6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1643
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door tequila »

Een analyse volgt nog maar de einduitslag kunnen we al meegeven.

1 Scary Monsters 384/445 (86,29 %) :clap: :clap: :clap:
2 Martha Wainwrong Ain't Right 376 (84,49 %) :clap: :clap:
3 De Rechte Bananen 362 (81,35 %) :clap:
3 Sympathy Vur Den Duvel 362 (81,35 %) :clap:
5 Bossanova Booby Shakers 356 (80 %)
6 Blue Moon 341 (76,63 %)
7 Fab4 328 (73,71 %)
8 The Trappists 326 (73,26 %)
9 Starbuk & Apollo 309 (69,44 %)
9 Knelpuntklup 309 (69,44 %)
11 Bruce Horny & The Rest 306 (68,76 %)
12 Men In Black 287 (64,49 %)
13 The 4 sLEEpless Horsemen Of The Apocalypse 284 (63,82 %)
14 Goddeau 275 (61,80 %)
15 Van den Bossche Electronics 267 (60 %)
16 Gang Of Four 249 (55,96 %)
17 Win Some, Lose More 244 (54,83 %)
18 A Family Affair 241 (54,16 %)
18 Blitzkrieg Bop 241 (54,16 %)
20 Franz Ferdinand & Zijn Hofdames 216 (48,54 %)
21 My Dying Pride 211 (47,42 %)
22 Dinosaur Seniors 209 (46,97 %)
23 Billy Vinylli 194 (43,60 %)
24 One More 89 (20 %)

Eerste vaststellingen:
De top 5 heeft scores boven 80 % met meer dan 86 % voor de winnaar. Dat is beter dan op alle vorige Tequila Overdrive quizzen. Dus de quiz was deze keer toch iets minder moeilijk. Maar hoedanook duidelijk te moeilijk voor de lokale teams.

Onze excuses ook aan Gang Of Four, die over het hoofd werden gezien bij de afroeping van de einduitslag. :oops:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door aLEEce in chains »

Allez, omdat het hier zo stil blijft toch een reactie uit het middenveld. Onze eerste deelname aan de quiz en toch met wat "schrik" afgezakt naar Tildonk. De besprekingen van de vorige edities deden ons vermoeden dat het geen rustig avondje ging worden en dat bleek dus effectief het geval te zijn. Nadat we ons aan de tafel de moed wat indronken met een Omer ( :handgestures-thumbupright: ), werd ons snel duidelijk dat we een ganse avond gingen mogen werken om punten te sprokkelen. Ik vind het geen gemakkelijke quiz MAAR heb wel veel leuke dingen gehoord (waar ik wel nog nooit van gehoord had :? ), dus er valt mogelijk wel het een en ander te ontdekken.

We hebben waarschijnlijk het gevoel van een gelegenheidsquizploeg op een gemiddelde muziekquiz meegemaakt, vanaf dat er gewerkt wordt met een mixronde zijn we onze kapstok (bv themaronde) kwijt en wordt het mogelijk ontdekken van titels (ook al kennen we het nummer van haar noch pluim) zeer moeilijk. Soit, dit begint als een negatieve recensie te lijken, hetgeen helemaal niet de bedoeling is. Het was een leuke avond en de quiz zat voor mij goed in elkaar :handgestures-thumbupright: . Je merkt duidelijk dat deze quiz met veel liefde voor de muziek in elkaar werd gestoken. Achteraf meer dan tevreden met onze 13de plaats.

Voor de rest: bediening was zeer snel en goed. De pistolets hebben gesmaakt. Over prijzentafel is het iets moeilijker oordelen, want ik ben eigenlijk niet op voorhand gaan kijken, maar ik was toch vrij tevreden met mijn prijs (en er waren er tegen dan toch al een heel pak weg :mrgreen: ).

Tot slot proficiat aan Scary Monsters. 86% halen, faut le faire :clap: Ook :clap: voor zij die er achter kwamen.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door Keiem »

Ik wou deze ook wel eens doen, en omdat hij een week vroeger was dan andere edities zat mijn huwelijksverjaardag deze keer niet in de weg. Voor Paris Hilton zou dit een afslachting geweest zijn. We waren echter wel met twee aanwezig: Filip heeft ook sterretjes gezien bij 4shota, hoor ik. Het was inderdaad behoorlijk pittig, maar met iemand als Marc Buysse in de ploeg lijkt zo'n quiz zowaar zeer haalbaar :o
In mijn 'field of expertise' (90-2000) hoorde ik heel wat dat ik totaal niet kende, maar ook sterk spul. En wat 80 betreft wist ik zowaar hier en daar iets vlugger dan Marc (Pop group bv). Maar qua persoonlijke smaak vond ik de keuze vaak wat te donker (Section 25, Killing Joke, Miley Cyrus...). Maar ik heb me toch zeker goed geamuseerd! Benieuwd naar de playlist en eventuele analyse.
matthieu
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 01:06

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door matthieu »

Vierde keer dat we er met goddeau waren, en nadat we vorig jaar na afloop het gevoel hadden dat er een tractor over ons heen was gereden, dit jaar toch wel een bevredigender gevoel. Erg fijne quiz geweest, en een eindplek waar we ons mee konden verzoenen.

Toch zoals altijd bij een circuitquiz het gevoel dat het zwaartepunt wel érg ligt in de jaren zeventig (Wij: "Euh, wié?" :shock: , de quizmaster droog bij de oplossing: "Dat is in de jaren zeventig een hitje geweest" :D ) en het zwartste van de jaren tachtig, maar bon, dat komt omdat wij nu eenmaal iets jonger zijn :)

in elk geval: als de agenda het toelaat volgend jaar weer present :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door vinceluka »

Bizar aan quizzen is dat je geheugen je soms in de steek laat bij favoriete songs die je tientallen keren aanhoord hebt (Rhythm is rhythm, archangel) en dat het anderzijds perfect werk levert bij songs die je nog nooit gehoord hebt (op basis van stem, zinsnede die wel eens een titel kan zijn) :think:

Dit is een quiz die ons goed ligt en waar we zonder ongelukken altijd present zullen zijn.
Good job Tequila boys :handgestures-thumbupright:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door Keiem »

vinceluka schreef:Dit is een quiz die ons goed ligt en waar we zonder ongelukken altijd present winnaar zullen zijn.
:mrgreen:
The Comeback Kid
Lead Singer
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 21:25

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door The Comeback Kid »

Onze excuses ook aan Gang Of Four, die over het hoofd werden gezien bij de afroeping van de einduitslag. :oops:
Ach, shit happens... 16e is dan ook niet meteen een prestatie :(
Zonder den Dirk waren we toch wat onthoofd voor dit soort quiz.
't Was alsof we zonder spits speelden. Alleen wat schoten uit de 2e lijn.
Bijgevolg ne hoop afzwaaiers en pogingen die huizen overgingen.
Zeker in de 2 mixrondes waar er geen richtingwijzers waren.
Nu, toch bedankt voor een onderhoudende avond en jawel... tot volgend jaar :music-rockout:
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door Marc VA »

Moeilijkheidsgraad: Boenk erop ! Proficiat :clap:
De vorige 2 edities iets te moeilijk voor deze Bossanova Booby Shaker, nu meer genoten :handgestures-thumbupright:
Tevreden met ons resultaat, mede dankzij de fantastische gelegenheids Bossanova Booby Shakers Bert en Peter ( Spirit quiz, Temse )
Wat mij betreft, volgend jaar opnieuw dezelfde samenstelling.
Jammer dat we plots van plaats 3 naar 5 tuimelden. Volgend jaar beter ?
Randevenement: leuke Tequila Overdrive t-shirts ... filip en ik willen zo ook wel eentje ;)
Kortom, leuke avond.
Minpunt: +/- 10 fragmenten gehoord van de voorlopige playlist Moordquiz vol III ( 26/4/2014, st niklaas )
Gebruikersavatar
Cz-2mX
Lead Singer
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 17:58
Locatie: Where The Wild Things Are: Scary Monsters

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door Cz-2mX »

Wat doet een mens zoal op een avondlijke treinrit naar huis? Dit bijvoorbeeld: een vergelijking maken van de scores van de ploegen die op deze én vorige editie aantraden (eventuele naamswijzigingen van ploegen in de onderste regionen en gastspelers / afwezigen bij de circuitploegen niet te na gesproken) en die toont voor alle ploegen een duidelijke stijging van het puntentotaal:

1 Scary Monsters (van 79,27 % naar 86,29 %)
2 Martha Wainwrong Ain't Right (van 76,59 % naar 84,49 %)
3 De Rechte Bananen (van 70,49 % naar 81,35 %)
3 Sympathy Vur Den Duvel (2013: Greatest Tits - dus met enig voorbehoud)(van 71,95 % naar 81,35 %)
5 Bossanova Booby Shakers (van 69,76 % naar 80 %)
6 Blue Moon (van 67,32 % naar 76,63 %)
7 Fab 4 (van 65,85 % naar 73,71 %)
9 Knelpuntklup (van 53,90 % naar 69,44 %)
11 Bruce Horny & The Rest (van 62,44 % naar 68,76 %)
12 Men In Black (van 55,12 % naar 64,49 %)
14 Goddeau (van 43,66 % naar 61,80 %)
15 Van den Bossche Electronics (van 46,34 % naar 60 %)
18 Blitzkrieg Bop (van 48,05 % naar 54,16 %)
20 Franz Ferdinand & Zijn Hofdames (van 39,76 % naar 48,54 %)
21 My Dying Pride (van 38,05 % naar 47,42 %)

Bij een vergelijking van (ongeveer) de mediaanploegen op deze en vorige editie - de 12e op 25 voor dit jaar en de vergelijkbare 12e (op 29 ploegen) van vorig jaar - komen we voor beide jaren uit bij de onvolprezen Men In Black, met een stijging van 55,12 % naar 64,49 %. De echte mediaanploeg van vorig jaar (15e op 29 ploegen) haalde 46,34%.
"Scary monsters, super creeps / Keeps me running, running scared" D. Bowie
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door Luk »

Ten behoeve van het wetenschappelijk onderzoek wil ik graag deze lichamen, pardon namen :lol: schenken:

2013 Greatest Tits = "Kurt, Hendrik, Carl en Luk".
2014 Sympathie vur den Duvel = "Johan, Chris (inmiddels quasi vaste speler), Carl en Luk".
Johan en Chris hadden nog nooit een Tequila-quiz gespeeld trouwens, maar dat klikte goed...

Ach ja, zo'n vergelijkingen zijn wel eens leuk (toch wel gevoelig voor verschillende samenstellingen van ploegen echter), en de tendens is zeer duidelijk, maar was ook "voelbaar".

Ik denk dat we de Tequila-quiz ooit wonnen als Sympathie vur den Duvel met de combinatie "Lieve, Kurt, Carl en Luk", maar ik meen dat deze editie 2014 (ondanks twee schavotjes lager) de aangenaamste was aan tafel omdat we elk wel een aanvullende bijdrage konden leveren.
Leek me dus niet enkel makkelijker, maar ook "breder".
Ikzelf vond vooral de original-coverreeks en de linkenreeks heel fijn om te spelen.

Goed gedaan van het Tequilateam, na het voornemen vorig jaar om de quiz wat lichter te maken!
:handgestures-thumbupright: :clap:

En uiteraard proficiat aan Scary Monsters :clap: :clap: :clap: , Martha Wainwrong ain't Right (met Keiem) :clap: :clap: en De Rechte Bananen :clap: ...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door rino »

Voor ons was het de allereerste deelname aan deze quiz (zelf was ik er al eens eerder als gastspeler bij JPJ&SG). Nog nooit reden we verder om een muziekquiz te gaan spelen.
Maar we hebben het ons geenszins beklaagd. Mooi uitgebalanceerde, met veel liefde voor muziek gemaakte topquiz. Misschien toch net iets te veel 'industrial' en aanverwanten uit de 80's. Wel een aantal keer de bedenking gemaakt dat de coalitie 'Starbuk & Sam Gooris' hier beslist veel meer had uitgehaald.
Toch content met onze gedeelde 9de plaats in de afrekening. In extremis, na een stevige eindspurt!
Hoedje af (nog maar eens) voor de topprestatie van Scary Monsters én de andere topteams.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door SepPuKu »

vinceluka schreef:... favoriete songs die je tientallen keren aanhoord hebt (Rhythm is rhythm, archangel)
Idd. vreemd. In beide gevallen dacht ik 'tijd zat, komt wel'... maar ze kwamen niet :mrgreen:

Wat de quiz betreft, weet je bij Tequila steeds waar je aan toe bent. Een mooi uitgebalanceerd menu waarin iedereen hopelijk zijn eigen 'topgerèchje' terugvindt... vervolgens overgoten met nog een stevige scheut homemade Tequila (een destillaat van sauerkrautrock, naar het schijnt ;) )

Dat laatste lust niet iedereen graag, dus een goeie zaak om een balans te zoeken tussen variatie en een eigen smoel. Had het gevoel dat dit wel snor zat :clap:

En het bijstellen van de moeilijkheidsgraad was ongetwijfeld een gouden zet, zeker indien de opkomst van een 20-tal ploegen wenselijk blijft :handgestures-thumbupright:
kwinton lesi jonson
Groupie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 11:03

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door kwinton lesi jonson »

Echt genoten van deze kwis. Goeie uitgebalanceerde kwis met veel goeie muziek of zoals Paul, onze engelse medetrappist het in zijn ondertussen uitstekende nederlands verwoorde in een mail: ...Schitterend kwis - weinig dull muso shit (Rondstadt, Croce, Cocker etc) en een paar echt goed liedjes die we helemaal niet wisten...

Spijtig genoeg moesten we de kwis met 2 aanvangen. Gelukkig kwam tijdens de derde ronde Thomas aangewaaid. Die was die dag al naar Balen gefietst (100 km) om daar een Balense Reus te verorberen.http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-leuk ... ioen.dhtml. Van een triatlon gesproken.

Met drie kwamen we geleidelijk op kruissnelheid en we wonnen zowaar de laatste ronde als ik het goed gezien heb.
Fela Kuti, Einsturzende Neubauten en Guided by Voices stonden op ons blad maar werden om duistere redenen in laatste instantie geschrapt. De vraag over Richard Hawley hadden niet goed gelezen en we schreven Longpigs, zijn eerste band. Ook zwaar gesjikt op Rhythm is Rhythm maar het kwam niet. Jullandar Shere dan wel weer uit ons collectieve geheugen geschraapt. In de jaren 80 -toch een van onze sterkere kanten- hebben we veel laten liggen. Hoogtepunt van de avond: Cluster
Volgend jaar komen we zeker terug. Met Vier. En dan spelen we alles kapot.. :music-rockout:
Dat laatste meen ik niet, want kwis na kwis (we hebben er nu een stuk of 7 gedaan) staan we echt versteld van de topteams.
Tot op de moordkwis waar we ons 1-jarig bestaan vieren!

Hier een Trappists lente mixtape van vorig jaar met op 4:32 onze remix van Pink Frost (the Chills). q: Wie herkent de andere nummers in de mix?
https://soundcloud.com/the-trappists/ea ... nd-mixtape
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef: Wel een aantal keer de bedenking gemaakt dat de coalitie 'Starbuk & Sam Gooris' hier beslist veel meer had uitgehaald.
.
Dat kunnen we volgend jaar gerust eens proberen, bij leven en welzijn ! :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 6° Tequila Overdrive Muziekquiz, Tildonk, 15/2/2014

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:
rino schreef: Wel een aantal keer de bedenking gemaakt dat de coalitie 'Starbuk & Sam Gooris' hier beslist veel meer had uitgehaald.
.
Dat kunnen we volgend jaar gerust eens proberen, bij leven en welzijn ! :handgestures-thumbupright:
Deal. :handgestures-thumbupright:
Plaats reactie