22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door Keiem »

Altijd een beetje 'thuiskomen' op de Rock Monsieur quiz. Daar zal het eerder unieke tweejaarlijks concept wel mee te maken hebben. Ze brachten ook dit jaar weer een solide amusante quiz in een mooie zaal met goede bediening, verbetering en presentatie. Enkel het geluid was minder dan anders, toch waar wij zaten.
Hier en daar hoorde ik wat mensen zeggen dat het wat moeilijker mocht, maar dan speel je gegarandeerd een deel van die 57 (!) ploegen kwijt. Ik vond dat de samenwerking binnen onze ploeg uitstekend was, want de antwoorden kwamen uit alle vier de richtingen. Een gevarieerde quiz wil dat zeggen. Na een mindere start (plaats 9) al vlug opgeklommen naar de top 3 en winnend kunnen afsluiten. Het feit dat -op een tweetal ploegen na- iedereen uit het circuit hier aanwezig was deed me de late thuiskomst vlug vergeten. Misschien onze beste overwinning tot dusver. Sorry trouwens aan Marc Buyse dat ik (opnieuw) zijn gegeerde prijs voor zijn neus wegkaapte.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2233
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door Methos »

Voor Abeelken was het de eerste keer dat we aanwezig waren en wat mij betreft is het echt voor herhaling vatbaar. Ik vond deze quiz een toonbeeld van goede balans zowel voor circuitteams als gelegenheidteams dus de vlag dekte de lading zeker en vast. Het deed me wat denken aan de quizzen in Bellem. Wij waren tevreden met de erg gevarieerde avond en keerden tevreden terug huiswaarts.

Dikke merci aan de organisatoren en medewerkers en proficiat aan de Paris Hilton Lookalikes!

Erg knappe prijzentafel ook btw!
Greatest Tits
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3341
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door SpeedKing »

Net als bij Paris Hilton kwamen de antwoorden bij ons uit alle hoeken (weliswaar wat minder correcte dan bij hen), en ging het blad ronde na ronde het hele team rond. Elk blad eindigde met 4 handschriften.

Al het goede van de quiz is hierboven al aangehaald, kan me er alleen maar bij aansluiten. Nog niet vermeld, maar toch straf vond ik de stickerronde waarbij Britney Spears mochten aankleden (uitkleden lijkt plezanter, maar moeilijk te verbeteren denk ik). Een ronde waar ik evengoed mijn dochters had kunnen voor meebrengen, ze gingen zich geamuseerd hebben. Maar ook onze Bert ging helemaal op in het knutselwerk.

De Rode Draad-formule zoals hier gebracht kan volgens mij ook perfect: er staan maar 6 punten op het spel en je kan blijven gokken.

De minpuntjes / muggezifterij:
- voor mij persoonlijk was het iets teveel Pop Monsieur ipv Rock Monsieur (ik las in de vorige playlists iets meer dingen die mijn meug waren (komt dit door de afwezigheid van Hendrik?)
- ook een persoonlijk stokpaardje: het late einduur dat Keiem ook al op vriendelijke wijze aanstipte ;). Dat ging dat gepaard met een verlaagde interesse in de thema's en het linken. Los van dat uur vond ik niet alle links een meerwaarde: die met de gebeurtenissen bv.

57 ploegen en nagenoeg alle kleppers binnen in de zaal: je moet het maar doen, en ik vermoed dat het binnen 2 jaar weer volle bak zal zijn. Als het even kan ook met Los Locos. Ik had als hoogst haalbare een 15e plaats vooropgesteld, dus met onze 14e stek tevreden.

Mooie strijd ook bovenaan, met Paris Hilton die uiteindelijk langzaam wegsloop van de rest.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
patje wablieft
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:18

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door patje wablieft »

Prima georganiseerde muziekquiz. Eén van de betere die ik ooit speelde.
Ik ben sowieso een voorstander van 'gelinkte' ronden. Vooral de ronde rond 'de zes van antwerpen' vond ik schitterend.
En dan nog zeker met die instinker waar we uiteraard ingetuimeld zijn :D

Vraagje aan de organisatoren : waar laten jullie zo'n stickerblad maken ?

Moeilijkheidsgraad was okay. Bij ons aan tafel (My Dying Pride) werd het soms zelfs als redelijk pittig beschouwd.
Vooral de seventies-vragen leken ons moeilijk maar dat zal waarschijnlijk ook te maken hebben met onze beperkte kennis van die periode.
Als je de subtoppers en de gelegenheidsploegen wil blijven plezieren, moet het imho niet moeilijker worden.
De betere ploegen halen sowieso toch wel de bovenhand.

Als ik dan toch een beetje opbouwende kritiek mag geven : de quiz duurde té lang.
Om één uur een einduitslag produceren is te laat.
Oplossingen : een ronde minder, eventueel minder fragmenten per ronde, pauze korter en de tijdspanne tussen laatste ronde en einduitslag proberen te verlagen.
Het tempo moet zeker niet hoger worden want dat lag hoog genoeg. Soms hadden we zelfs nog graag een beetje meer bedenktijd gehad.

Graag tot een volgende keer !
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door Rock Monsieur »

The day after ... dat is altijd een beetje traag op gang komen. Eerst en vooral wil ik iedereen toch van harte bedanken. De vele (top)ploegen, die telkens van uit alle hoeken naar Kruishoutem blijven afzakken, de vele medewerkers zonder wie we de quizavond onmogelijk organisatorisch zouden rond krijgen en natuurlijk ook Michel en Luc voor de vele uren vergaderen, het samen bedenken van de thema's en het uitzoeken van de fragmenten.

Het doet altijd deugd om na zo'n intensieve voorbereiding de positieve commentaren te lezen. Zowel hier op het forum, op Facebook of via mail en SMS. Op een aantal reacties kom ik zeker nog terug.
Voornaamste conclusie is nu al dat we idd. ver over tijd zijn gegaan en dat we hier bij een volgende editie moeten aan werken. We zijn blijkbaar moeilijk in toom te houden eens we de quiz aan het samenstellen zijn en aangezien we ons 'ei' (remember Kruishoutem) slechts om de twee jaar leggen willen we soms te veel in één editie steken. Maar we houden hier de volgende keer zeker rekening mee.

Als mijn auto volledig is leeggemaakt met het materiaal van gisteren moet ik normaal gezien ook de einduitslag terug vinden en dan zal ik die in de loop van de dag hier nog posten. Michel zal wellicht in de loop van volgende week hier nog de antwoorden posten, al dan niet met een kort overzicht van (quizmaster-)solo's.

Voor de rest toch nog even iedereen van harte proficiat wensen en dan in het bijzonder de top 3:

1. Paris Hilton Look-A-Likes :clap: :clap: :clap:
2. Martha Wainwrong Ain't Right :clap: :clap:
3. Fab 4 :clap:

Werd ook heel hard door iedereen geapprecieerd: de sportiviteit waarmee de teams elkaar bekampten. Zowel Paris Hilton als Martha gaven op een bepaald moment beiden aan dat ze een punt te veel hadden gekregen. Nochtans konden beide ploegen op dat moment elk punt gebruiken in de strijd om de 1e plaats. :music-rockout:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door Rock Monsieur »

Eindstand van onze quiz.
Bijlagen
Eindstand Muziekquiz Rock Monsieur 2015
Eindstand Muziekquiz Rock Monsieur 2015
Eindstand MQ2015 (Small).jpg (166.77 KiB) 7552 keer bekeken
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door Rock Monsieur »

De winnaars behaalden op onze quiz maar liefst 94,17% (vorig jaar 94,84%). 16 ploegen behaalden meer dan 80% (vorig jaar 17).
Ploeg 30 ('t Verval) behaalde nog steeds meer dan 70% (idem vorig jaar).
6 ploegen haalden geen 50% (vorig jaar slechts 4), waarvan 1 lokale ploeg.

Conclusie: Quiz was inhoudelijk misschien een klein beetje moeilijker dan vorig jaar, maar de cijfers zijn toch vrij gelijklopend.
Benieuwd hoe dit door de ploegen zelf ervaren werd?
ishku
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 15:07

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door ishku »

Ik doe eens om de zoveel maanden mee aan een muziekkwis ( de Shangri-La's, een measly 45e plaats :) ), dus ben niet echt een doorgewinterd deelnemer te noemen, maar van alle kwissen waaraan ik al heb deelgenomen, vond ik deze zeker de meest creatieve. Dikke pluim daarvoor. De stickerronde was heel tof ( ik dacht al dat 'Baby makes her blue jeans talk' er zat aan te komen toen ik het vel zag :) ), maar de meerwaarde van de ronde met daarin de geschiedkundige omschrijvingen onderaan was voor mij ook nogal miniem. Alle begrip wel dat je, als het een tweejaarlijkse kwis is, dat je haast niet van ophouden weet :) Het was daardoor inderdaad wel een laat einde. De laatste twee rondes waren er wat mij betreft wat te veel aan.

Ikzelf vond het nogal pittig. Alweer, geen doorgewinterd kwisser, maar voor mij was het op bepaalde momenten wel heel 'underground' :) Zegt natuurlijk meer over mezelf dan over de kwis. 't Was weer beseffen dat er nog zoveel te ontdekken is!

Ik krijg dus ook graag nog eens de playlist te zien. Hoorde wel een paar nummers die het verder verkennen waard leken.
Inderdaad ook toffe prijzenpot. Als 45e toch nog 2 leuke CD's op de kop kunnen tikken.

Een dikke pluim!
coverboy
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: di 09 okt 2007, 10:47

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door coverboy »

antwoorden reeks 1:
Uitvoerder Titel Jaar
1 Morcheeba Rome wasn’t built in a day 2000
2 Simple Minds Alive and kicking 1985
3 The Tremeloes Silence is golden 1967
4 Curiosity Killed The Cat Down to earth 1986
5 The Strypes Hard to say no 2014
6 The Fortunes Storm in a teacup 1971
7 Vaya Con Dios Time flies 1992
8 Cat Stevens The first cut is the deepest 1967
9 Editors An end has a start 2007
10 Shakatak Easier said than done 1981
11 AC/DC Moneytalks 1990
12 Jonathan Jeremiah Heart of stone 2010
13 Three Dog Night The show must go on 1974
14 Arbeid Adelt Nergens heen 1991
15 Nelly Furtado All good things (come to an end) 2006

alle titels en uitvoerders werden vlot gevonden - moeilijkste fragmenten bleken The Strypes. Enkel GOOD SEEDS wist zowel titel én uitvoerder :clap: . Veelal werd hier Sore Losers ingevuld.
Three Dog Night bleek eveneens moeilijk. Hier kregen we veel Leo Sayer als antwoord. Begrijpelijk, want het origineel is van hem. Beide versies verschillen echter wel flink van elkaar...
coverboy
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: di 09 okt 2007, 10:47

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door coverboy »

antwoorden reeks 2:
hier moest steeds uitvoerder/titel gelinkt worden aan een logo:

Uitvoerder Titel Jaar Foto
1 The Andrews Sisters Rum and Coca Cola 1945
2 Tina Turner Steamy windows 1989
3 Peter Fox Haus am see 2008
4 Supertramp Hide in your shell 1974
5 Korn A.D.I.D.A.S. 1996
6 Barclay James Harvest Titles 1975
7 Kajagoogoo Big apple 1983
8 The Nashville Teens Google eye 1964
9 Wilson Phillips Hold on 1990
10 A Starbucks 2002
11 Emile Ford & The Checkmates What do you want to make those eyes at me for? 1959
12 Pepsi & Shirlie Heartache 1987
13 Passenger Facebook 2010
14 War The cisco kid 1972
15 K.I.A. of Krapoel In Axe Zaterdag 1996

gemakkelijke ronde met hoge scores..
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door RutgerG »

Leuke quiz waar duidelijk veel werk in gestoken was :handgestures-thumbupright: :clap: :clap: :clap:
Mooie rondes, zeer verzorgde tipbladeren, transparante puntentelling...
Nog een zeer groot pluspunt: de prijzentafel. Wij mochten als 31e gaan en ik had nog de keuze tussen zeker 10 erg goede cd's.
Ook leuk dat er ook punten te verdienen waren met algemene kennis.

Wat ik persoonlijk iets minder vond waren de geselecteerde fragmenten. Dit is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik vond er toch wel erg veel (zeker naar het einde toe) Franstalige en Nederlandstalige fragmenten in zitten. De fragmenten van de laatste 10 jaar kwamen dan zo goed als allemaal rechtstreeks uit een afrekening-lijst of een ultratop-lijst. Jammer, want er wordt zoveel goeie muziek gemaakt die de radio niet haalt en zo onterecht onderbelicht werd. Ik denk dat de top-20 dan ook praktisch niets laten liggen heeft op de muziek van de voorbije 10 jaar, die mede doordat het haast allemaal radiomuziek was een stuk makkelijker aanvoelde dan bv. de seventies-fragmenten. De jeugd was zeker niet in het voordeel op deze quiz :D. Maar versta me niet verkeerd, elke quiz heeft z'n eigen smoel, dus zo zwaar til ik daar niet aan. Het tempo was bij wijlen erg verschroeiend, misschien was er beter 1 ronde minder en wat meer tijd tussen de fragmenten door. Wij zaten aan de achterste tafel, en voor iemand als mezelf die geen uitstekend gehoor heeft, stond het volume van de boxen iets te stil.

Het late einduur was voor ons team niet echt een probleem, we kregen zeker waar voor ons geld.
Wellicht zakken we binnen 2 jaar opnieuw af naar Kruishoutem!
coverboy
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: di 09 okt 2007, 10:47

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door coverboy »

reeks 3:
was waarschijnlijk de moeilijkste reeks van de avond. Het was ook de reeks waar we als organisator het best onze favorieten in kwijt konden...


Uitvoerder Titel Jaar
1 Chemical Brothers Hey boy hey girl 1999
2 Rainbow Stargazer 1976
3 LCD Soundsystem Tribulations 2005
4 Billy Ocean Loverboy 1984
5 String-A-Longs Wheels 1960
6 Skunk Anansie Charity 1995
7 St. Germain So flute 2000
8 Ten Years After Working on the road 1970
9 Dave Clark Five Try too hard 1968
10 Throwing Muses Bright yellow gun 1994
11 Other Lives Tamer animals 2011
12 Alice & Battiato I treni di tozeur 1984
13 Cheap Trick Surrender 1978
14 Ting Tings That’s not my name 2008
15 Matthew Sweet Devil with the green eyes 1993

Dave Clark 5 en Ten Years After bleken de moeilijkste fragmenten. Niemand vond de titel 'working on the road' :oops: (Vindikooks hadden Working all Night). De titel werd nochtans meegegeven in het fragment. Het was de reeks waar het geluid niet optimaal was (bassen stonden iets te hoog waardoor het fragment 'rommelig en overstuurd' klonk).
coverboy
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: di 09 okt 2007, 10:47

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door coverboy »

reeks 4, 'de Antwerpse Zes' was aan de commentaren te horen, een schot in de roos. Via een stickerblad moest een kledingstuk of attribuut geplaatst worden bij een model (3 extra punten) en dat leverde soms hilarische resultaten op. We kregen allerlei combinaties van kapsels, snorren, schoenen, rokken en badjassen.. het één al gekker dan het ander.

Uitvoerder Titel Jaar
1 Bros I owe you nothing 1987
2 Juanes La camisa negra 2004
3 Candyman Knockin’ boots 1990
4 James Brown Hot pants 1971
5 Justin Timberlake (ft. Jay-Z) Suit & tie 2013
6 Steeleye Span All around my hat 1975
7 Dr. Hook Baby makes her blue jeans talk 1982
8 Alexander Curly I’ll never drink again 1972
9 Patti Smith Group Dancing barefoot 1979
10 Samplekings Who took my badjas? 2009
11 Stereophonics Handbags and gladrags 2001
12 Rihanna (ft. Jay-Z) Umbrella 2007
13 The Smiths Hand in glove 1983
14 Corey Hart Sunglasses at night 1983
15 Tony Corsari Het minirokje 1967
16 Sweater Haunted soul 1994
17 10cc Dreadlock holiday 1978
18 Booming Support Rode schoentjes 1992

Enkel Stimpy's, Martha.. & Vindikooks vonden uitvoerder 'Samplekings'. Voor de rest werden alle antwoorden vlotjes gevonden en flink wat ploegen verdienden er extra punten mee.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door Rock Monsieur »

De modellen hadden er als volgt moeten uitzien. De leukste variaties zullen we hier misschien later nog posten.
Bijlagen
Modellen (Small).jpg
Modellen (Small).jpg (52.93 KiB) 7303 keer bekeken
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 22/05/2015 - 9de Rock Monsieur - Kruishoutem

Bericht door Rock Monsieur »

Onze fotoreeks:
De eerste 10 foto's hadden allemaal een 'kleur' in de (groeps)naam.
De laatste 10 hadden allemaal een 'dier' in de (groeps)naam.
Bijlagen
Foto's2.jpg
Foto's2.jpg (192.65 KiB) 7300 keer bekeken
Foto's1.jpg
Foto's1.jpg (151.99 KiB) 7300 keer bekeken
Plaats reactie