za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3341
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door SpeedKing »

Een hele avond alleen uitvoerders, het lijkt een beetje invullerig en niet meteen iets om naar uit te kijken, maar om de een of andere reden werkt dat wel daar in Pittem. Het ligt vermoedelijk aan de alfabetische minithemaatjes. Of aan de familiale opstelling van Los Locos in Pittem, een jaarlijkse traditie aan het worden om aan te schuiven bij de zus en pa van Loco Dominique.

Ook al werden we er pijnlijk op gewezen dat het nooit iets zal worden met Los Locos zolang we de Arctic Monkeys, Kaiser Chiefs, Franz Ferdinands of Kooks van deze hitlijstgevoelige wereld niet uit elkaar kunnen houden, en ook al stampten we ter plekke een minifestivalletje aan foutieve overrules in alle richtingen uit de grond, en ook al tuimelden we op het laatste uit de top 10: gezellige boel daar in Pittem, en volgend jaar komen we weer 'stuutjes' eten!

Enkele themaatjes die ik me herinner: de Metalbejaarden die iets te basic waren voor me, Unsere Deutsche Freunden die wel aardig lukten met een half-Duits gewortelde familie, heel origineel vond ik de X en Y-chromosomen (man-vrouw duetten, meteen die vervelende X en Y weggewerkt), de Top 50 die voor Sarah was, ... De laatste uitsmijterronde met de driepuntercovers liep wel even faliekant af, hoewel de muziek eigenlijk niet zo ver van mijn bed was. Mijn hersenpan meldde me daar gewoon iets te manifest dat ze, en alles erromheen, dit jaar 40 wordt...

Hét grootste succes van de avond werd echter geboekt door mijn discipelen in Once In A Road, een ploeg die ik eigenhandig heb samengesteld, gekneed, opgeleid, getraind, gedrild, voorbereid, ... en die dan ook Rode Duivelsgewijs op de overwinning afstevenden. Toch weer een sterke prestatie van deze coach ;).

Volgend jaar garnaalsla op de 'stuutjes', zodat we het gemis van de Disorder Quiz in Oostende kunnen verzachten middels een emotionele vreetbui?
Laatst gewijzigd door SpeedKing op zo 29 mar 2015, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2233
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door Methos »

Wij waren met Abeelken voor de 2e maal aanwezig op de quiz in Pittem en we hebben het ons niet beklaagd. Net zoals vorig jaar amuseerden we ons te pletter en ook nu was de balans naar mijn mening erg geslaagd zodat zowel gelegenheidsteams als geroutineerde ploegen zich konden uitleven. Wij zitten daar zowat tussen dus voor ons was het net zoals vorig jaar een geslaagde avond.

Pittem staat bij ons altijd met stipt genoteerd om aan te deel te nemen en dat zal volgend jaar niet anders zijn. Al is het maar voor de charismatische presentator en de stuutjes!
Greatest Tits
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door RutgerG »

Ook wij hadden een heel gezellige avond. De quiz kabbelde gemoedelijk voort en fragmenten werden mooi afgewisseld met theorie/fotovraagjes. Het is leuk eens een muziekquiz te spelen die niet overladen is met circuitploegen, zo kunnen de mindere goden als wij ook eens hoger mikken dan 'de eerste helft'. Een wereld van verschil met de Wasoeties popquiz van vorige week qua moeilijkheidsgraad. Persoonlijk lag de Wasoeties quiz me wel beter, omdat er gisteren vrij weinig recente alternatievere muziek in voorkwam en de fragmenten steeds heel mainstream gehouden werden. Voor de topploegen was de quiz wellicht te gemakkelijk, voor ons was het globaal gezien ideaal, maar het moet zeker niet gemakkelijker.
We hoopten op een top-10 plaats, uiteindelijk werd die net niet gehaald en strandden we op de 11e plaats op 1 puntje van de 10e.

Volgend jaar komen we graag opnieuw naar Pittem, dat alleen al voor de presentator :D
mlapeere
Lead Singer
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 18:01

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door mlapeere »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mlapeere
Lead Singer
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 18:01

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door mlapeere »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
guylan
Popstar
Berichten: 477
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 19:22
Locatie: Overmere / Los Locos

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door guylan »

Gisteren toffe quiz gespeeld in Pittem.
Dankzij ludo ( coach Los Locos, die ons had gekneed, opgeleid, getraind, gedrild, voorbereid,...) een heel goed team bijeen gekregen.
Luc en Chris (bij gebrek aan een volledig Sympathie vur den duvel team) kwamen ons voor 100% bijstaan.
Dankzij hen en mijn neef Chris hebben we de overwinning behaald.( nogmaals merci! Luc en Chris).
Een quiz die zeker moet blijven, hopelijk volgend jaar opnieuw.
Alle thema's kwamen aan bod, zeker positief voor gelegenheidsploegen, met toch hier en daar een doordenkertje.

Zeker mogen we ook niet vergeten de mensen die de ABCquiz hebben klaargestoomd , te bedanken.

Groetjes Guylan
mlapeere
Lead Singer
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 18:01

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door mlapeere »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door Luk »

SpeedKing schreef:Een hele avond alleen uitvoerders, het lijkt een beetje invullerig en niet meteen iets om naar uit te kijken, maar om de een of andere reden werkt dat wel daar in Pittem. Het ligt vermoedelijk aan de alfabetische minithemaatjes. ...
Volledig akkoord met de immer "litteraire & lyrische Ludo" (wat een aanwinst om dit forum qua besprekingen levendig te houden :handgestures-thumbupright: ).

Ik dacht eerst ook: dit wordt een gezapige, best leuke quizavond...

Maar het werd meer dan dat. :clap:

Het "format" ABC met de blokjes van minithema's van 5 fragmenten gekoppeld aan een alfabetisch opvolgende "link" was gewoon verbluffend.
Als de organisatoren (vader en zoon blijkbaar?) er geen patent op hebben, lijkt het een heel fijne ophangdraad voor quizzen in elke moeilijkheidsgraad...
De theorie sloop er ook in met fotoreeksen in alle richtingen, ook met een paar lyrics zelfs (in Hollandse muursteentjesvorm). Bekijk maar eens wat intussen hierboven reeds gepost is.

De theorieopgaven moesten soms - doordacht voor de jury - midden in een bepaalde reeks worden opgehaald.
Niet alledaags, maar genoeg op voorhand vermeld (is wel een voorwaarde uiteraard) en zéér tijdsbesparend voor de jury (en achteraf einduitslag - we hebben al andere aanpak geweten met desastreuze effecten op de jurystress én de wachtende ploegen om naar prijzentafel én naar huis te mogen, nietwaar?).
Echt iets om te onthouden !

Tenslotte was ook de finalereeks een compliment waard: het concept om één punt extra te geven bij het juist noteren van de gehoorde (al dan niet) original en de cover, waarvan er bij deze editie niet steeds evidente bij zaten...
Je moest gewoon uitvoerder noteren bij het juiste fragment (nooit geweten dat "Hush" van Kula Shaker zo sterk op de versie van Deep Purple leek (sorry Ludo, Speedking... ;-) ).)..
Bij juiste twee uitvoerders bij het gelijknamige (zelfde) nummer kreeg je een bonuspunt.
Dus 20 fragmenten op 30 punten.
Interessant concept...

Na deze oprechte en echt verdiende lofzang toch één valse noot vermelden: "geen kans om punten te checken na de laatste ronde". :-(
Helaas stilaan een weerkerend onkruid in muziekquizzen de laatste tijd: Wasoeties, De Hoeksteen Boom en nu weer in Pittem... Jammer toch, ongeacht de "tijd over" (zeker bij de recentste drie), al mag tijdsgebrek geen excuus zijn, want dan liep het elders mis.

Veel aandacht wil ik hier voor deze quiz niet aan besteden, want achteraf bleek ook dat Testedoene zich kon verzoenen met de ultieme puntentelling (maar verderop in de stand ?).

De hoger écht wel positieve invalshoeken van deze quiz mogen immers veel méér in de schijnwerpers staan, want ze waren toch zéér bijzonder, wat mij betreft...

Bedankt voor een zeer fijne en (wat mij betreft) vernieuwende quizavond, organisatoren!
:handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3341
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door SpeedKing »

Luk schreef:
SpeedKing schreef:Je moest gewoon uitvoerder noteren bij het juiste fragment (nooit geweten dat "Hush" van Kula Shaker zo sterk op de versie van Deep Purple leek (sorry Ludo, Speedking... ;-) ).)..
Ik weet eigenlijk niet of het zo aangekondigd was, dat het ene nummer per se het origineel was, en het andere een cover. Denk dat het evengoed twee versies konden zijn van een nummer.
In het eerste geval is dit uiteraard een fout, want het origineel is niet van Deep Purple, maar Billie Joe Royal. Maar nogmaals, letterlijk heb ik dat niet gehoord, dat het eerste de original moest zijn.

Leuk concept dat wel in ons nadeel uitdraaide: we gingen hier behoorlijke de mist in, en de missers betaal je hier dus dubbel. Weg top 10.

P.S. Bij ons klopte de puntentelling (de tussenstanden) telkens tot op het punt. Het is, met enkel uitvoerder, iets makkelijker turven ook. Met titels weet je soms niet wat de jury zal doen als je een letter, lidwoord, komma of iets te veel / weinig hebt.
P.S.2. 'Vernieuwend' is een beetje raar, omdat er geen gekke vondsten in de quiz zitten, maar toch is het vormelijk inderdaad een quiz die het anders aanpakt (maar ook weer niet helemaal knotsgek). Gewoon eenvoudigweg anders (en dat is soms de kunst).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door Luk »

Je hebt gelijk, Speedking.

Er is nooit gezegd dat er een original bij zat (al was dat soms wel zo).
Het waren gewoon twee versies van een song. Klopt !

Sorry! :oops:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3341
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door SpeedKing »

Maar: ik denk dat de andere telkens wel een combinatie original / cover waren. Dan was die DP/Kula Shaker-combinatie een beetje verwarrend (of mss onbewust toch een fout).
Afwachten op de antwoorden, want waren daar danig aan het blunderen dat ik niet meer weet welke combi's we nu allemaal gekregen hebben.

Van Some Kind Of Wonderful wist ik dan weer niet dat de versie van Grand Funk Railroad niet de originele was (http://www.originals.be/nl/originals.php?id=5696). Gelukkig zo slim (tussen alle andere domheid in de ronde door) om 2 keer Grand Funk Railroad op te schrijven, want ik hoorde wel dat die eerste versie niet van hen was.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
mlapeere
Lead Singer
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 18:01

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door mlapeere »

Even aan alle speculaties een einde maken. We hebben niet gemeld dat het om het origineel en een cover ging (en we voelden ons daar ook niet toe verplicht ;) ). Eigenlijk ook niet dat het een coverronde was, enkele dat er twee fragmenten werden gescheiden door een scratchgeluid. Het was iedere keer een nummer dat door twee verschillende artiesten werd gespeeld. 9 keer ging het evenwel iedere keer om het origineel en een cover, behalve bij het laatste fragment. We waren ons daar wel degelijk van bewust. We kozen Deep Purple/Kula Shaker omdat het iets meer uptempo was en omdat Deep Purple ons iets makkelijker leek. Toen we ook door hadden dat het een kleine instinker kon zijn, konden we er wel mee leven en hebben we hem laatste gezet.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door Rubby »

Volledig akkoord met de positieve commentaren op deze quiz, heel leuke , ontspannende quizervaring zaterdag.
Wat is mij bijgebleven:
- het prima concept (enkel uitvoerder doen wij ook op onze zomerquiz en is eens iets anders :shifty: )
- de leuke bijvragen : foto's, bands, theorie (bleek toch niet zo simpel) , de tegeltjes (alles van prima kwaliteit , zoals we al konden zien hierboven) :handgestures-thumbupright:
- de enthousiaste presentator, organisator van de quiz : :clap:
- duidelijk een quiz die met veel passie, plezier en inzet werd gemaakt (vader en zoon :shock: :handgestures-thumbupright: )
- prima zaal en geluid ondanks de rare opstelling
- de boterhammen !!!! nog nooit meegemaakt, halfweg de quiz kregen we een gans bord lekkere boterhammen met gevarieerd beleg
- de beperkte deelnameprijs (10 € :shock: )
- de vele persbelangstelling en fotografen (3 :shifty: ), ook nog niet veel meegemaakt, winnaars moesten zelfs een kort interview geven ;)

- de teleurstelling dat we één puntje tekort kwamen voor een overwinning :cry:
- de scores van de laatste ronde die niet werden doorgegeven :|

Meer positieve dan negatieve zaken dus ==> we proberen volgend jaar zeker terug te komen ! ;)
mlapeere
Lead Singer
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 18:01

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door mlapeere »

Ronde 1

ANATOMIE
• Lipps Inc – Funkytown 23
• Elbow – On A Day Like This 26
• Heart – Barracuda 16
• Band of Skulls – I Know What I Am 7
• Robert Long – Iedereen Doet Het 23
BUTTERFLY
• Danyel Gerard – My Butterfly 14
• Malcolm McLaren – Madam Butterfly 9
• Crazy Town – Butterfly 20
• HIM (His Infernal Majesty) – Wings of a Butterfly 12
• Editors – Papillon 26
CIJFER
• L7 – Pretend We’re Dead 20
• 10cc – I’m not in Love 25
• UB40 – Rat in the Kitchen 26
• B52s – Love Shack 26
• Front 242 – Headhunter 21
DOCTOR
• UFO – Doctor Doctor 15
• Dr. Dre (ft. Knoc-turn’al) – Bad Intentions 26
• Humble Pie – I Don’t Need No Doctor 7
• Bonnie St. Claire – Dokter Bernhard 13
• Robert Palmer – Bad Case of Loving You 23
EURODANCE
• 2 Unlimited – No Limit 27
• Dr. Alban – It’s My Life 26
• ATC (A Touch of Class) – All Around the World 7
• Culture Beat – Mr. Vain 20
• Ice MC – Think About the Way 15
FOTORONDE 1
• Katy Perry 26
• Roxy Music 6
• ‘t Hof van Commerce 27
• The Kooks 25
• Julien Clerc 10
mlapeere
Lead Singer
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 18:01

Re: za 28 maart, Pittem, A B C Van De Muziek

Bericht door mlapeere »

FRONTMANNEN
1. U2 26
2. Pearl Jam 24
3. Faithless 26
4. The Smiths 21
5. Twisted Sister 14
6. Midnight Oil 21
7. Golden Earring 18
8. Arbeid Adelt 24
9. The National 16
10. Sex Pistols (PIL of Public Image Ltd. ook goed) 26

1 ploeg had in plaats van de groepen van de frontmannen die je zag hun naam genoteerd.
Barry Hay werd door enkele ploegen herkend als Herman Brood, Dee Snider door enkele als Alice Cooper. Peter Garrett werd hier en daar aanschouwd als collega kletskoppen Billy Corgan of Michael Stipe (maar minder als we hadden verwacht).
Plaats reactie