Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door vinceluka »

Bedankt voor de eerste positieve commentaren!
Het geeft me moed en zin om de trilogie toch te vervolmaken.

Voor het vervolg van de analyse is het wachten tot woensdag.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door Keiem »

vinceluka schreef: Het geeft me moed en zin om de trilogie toch te vervolmaken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door SpeedKing »

Afhankelijk van de datum willen Los Locos die rode lantaarn wel eens komen afpakken van T4SHOTA voor die derde editie!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door Jorgen VG »

vinceluka schreef: T25 Halo
Achteraf gezien beter titel laten horen maar dan nog was dit geen makkie
T29 The Flame
Het laatste kwartet was het makkelijkste van de reeks, 6 van de 8 antwoorden vond iedereen.
Dus titel liet ik niet horen bij de Cannibals, een top 20 hitje in de UK.
Desondanks erg verrassende QMS voor mij.
2 QMS die ik je had moeten besparen Vince.
Met de titel van Deep Blue Something te laten horen was het er zeker uitgekomen. Nu zat ik vast bij de albumtitel.

Bij FYC kwam ik niet verder dan "het is één woord en het was hun laatste hitje, het enige nieuwe nummer op hun best of".

Verder heb ook ik als (veel :D ) minder alternatieve quizzer met veel plezier deelgenomen aan deze quiz. Ik was wreed content dat ik me ook af en toe heb kunnen nuttig maken aan tafel bij de Bossanova Boobyshakers. Als ze me voor deel drie nog aan hun tafel dulden zal ik met plezier opnieuw afzakken naar Roeselare.

Met Oleta Adams en Dave Stewart zit ik zowaar zelfs al in de analyse :banana-dance:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door Tonyvdb »

'Your Signs' van The Notwist werd gevraagd, niet te doen eigenlijk, zou dat nooit durven vragen, één van mijn favoriete 90s-nummers ... is dat een single geweest?
In alle geval de beste song van dat album (blauwe hoes) (met ook 'Electric Bear' en 'Chemicals', ook twee top songs)
progres68
Lead Singer
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 15 dec 2014, 18:28

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door progres68 »

inderdaad een pittige en straffe quiz, die ik volgaarne gespeeld heb met mijn makkers
en ja hoor Jorgen, je bent er zeker bij als er een derde editie komt.
hoogtepunt van de avond:lazy painter Jane van belle and sebastian en satchel met criminal justice
al waren er nog tal van goeie dingen te horen in Roeselare

doen Vince dat derde deel, en hopelijk schiet quizzend Vlaanderen echt wakker (lees terug 12 teams, heb geen schrik!)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door rino »

Ook ik vond de 2de editie moeilijker, want alternatiever, dan editie 1.
Wat niet wegneemt dat ik het ook dit keer weer een topquiz vond. Het zou zonde zijn moest er geen deel 3 meer volgen.
Zelf kan ik niet tevreden zijn over mijn prestatie, té veel dingen 'uit mijn straatje' laten liggen: Travis, Placebo, Electronic...
En als ik dan eens een moeilijke titel wist, dan moesten we hem niet noteren ('Bluetonic' van The Bluetones). ;)
Het (JPJ&) Sam Gooris deel van ons team was wel 'on fire' zaterdag! :clap:

Wel heel content met 'Vegas' van Sleeper. Heb het altijd wel gehad voor zangeres Louise Wener. :romance-hearteyes:

Afbeelding

Ofwel liep ze er altijd zo bij, ofwel is dit een foto van hun concert ooit op Beach Rock.
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door kuifje »

rino schreef:Zelf kan ik niet tevreden zijn over mijn prestatie, té veel dingen 'uit mijn straatje' laten liggen: Travis.
Dan is het al de 2e keer dat je deze laat liggen... zelfde nr zat vorig jaar ook in mijn quiz, en was toen een solo voor de Soprano's... ;)
Blijven trainen, Rino ! :D
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door vinceluka »

Silent Dolphin schreef:
vinceluka schreef: T25 Halo
Achteraf gezien beter titel laten horen maar dan nog was dit geen makkie
T29 The Flame
Het laatste kwartet was het makkelijkste van de reeks, 6 van de 8 antwoorden vond iedereen.
Dus titel liet ik niet horen bij de Cannibals, een top 20 hitje in de UK.
Desondanks erg verrassende QMS voor mij.
2 QMS die ik je had moeten besparen Vince.
Met de titel van Deep Blue Something te laten horen was het er zeker uitgekomen. Nu zat ik vast bij de albumtitel.

Bij FYC kwam ik niet verder dan "het is één woord en het was hun laatste hitje, het enige nieuwe nummer op hun best of".

Verder heb ook ik als (veel :D ) minder alternatieve quizzer met veel plezier deelgenomen aan deze quiz. Ik was wreed content dat ik me ook af en toe heb kunnen nuttig maken aan tafel bij de Bossanova Boobyshakers. Als ze me voor deel drie nog aan hun tafel dulden zal ik met plezier opnieuw afzakken naar Roeselare.

Met Oleta Adams en Dave Stewart zit ik zowaar zelfs al in de analyse :banana-dance:
Bij de moeilijkere nummers maak je altijd de afweging. Kan dit wel gevonden worden?
En dan begin je te denken in de trant van "Quizzer X zal die er wel uithalen'
En jawel, bij deze 2 fragmenten dacht ik in eerste instantie aan jou Jörgen om die X in te nemen.
Al had ik 'The Flame' nu wel niet direct bij de moeilijkere nummers van de quiz gerekend.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door vinceluka »

Tonyvdb schreef:'Your Signs' van The Notwist werd gevraagd, niet te doen eigenlijk, zou dat nooit durven vragen, één van mijn favoriete 90s-nummers ... is dat een single geweest?
In alle geval de beste song van dat album (blauwe hoes) (met ook 'Electric Bear' en 'Chemicals', ook twee top songs)
Nee, is een albumtrack (Chemicals en Day one waren de singles van dat album)
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door rino »

kuifje schreef:
rino schreef:Zelf kan ik niet tevreden zijn over mijn prestatie, té veel dingen 'uit mijn straatje' laten liggen: Travis.
Dan is het al de 2e keer dat je deze laat liggen... zelfde nr zat vorig jaar ook in mijn quiz, en was toen een solo voor de Soprano's... ;)
Blijven trainen, Rino ! :D
Ja, en beide keren herkende ik het nummer ergens wel maar wist ik het niet te plaatsen...
:angry-banghead:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door vinceluka »

Guess Who s Ozzy schreef:Ne welgemeende merci aan Vince voor deze tweede worp in de 90ies trilogie (ja toch?!), en aan gastspelers 'Pekebo' (B Horny & TR), 'Respector' (JPJ & SG) en losvast GW lid Nick voor een fantastische kwisavond!!!
Dit is leuk om te lezen!
Ik beleef altijd veel plezier aan de samenstelling maar het is natuurlijk in hoofdzaak de bedoeling dat de quizzers er ook plezier aan beleven.
Guess Who s Ozzy schreef:Deze keer hadden er duidelijk een pak minder (radio)hitjes en des te meer euh extreme genres de playlist gehaald, maar het kwisplezier was er daarom niet minder om. Dat je met ogenschijnlijk platgetreden thema's (alfabet, classical bums, beginletters, voornamen, etc.) toch een boeiende kwis kan distilleren is bij deze overigens nog eens bewezen!!
En wie weet sluipen die hitjes er in deel 3 terug weer in, zonder het zwaardere alternatieve werk uit het oog te verliezen.
Er zijn natuurlijk al heel wat 90's monumenten de revue gepasseerd, een aantal uitvoerders voor deel 3 zal makkellijk te voorspellen zijn maar we proberen nog enkele verrassende namen achter de hand te houden.
Ik vind het ook wel leuk dat mijn quizzen niet altijd gewonnen worden door steeds dezelfde ploegen (7 verschillende winnaars op 9 quizzen)
Scary Monkey 1-4 (Clement KGBV (2), Sympathie vur den duvel, Kas & the holly's)
Credit to the 80 1-3 (Scary monsters (2), Tequila Overdrive)
Credit to the 90 1-2 (Starbuk & SG, Wag Team)
Guess Who s Ozzy schreef: Leukste momenten:
- 'Regular John' van de embryonale Queens OTSA, Nirvana's 'Scentless Apprentice' en God Machine's 'Mama' in éénzelfde ronde van een kwis: ONWAARSCHIJNLIJK!
Ik stuur ze eens door naar Jan Van Biezen, misschien wordt hij wakker geschud :lol:
Guess Who s Ozzy schreef: - Pekebo die in de 'Bands' ronde eerst met Liz Phair kwam aanzetten, Ozzy die aangaf dat we het in de hoek van nog wildere wijven moesten zoeken, Pekebo die vervolgens Bikini Kill uit zijn zwart verleden opdiepte, en Nick die uiteindelijk binnenkopte met 'Le Tigre'. Respector kreeg er dorst van en tekende prompt de volgende bestelling op.
!
Dat zijn idd de leukste momenten, antwoorden die er komen door teamwork
Guess Who s Ozzy schreef: En wat Vol. 3 betreft: Go Vincy go, Vincy be good!
We proberen dit seizoen nog ergens een vrije datum te vinden
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 90s - Vol. II

Bericht door vinceluka »

kuifje schreef:Uit sympathie voor de Vince afgezakt naar Roeselare, en die sympathie is alleen nog maar toegenomen !!!

Het niveau van de quiz was pittig maar algemeen beschouwd toch zeker speelbaar, of kon je hier en daar met het nodige puzzelwerk door de vele tips en tricks zeker extra punten scoren. Voor ons – voor de gelegenheid aangeschoven bij Martha WAR – waren de alfabetronde en de B-bands harde noten om te kraken.

Mooi uitgewerkte reeksen bdw, die met veel know-how werden samengesteld, waarvoor chapeau !

Veel knappe tot zeer knappe songs gehoord, overgoten met een hiphopsausje, maar dat is nu eenmaal eigen aan dat decennium…

Prettige samenwerking aan tafel, goeie sfeer, goeie muziek, meer moet een mens niet hebben !

Beter dan dit resultaat (4e) zat er hoe dan ook niet in voor ons, want de teams voor ons, Starbuk & SG, bleken écht wel meer kennis van zaken te hebben, en Paris Hilton (2e) en WAG-team (winnaar) waren zoals verwacht outstanding !

Knap werksterk , Vince !
Thx Kuifje :handgestures-thumbupright:
Caribou van de Pixies en One inch man van Kyuss nog vervangen n.a.v. jouw quiz
Ash en Jesus & Mary Chain heb ik er in gelaten.
Alhoewel er weinig 90's nummers zaten in de POB quiz van Tom de dag voordien
toch ook hier 3 dezelfde nummers van Supergrass, The Beloved en Blur.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door vinceluka »

Ronde 4 ZELFDE TITEL
187 Lockdown was het laatste van de 3 weggeef antwoorden

01 Clawfinger (8) – The Truth (7) – 13 KRS One (1)
02 Divine Comedy (7) – Something for the weekend (4) – 14 Super Furry Animals (6)
03 Fleetwood Mac (8) – Save me (8) – 15 Aimee Mann (7)
04 The Beta Band (4) – She’s the one (8) – 16 World Party (7)
05 Helmet (8) – In the meantime (6) – 17 Spacehog (4)
06 Beastie Boys (8) – Sabotage (8) – 18 Agent Provocateur (1)
07 Ash (8) – Kung fu (8) – 19 187 Lockdown (1)
08 Luka Bloom (8) – You (3) – 20 Bonnie Raitt (2)
09 Dildo Warheads (8) – Scared (8) – 21 Tragically Hip (6)
10 Soul Coughing (7) – Circles (7) – 22 Adam F (7)
11 Michael Jackson (8) – History (3) – 23 The Verve (7)
12 Liquid (0) – Sweet Harmony (8) – the Beloved (8)

QMS (1)
U12 Liquid
Dit Britse dance project was de reden waarom het Belgische dance project rond Sylvie de Bie hun groepsnaam moest wijzigen (Sylver)

SOLO (2)
U13 KRS One (Wag Team) :clap:
U18 Agent provocateur (Paris Hilton) :clap:
U19 187 Lockdown (Martha Wainwrong) :clap:

DUO (1)
U20 Bonnie Raitt (4 Shota, Martha Wainwrong)

TRIO (2)
T08-20 You (4 Shota, Wag Team, Paris Hilton)
T11-23 History (Starbuk & SG, Cowboys, Booby Shakers)

Ronde 4

01 Paris Hilton look-a-likes 31/36
02 Wag Team en Martha wainwrong ain’t right 30
04 Starbuk & Sam Gooris 29
05 Cowboys from Aarsele en Bossanova Boooby Shakers 25
07 4 Sleepless horsemen of the apocalypse 23
08 A tribe called wuk est? 22

Stand na Ronde 4

01 Wag Team 175
02 Paris Hilton look-a-likes 173
03 Starbuk & Sam Gooris 166
04 Martha wainwrong ain’t right 154
05 Cowboys from Aarsele 149
06 Bossanova Boooby Shakers 143
07 A tribe called wuk est? 108
08 4 Sleepless horsemen of the apocalypse 104

Topscore = 86,1 %
Gemiddelde score = 74,7 % (Gemakkelijkste ronde van de quiz)
Bij het voorspelen was er 1 ronde bij die duidelijk te moeilijk was en die naar het achterplan werd verwezen.
Deze ronde, die bedoeld was voor deel 3 kwam in de plaats en werd niet voorgespeeld.
De perfecte vervangronde, aangezien die me niet al te moeilijk leek door de dubbele titels, en de hoogste gemiddelde score van de quiz bevestigt dat nu ook.
Laatst gewijzigd door vinceluka op do 29 jan 2015, 08:11, 5 keer totaal gewijzigd.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 90's II - Roeselare (24-01-15)

Bericht door SepPuKu »

We kregen alweer een grand cru voorgeschoteld van Vince The Prince :clap:

Deel 2 moet idd. andere accenten gehad hebben dan deel 1, getuige de door elkaar geschudde stand. En ik denk dat iedereen aan de tafel van Wag Team zich beter in zijn sas voelt bij het alternatievere werk dus dat zal ongetwijfeld meegespeeld hebben. In elk geval leuk om er zodoende eentje te winnen.

Geen zorg dat dit bij deel 3 weer helemaal anders kan uitdraaien o.w.v. andere accenten, misschien trekt Paris Hilton dan aan het langste eind :romance-caress: Wag Team doet sowieso het nodige om terug een team op de been te krijgen!

Overmorgen staat trouwens nog vrij op de kalender ;)
Plaats reactie