Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door peegee »

Ook wij van "Martha Wainwrong ain't right" hadden, ondanks onze slechte prestatie, géén slecht gevoel bij deze quiz, juist dat we hem "wat moeilijker" vonden, maar zeker onze Marc heeft dat graag...
Na de middagquiz had ik eerder het gevoel dat het wel wat moeilijker mocht, en mijn wens is in vervulling gegaan ;-)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door rino »

peegee schreef:Ook wij van "Martha Wainwrong ain't right" hadden, ondanks onze slechte prestatie, géén slecht gevoel bij deze quiz, juist dat we hem "wat moeilijker" vonden, maar zeker onze Marc heeft dat graag...
Na de middagquiz had ik eerder het gevoel dat het wel wat moeilijker mocht, en mijn wens is in vervulling gegaan ;-)
Ha, dan kan ik op het jou steken. :P ;)
Neen, serieus, bedankt aan iedereen voor de opbeurende commentaren hier en via mail.
Blijft natuurlijk wel dat als een quiz al als (te) moeilijk omschreven wordt door (een aantal) topteams, het voor de subtoppers veel en veel te moeilijk was.
kwinton lesi jonson
Groupie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 11:03

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door kwinton lesi jonson »

Wij hadden ons in laatste instantie nog ingeschreven en kwamen naar Roeselare afgezakt met drie + een vierkant draaiend vierde wiel. gevolg: veel chaos aan onze tafel (3 pinten uitgegoten over onze tafel, verschillende fragmenten gewoon gemist door de commentaren van onze 4e tafelgenoot,..) en dat was het laatste dat we nodig hadden in deze toch niet eenvoudige kwis. Al bij al goed geamuseerd en al bij al tevreden met ons resultaat (gezien de omstandigheden). Excuses voor de mess die we achterlieten.
De muziekkeuze was gevarieerd, het niveau lag hoog, er was te veel licht en achteraan in de zaal was het soms niet eenvoudig om alles te horen.
tot de volgende!

https://soundcloud.com/#the-trappists/d ... s-dj-mixes
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door vinceluka »

Marc VA schreef:Rino, je bent iets te hard voor jezelf, vind ik.
Vind ik ook
Als je kijkt naar de scores is er toch geen vuiltje aan de lucht?
Winnaars halen 80% en 7-tal ploegen rond of boven de 75%.
Dat is volkomen normaal voor dit type quiz (uitdagende quiz voor circuitploegen).
Enkel bij debuutquizzen is het eerder al eens misgelopen qua moeilijkheidsgraad (Sopranos, Freaky Horny en Scary Monkey :oops: )

Rino en Johan bewijzen met hun tweeluik zaterdag opnieuw
dat ze het samenstellen van zowel een toegankelijke quiz voor duo's als een teamquiz voor gevorderdern perfect in de vingers hebben. :handgestures-thumbupright:

Oké het was af en toe straffe toebak in de avondquiz (wat ik ook soms liet blijken door een verongelijkt gezicht op te zetten richting Rino, sorry daarvoor :oops: )
maar vééééél liever dat dan slappe kost.

Ook chapeau dat je als niet-theorie liefhebber (foto's en hoezen zijn niet de dada's van Starbuk & apollo)
2 onderhoudende tafelrondes en een mooie vragenronde in elkaar bokste.
Wel eerste keer dat ik onze theoriemannen hoorde smeken naar het einde van die theorie reeksen.
maar dat had eerder te maken met de verbluffende score van Kas & The Holly's op het eerste deel van de theorie :lol:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door rino »

Analyse Ronde 5 (Mixronde)
Laatste 3 fragmenten leidden dit keer naar een platenlabel
Fragm. 3 = RIP 2013

1) Down with the trumpets (15) - Rizzle Kicks (12)
2) Runnin' (8) - Per W (4)
3) Margherita (7) - Massara (4) (Pino Massara overleed eerder dit jaar)
4) Submission (8) - Sex Pistols (16)
5) Don't ha ha (3) - Casey Jones (& The Governors) (3)
6) Tessellate (10) - Alt-J (13)
7) Fuzzy (16) - Grant Lee Buffalo (16)
8) Info freako (1) - Jesus Jones (4)
9) It's over (14) - Boz Scaggs (11)
10) Badge (12) - Cream (15)
11) Emmylou (11) - First Aid Kit (10)
12) Full clip (10) - Gang Starr (13)
13) Wholly humble heart (5) - Martin Stephenson & The Daintees (1)
14) Starting all over again (13) - Mel & Tim (5)
15) The new girl in school (0) - Jan & Dean (2)

16) How does it feel to feel (16) - Ride (6)
17) Golden retriever (14) - Super Furry Animals (11)
18) Shakermaker (8) - Oasis (17)

LINK: Creation Records (10)

- The new girl in school (0)
- Info freako (1) - Trappists
- Martin Stephenson (1) - Tequila
- Jan & Dean (2) - M. Wainwrong; Sympathie
- Don't ha ha (3) - Scary Monsters; M. Wainwrong; Vlassenbroek
- Casey Jones (3) - Paris Hilton; M. Wainwrong; Vlassenbroek
- Per W (4) - JPJ&SG; Tequila; M. Wainwrong; Is Vic There?
- Massara (4) - Rechte Bananen; M. Wainwrong; Vlassenbroek; Kas & The Holly's
- Jesus Jones (4) - JPJ&SG: Rechte Bananen; M. Wainwrong; Trappists
- Wholly humble heart (5) - Paris Hilton; Tequila; Kas & The Holly's; Sympathie; Is Vic There?
- Mel & Tim (5) - JPJ&SG; Tequila; M. Wainwrong; Kas & The Holly's; Sympathie

Topscores (op 38): 1) M. Wainwrong (31); 2. Tequila (30); 3. Rechte Bananen (28)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door SepPuKu »

rino schreef: Blijft natuurlijk wel dat als een quiz al als (te) moeilijk omschreven wordt door (een aantal) topteams, het voor de subtoppers veel en veel te moeilijk was.
Voor alle duidelijkheid: zelf bedoelde ik ook dat hij waarschijnlijk te moeilijk is voor subtoppers. Lees: meer dan een 12 à 15-tal teams krijg je hier waarschijnlijk niet meer warm voor :?: Of dit een obstakel vormt bepalen jullie in eerste instantie zelf... dus zolang jullie er geen graten in zien :dance:

Het feit dat je in sommige ronden al eens ferm moet passen, vormt voor veel die-hards in principe geen beletsel om te blijven genieten van een quiz. Proberen recht te krabbelen na het incasseren van een goeie rechtse (wij bv. bij theorie 1 :teasing-nutkick:) is net zo goed een uitdaging ;)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door rino »

Keiem schreef:
rino schreef: 5) If 6 was 9 (6) - The Jimi Hendrix Experience (9)
deze score moest wel voor dit nummer :D
Schitterend, :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door rino »

Keiem schreef: Al zeiden sommige dingen me totaal niets (Wedding Present ken ik bv alleen bij naam)
In 1992 waren The Wedding Present een ware hype over het kanaal (en dus ook bij mij). Ze brachten toen namelijk één jaar lang elke maand een nieuwe single uit, een single waarmee ze dan ook telkens weer Top Of The Pops haalden. "Come Play With Me", het walsje, was één van die singles. Wat mij betreft één van de beste nummers van de hele quiz.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door rino »

SepPuKu schreef:
rino schreef: Blijft natuurlijk wel dat als een quiz al als (te) moeilijk omschreven wordt door (een aantal) topteams, het voor de subtoppers veel en veel te moeilijk was.
Voor alle duidelijkheid: zelf bedoelde ik ook dat hij waarschijnlijk te moeilijk is voor subtoppers. Lees: meer dan een 12 à 15-tal teams krijg je hier waarschijnlijk niet meer warm voor :?: Of dit een obstakel vormt bepalen jullie in eerste instantie zelf... dus zolang jullie er geen graten in zien :dance:

Het feit dat je in sommige ronden al eens ferm moet passen, vormt voor veel die-hards in principe geen beletsel om te blijven genieten van een quiz. Proberen recht te krabbelen na het incasseren van een goeie rechtse (wij bv. bij theorie 1 :teasing-nutkick:) is net zo goed een uitdaging ;)
Met 12 à 15 tafels zou ik inderdaad tevreden zijn. Hopelijk haal ik dat aantal volgend jaar.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door PEKEBO »

rino schreef: - Massara (4) - Rechte Bananen; M. Wainwrong; Vlassenbroek; Kas & The Holly's
Hier liet ik toch wel MASSADA opschrijven zeker! :doh:
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door Marc VA »

stel je voor dat je Mascara had geschreven :)
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door straight banana »

rino schreef:De voorbije twee edities kwam ik er telkens nog net mee weg, dit keer staat een grote onvoldoende op het eindrapport.
Ik heb de moeilijkheidsgraad fel overschat, mijn idee om voor het eerst ook tafelrondes met theorie in te lassen lijkt me ook al niet mijn beste ingeving. En tot overmaat van ramp waren er nog enkele storende foutjes. Onvergeeflijk.

Mijn excuses dus aan iedereen voor deze, wat mij betreft, zwaar ontgoochelende derde editie...

Huh??
Zelf vond ik dit een uitstekende editie.
Leuke avond, heel veel goede muziek gehoord (al is dat subjectief uiteraard ).
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door straight banana »

rino schreef:
Keiem schreef: Al zeiden sommige dingen me totaal niets (Wedding Present ken ik bv alleen bij naam)
In 1992 waren The Wedding Present een ware hype over het kanaal (en dus ook bij mij). Ze brachten toen namelijk één jaar lang elke maand een nieuwe single uit, een single waarmee ze dan ook telkens weer Top Of The Pops haalden. "Come Play With Me", het walsje, was één van die singles. Wat mij betreft één van de beste nummers van de hele quiz.

Ben ook een fan, leg hun singlecompilaties nog regelmatig op.
Al slaag ik er op quizzen zelden in om de juiste titel op hun nummers te plakken...
Gebruikersavatar
Guess Who s Ozzy
Popstar
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 13:38
Locatie: Aarsele / Guess Who

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door Guess Who s Ozzy »

Jou neiging tot zelfkastijding lijkt me toch wat overdreven hoor Rino. Dit was naar mijn muzieksmaak een erg goeie kwis, alleen lag ie wat zwaar op de maag qua moeilijksgraad en kreeg ik wat te weinig grip op de zaak. Tip: neem de laatste (wals) ronde als maatstaf van uitdagingsgraad voor volgend jaar, en je hebt (opnieuw) een top quiz!

Mijn rol als gastspeler bij JPJ&SG is dan weer eerder magertjes uitgevallen, of die indruk had ik toch achteraf. De Rodenbachskes gingen vlotjes naar binnen, de antwoorden bij fragmenten waar mijn drie kwismakkers wel heeeeel uitdrukkelijk mijn richting uitkeken rolden er dan weer iets minder vlotjes uit. Volgende keer dan maar toch opnieuw een Mens uitnodigen zekers?

Apropos, The Wedding Present is toppie. Nooit the next big thing geweest in hun thuisland, laat staan daarbuiten, maar toch minstens een half dozijn indie classic bums op de wereld gezet. Check 'Seamonsters', 'Watusi', 'Mini', etc. and you'll get the point.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Starbuk III - Zat. 5/10 - Roeselare

Bericht door rino »

Analyse Ronde 6 (Mixronde)
Fragm. 16, 17 en 18 leidden hier naar een groep
Fragm. 8 en 17 = RIP 2013

1) City with no children (11) - Arcade Fire (16)
2) Metropolis (4) - The Church (3)
3) The crown (8) - Gary Byrd & The GB Experience (7)
4) Bush doctor (4) - Peter Tosh (16)
5) Teensville (0) - Chet Atkins (1)
6) White noise (14) - Disclosure & AlunaGeorge (7) (beide namen moesten juist zijn)
7) The liberty tree (1) - Frank Tovey & The Pyros (8)
8) Stand down Margaret (12) - The Beat (12) (single waarin Margaret Thatcher (RIP 2013) aangemaand werd af te treden)
9) Mongoloid (15) - Devo (15)
10) Loving you is sweeter than ever (7) - Four Tops (11)
11) Same jeans (8) - The View (8)
12) Empire (1) - Bomb The Bass & Sinéad O'Connor (1)
13) Take your time (6) - The SOS Band (6)
14) In the rain (8) - The Dramatics (5)
15) Wild side of life (2) - Hank Thompson (1)

16) Standing in the rain (14) - John Paul Young (14)
17) Georgie porgie (6) - Jewel Akens (12)
18) Trop belle pour rester seule (9) - Ringo (10)

LINK: The Beatles (12) - We hadden JOHN PAUL Young, GEORGIE porgie en RINGO

- Teensville (0)
- Chet Atkins (1) - Kas & The Holly's
- The liberty tree (1) - Vlassenbroek
- Empire (1) Bomb The Bass & Sinéad O'Connor (1) - JPJ&SG
- Hank Thompson (1) - M. Wainwrong
- Wild side of life (2) - Rechte Bananen; M. Wainwrong
- The Church (3) - Tequila; Vlassenbroek; Kas & The Holly's
- Metropolis (4) - Tequila; Rechte Bananen; Kas & The Holly's; Disorder
- Bush doctor (4) - JPJ&SG; Rechte Bananen; Kas & The Holly's; Is Vic There?
- The Dramatics (5) - Scary Monsters; JPJ&SG; Rechte Bananen; Kas & The Holly's; Sympathie

Topscores (op 38): 1) Kas & The Holly's (32) - 2) Scary Monsters (29) - 3) Rechte Bananen (26)
Plaats reactie