Vr. 21/3/14 - Beitem - Schalke 06

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Vr. 21/3/14 - Beitem - Schalke 06

Bericht door rino »

Vrijdagavond een leuke, gevarieerde quiz gespeeld in Beitem-Roeselare (in de zaal die je kan kennen van de One Night In Paris quizzen).
Het is altijd wat koffiedik kijken bij dergelijke 'kleinere' organisaties. Je weet niet wat de avond zal brengen.
Maar vrijdagavond waren we zeker niet ontgoocheld. We kregen een heel gevarieerde, heel verzorgde en zeker niet makkelijke quiz voorgeschoteld door de minivoetballers van Schalke 06. Daar wringt meteen ook het schoentje, vrees ik. Als je de gapende kloof in de eindstand bekijkt na de verwachte top 3 (winnaars Bruce Horny, wij 2de en Paris Hilton 3de), kan je niet anders concluderen dan dat de quiz veel en veel te moeilijk was voor de rest van het veld (stuk voor stuk gelegenheidsteams).
Dit was namelijk een quiz op maat gemaakt voor circuitploegen. De quiz schommelde voortdurend heen en weer van commerciële deuntjes naar het betere alternatieve werk. Oldies kwamen echter wel maar met mondjesmaat voorbij.
Ook de tafelrondes waren ongetwijfeld harde dobbers voor het gros van de deelnemers. Leuk vond ik hier de tekstfragmenten waar telkens een meisjesvoornaam werd weggelaten en je dus noch uitvoerder, noch titel maar wel de weggelaten meisjesnaam moest noteren.
Prijs voor de origineelste ronde ging, wat mij betreft, naar de ronde waar we op het scherm telkens een Rode Duivels gerelateerde tip te zien kregen. Zo zagen we bvb. Marouane Fellaini op het scherm en kregen we Eels te horen met "What's A Fella Gotta Do". Zonder de 'Big Fella' tip had ik de titel hier zeker fout gehad, want op deze quiz passeerden slechts zelden de titels in de behoorlijk korte fragmenten. We zagen ook een foto van Mignolet en Courtois wat ons dan naar "The Keepers" van Santigold moest leiden. Moelijkste hier was ongetwijfeld een foto van Marc Wilmots en een fragment van wat Johan Facteur na wat nadenken kon toewijzen aan The Hollies. Helaas kwam hij met de titel "Hey Willy" pas net na het afgeven...

Eén groot minpunt echter: het was onmogelijk je scores te controleren, daarvoor kwamen punten en tussenstanden te onregelmatig en vooral punten van de laatste rondes kregen we al helemaal niet meer. Waardoor Bruce Horny uiteindelijk de quiz won met maar liefst 80 punten voorsprong op wij en Paris Hilton. Daar waar het de hele quiz superspannend was voor de top 3. Waar de fout lag weten we niet (we zijn ook geen verhaal gaan halen bij de organisatoren)...
Er waren trouwens ook slechts 3 (geld)prijzen, wat toch wat frustrerend moet geweest zijn voor de overige teams. Want dat die geldprijzen naar de drie circuitteams zou gaan, kon je toch al vooraf ingeschat hebben.
Grappig tenslotte was ook nog dat toen ik als 2de onze enveloppe ging ophalen, de organisatoren dachten dat wij een team uit Gent waren. Groot was hun verbazing toen wij hen vertelden dat we met 4 rasechte Roeselarenaars aantraden.

Proficiat aan Bruce Horny voor hun mooie overwinning en zeker ook aan de organisatoren voor een aangename quizavond.
Tot volgend jaar, mag ik hopen?
Laatst gewijzigd door rino op zo 23 mar 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Vr. 21/3/14 - Beitem - Schalke 06

Bericht door rino »

Vrijdagavond 'in de wandelgangen' trouwens ook nog gehoord dat de 'Mooie Molen' quiz in december dan toch nog een verlengstuk zal krijgen. :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: Vr. 21/3/14 - Beitem - Schalke 06

Bericht door Garnizoen! »

Absoluut eens: heerlijke quiz! Verzorgd, luchtig en met een geweldige playlist (van Zappa naar Paul Anderson en via Bettie Serveert terug naar Henry Mancini). Dat er geen prijzen te winnen waren was niet storend. Voor een keer geen gedoe met wachtrijen en tombola's.

Rino, je maakt wel een inschattingsfout: wij eindigden met Garnizoen! vijfde, maar de top drie was niet zo ongenaakbaar, hoor. We berekenden achteraf dat we 89% van het totaal van winnaars Bruce Horny scoorden.

De verwarring werd mogelijk veroorzaakt doordat de presentator abusievelijk de totaalscore (420) had afgeroepen daar waar hij het puntenaantal (circa 330) van de winnaar van zijn excel had moeten aflezen :lol:

Iemand een idee of de uitslag van een dergelijke lokale quiz in de ranking verwerkt kan/mag worden? Er deden toch drie top 10-ploegen mee.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Vr. 21/3/14 - Beitem - Schalke 06

Bericht door rino »

Garnizoen! schreef: Iemand een idee of de uitslag van een dergelijke lokale quiz in de ranking verwerkt kan/mag worden? Er deden toch drie top 10-ploegen mee.
Als de organisatoren hier de eindstand posten, dan komt dit voor mekaar!
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: Vr. 21/3/14 - Beitem - Schalke 06

Bericht door Garnizoen! »

Oh, leuk. Ik start meteen met ze te spammen!


SCHALKE '06! JULLIE QUIZ WAS OVERIGENS ECHT KEIGOED GEMAAKT EN OOK TOF OM TE DOEN EN AL! EN BEITEM IS OOK BEST EEN COOL DORP.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Vr. 21/3/14 - Beitem - Schalke 06

Bericht door Keiem »

rino schreef:
Garnizoen! schreef: Iemand een idee of de uitslag van een dergelijke lokale quiz in de ranking verwerkt kan/mag worden? Er deden toch drie top 10-ploegen mee.
Als de organisatoren hier de eindstand posten, dan komt dit voor mekaar!
Liefst de correcte stand dan wel :lol:
BjornVanhaverbeke
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 24 jan 2014, 19:23

Re: Vr. 21/3/14 - Beitem - Schalke 06

Bericht door BjornVanhaverbeke »

De einduitslag geef ik zo snel mogelijk mee. En bij deze sla ik mea culpa in verband met de 'einduitslagafroeping'. Ik ging inderdaad flagrant de mist in toen ik het eindresultaat van de eindwinnaars aflas van m'n excelbestand. Het is niet direct m'n meest favoriete computerprogramma, en m'n collega die tijdens de quiz door de uitslagen ingaf, was op het moment van de prijsuitreiking al pinten gaan pakken aan de toog... Volgend jaar verbied ik hem zo'n vroegtijdige uitspattingen!
De tussenstanden waren inderdaad te onduidelijk en kwamen te weinig aan bod. Absoluut een werkpunt voor volgend jaar. Het was onze derde editie, en voor het eerst haalden we meer dan 20 ploegen. Volgend jaar zet ik er zeker nog een verbeteraar bij, zodoende dat dit vlotter gaat.

Er waren inderdaad veel gelegenheidsploegen, maar ik denk niet dat dat ze het erg vonden om zonder prijs naar huis te gaan. Ook ik wist op voorhand welke ploegen vooraan gingen eindigen en welke het moeilijk gingen hebben.

In alle geval, toch leuk om te lezen dat jullie het best wel oké vonden. Hopelijk zien we jullie volgend jaar terug.
storm
Roadie
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 16:44

Re: Vr. 21/3/14 - Beitem - Schalke 06

Bericht door storm »

Ben wel benieuwd naar de einduitslag. Met Rock Stovrie eindigden wij na de drie circuitploegen maar de foute 'einduitslagafroeping' laat ons in het ongewisse op hoeveel punten we nu effectief volgden. Verder toffe kwis met enkele originele invalshoeken. Wij proberen volgend jaar zeker terug te komen.
Plaats reactie