za 5 december, metalquiz Aalst

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

za 5 december, metalquiz Aalst

Bericht door SpeedKing »

Al de vierde editie daar in Aalst, en werd aangekondigd als de meest haalbare. Ik weet niet helemaal zeker of dat zo was, maar hij was wel weer plezant. Er werd gedimd in het vragen van titels, en we krijgen dan ronden waarbij je enkel uitvoerder en land van herkomst moest geven, uitvoerder en zangeres, uitvoerder en originele artiest (twee keer, waarbij een keer de uitvoerder getoond werd en een keer de originele artiest (in deze ronde waren de originals popartiesten), uitvoerder en film, uitvoerder en drummer (waarbij je de voornamen van de bandleden kreeg).

Verder rondes waarbij je wel nog de titel moest zoeken, rond auto's, rond school, ... De enige 'misser' vond ik een beetje de twee rondes waarbij je van het bandlid links op de foto of het 'verborgen' bandlid moest zeggen of het de zanger was, of drummer, of bassist of gitarist of toetsenist of zanger/gitarist etc. Ik snap de redenering wel dat je het vragen naar namen van bandleden wil vermijden, maar dit twee keer zo oplossen vond ik eigenlijk gewoon saai/nutteloos. Ook de puzzelronde waarbij je de titels van de live-albums moest reconstrueren op basis van een alfabetische woordenlijst, slorpte veel energie op en belette me soms te luisteren. De eerste tafelronde was om de een of andere reden doenbaarder: songs en titels op basis van letters bijeenpuzzelen.

Dit jaar hadden we een teamlid uitgeleend, en die legde ons samen met Ingmar van We Are Ahab meer dan ooit het vuur aan de schenen. Naar mijn goesting dit jaar iets teveel Parkway Drives, Hollywood Undeads, A Day To Remembers, Everytime I Die en zulkse metalcore consoorten, maar hey: ieder zijn meug. Het is alleen de mijne niet.

Ik vond het zeker niet de beklijvendste editie van de 4, maar volgend jaar zeker weer gewoon opnieuw!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
B0ltThr0wer
Roadie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 11:02

Re: za 5 december, metalquiz Aalst

Bericht door B0ltThr0wer »

Grotendeels akkoord. Vrij evenwichtige quiz, alleen die 2 rondes waarbij de functie van het bandlid moest geraden worden waren er wat te veel aan. Vooral omdat ik heel slecht ben in foto's/gezichten e.d. En die tweede tafelronde was ook iets te veel van het goede.
Ik vond dat het bij ons nog vrij vlot lukte, ondanks het feit dat we eigenlijk maar met z'n tweeën waren. We zij al bij al nog dichter bij jullie geëindigd dan verhoopt.
Plaats reactie