthousiast over de hulp van zijn leden, waardoor ik mogelijk wel de locatie kan huren maar dus zowel praktisch als technisch een aantal zaken en kosten erbij krijg. Te bekijken dus.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:En vooral ook chapeau aan Vincent, Christof en Dimitri VO die stilzwijgend en discreet mee de drijvende krachten waren achter een vlot verloop. Denk dat Stefaan zijn pollekes mag kussen met zo'n team!
Ja lap, je moet ze nog tegen me opsteken. Neen, alle gekheid op een stokje: MERCI aan mijn mede horsemen, want ze waren inderdaad outstanding. Is altijd fijn als je op maten kan reken, dus een :clap: is inderdaad meer dan terecht. Ik krijg hier wel al op mijn boterham dat er van Radio 2 en Londonbeat werd gedroomd, toch behoorlijk fout als je het mij vraagt.
Laatst gewijzigd door aLEEce in chains op zo 14 feb 2016, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:* De quiz tikte net iets te laat af. Maar omdat het een metalquiz is, had ik dat niet door, pas toen ik thuiskwam. Bij een algemene muziekquiz zou ik van mijn oren maken, dus hier dan ook
Sorry Speedking, maar hier moet ik je toch tegenspreken. Het laatste fragment klokte af op 00.03, je kan dat bezwaarlijk te laat noemen. Uiteindelijk hebben we een klein kwartiertje later de einduitslag bekend gemaakt (en dat is toch wat in het verlengde ligt van de andere muziekquizzen). Wat itt de gewone algemene muziekquizzen vast te stellen was, dat is dat de ploegen na de prijsuitreiking het niet op een lopen huiswaarts zetten. Het bleef daar toch nog een tijdje een gezellige praatbarak.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door aLEEce in chains »

Einduitslag op 410 punten:

1 Rotting Territory 314
2 Wormvoer 291
3 We Are Ahab 268
4 The Bigger 2 Bananen 262
5 Powerslave 256
6 Bad Brains 254
7 Guilty as fuck 202
8 De Madeliefjes 180 (slechts met 2 spelers :clap: )
9 The Four Mulle(t)men 178
10 Orgasmatrons 176
11 Necrobutcher 167 (slechts met 3 spelers :clap: )
12 The Butthole Nurfers 160
13 My Dying Pride 154
14 De Romeo's feat. Julia 129
Laatst gewijzigd door aLEEce in chains op zo 14 feb 2016, 11:20, 2 keer totaal gewijzigd.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door Sentient 6 »

Toffe quiz. Jammer dat de kenners van het extreme genre die we hadden opgetrommeld net voor aanvang van de quiz besloten om een nieuwe ploeg te beginnen :)
Alles zat goed in elkaar, de antwoordblaadjes waren een simpele manier om de quiz sneller vooruit te laten gaan; goed idee!

Alleen het geluid trok op geen bal; zeker in het begin niet. Nummers als Burning Time van Iced Earth die ik normaal in alle omstandigheden na een halve seconde herken, daar had ik nu tien seconden voor nodig gewoonweg omdat het geluid zo slecht stond. Vanaf de tweede ronde was het wel een pak beter maar ik vond het nog verre van ideaal.

Hopelijk volgend jaar opnieuw, en hopelijk voor ons dan inclusief iemand die het volledige repertoire van Septicflesh van achter naar voor van buiten kent :)
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door aLEEce in chains »

Ronde 1: Beernem is burning (alle nummers met vuur, brand, lucifers, etc.)

AC/DC Shot down in flames 14 13
Accept - Burning 14 13
Anvil - Fire in the night 1 2
Behemoth - Lucifer 10 2
Blackberry smoke - Up in smoke 4 2
Down - Bury me in smoke 12 8
Dropkick Murphys - Burn 10 6
Hatebreed - In ashes they shall reap 11 7
Iced Earth - Burning Times 12 9
In Flames - Food for the gods 10 5
Lamb of God - As the palace burns 11 3
Lucifer's friend - Everybody's a clown 3 0
Paradise Lost - Embers fire 11 7
Queensrÿche - Take hold of the flame 11 8
Theorie:Deze band won ooit de viewer's MTV Music Video Award en werd voor ditzelfde nummer genomineerd voor de Grammy Awards. Voor welk nummer was dit? Silent Lucidity 4
Scorpions - When the smoke is going down 14 7

Vaststelling: AC/DC, Accept en Scorpions zit in het collectief geheugen
Eerste QMS: mijn hoop lag bij de verspreidde Bananen, maar het mocht niet zijn.
Anvil enkel door Rotting Territory
Fire in the night: We are Ahab en The Bigger 2 Bananen
Lucifer: Guilty as fuck en Orgasmatrons
Up in smoke: Rotting Territory en The Bigger 2 Bananen
As the palace burns: Bad Brains, The Bigger 2 Bananen, The 4 Mulle(t)men
Lucifer's friend: Rotting Territory, We are Ahab en The Bigger 2 Bananen

Rondewinst voor Rotting Territory met 25, op de voet gevolgd door We Are Ahab en The Bigger 2 Bananen met 24
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door aLEEce in chains »

Ronde 2: Corpora (het menselijk lichaam)

36 Crazyfists - Slit wrist theory 4 2
Argent - Hold your head up 6 14
Bad Brains - Pay to cum 7 1
Carcass - Buried dreams 13 2
Dio - Evil Eyes 14 14
Hed pe - Crazy Legs 3 11
IQ - The Road of Bones 1 3
Led Zeppelin - Moby Dick 8 4
Theorie: Geef 3 namen van bandleden van deze groep: Jimmy Page, Robert Plant, John Paul Jones, John Bonham 6
Mastodon - Black Tongue 13 6
Megadeth - Hook in mouth 14 4
Powerwolf - We drink your blood 11 11
Prong - Snap your fingers, snap your neck 13 13
Spinal Tap - Big Bottom 8 11
Tool - Stinkfist 14 11
Vixen - Edge of a broken heart 10 13

Vaststellingen:
Dio (incl. titel), Megadeth en Tool kunnen iedereen bekoren (vooral de vaststelling dat dit bij de laatste band het geval is maakt dat ondergetekende in zijn nopjes is)
Slit Wrist Theory: Rotting Territory en The Bigger 2 Bananen
Pay to cum enkel door Wormvoer
Burried Dreams: Wormvoer en The 4 Mulle(t)men (twee bands gokten op het album Heartwork)
Hed pe: Rotting Territory, Butthole Nurfers en The 4 Mulle(t)men
IQ enkel door Rotting Territory
Road of bones: Rotting Territory, Powerslave en Wormvoer

Rondewinst opnieuw voor Rotting Territory met een sterk 28, Wormvoer haalt 25 en profileert zich als eerst als te duchten tegenstander van de leiders. We are Ahab en The Bigger 2 Bananen moet hier al lossen met 22.
Laatst gewijzigd door aLEEce in chains op za 13 feb 2016, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door aLEEce in chains »

Graspop Even Jaren (band die in bepaald jaar optrad op Graspop)

1996 Life Of Agony - Underground 14 13
1998 Savatage - Sirens 10 10
2000 Saxon - Strong arm of the law 11 9
2002 Evergrey - Blinded 9 6
2004 Blood for Blood - She's still a bitch (called hope) 5 3
2006 The New York Dolls - Pills 3 0
2008 Helmet - Wilma's rainbow 13 6
Theorie: Zanger Page Hamilton speelde als leadgitarist tijdens de Hours-tournee van welke recentelijk overleden wereldster uit de muziek? David Bowie 14
2010 Killswitch Engage - My Last Serenade 12 10
2012 Sacred Reich - The American Way 9 8
2014 Dark Tranquility - Lost to apathy 11 3

Vaststellingen:
Met een cd van Life of Agony kan je altijd thuiskomen en blijkbaar is de enige niet-metal theorievraag een weggever van formaat. Jawel, David Bowie.
QMS bij Pills, andermaal mijn hoop op Speedking en Bananen gelegd, maar opnieuw eraan voor de moeite :cry:
The New York Dolls: Rotting Territory, The Bigger 2 Bananen en Necrobutcher
She's still a bitch (called hope): We are Ahab, Wormvoer en The 4 Mulle(t)men
Lost to apathy: Rotting Territory, Butthole Nurfers en de Madelieven

Opnieuw rondewinst voor Rotting Territory met 18 op 21, maar ditmaal met slechts één punt voorsprong op We are Ahab en Wormvoer.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door SpeedKing »

Dat wordt hier een puike anaLEEse. Gezien je - terecht - enkel de de solo's tot en met 3 opsomt: wie had Hedpe (wij alleszins, verdienste van avr, bij mij zat het te ver)?

- Titel New York Dolls is algemeen muziekquizmateriaal, ik liet 'm daar ook al eens liggen en toen plechtig gezworen 'm nooit meer te missen ;).
- Titel Lucifer's Friend: schoolvoorbeeld van een te mijden titel. Ride The Sky was nog een single en tv performance, maar om van zo'n kort-leven-beschoren band andere titels te vragen: phew! Band zelf vind ik wel kunnen, was toch behoorlijk de beuk er in voor 1970 te zijn. En was met John Lawton van later Uriah Heep, toch geen onbekende.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door aLEEce in chains »

Hoezenronde (er werd een gevraagd naar uitvoerder, titel en album waarop nummer te horen is - hoezen werd zonder titel en uitvoerder at random op blad aangereikt).

Helloween - Future World -Keeper of the seven keys (part 1) 12 11 12
Pro-pain - Act of god - Act of god 9 1 4
Baroness - Isak - Red Album 12 3 8
Ancient Rites - Mother Europe - Fatherland 11 3 11
Avantasia - Mystery of a blood red rose - Ghostlights 8 4 3
Krokus - Boy's Nite Out - The Blitz 7 0 1
Covenant - Sulphur Feast - Nexus Polaris 12 0 10
Running Wild - Prisoner of our time - Gates to purgatory 7 6 2
Soen - Savia - Cognitive 3 1 1
Bolt Thrower - Cenotaph - War master 14 2 10
Thin Lizzy - Don't believe a word - Johnny the fox 12 12 7
Stormtroopers of death - United Forces - Speak english or die 10 7 9
Cult of Luna - Owlwood - Eternal Kingdom 3 1 3
Rush - Fly by night - Fly by night 12 8 7
Volbeat - Still counting - Guitar gangsters and cadillac blood 14 5 12

Vaststellingen:
Bolt Thrower :o :shock: en Volbeat behoren tot de parate kennis van een metalquizzer
Twee QMS aan mijn broek met Boy's Nite Out (tju toch, opnieuw miskeken in Speedking en Bananen :mrgreen: ) en Sulphur Feast (waarvan dan weer quasi iedereen de band en het album kent)
Act of God als titel enkel Orgasmatrons (titel was duidelijk te horen, maar blijkbaar is het visueel geheugen beter want er vinden 4 ploegen de naam van de hoes)
Isak: We are Ahab, Butthole Nurfers en The 4 Mulle(t)men
Mother Europe: Rotting Territory, Bad Brains en The Bigger 2 Bananen (veel teams dachten dat niet enkel het album maar ook het nummer Fatherland was, maar dat was de andere "hit" van het album)
Ghostlights: My Dying Pride, The Bigger 2 Bananen en Guilty as Fuck ( :clap: voor deze drie, want dit album is nog maar een tweetal weken uit)
The Blitz enkel Rotting Territory (deze plaat was te winnen en stond rechtop aan de prijzentafel) The Romeo's feat. Julia zaten dicht bij de prijzentafel en hebben dit meermaals gegokt, maar helaas voor hen telkens bij het verkeerde nummer.
Gates to Purgatory: Bad Brains en Wormvoer
Soen: Rotting Territory, BAd Brains en We are Ahab
Savia en Cognitve enkel Rotting Territory
Cenotaph: Wormvoer en The Romeo's feat. Julia (zeer veel War master gelezen)
Cult of Luna: Bad Brains, My Dying Pride en Wormvoer
Owlwood enkel My Dying Pride
Eternal Kingdom: Bad Brains, My Dying Pride en Wormvoer

De quiz is vier ronde bezig en elke deelnemer heeft al de anaLEEse gehaald :clap:
Rotting Territory doet zijn kunstje andermaal over en haalt 34 op 45, Wormvoer en Bad Brains volgen met 32.

De deelnemers kregen na deze ronde een pauze.

Voorlopige tusenstand op 128:
1 Rotting Territory 105
2 Wormvoer 95
3 We Are Ahab 91
4 The Bigger 2 Bananen 86
5 Bad Brains 85
6 Powerslave 79
7 The Four Mulle(t)men 66
8 Guilty as fuck 63
9 Orgasmatrons 63
10 The Butthole Nurfers 62
11 Necrobutcher 60
12 De Madeliefjes 57
13 My Dying Pride 49
14 De Romeo's feat. Julia 45
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:Dat wordt hier een puike anaLEEse. Gezien je - terecht - enkel de de solo's tot en met 3 opsomt: wie had Hedpe (wij alleszins, verdienste van avr, bij mij zat het te ver)?

- Titel Lucifer's Friend: schoolvoorbeeld van een te mijden titel. Ride The Sky was nog een single en tv performance, maar om van zo'n kort-leven-beschoren band andere titels te vragen: phew! Band zelf vind ik wel kunnen, was toch behoorlijk de beuk er in voor 1970 te zijn. En was met John Lawton van later Uriah Heep, toch geen onbekende.
Hed pe zal ik aanpassen in post van ronde zelf. Wat Lucifer's Friend betreft: het nadeel van je quiz alleen te maken en veel ernaar te luisteren is dat die nummers je na verloop van tijd vertrouwd beginnen klinken, waardoor je eigenlijk niet meer beseft dat dit allesbehalve een cadeau is. Ik vind het trouwens wel een leuk nummertje,dit geheel terzijde :D
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door SpeedKing »

Krokus: http://www.setlist.fm/stats/krokus-3bd6dc2c.html

- Tenzij je ergens een 12 Box Anthology van Krokus kan opdiepen, zal je het nummer ook nergens op een Best Of vinden.
- Je kan Setlist.fm op Albums zetten ook. Dan zal je zien dat The Blitz de 10de meest relevante plaat is van de band. Dat is dus al geen evidentie.
- Het nummer is nooit live gespeeld. Het topnummer van de plaat is opener Midnite Maniac, had ik wel meteen gepakt, staat ook op Best Ofs. En albumopeners hebben het voordeel dat ze sowieso beter bekend zijn. Een ongeschreven regel (tot nu, just dit it ;)).

Setlist.fm is een machtig instrument om de haalbaarheid in te schatten (vooral op rock- en metalquizzen waar het minder evident kiezen is). Je kan haast formulegewijs vooraf weten wanneer iets al dan niet veel geraden wordt.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door aLEEce in chains »

Ronde 5: ABC (puur ABC op basis van uitvoerder - initieel enkel uitvoerder nodig maar op laatst toch beslist om ook titel te vragen, had ik beter niet gedaan :mrgreen: )

Avatar Hail the apocalypse 4 8
Bathory Born for burning 10 1
Cinderella Somebody save me 10 2
Decapitated Spheres of madness 2 0
Exhorder Homicide 3 1
Foghat Fool for the city 6 11
Gamma Ray Pray 6 0
Hawkwind Silver Machine 14 12
Ignite Veteran 12 2
Journey Wheel in the sky 13 6
Kreator Flag of Hate 13 5
Leprous Coal 4 1
Mushroomhead Sun doesn't rise 3 0
Nevermore The River Dragon has come 12 5
Ocean of Sadness Some Things seem so easy 1 0
Pagan's Mind Atomice Firelight 2 0
Quicksand Fazer 6 0
Rhapsody Eternal Glory 13 1
Solstafir Otta 5 3
Theatre of tragedy Storm 7 3
Theorie: Deze band maakte gebruik van contrasterende stemmen tussen man en vrouw. Wat is de naam van de dame die tien jaar lang meezong met deze band? Ze is niet te horen op dit nummer. Liv Kristine 9
UFO Doctor Doctor 11 11
Vision Of Disorder Element 6 1
Witchcraft No Angel Or Demon 5 3
X Ray Specks Oh bondage up yours 8 7
Young Gods Kissing the sun 5 3
Zyklon Psyklon aeon 9 0

Vaststellingen:
Hawkwind is door iedereen gekend (Lemmy laat weten trots te zijn)
Helaas 7 QMS bij de titels: Spheres of Madness (gekende drumsolo verklapte voor twee teams de groepsnaam maar titel was te zwaar), Pray (een zeemzoete ballade), Sun doesn't rise, Some things seem so easy, Atomice Firelight en Fazer en Psyklon aeon (maar van die laatste kan ik dat volledig begrijpen :mrgreen: ).
Born for burning enkel door Wormvoer (enkele malen Woman of dark desires gelezen)
Somebody save me: Rotting Territory en Guilty as fuck
Decapitated: Powerslave en Guilty as fuck
Exhorder: Bad Brains, Powerslave en Wormvoer
Homicide enkel door Wormvoer
Veteran: Rotting Territory en The 4 Mulle(t)men (veel Where are we now gelezen, hetgeen ze effectief zongen)
Coal enkel door Wormvoer
Mushroomhead: Powerslave, Orgasmatrons en de Madelieven (veel Mudvayne gelezen, maar die komen later nog)
Ocean of sadness enkel Guilty as fuck (quasi iedereen ging voor Opeth)
Pagan's Mind: Rotting Territory en Guilty as fuck
Eternal Glory enkel door Necrobutcher
Otta: Bad Brains, My Dying Pride en The Bigger 2 Bananen
Storm: Rotting Territory, Bad Brains en We are Ahab
Element enkel door Powerslave
No Angel or Demon: My Dying Pride, Wormvoer en Orgasmatrons
Kissing the sun: Bad Brains, The Bigger 2 Bananen en Butthole Nurfers

Uit de analyse kon het misschien al opgemaakt worden, maar Wormvoer haalt hier rondewinst met 33 op 53, twee punten meer dan Territory. Powerslave sluit top drie af met 28.
Laatst gewijzigd door aLEEce in chains op za 13 feb 2016, 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1ste Beernem Is Burning Muziekquiz, 12/02

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:Krokus: http://www.setlist.fm/stats/krokus-3bd6dc2c.html

- Tenzij je ergens een 12 Box Anthology van Krokus kan opdiepen, zal je het nummer ook nergens op een Best Of vinden.
Stond in mijn iTunes bij het album Long Stick Goes Boom - the anthology.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Plaats reactie