vr 23.10.2015 5CC muziekquiz vol.2.2 Overmere

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: vr 23.10.2015 5CC muziekquiz vol.2.2 Overmere

Bericht door rino »

Maledictus I schreef:
rino schreef:
Maledictus I schreef:RONDE 7 (2de album)

Kan je ook de titels van de songs die we hoorden eens posten, ze waren namelijk niet allemaal gelijk aan de elpee-titels.

Kanye West - Touch the sky uit Late Registration
Radiohead - Fake plastic trees uit The Bends
Bob Dylan - Masters of war uit The Freewheeling Bob Dylan
Interpol - Slow hands uit Antics
Dit waren de 4 albums waar geen titelnummer op staat.

:handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: vr 23.10.2015 5CC muziekquiz vol.2.2 Overmere

Bericht door Maledictus I »

vinceluka schreef:Schoonheidsfoutje vond ik wel de verschillen tussen info reglement en antwoordbladen
Als je in grote letters ALBUMTITEL! zet in je reglement is het toch niet zo moelijk om ook het woord albumtitel op je antwoordbladen te zetten ipv titel. Gelukkig waren er veel albumtitelnummers bij, anders zou deze ronde onze quiz naar de knoppen geholpen hebben.
De ronde nadien heel aandachtig de info op reglementsblad gelezen maar dat sprak het antwoordblad zelfs totaal tegen.
Ik vind niet dat er in ronde 8 een verschil was. Een song heeft een titel en een album heeft ook een titel. Het had inderdaad een goed idee geweest om het ook specifiek op het antwoodblad te schrijven maar daar heb ik niet aan gedacht: de kolommen werden enkele 'uitvoerder' en 'titel' genoemd opdat ze niet omgewisseld zouden worden. Toen ik zag dat 2 ploegen het verkeerd voor hadden hebben we extra tijd gegeven om te corrigeren.

In ronde 9 was in het reglement wel een domme fout geslopen, daar moest 'artiesten met 2 in hun naam' ipv 'in hun titel' staan. Op het antwoordblad stond het correct in een aparte hoofding voor de laatste 8 nummers zodat er weinig twijfel mogelijk was.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Popinger Bart
Lead Singer
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 21:28
Locatie: Kortrijk || Popingers - Courtrai Tonight

Re: vr 23.10.2015 5CC muziekquiz vol.2.2 Overmere

Bericht door Popinger Bart »

Ook wij hebben de 5CC quiz goed gesmaakt. :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright:
De kleine wrevel bij de alfabetronde en bij de verwisseling van de jaartallen 1984 en 1998 (Natural Born Deejays & Toto) werd ruim gecompenseerd door het zeer gevarieerd en boeiend muziekblik dat opengetrokken werd inclusief de nummer 1 in Duitsland. :o :o
We gingen er met 5% op vooruit, dus daar ook bevestiging dat hij iets minder moeilijk was dan vorig jaar. Dit ondanks o.a. het niet herkennen van Beedy Eye (raar), de blackout bij Leon Bridges, de omwisseling van Carol King en Carly Simon, het vernoemen maar niet neerpennen van The friends of Mr Cairo (hier lieten we ons in de luren leggen door de outro), ... en de alfabetronde waarin we de wanhoop nabij kwamen :shock: :shock:
We komen graag terug volgend jaar !
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: vr 23.10.2015 5CC muziekquiz vol.2.2 Overmere

Bericht door straight banana »

Cz-2mX schreef:

...

Toch één bemerking: afgaande op het gedrag van minstens één lid van de winnende ploeg – waarvan we de naam niet zullen noemen – rees aan onze tafel het naarmate de quiz vorderde steeds sterker wordende vermoeden dat zij hun overwinning niet bepaald te danken hebben aan een volgehouden dieet van bananenpuree en water… Wij hopen dan ook dat de organisator bij de volgende editie zorgt voor een degelijke dopingcontrole.


Sorry, was mijn pillekes vergeten te pakken. :wtf:

Is dus eigenlijk net omgekeerd. :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: vr 23.10.2015 5CC muziekquiz vol.2.2 Overmere

Bericht door Tonyvdb »

vergeten de winnaar te feliciteren in mijn post, dus bij deze :proficiat Bananen, sterk gespeeld!
Plaats reactie