Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3340
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door SpeedKing »

De term allround vind ik in Bellem meer dan gerechtvaardigd, het waaiert echt alle kanten op in de muziek, en je kan het ook interpreteren in die zin dat je wat algemene quizkennis in huis moet hebben.

Net als verleden jaar openden we sterk op deze quiz met top 5, maar daar waar we verleden jaar vervolgens helemaal uit de top 20 tuimelden, konden we de schade dit jaar enigszins beperken en nog net als 15e aftikken. Met dank aan Guylan die ons dit jaar recht hield in de 6e leerjaar ronde. Zijn 22/30 is toch net iets beter dan onze 6/30 van verleden jaar. De rode draad lag ons weer niet, en bij de kunst en kaartjes is het toch ook zweten bij ons.

Zoals dat gaat met allround quizzen kwam iedereen bij ons aan zijn trekken. Zelfs ik, want de JP-fragmenten kunnen niet rechter in mijn winkel zijn. Fool, Fool van Axel Rudi Pell, de Joan Baez-cover door Judas Priest, glamklodden a la Hanoi Rocks... Heerlijk! Eens een avond zonder blunders van mijnentwege, een unicum.

Chris & Guylan schudden de nodige moertaalartiesten, Duitsers en Fransozen uit hun mouw, en onze Jorg pent dwars door alle genres en stijlen heen altijd zijn fragmentjes neer.

Kortom, een allroundbezetting van Los Locos (voor de gelegenheid Los Locas) die er volgend jaar ook wel weer zal bij zijn op deze certitude!
Laatst gewijzigd door SpeedKing op ma 09 feb 2015, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door Methos »

Wij waren voor de 3e keer op rij aanwezig en keerden ook tevreden terug naar huis. We hadden pech met een late afmelding van onze vierde man wegens griep maar ook met ons drieën slaagden we erin onze beste prestatie tot nu toe te behalen op deze quiz. Vorig jaar haalden we 66% terwijl we nu eindigden op 73% dus klagen mogen we niet! Zoals altijd slagen Rudy en JP erin om ons een brede waaier aan muzieksmaak te bezorgen en de algemene kennis die eraan gekoppeld wordt maakt het zeker niet evident maar wel aangenaam om te spelen.

Volgend jaar zullen we er uiteraard opnieuw bij zijn!
Greatest Tits
patje wablieft
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:18

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door patje wablieft »

Tweede keer dat ik aan een muziekquiz deelnam dit jaar. Na de voortreffelijke MIB quiz in Vilvoorde was het nu deze quiz.

Op de linkronden kon ik met mijn algemene kennis van aardrijkskunde en kunst ook wel wat aanbrengen.
De kunstlinkronde leek qua concept wel erg goed op iets dat ikzelf al eens had gedaan op de algemene Quiz Zonder Grenzen 2013 maar zoals in de muziek is alles al ooit eens voorgedaan :D

Minder leuke ronde vond ik wel de 'zesde leerjaar ronde'. Niks mis met hedendaagse commerciële muziekvragen uiteraard maar liever wat meer gespreid over de ganse avond dan alles te centraliseren in één ronde.

'Rode draad' was ook nogal ver gezocht maar voor de rest was deze quiz best te pruimen.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door Jorgen VG »

Opnieuw geen spijt van de daguitstap naar Bellem (toch al gauw drie uur in de wagen over en weer).
Ik kan de mix van een overwegend muziekquiz met uitstapjes naar algemene quizkennis wel smaken.

Qua spreiding van genres is deze quiz zonder twijfel één van de meest toonaangevenden uit het circuit.
Gelukkig heeft een school elk jaar opnieuw de nodige fondsen nodig, waardoor de toekomst van deze quiz verzekerd is.
(alhoewel, als ik het juist heb begrepen zit little Rudy ondertussen in het laatste jaar ... hopelijk wil hij er als oud-ouder ook mee doorgaan).

Zeer toffe dingen gehoord. Alleen al voor de geweldige uitsmijter van The Decemberists ben ik dankbaar.
Ik kende het nummer voor de quiz niet, maar ben sinds zaterdag fan.
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door Sander »

Silent Dolphin schreef:
Zeer toffe dingen gehoord. Alleen al voor de geweldige uitsmijter van The Decemberists ben ik dankbaar.
Ik kende het nummer voor de quiz niet, maar ben sinds zaterdag fan.
Same here :music-listening:
patje wablieft
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:18

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door patje wablieft »

Ik kende the Decemberists alleen van 'don't carry it all' dat soms al eens op Radio 1 wordt gedraaid.
Inderdaad een prima nummertje
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door Rubby »

Bedankt voor de eerste (vooral positieve) reacties (ook via mail, privébericht en facebook) :handgestures-thumbupright:

Als ik er de tijd voor heb probeer ik een korte analyse te maken.
Uitslag post ik ook zo snel mogelijk.
De gevraagde fragmenten komen ook natuurlijk.

- 6de leerjaar ronde: zorgt inderdaad voor wat overload aan "M&M", ultratop, ... in één ronde, maar is ondertussen wel al een klassieker in deze quiz, mss volgend jaar eens een mengeling van keuze kinderen in combinatie met keuze ouder :think:
- "little Rudy" zit nog maar in het derde leerjaar :D , jullie zitten dus nog eventjes met mij opgescheept voor deze quiz :twisted: (oudste dochter is ondertussen twee jaar weg , andere dochter was dit jaar wel verantwoordelijke voor bovenvermelde ronde :roll: )
de school kan inderdaad nog steeds de fondsen gebruiken en gezien de goede banden met de schoolwerking denk ik wel dat ik er nog eventjes mee doorga.
- rode draad was inderdaad moeilijker dan gedacht, meestal zoeken we een "zogenaamde grote naam " (Bowie, Elvis, Bruce Springsteen, ...), maar dit jaar was het mss wel iets totaal anders als artiest :think: .
Blijft natuurlijk een ronde met een eigen gezicht en ook dit is ondertussen een klassieker in onze quiz.
- :( jammer van mijn foutje met de twee gevraagde namen bij het verkeerde fragment , en dan ook nog dit specifiek fragment , zat er toch wel wat mee verveeld, maar we hebben dit zo goed mogelijk proberen oplossen , duiden, ... nogmaals mijn excuses hiervoor. :oops:
- the decemberists :music-listening: :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door Methos »

Rubby schreef: - 6de leerjaar ronde: zorgt inderdaad voor wat overload aan "M&M", ultratop, ... in één ronde, maar is ondertussen wel al een klassieker in deze quiz, mss volgend jaar eens een mengeling van keuze kinderen in combinatie met keuze ouder :think:
- "little Rudy" zit nog maar in het derde leerjaar :D , jullie zitten dus nog eventjes met mij opgescheept voor deze quiz :twisted: (oudste dochter is ondertussen twee jaar weg , andere dochter was dit jaar wel verantwoordelijke voor bovenvermelde ronde :roll: )
Ik vind het net één van de positieve zaken aan deze quiz dat er niet altijd uit hetzelfde vaatje wordt getapt en dat er ook eens een MNM-getinte ronde in zit. Ik weet dat je moeilijk kan discussiëren over smaak en dat hoeft ook niet maar het is wel zo dat de alternatievere muziek veel meer de revue passeert op de standaard muziekquizzen dus ik juich dit juist toe.

Ik ga ermee akkoord dat je het ook gerust kan spreiden maar als je met themarondes werkt, is dat al wat moeilijker. Een goede muziekquiz mag niet eenzijdig zijn want dan sluit je mensen met een andere smaak per definitie gewoonweg uit en dat is voor mij reden nr1 om te spreken van een niet-geslaagde quiz. Zo heb ik er in het verleden ook al frequente gespeeld maar dat kan absoluut niet gezegd worden van deze quiz, gelukkig maar!

Net zoals ik mijn best doe om wat bij te leren over genres die mij minder liggen zoals de nummers van JP, mag dat naar mijn mening ook vice versa wel eens zo zijn want anders worden vele quizzen gewoonweg erg gelijkaardig en dan wordt het gewoon een saaie boel. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de quiz van 5CC die voor ons moeilijk was maar die ik wel erg leuk vond doordat er inhoudelijk net eens categorieën inzaten die je anders amper geserveerd krijgt. Het maakt het uiteraard niet makkelijker maar het concept erachter vind ik lovenswaardig. Datzelfde geldt voor de insteek in Bellem en ook bij Poplar in Lembeke waar er gekoppeld wordt aan algemene kennis. Toegegeven, het ene jaar is het misschien meer geslaagd dan het andere maar ik heb alleen maar respect voor de creativiteit van de makers en de tijd die ze erin steken om zoiets in elkaar te puzzelen. Een ander voorbeeld was de quiz van het JRK in Moerbeke waarbij je zelf de inhoud van je quiz wat kon sturen op basis van eigen voorkeur, super toch?

Een muziekquiz maken kan iedereen, da's op een uurtje gefixt als je een 10-tal rondes maakt. Een goede muziekquiz maken is heel ander pak mouwen en alle eer aan de mensen die hierin slagen want evident is dat allesbehalve.
Greatest Tits
patje wablieft
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:18

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door patje wablieft »

Hoe was dat nummertje van Madness eigenlijk in de zesde leerjaar ronde verzeild ?
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door Rubby »

patje wablieft schreef:Hoe was dat nummertje van Madness eigenlijk in de zesde leerjaar ronde verzeild ?
Geen idee, nagevraagd bij Meester Karel, maar die kon niet direct zeggen wie dat dit nummer op zijn lijstje gezet had.
Juf Sofie , de andere juf van onze 6dejaars was er zaterdag niet.
Wel leuk dat er gasten zijn die er zoiets tussen steken.
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door fLEEtfox »

Methos schreef: Een muziekquiz maken kan iedereen, da's op een uurtje gefixt als je een 10-tal rondes maakt.
*Kerstmanmodus aan* How how how *Kerstmanmodus uit*, dan nodig ik u met heel veel graagte uit om u bij ons team te voegen.

En u hoeft dan nog maar enkel de 150 muziekfragmenten (10x15) te knippen en te plakken in uw uur. Kortom 24 seconden per fragment :twisted: . Je moet dan wel al héél goed weten welke sequentie je uit uw nummer moet nemen. Maar, don't worry, dat willen wij nog wel doen voor u....

... samen met de keuze van de nummers zelf, het vastleggen van de zaal en het technisch materiaal, het opmaken en afdrukken van de antwoordbladen, opmaken en afdrukken v/d drankkaarten, afspraken maken met de brouwer (voorafgaand checken hoeveel ploegen je verwacht en wat er besteld moet worden), evt. flyers maken, prijzen gaan kiezen, de zaal klaarzetten, melding doen op het forum, juryleden en andere medewerkers proberen te vinden (afhankelijk uiteraard van het aantal deelnemers),....

Maar voor dit alles rekenen we ook nog een uurtje :mrgreen: .


Gelukkig leest mijn vrouw hier niet mee op dit forum of ze vraagt zich af wat ik eigenlijk doe op al die muziekquizorganisatorische vergaderingen die wij houden.
Straks denkt ze nog dat ik ga biljarten :whistle: :shhh:
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door Methos »

fLEEtfox schreef:
Methos schreef: Een muziekquiz maken kan iedereen, da's op een uurtje gefixt als je een 10-tal rondes maakt.
*Kerstmanmodus aan* How how how *Kerstmanmodus uit*, dan nodig ik u met heel veel graagte uit om u bij ons team te voegen.

En u hoeft dan nog maar enkel de 150 muziekfragmenten (10x15) te knippen en te plakken in uw uur. Kortom 24 seconden per fragment :twisted: . Je moet dan wel al héél goed weten welke sequentie je uit uw nummer moet nemen. Maar, don't worry, dat willen wij nog wel doen voor u....
Denk dat je -ik hoop het alleszins voor jou- maar al te goed begrijpt dat het ging om een zogenaamde 'as a manner of speaking'. Indien niet, aanzie voorgaande zin dan als een expliciet uitleg ;) Er is niets mis met extreme (lees: niet expliciet te interpreteren) uitspraken te werken om je appreciatie te uiten tov mensen die heel wat tijd in goede muziekquizzen steken. Uiteindelijk gaf ik helemaal geen kritiek maar wel een compliment. ;)
Greatest Tits
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door Rubby »

Uitslag van de quiz (totaal 415 punten):

Rock Monsieur 364 1 91,0% :clap: :clap: :clap:
Sympathie vur den duvel 359 2 89,8% :clap: :clap:
FAB 4 351 3 87,8% :clap:
Bruce Horny & The Rest 351 3 87,8% :clap:
Paris Hilton Lookalikes 344 5 86,0%
Vindikooks 343 6 85,8%
Starbuk & Apollo 343 6 85,8%
Disorder 341 8 85,3%
Diamond dogs 341 8 85,3%
Men in black 335 10 83,8%
Stimpy's 332 11 83,0%
the 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse 331 12 82,8%
Bellem Brug 331 12 82,8%
No ID 330 14 82,5%
Los Locos 329 15 82,3%
4 schelln espe 319 16 79,8%
De knaspers 313 17 78,3%
De Popingers 313 17 78,3%
de jeugd van toen 312 19 78,0%
My dying pride 306 20 76,5%
Spek & bonen 301 21 75,3%
Computer says no 299 22 74,8%
Goedkoop Zat In 't Halve Maantje 298 23 74,5%
Abeelken 292 24 73,0%
A Tribe Called "Wuk Est?" 291 25 72,8%
D' eurzen veuzen 285 26 71,3%
Lou reed in vélo 283 27 70,8%
The rolling who 270 28 67,5%
Poplar Light 268 29 67,0%
Kenny family 262 30 65,5%
Lokeren Pannenkoeken 253 31 63,3%
Comfortably dumb 253 31 63,3%
Sound & Vision 245 33 61,3%
Amedeus 240 34 60,0%
voor de bonnekes 240 34 60,0%
Xaviera & d'Hollanders 239 36 59,8%
the kjals 232 37 58,0%
3 pintjes en een cola 229 38 57,3%
invino veritas 224 39 56,0%
Undercover 192 40 48,0%
The Jungle boys 181 41 45,3%
M&M en de RiSotto's 174 42 43,5%
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door Rubby »

REEKS 1 : de financiële crisis

1. ABBA MONEY, MONEY, MONEY (1986)
2. JUDAS PRIEST DIAMONDS AND RUST (1977)
3. GORKI GEEF AL JE GELD AAN DE ARME KINDEREN (1992)
4. SAM SMITH MONEY ON MY MIND (2014)
5. BLUE DIAMONDS ALL OF ME (60)
6. ARGENT HOLD YOUR HEAD UP (1973)
7. STYLE COUNCIL MONEY GO ROUND (1983)
8. MICHAEL JACKSON MONEY (1995)
9. QUEENS OF THE STONE AGE "YOU THINK I AIN'T WORTH A DOLLAR,
BUT I FEEL LIKE A MILLIONAIRE (2002)"
10. CONNY VANDENBOS PALEIS MET GOUDEN MUREN (1965)
11. SMOKIE FOR A FEW DOLLARS MORE (1978)
12. ALOE BLACC I NEED A DOLLAR (2010)
13. SIMPLY RED "MONEY'S TOO TIGHT
(TO MENTION) (1985)"
14. PRINCE MONEY DON'T MATTER 2NIGHT (1991)
15. VOLBEAT SIXTEEN DOLLARS (2010)

Alles werd meer dan 5 keer correct beantwoord.
Moeilijkheden waren er bij :
- titel blue diamonds (12)
- style council (5 maal juist : Poplar light, 4 sleepless..., knaspers, MIB,diamond dogs, rolling who)
- titel michael jackson (10)
- titel volbeat (8)

topscores voor :
- 4 sleepless / rock ms / bruce horny/MIB = 26/30 :clap: :clap: :clap:
- sympathy / vindikooks / los locos/ diamond dogs = 25/30 :clap: :clap:
- disorder / fab 4 / No Id = 24/30 :clap:
Laatst gewijzigd door Rubby op ma 09 feb 2015, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz, Bellem, za 7 feb

Bericht door Rubby »

REEKS 2 : bier = plezier

Je kreeg een (hulp)blad met 15 bierflesjes, te linken aan de fragmenten

1. CORONA BABY BABY (1994)
2. AXEL RUDI PELL FOOL FOOL (1996)
3. DURAN DURAN HUNGRY LIKE THE WOLF (1982)
4. BELGIAN ASOCIALITY JUPILER REGGAE
5. VAN HALEN RUNNING WITH THE DEVIL
6. BECK SISSYNECK (1996)
7. LADY GAGA JUDAS (2011)
8. SHOCKING BLUE EVE AND THE APPLE (1972)
9. STELLA SI TU AIMES MA MUSIQUE (1982)
10. DEUS CONSTANT NOW
11. ANGEL WINTER SONG (1978)
12. ARMAND BEN IK TE MIN (1972)
13. PRIMUS TOO MANY PUPPIES (1990)
14. HEINTJE MAMA (1967)
"15. DELERIUM feat. SARAH MCLACHLAN " SILENCE (1999)

Moeilijkheden
:
Alles werd meer dan 5 keer juist beantwoord, behalve titel van Beck.
Enkel juist door A tribe called wuk est en NO ID :clap:
fragment 11 werd ook niet te vaak gevonden
Titel Deus (zat niet in het fragment) was ook een doordenker voor velen blijkbaar.

Topscores voor:
Rock ms / vindikooks = 43/45 :clap: :clap: :clap:
popingers / starbuk & apollo / fab4 / no ID = 42/45 :clap: :clap:
Stimpy's / PHLaL/ los locos / Bruce / sympathie / spek en bonen/ 4 schelln espe 41/45 :clap:
Plaats reactie