If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

Ronde 7: schlagerronde

Sam Gooris (32) - Ambiance (30)
Steak Nr. Eight (21) - Blood on our hands (2)
The Go-Betweens (4) - Cattle and cane (4)
Lamb (13) - Cotton wool (7)
SOHN (2) - Bloodflows (2)
Duck Sauce (8) - aNYway (5)
Meat Puppets (17) - Backwater (16)
Misfits (1) - Bullet (0)
Laurent Garnier (15) - Crispy bacon (13)
Banks (4) - Brain (2)
Suede (24) - We are the pigs (10)
The Knife (20) - A tooth for an eye (1)
A Split Second (14) - Flesh (16)
Editors (25) - Eat raw meat = blood drool (2)
Lit (13) - My own worst enemy (14)

Blood on our hands: A Tribe Called "Wuk Est?", Goedkoop zat in 't halve maantje
SOHN: Goedkoop zat in 't halve maantje, De echte ware forummers
Blodflows: Goedkoop zat in 't halve maantje, De echte ware forummers
Misfits: solo voor En tons?!
Brain: Goedkoop zat in 't halve maantje, De echte ware forummers
A tooth for an eye: De echte ware forummers
Eat raw meat = blood drool: Martha Wainwrong ain’t right, Goedkoop zat in 't halve maantje

Percentage: 34,04%

Het percentage zegt genoeg, véél te moeilijk, een nummer of 4 vervangen en je krijgt een ronde die qua niveau een beetje haalbaar is...
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

Ronde 8: Kennisronde

John Grant (16)
Edgar Allan Poe (30)
Malik Bendjelloul (0)
Omar Souleyman (17)
Tinariwen (24)
Richard Wagner (25)
Manu Chao (25)
Agent Fresco (2)
Crowded House (25)
David Bowie (12)
The Postal Service (19)
Massive Attack (28)
Elvis Presley (31)
Saudade (24)
Sigur Rós (14)

Een niet geheel onverwachte jurysolo, en daarnaast Agent Fresco enkel juist bij Goedkoop zat en De echte ware forummers

Percentage: 65,62%

Goed qua moeilijkheid en vrij origineel van opzet denk ik, we hebben redelijk positieve commentaren gekregen op deze ronde (11 van de 15 vragen komen trouwens rechtstreeks vanop onze blog die we vorig jaar bijhielden, zoals gezegd in het infotekstje van de quiz kon het geen kwaad om die eens door te nemen :)), enkel ook een paar keer gelezen dat de vragen wat te lang waren, en daar kan ik me ook wel i vinden in feite, in de meeste vragen mocht waarschijnlijk wel 1 a 2 zinnen geschrapt worden.
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

Ronde 9: Escape the nest

The Style Council (23) - Shout to the top (26) - T (20) (The Jam)
Damon Albarn (30) - Mr. tembo (28) - A (28) (Blur)
Public Image Ltd. (20) - Death disco (8) - S (22) (Sex Pistols)
Junior Jack & Robert Smith (13) - Da hype (5) - B (22) (The Cure)
John Cale (20) - Close watch (17) - L (21) (Velvet Underground)
Neu! (7) - Hallogallo (5) - F (13) Kraftwerk)
This Mortal Coil (20) - You and your sister (13) - K (19) Pixies)
Smith & Burrows (21) - When the Thames froze (17) - Q (17) (Razorlight)
Clarence Clemmons & Jackson Browne (16) - Just a friend of mine (20) - I (18) (E-Street Band)
Dear Leader (12) - Raging red (8) - P (9) (Sheila Divine)
Iggy Pop & Kate Pierson (24) - Candy (29) - O (27) (B-52's)
Cassius & Pharell Williams (4) - Eye water (5) - H (16) (N.E.R.D.)
Bryan Ferry (22) - Don't stop the dance (23) - N (21) (Roxy Music)
Peter Tosh & Mick Jagger (25) - (You gotta walk) Don't look back (29) - D (25) (Rolling Stones)
Jónsi (22) - boy lilikoi (4) - G (11) (Sigur Rós)

Da hype: the 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse, Would-be monkees, Comfortably dumb, Starbuk & apollo, Vlassenbroek2000
Hallogallo: Los locos, Would-be monkees, Sympathie vur den Duvel, Tequila Overdrive, Green onions
Cassius & Pharell: Paris Hilton lookalikes, Would-be monkees, Starbuk & apollo, Saturday night zever
Eye water: Bruce Horny & The Rest, Paris Hilton lookalikes, Would-be monkees, Starbuk & apollo, Saturday night zever
Boy lilikoy: Martha Wainwrong, Goedkoop zat, Would-be monkees, De buis van Eustachius

Percentage: 54,21%

Ben ik zelf wel nog steeds tevreden van, geen té moeilijke fragmenten, en links waarbij geen enkele twijfel mogelijk is.
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

Ronde 10: Friday night fever

Commodores (24) - Nightshift (26)
Vive La Fête (32) - Nuit blanche (12)
Wilson Pickett (20) - Midnight hour (32)
Tasmin Archer (24) - Sleeping satellite (25)
The Strokes (27) - Under cover of darkness (5)
Gladys Knight & The Pips (19) - Midnight train to Georgia (20)
Miss Kittin & The Hacker (1) - 1000 dreams (1)
The Band (23) - The night they drove old Dixie down (20)
Bauhaus (14) - Dark entries (7)
Bonnie 'Prince' Billy (22) - I see a darkness (20)
Midnight Oil (19) - The dead heart (8)
Trixie Whitley (28) - Breathe you in my dreams (17)
The Jam (18) - Down in the tube station at midnight (12)
DJ Shadow (17) - Midnight in a perfect world (11)
Toploader (21) - Dancing in the moonlight (33)

Solo voor A Tribe Called "Wuk Est?" bij zowel de titel als de uitvoerder van 1000 dreams. (op de quiz hebben we 10000 dreams fout gerekend, nu denk ik daar al anders over en op een volgende quiz gaan dergelijke bijna juiste antwoorden dan ook sowieso juist gerekend worden :))

Percentage: 56,36%

Volgens mij ook geen té moeilijke ronde qua niveau, en zot hoeveel ploegen I see a darkness herkenden, daar had ik veel minder juiste antwoorden op verwacht!
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

De definitieve uitslag (na nog wat verbeterfouten eruit gehaald te hebben tijdens de analyse) heb ik geüpload op de website.

Het totale percentage behaald over de gehele quiz is 51,20%, bij een volgend editie zou ik dit toch graag tegen de 60% krijgen, met misschien een 8-tal teams die gebuisd zijn in plaats van de 17 gebuisden deze keer :)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door rino »

Silent_shout schreef:Ronde 7: schlagerronde
Editors (25) - Eat raw meat = blood drool (2)
Hier noteerde ik 'Raw meat = blood drool'. Net na het afgeven besefte ik dat er nog 'Eat' voor moest staan. :angry-banghead:
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door fLEEtfox »

rino schreef:
Silent_shout schreef:Ronde 7: schlagerronde
Editors (25) - Eat raw meat = blood drool (2)
Hier noteerde ik 'Raw meat = blood drool'. Net na het afgeven besefte ik dat er nog 'Eat' voor moest staan. :angry-banghead:
Ik dacht dat wij die ook hadden (of we moeten ook Eat niet genoteerd hebben). Maar graag verwijs ik hier toch nog eens naar vinceluka zijn terechte opmerking : hier wordt het noteren van één woordje te weinig op een toch al moeilijke titel gelijk gewaardeerd als het blanco zetten van de titel. :roll:

Soit, alles is al wel gezegd geweest : goeie eersteling met wat kinderziektes (oa bij het inschatten van de moeilijkheidsgraad gaat bijna iedere beginneling uit de bocht (ook wij destijds!!), ....) en hopelijk een blijver.
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Sander »

Alles is inderdaad gezegd. Ook wij van Comfortably Dumb merkten de kinderziektes op.
Als positief punt wil ik wel vermelden het mooie aantal danceplaten, iets wat op andere quizzen doorgaans niet het geval is. Bij deze ook nog wat sluikreclame voor onze dancequiz :mrgreen: (zie hieronder)
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Luk »

Ook ik kan me grotendeels aansluiten bij blutsen en builen zalvende positieve kritieken over deze eerste editie. Veel fijne muziek gehoord, en dat helpt bij de perceptie natuurlijk… en bij het hunkeren naar méér (weliswaar beter geserveerd volgende keer). :handgestures-thumbupright:

Voor ons was de injectie speedintro’s toch een afknapper. Het “fast-lane”-fenomeen (destijds ook vaste rubriek bij o.a. B4- en Phynixquizzen) was nu toch wel tot op de spits gedreven, of het moet zijn dat ouder worden de herkenningsreflexen ook niet echt ten goede komt… :character-oldtimer: Een gewone introreeks kan soms al een slachtveld aanrichten, maar 20 framenten in 59 seconden, euh… :?

De opdracht om wat pauzemuziek op te lijsten deed spontaan terugdenken aan jeugdhuisquiz in Lede, waar je van alle vier in de pauze gespeelde nummers de eerste letter van de titel moest gebruiken om in een andere volgorde een woord te vormen. Dat bleek dan nog de Engelse vertaling van de naam van het jeugdhuis te zijn: lark. Tot overmaat van ramp stond deze proef op zo’n buitennissig aantal punten dat je dat onmogelijk nog kon goedmaken op die ene (plaatselijke) ploeg die dat juist had.
Maar goed, dit is louter een anekdote. Zo erg was het dus vrijdag niet. Maar met die ongein hadden we het eigenlijk wel gehad… De afroeping van die nummers was eigenlijk wel ontnuchterend, want de song van Phosphoresent was een topfavoriet van mij. Gewoon niet bewust gehoord!... Quizmodus staat dus toch niet constant aan. Een opluchting als flauwe troost. :mrgreen:

De strengheid bij het verbeteren is een dilemma voor elke organisator, zoals ook Vinceluka aanhaalt. Het principe “zjust is zjust” is het eenvoudigst.
Want als je een grens legt, waar dan?
Het idee van een juryvoorzitter-muziekkenner die echt élk verbeterd antwoordblad nog eens overloopt zou inderdaad handig zijn.
Maar dat kost alweer tijd en mankracht.
Zoals het nu werd aangekondigd met die “Monkey gone to heaven” ("This" ervoor was fout, en "Monkey’s gone to heaven" ook…) nam het eerlijk gezegd wat spelplezier weg, want heel veel discussies gingen over “Waterfall(s)?”, “Pilot(s)?”, “Good Vibration(s)” of ”(The) Bells?”. En dat in quizmomenten dat er normaal gewoon van de resterende muziek kon worden genoten… :(
En ja, ook wij trapten in die “Raw Meat = Blood Drool”-val (Eat vergeten ("ingeslikt" ? ;) ) – de presentator kwam aan onze tafel uitleggen dat dit bij 10 ploegen een nul werd), terwijl dat wellicht op gelijk welke andere quiz zou goedgekeurd worden.
Want inderdaad, zoals anderen hierboven ook schreven: dat krijg je evenveel punten als een ploeg die niks invult, of een totaal andere titel… :| Niet leuk, maar aan de andere kant: het is een correcte benadering, en ze werd van bij het begin aangekondigd.

Enneuh... Ik zou toch wel willen afraden om nu elke quiz achteraf te laten hertellen, want dat lijkt nu precies (na de Lembeke-quiz onlangs, waar de jury een flater beging in de eindrangschikking) een trend te worden…
Ik mag dat in onverdachte omstandigheden schrijven omdat wij er nu blijkbaar een plaatsje mee opschuiven naar voor, en dus onze ploeg geen benadeelde is. :twisted:
Er is immers geen klacht of inzage meer mogelijk, en dat is in quizmiddens toch eerder “not done”.
Het zal in dit geval misschien wel juist zijn omdat de organisator nu de jurering met zijn inzicht consequent zal hebben verbeterd, maar toch…
Los daarvan lijkt het ook een beetje het deloyaal afvallen van de eigen juryploeg (die misschien wel niet meeleest, hier).
Het bespaart ook commentaren/bedenkingen in de richting van ploegen die plots minder punten zouden hebben (punten teveel gekregen - "daarvoor geen klacht ingediend, mannen?" :x – al is daar op deze quiz zeker begrip voor: punten “correct” bijhouden was een hele opgave).
Geen idee wat andere ploegen hiervan vinden , maar ik zou daar nu toch geen gewoonte van maken. :think:

Nog een tip voor de presentator, gezapige Zappa of niet: waar wij zaten leek hij teveel binnensmonds te murmelen, en kwam heel veel niet over. Via de reacties van andere ons omgevende ploegen kon ik afleiden dat wij daar niet alleen met die ervaring waren… De articulatie van de presentator van de theoriereeks was wat ons betreft beter.

Tot slot toch een waarschuwing voor de eigen interpretatie van de moeilijkheidsgraad, want ik heb de indruk dat Silent_shout hier nogal vlot over gaat na de analyse. Om een ruim publiek te blijven trekken zullen er meer makkelijker fragmenten in moeten komen, vrees ik. Jullie kiezen bovendien er voor ook om een blik getalenteerde artiesten open te trekken die niet zoveel airplay krijgen of die nog sterk aan het opkomen zijn… Ik denk aan Sohn, Banks en zelfs aan Jessie Ware en La Roux… Een andere songkeuze daar had ongetwijfeld wat hogere scores kunnen opleveren, denk ik. Idem door de ABC-ronde wél in volgorde te spelen, inderdaad.

Maar jaja, voor ons graag een vervolg, mits rekening houdend met de verbeterpunten.
Toch proficiat en dank aan de jonge organisatie ! :clap:

ps: Herontdekking van deze quiz : "Welcome Home" van Radical Face... Ik kwam niet verder dan "Ra..." voor de uitvoerder, maar dat ging wellicht ook niet juist gerekend worden... :D
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Bosloof »

Delphic, Four Tet, Sohn, Banks, .... Heel leuk dat iemand deze durft vragen :music-rockout:
Maar wie sowieso mijn alltime favourite Slowdive in zijn kwis stopt krijgt mijn algemene goedkeuring. Ook de newwave-gothic groep Clan of Xymox is een aangename verrasing. Voor de rest heel wat dingen in de playlist gezien die we in onze Nijdropquiz ook zouden steken.

JAMMER dat ik er niet kon bij zijn, maar volgend jaar probeer ik dat zeker waar te maken. Doe zo verder, want een gelijkgestemde quiz kan ik alleen maar toejuichen!!
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door progres »

Aan de eindstand misschien niet te merken, maar bij deze geef ik de heren van goedkoop zat een dikke pluim.
Kijk er de analyse nog maar eens op na en je zal merken dat ze bijna altijd vermeld staan bij de bijna solo's (van moeilijke fragmenten)
Ik kan niet wachten tot zij hun eerste quiz organiseren. Doen, mannen, doen!!!

Ook een pluim voor de jonge garde met hun eersteling. De pijnpunten zijn hier al blootgelegd maar het totaalpakket mocht gezien en gehoord worden.
Nog een tip mocht er een vervolg komen: laat je bijstaan door een ancien, eventueel bij de samenstelling maar zeker in de jury en laat nadien jullie quiz voorspelen door een team uit het circuit. Dit kan echt wel helpen. Jullie mogen ons van tequila overdrive zeker terug verwachten.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Tonyvdb »

proficiat mannen met jullie eersteling, alles, wat ik eventueel ook zou 'tippen', is al gezegd, maar de juiste richting is alvast ingeslagen.
Volgend jaar onze dancekenner (zal hier zijn naam niet noemen, anders zal hij denken dat hij onmisbaar is) meebrengen en we kunnen meedoen voor de 1e plaats na de Would-Be Monkees, aka 'the best of the rest'-award.
Eén ding nog : misschien stond ik daar vrij alleen in, maar het telkens bezigen van Chris Martin of Coldplay als silly voorbeeld voor het concept van de komende ronde (bvb. 'hier ziet u een foto van een natte dweil, die je dan bvb. zou kunnen linken met dit nummer (en toen hoorde je iets van Coldplay)') vond ik grappig :D :?
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

progres schreef:Aan de eindstand misschien niet te merken, maar bij deze geef ik de heren van goedkoop zat een dikke pluim.
Kijk er de analyse nog maar eens op na en je zal merken dat ze bijna altijd vermeld staan bij de bijna solo's (van moeilijke fragmenten)
Ik kan niet wachten tot zij hun eerste quiz organiseren. Doen, mannen, doen!!!
Daar moet ik even bij zeggen dat ik (Zappa :p) normaal deel uitmaak van Goedkoop zat (en van 'De echte ware forummers' ook trouwens, wij zijn een groepje van 10 a 15 'muziekvrienden' die regelmatig eens met 1 of 2 teams meequizzen :)), en ook mijn 2 mede-organisatoren doen heel occasioneel eens mee met 1 van die ploegjes.
De quiz zelf was dus buiten die ploegjes om georganiseerd, maar sowieso kruipt er toch altijd wel wat persoonlijke smaak zo'n quiz (zeker bij de recentere dingen), wat ook wel deels zal verklaren waarom die 2 ploegjes zo vaak bij de bijna solo momenten voorkomen.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door aLEEce in chains »

Silent_shout schreef:Daar moet ik even bij zeggen dat ik (Zappa :p) normaal deel uitmaak van Goedkoop zat (en van 'De echte ware forummers' ook trouwens, wij zijn een groepje van 10 a 15 'muziekvrienden' die regelmatig eens met 1 of 2 teams meequizzen :)), en ook mijn 2 mede-organisatoren doen heel occasioneel eens mee met 1 van die ploegjes.
De quiz zelf was dus buiten die ploegjes om georganiseerd, maar sowieso kruipt er toch altijd wel wat persoonlijke smaak zo'n quiz (zeker bij de recentere dingen), wat ook wel deels zal verklaren waarom die 2 ploegjes zo vaak bij de bijna solo momenten voorkomen.
't is alleen maar toe te juichen dat er wat meer jonge gasten op quizzen opduiken :banana-dance: , blijven komen dus (ook al valt het resultaat eens ferm tegen).

Wat de prestatie van Goedkoop zat... betreft: het blijft sterk.

Wat jullie quiz betreft: 't was niet altijd mijn ding, maar dat hoeft ook niet. Dit is een quiz waar we in normale omstandigheden gaan blijven voor inschrijven. Locatie, bediening en geluid waren voor mij :handgestures-thumbupright: De kinderziektes werden al genoeg beschreven, dus hopelijk volgend jaar een knaller van formaat.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door SepPuKu »

Het is inderdaad allemaal al gezegd. Maar nog eens bevestigen kan geen kwaad ;)

De goodwill om er een geslaagde avond van te maken was/is er zeker, dan zijn de (al bij al nog beperkte) struikelpunten snel vergeten. De volgende editie zal er boenk op zijn.

En 'Raw meat = blood drool' hadden we ook aan ons been, de 'Eat' was er te veel aan. Toch opmerkelijk zo'n quasi collectief geheugenverlies :shock:
Plaats reactie