One Night In Paris III - 28/09/2013 - Beitem

Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: One Night In Paris III - 28/09/2013 - Beitem

Bericht door Jorgen VG »

beautiful freak schreef: Dit vind ik een interessante opmerking. Wil dat dan zeggen dat ploegen hun deelname laten afhangen van wat er te winnen valt? Ik hoop alvast van niet. Want vier uur matig geïnteresseerd (voortbordurend op je idee dat mensen zouden inschrijven voor de prijzen en niet per sé voor de quiz) muziek oplossen om nadien enkel enthousiast naar een prijzentafel te kunnen lopen, lijkt me ook niet alles. Een mooie prijzentafel is een leuk extraatje, maar dé grootste prijs is toch altijd de quiz zelf? :music-listening:

Los daarvan wil ik aanstippen dat ik de prijzentafel wel zeer oké vond. Er lagen toch verschillende nieuwe cd's of interessante 'oudjes' op? En dan nog boeken, en wat meer. Er zijn toch heel wat quizzen waar je het met minder moet doen. En met alle respect, maar het lijkt me ook logisch dat de 20ste niet met dezelfde topprijs huiswaarts keert als de top-5 (ik zeg maar wat, hé, zonder daarmee iemand op de tenen te willen trappen; ik weet ook niet bij welke ploeg je speelde). Afijn, ik vind een prijs altijd een leuke bonus, maar zeker niet heiligmakend. Een quiz zonder prijzen zou ik evengoed spelen. En laat ons wel wezen: voor de prijs die we ervoor betalen, waar vind je nog zo'n goedkoop amusement? Ik zou het niet meer dan logisch vinden om die inschrijving te betalen voor de tijd, moeite en werk die een organisator erin steekt en als appreciatie voor ons steeds weer een leuke avond te bezorgen zonder dat daar noodzakelijk een prijs moet bij zijn zelfs. Maar ik laat me even gaan. :silent:
:clap: :clap: :clap: :clap:

Ook van mij zou het gerust mogen opschuiven naar geen prijzen meer.
(of enkel voor de winnaar een (kleine) attentie)

Wie zelf een quiz maakt weet dat er aan de meet niets tot zeer weinig aan verdiend is.
Het is zelfs elke keer adem inhouden en vingers kruisen om break even te draaien.

16 euros voor een avond vermaak... waar vind je dat nog ?
De prijs is dan enkel een mooi extraatje.
Trouwens, inderdaad niets mis met de tafel van vrijdag.
11e eindigen en nog naar huis gaan met de best of van Pulp.
We hebben ooit quizzen gewonnen waar we naar huis gingen met een sleutelhanger.
En ook die hebben we met evenveel plezier het jaar nadien opnieuw gespeeld.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris III - 28/09/2013 - Beitem

Bericht door Keiem »

Over de prijzentafel: Dat proberen we inderdaad low budget te houden. Ik heb alle prijzen erop gegooid die ik dit jaar zelf won op quizzen, samen met €100 aan uitgewisselde cd-bons die ik gewonnen had op StuBru. Verder brengen ook Gianni en Gregory hun deel aan cd's en boeken mee, en hebben we nog voor zo'n €60 recent werk aangekocht. De rest komt via promomateriaal van mijn werk.
We doen deze quiz zonder sponsoring (op uitzondering van de gratis chips na, waarvoor dank Lays!) omdat iedere organisator weet hoe moeilijk het is om nog waardevolle sponsoring te bemachtigen. De €16 inschrijving kan onze kosten dekken (huur zaal, installatie, beamer, kleurenkopieën...) en via het drankverbruik houden we er nog voldoende aan over om de motivatie te behouden voor het jaar erop.
Wie trouwens de Humo popquiz of Popquizmarathon meegedaan heeft weet dat ook "grote" evenementen niet met grotere prijzen gooien.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: One Night In Paris III - 28/09/2013 - Beitem

Bericht door aLEEce in chains »

Ik vind dit ook wel een interessante opmerking en kan Beautiful Freak in heel veel volgen. Enige bedenking die dan wel heb is 'wat als we de laatste in de stand eens eerst naar een prijzentafel laten gaan'. Ik zou de reacties dan wel eens willen zien, of speel ik nu advocaat van de duivel. Je kan natuurlijk zeggen dat het logisch is dat de winnaars eerst mogen gaan en dat de andere maar meer hun best moeten doen, maar toch...

Nu, 't is wel zoals Beautiful Freak zegt, de tijd, energie en middelen die een organisator in zo'n quiz steken is niet met 16 euro te compenseren. Al organiseer je zo'n quiz ook omdat je er plezier aan beleeft (allez, ik toch).
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: One Night In Paris III - 28/09/2013 - Beitem

Bericht door beautiful freak »

aLEEce in chains schreef:Ik vind dit ook wel een interessante opmerking en kan Beautiful Freak in heel veel volgen. Enige bedenking die dan wel heb is 'wat als we de laatste in de stand eens eerst naar een prijzentafel laten gaan'. Ik zou de reacties dan wel eens willen zien, of speel ik nu advocaat van de duivel. Je kan natuurlijk zeggen dat het logisch is dat de winnaars eerst mogen gaan en dat de andere maar meer hun best moeten doen, maar toch...
Een advocaat-van-de-duivel-scenario inderdaad :twisted:, maar ik heb het ooit op een filmquiz mogen meemaken. Van de laatste in de stand naar de eerste naar de prijzentafel. Veel verontwaardiging, maar met uitzondering van één iemand van de winnende ploeg (die meteen zijn jas pakte en de zaal verliet) toch weinig misbaar (het grappige was dat wij 4e waren, en een ploegmaat ondanks de omgekeerde volgorde nog steeds de prijs had die hij van tevoren had aangestipt :D). Ik moet toegeven dat ik het ook ergens 'speciaal' vind (het druist in tegen elke wedstrijdvorm; Wim Vansevenant kan je moeilijk een gele trui geven, toch?), maar als stunt voor een keertje, waarom niet? Kijk, ik herinner het me nog steeds alsof het gisteren was, het blijft wel hangen. Maar dan kan je eigenlijk beter wat extra prijzen tijdens de quiz weggeven, waar dan ook de ploegen die wat lager finishen hun voordeel uit kunnen slaan. Allemaal niet nodig om een plezierige quizavond te beleven, natuurlijk, maar ik freewheel even verder op jouw bedenking.

En uiteraard organiseren we quizzen vooral omdat we het graag doen. En ik ben elk jaar opnieuw blij dat zoveel quizzers/organisaties die goesting blijven hebben. :handgestures-thumbupright:
accuphase
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 18:26

Re: One Night In Paris III - 28/09/2013 - Beitem

Bericht door accuphase »

Begrijpen wie begrijpen kan... Ben ik naïf? Wij hebben bij het organiseren van onze muziekquiz onze volledige prijzentafel zelf aangekocht. Een zaal gehuurd met de nodige accommodatie en hebben er aardige stuiver aan over gehouden. Naast de uren plezier die wij hebben beleefd aan het samenstellen en organiseren van de quiz hebben wij voor onze vereniging de clubkas kunnen spijzen. Ik denk dat er nog zijn die een quiz organiseren voor vereniging of school.

Het is dus zeker mogelijk om winst te maken zelf met het kopen van prijzen.

Als ik spreek over meer ploegen bij een mooie prijzentafel dat spreek ik ook over de talrijke gelegenheidsploegen en niet de tien diehard's ploegen van dit circuit. :roll:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: One Night In Paris III - 28/09/2013 - Beitem

Bericht door PEKEBO »

Vanaf heden kom ik voor minder dan deze prijzentafel op de foto niet meer buiten! :P

Alle gekheid op een stokje; voor de ene is een prijs wel belangrijk, voor de andere dan weer niet. Mij kan een prijs gestolen worden als de organisator daarmee in zijn/haar vel moet snijden. En er zijn inderdaad veel prijzentafels waar ik al langs kwam die de moeite niet zijn, so what, in Beitem was die meer dan ok.

Anderzijds, veel winst maken is natuurlijk mogelijk (het is jullie vereniging meer dan gegund accuphase :handgestures-thumbupright: ). Met een volle zaal gelegenheidsploegen is winst maken waarschijnlijk makkelijker dan met overwegend gevorderde ploegen (die zijn te ernstig bezig aan tafel en vergeten vaak te bestellen :lol: ), vind ik.
Mijn plaatselijke muziekquiz voor enkel gelegenheidsploegen levert de chiro inderdaad een flinke stuiver op (ik geef echt alles weg ;) ). De hoeveelheid dronken personen die na de quiz buiten strompelen wil ik echt geen eten geven. :obscene-drinkingchug: :music-rockout:

Maar, lief zijn voor elkaar is en blijft het belangrijkste in het leven, ook op dit forum!
Bijlagen
prijzentafel2.jpg
prijzentafel2.jpg (83.29 KiB) 4254 keer bekeken
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: One Night In Paris III - 28/09/2013 - Beitem

Bericht door Richard zonder Linda »

Maar, lief zijn voor elkaar is en blijft het belangrijkste in het leven, ook op dit forum!

wat een mooie slotopmerking van een interessante bespreking van een fantastische quizz :obscene-drinkingcheers:
Gebruikersavatar
GKe
Roadie
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 29 mar 2009, 21:13
Locatie: Gebird

Re: One Night In Paris III - 28/09/2013 - Beitem

Bericht door GKe »

Soms is een LIKE-button op zijn plaats hier, dat geldt zeker voor bovenstaande 2 berichten.
Voor wie geduld heeft, komt alles op tijd
Wilcoow
Lead Singer
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 20:00
Locatie: Moregem / Green Onions

Re: One Night In Paris III - 28/09/2013 - Beitem

Bericht door Wilcoow »

Ik vond het wederom een leuke quiz om te spelen. Al was hij wel wat moeilijker dan vorig jaar of lag die ons gewoon wat minder?
Als er enkel commentaar is over de prijzen wil dat zeggen dat ze niets vinden over de quiz zelf dus goed gewerkt jongens!

En dan nu hits hits hits oefenen tegen de duo hitquiz want dat is niet echt mijn sterkste punt :music-listening:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris III - 28/09/2013 - Beitem

Bericht door Keiem »

Wilcoow schreef:En dan nu hits hits hits oefenen tegen de duo hitquiz want dat is niet echt mijn sterkste punt :music-listening:
awel, hier van hetzelfde. Een spoedcursus hits zou ik ook kunnen gebruiken hiervoor.

En bedankt voor de complimentjes. Uiteraard ligt het éne jaargang van een quiz iemand altijd beter dan de andere. Volgend jaar beloven we opnieuw 100% andere liedjes.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris III - 28/09/2013 - Beitem

Bericht door Keiem »

Afbeelding

De foto's op FACEBOOK.
Plaats reactie