5CC, Lochristi, vr 17 okt

Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Maledictus I »

Statistiekje op welke genres meest gescoord werd (op 170)

soul 147
rock 'n' roll 142
funk 131
new wave/gothic 128
alternative 115
blues 112
reggae/ska 110
country 102
folk/world 101
punk/hardcore 90
rap/hiphop 85
kleinkunst 82
progressive 81
hardrock 78
dance/electro 69
singer-songwriter 62
metal 58
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Maledictus I »

3 van de uitvoerders die niet gevonden werden: Ryuichi Sakamoto, Deadmau5 en Dotan:





Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door rino »

Ik was met hoge verwachtingen naar de quiz vertrokken en die hoge verwachten werden volledig ingelost!
Prima uiteenlopende thema's, uitdagend maar niet té. Veel uitstekende muziek (altijd blij om The Wonder Stuff eens te horen passeren) gehoord, en héél véél die ik maar wat graag eens opnieuw wil beluisteren, wegens mij onbekend.
En ja, enkele thema's lagen ons minder goed, maar dat nam ik er graag bij.

En uiteindelijk wisten we Scary Monsters toch te kloppen! Al was het maar in het nevenklassement van de solo's.

Hopelijk volgend jaar méér van dit!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door SepPuKu »

Aan de brede invulling zal het idd. niet gelegen hebben. Zoals gezegd mogen er gerust genres passeren die je niet smaakt, zolang er ook favorieten langskomen :handgestures-thumbupright:

Aan onze tafel was het besluit unaniem: meer van dat :music-listening:

Een evidente quiz was het uiteraard niet, hopelijk houdt de stevige moeilijkheidsgraad geen teams tegen om de volgende keer (opnieuw) op te duiken. Ik hoop voor de mannen van 5CC uiteraard van niet!
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2236
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Methos »

Voor ons team Abeelken was het in alle eerlijkheid veel te moeilijk maar mij persoonlijk stoorde dat eigenlijk niet. Ik vond het zelfs eens leuk dat de Dixie Chicks eens gevraagd werden (Conway Twitty/Darius Rucker had ik eigenlijk ook moeten weten). Ik had er enkel spijt van dat ik Barthezz met On the move liet liggen, schande. We waren wel maar met 3 wegens een late afzegging maar dat had volgens mij weinig verschil gemaakt. Ik heb me in ieder geval goed geamuseerd en het is daar waar het uiteindelijk om draait. Complimenten aan de organisatie!
Greatest Tits
Popinger Bart
Lead Singer
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 21:28
Locatie: Kortrijk || Popingers - Courtrai Tonight

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Popinger Bart »

Wij wisten niet echt wat we konden verwachten maar hadden wel het vermoeden dat het niet straight through zou worden, te oordelen aan de deelnemende ploegen.
Uiteindelijk zeer tevreden dat we erbij waren. Quiz met een heel eigen en apart aangezicht en voor ons net haalbaar genoeg. Ruime zaal en goed geluid (al moest ik me hiervoor een kwartslag draaien, misschien een euvel van dit beestje) en zoals gezegd zeer gevarieerde en interessante quiz waar we zeker naar terugkomen zelfs al is het "ten years after" this one.
We moeten wel nog een chinees vrijwilliger aan om de country en kleinkunstkennis bij te schaven., evenals de recente fragmenten maar we moesten passen (Black Keys, Pink Floyd, Magnus, ...).
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door PEKEBO »

Alles is hier gezegd. Ook tevreden personen in ons kamp, na onze 1ste 5cc quiz. Sommige genres/thema's lagen ons minder, was te verwachten als je de samensteller(s) hun smaak kent. ;)
Uiteraard ook fragmentjes gehoord recht uit onze winkel. Volgend jaar stuur/mail ik Maledictus een lijst door met meerdere zaken die onze voorkeur dragen. :music-listening: :D
Al bij al tevreden met ons resultaat. Blijkbaar waren wij als thuis toen de horsemen hun prijs nog moesten ophalen. :mrgreen: Kan dit bevestigd worden? :P

Proficiat aan de winnaars!


Tot volgend jaar, Chriz & Co!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door aLEEce in chains »

PEKEBO schreef:Blijkbaar waren wij als thuis toen de horsemen hun prijs nog moesten ophalen. :mrgreen: Kan dit bevestigd worden? :P
:lol: We zijn gewoon nog wat gebleven om de fouten bij de jurering eruit te halen, niks bijzonders dus :lol: Proficiat Bruce, het is je gegund ;)
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 5CC, Lochristi, vr 17 okt

Bericht door Luk »

Een quiz die uit vele vaatjes tapte, zoals aangekondigd... :clap:
Met veel mooie muziekjes maar evenveel die onze ploeg iets minder kon smaken.
Niet helemaal ons ding dus.

Met als bonus wél onder andere de herontdekking van het knappe "Six mile water" (Therapy?) - totaal vergeten, maar nu weer een fijne oorwurm! :handgestures-thumbupright:

Bedankt voor de quiz en de analyse, Chriz en 5cc. :clap: :clap: :clap:

Volgende keer komen we wellicht terug, al kan dat dan in een gewijzigde samenstelling zijn, met Duvel(sympathie) van een ander vat aan onze tafel? Of eentje met tapkranen in meer richtingen... ;) :twisted:
Plaats reactie