SOTA's Hitquiz 16/5

distero
One Hit Wonder
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 26 feb 2010, 19:00

Re: SOTA's Hitquiz 16/5

Bericht door distero »

Tafelreeks 3:

1 Welke Amerikaanse groep, die bestond uit sessie muzikanten, werd genoemd naar het hondje uit het verhaal/musical/film: 'the wizard of OZ' -- TOTO
2 Brian Auger, Julie Driscoll and the Trinity hadden een hit in 1969 met een song van Bob Dylan. The Banshees hebben dit ook nog gecoverd. Hoe heet die song? -- THIS WHEEL's ON FIRE
3 Geef de echte naam van Lisa Del Bo -- keuze uit Christiana Truyens / Christiane Lenaerts / Reinhilde Goossens
4 Geef de echte naam van Jimmy Frey -- keuze uit Ivan Moerman / Dré Steenmans / Guido Versmissen
5 Paul Weller, Dee C Lee en Mick Talbot zaten samen in welke groep ? -- The Style Council
6 Mark Almond (zang) en David Ball (synth) vormden een groepje begin de jaren tachtig. Ken je de naam nog? -- Soft Cell
7 Welke toepasselijke VIDEO (enkel de titel) werd als eerste gespeeld op MTV in 1981? -- Video Killed The Radio Star
8 Van welke Boys Band was Bobby Brown lid en kreeg toen bekendheid? -- New Edition
9 Vervolledig volgende songtekst: "Hey there Delilah, what's …" --- keuze uit: "It like in Time Square" / "It like a Thousand Miles away" / "It like in New York City"
10 Vervolledig volgende songtekst: "Baby, cause in the dark, you can't see ........" --- keuze uit "Shiny Cars" / "Shiny Stars" / "Shiny Cards"

20/20 voor FAB4 en Pretty Paracetamol
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: SOTA's Hitquiz 16/5

Bericht door SpeedKing »

Paar uitstapjes in deze quiz weg van het hitwerk, die me toch zwaar zouden gelegen hebben. Relatief veel blues/bluesrock waar ik wat solo's had kunnen verijdelen. BlackBerry Smoke vroeg ik zelf ook al, en dat lukte toen wel voor een paar ploegen. Zat ook al eens bij Vlassenbroek, was daar ook qmsolo. Blijven vragen tot iedereen het kent ;)

Bij deze bied ik me al aan als aanvuller voor volgend jaar ;)
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2230
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: SOTA's Hitquiz 16/5

Bericht door Methos »

Heb me geamuseerd op deze quiz. Tempo lag wel verschroeiend hoog en dat vond ik de enige smet op de voor de rest erg goed georganiseerde quiz.

Achteraf gezien zit ik wel met het gevoel dat ik toch wel wat heb laten liggen maar we waren zo vaak met zoveel dingen tegelijkertijd bezig en dat heb ik toch wel wat bekocht. Lightning Hopkins moet ik bijvoorbeeld altijd weten met mijn bluesachtergrond - shame on me dat ik die liet liggen - en ik kan er zo nog wel wat noemen, Tuxedo bijv. Dat hoort er nu eenmaal bij natuurlijk :-)

Sowieso is het een quiz om volgend jaar opnieuw te spelen wat mij betreft dus ik hoop dat het er ook van komt! Knap werk!
Greatest Tits
DAS PLOP
Lead Singer
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 07 apr 2014, 10:19
Locatie: Antwerpen

Re: SOTA's Hitquiz 16/5

Bericht door DAS PLOP »

Knappe presentatie en organisatie, waarbij het ritme toch niet zo verschroeiend hoog lag vond ik. Terwijl er vorig jaar nog een probleem was met het geluid toen de youtube-clips door de crypte galmden, had men dit jaar voor een audio-quiz gekozen zodat het geluid ook stukken beter was.
Als je dan nog een 3e plaats kan behalen (en zelfs gelijke tred kan houden tot en met ronde 7) achter de 2 topteams (Fab4 & The Holly's) dan kan men toch wel spreken van een geslaagde avond. :clap: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: SOAT's Hitquiz 16/5

Bericht door Sander »

distero schreef:MIX5:

14 OASIS ROCK N ROLL STAR enkel volledig juist door Comfortably Dumb
Woehoew een zaalsolo. Dat maakt ons lichtjes tegenvallend resultaat wat draaglijker :)
Die ampersand-ronde vonden wij wel extreem moeilijk... Ik weet niet of wij de enigen waren?
Voor de rest: toffe quiz!
distero
One Hit Wonder
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 26 feb 2010, 19:00

Re: SOTA's Hitquiz 16/5

Bericht door distero »

hierbij de resultaten voor de "&" - ronde (op 30 te behalen punten):
FAB4 27
Interstellar overdrive 24
Das Plop 24
Comfortably Dumb 9
Spirit 26
Gebird 18
Do the Wave 13
Life is Music 10
Abeelken 20
Koerier 22
The Holly's 25
Pretty Paracetamol 21
Amorfe Ruiters 15
Camping Kubelia 21
Xylopsychoten 15
Ploeg 70 8
't Eiland 10
Zandstuivers 16
IDDBQN 10

met 13 ploegen die de helft van de punten halen en 8 die 70% of meer halen lijkt het me geen (te) moeilijke reeks ...
natuurlijk zijn er dan ook 6 die niet de helft halen
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: SOTA's Hitquiz 16/5

Bericht door One good reason »

Dank om de reviews en de playlist te posten :handgestures-thumbupright: .
Een quiz die ik (jammer genoeg) heb moeten missen wegens de jaarlijkse kermis in ons dorp ...
Hopelijk kan ik volgend jaar ...

@ Das Plop: jullie positie is idd Top! :handgestures-thumbupright:
Plaats reactie