No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

Ronde 2 : A woman's work

15 fragmenten van zingende vrouwen uitvoerder + titel. Daarbovenop kregen jullie een blad met 15 albumhoezen. Het desbetreffende nummer moest gelinkt worden aan de letter van het album waar dat nummer uit afkomstig was.
De naam van het album zelf moest gelukkig niet gegeven worden, want ik vrees dat het dan een echt slagveld zou geworden zijn met al die gelegenheidsteams. Nu vielen de punten nog mee.

1. Suzanne Vega (21) - Luka (26) - H Solitude standing (22)
2. Regina Spektor (9) - Us (5) - B Soviet Kitsch (11)
T : Bruce Horny & the Rest, Green Onions, Vlassenbroek 2000, Goedkoop zat in 't halve maantje & De echte ware forummers
3. Patti Smith (Group) (15) - Because the night (26) - L Easter (14)
4. Nelly Furtado (15) - Explode (3) - F Folklore (15)
T : Green Onions, Sherman, Illinois & Music Maestro
5. Carole King (9) - Hard Rock café (23) - G Simple things (10)
6. Selah Sue (27) - Crazy vibes (14) - C Selah Sue (27)
7. Ani Di Franco (5) - Untouchable face (3) - O Dilate (11)
U : Paris Hilton lookalikes, Would-Be Monkees, Goedkoop zat in 't halve maantje, Cevisten & het Fluisterend Oog
T : Paris Hilton lookalikes, Would-Be Monkees & Goedkoop zat in 't halve maantje
8. Madonna (28) - Beautiful stranger (25) - I Greatest hits volume 2 (25)
9. Kate Nash (19) - Foundations (21) - K Made of bricks (20)
10. Suzi Quatro (4) - Your mamma won't like me (0) - M Your mamma won't like me (13)
U : Los Locos, Green Onions, Vlassenbroek 2000 & the Holly's
T : quizmastersolo jammer genoeg, hadden we niet verwacht :(
11. Kate Bush (28) - This woman's work (2) - A The sensual world (18)
T : Green Onions & Sherman, Illinois
12. Anne Clark (22) - Sleeper in Metropolis (18) - J Changing places (18)
13. Lenka (13) - Everything at once (16) - D Two (16)
14. Cyndi Lauper (24) - True colours (27) - E True colours (20)
15. Emeli Sandé (23) - Next to me (25) - N Our version of events (29)

Hoogste score in deze ronde voor Green Onions met 41/45 :clap: , daarna 3 ploegen met 40/45 : Paris Hilton lookalikes, Would-Be Monkees & Goedkoop zat in 't halve maantje

Ronde 3 is voor morgen
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

Ronde 3 : Speechless

12 instrumentale nummers

1. Daan (Stuyven) ( 22) - Housewife (22)
2. Jean-Michel Jarre (18) - Equinoxe (14)
3. Ida Engberg (9) - Disco volante (8)
4. Robert Miles (14) - Children (14)
5. Wim Mertens/Soft Verdict (16) - Struggle for pleasure (10)
Bij 2 ploegen stond er enkel Soft Verdict als antwoord. We hadden dit eerst fout gerekend. We wisten eerlijk gezegd niet dat dit ook uitgebracht is onder de groepsnaam Soft Verdict. Punt voor deze 2 ploegen is nadien wel toegekend.
6. Darude (9) - Sandstorm (10)
7. Ennio Morricone (28) - The good, the bad & the ugly (18)
8. Mr Oizo (23) - Flat beat (20)
9. the Shadows (22) - Atlantis (6)
T : Bruce Horny & the Rest, Paris Hilton lookalikes, Rock Monsieur, Would-Be Monkees, the Holly's & 2 of A Kind
10. Swedish House Mafia (17) - One (15)
11. Jan Hammer (15) - Crocket's theme (15)
12. Safri Duo (19) - Played-a-live / The bongo song (13)

Alles minstens 6x goed, moeilijkheid viel hier nog mee. Alhoewel sommige gelegenheidsteams echt wel heel weinig punten hadden. We hadden bv gedacht dat ongeveer iedereen The bongo song als titel wel ging geweten hebben.

Maximumscore hier 24/24 voor Paris Hilton lookalikes :clap: , kort gevolgd door Bruce Horny & the Rest met 23/24 (die hadden enkel de titel van Wim Mertens niet)
Laatst gewijzigd door No ID op zo 01 sep 2013, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door Keiem »

No ID schreef:De moeilijkheidsgraad was volgens ons niet hoger dan de doorsnee muziekquiz.
Dat vond ik zeker ook. Het is een quiz die zeker te vergelijken valt met onze One Night In Paris, ook qua moeilijkheidsgraad, maar wij hebben veel minder gebuisden. Ik denk dus inderdaad dat er veel gelegenheidsteams waren die vooral als steun (voor Goede Doel en/of No ID) kwamen deelnemen. Er waren enkele ploegen die op vele rondes maar 5 op 40 haalden en dat zegt genoeg. Het moet dus niet moeilijker/makkelijker volgende keer wat mij betreft.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door Keiem »

No ID schreef:Ronde 2 : A woman's work
7. Ani Di Franco (5) - Untouchable face (3) - O Dilate (11)
U : Paris Hilton lookalikes, Would-Be Monkees, Goedkoop zat in 't halve maantje, Cevisten & het Fluisterend Oog
T : Paris Hilton lookalikes, Would-Be Monkees & Goedkoop zat in 't halve maantje
Deze zat in mijn Alt 90s quiz van volgende week, maar heb ik zonet vervangen. Ook op de quiz van gisteren (Baardegem) zat 1 fragment die volgende week voorkomt, maar die zal ik waarschijnlijk behouden.
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

Ronde 4 : New vs old

15 fragmenten waar een nieuw nummer (= van 2013) afgewisseld werd met een oud nummer (= minstens 40 jaar oud)

1. Avicii (feat Aloë Blacc) (18) - Wake me up (22)
2. the Doors (19) - L.A. woman (16)
3. Soldier's Heart (12) - African fire (14)
4. Alice Cooper (10) - Halo of flies (7)
5. Slongs Dievanongs (27) - Lacht nor mij (26)
6. Fleetwood Mac (8) - Need your love so bad (11)
7. Biffy Clyro (7) - Biblical (2)
T : Bruce Horny & the Rest en De echte ware forummers
8. Louis Neefs (29) - Ik heb zorgen (29)
Enkel een Waalse ploeg herkent Louis Neefs niet, de jeugd aanwezig kent zijn klassiekers nog :handgestures-thumbupright:
9. Arctic Monkeys (18) - Do I wanna know (10)
10. Lou Christie (4) - I'm gonna make you mine (16)
U : Bruce Horny & the Rest, Would-Be Monkees, the Holly's & 2 of A Kind
Rock Monsieur zat er dicht bij met Tony Christie
11. Stromae (30) - Formidable (30)
Eindelijk : eerste nummer waar zowel uitvoerder als titel door iedereen juist is :dance:
12. Beach Boys (21) - God only knows (19)
13. Vampire Weekend (15) - Step (6) (fantastisch nummer!)
T : Bruce Horny & the Rest, Paris Hilton lookalikes, Rock Monsieur, Would-Be Monkees, Goedkoop zat in 't halve maantje & De echte ware forummers
14. Black Sabbath (22) - Paranoid (19)
15. Chris Malinchak (13) - So good to me (21)
Extra vraag bij fragment 15 : wat is de artiestennaam van de zanger?
Niemand wist dat Marvin Gaye te horen is in dit nummer :(

Hoogste score hier voor Bruce Horny & the Rest met 30/31 :clap: , kort gevolgd door Would-Be Monkees met 29/31

Na 4 rondes hadden we volgende spannende tussenstand op 130 punten :

1. Would-Be Monkees 116
2. Ex aequo Bruce Horny & the rest - Paris Hilton lookalikes 115
4. the Holly's 113
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

Rock Monsieur schreef:
No ID schreef:Ronde 1 : On the road
13. Snow Patrol (13) - Signal fire (0)
Oeps, eerste quizmastersolo een feit : wat is dat met die titels van Snow Patrol :think:
Niet meteen de meest bekende hit van Snow Patrol natuurlijk. Maar moet uiteraard kunnen, al zagen wij de link hier ook niet meteen met het thema (tenzij jullie 'Patrol' bedoelen). Het nummer 'Chasing Cars' ware natuurlijk een grote weggever geweest.
de link naar On the Road zat inderdaad in de uitvoerder Snow Patrol. Aangezien de 2 volgende nummers al weggevers waren, hadden we voor een moeilijker nummer gekozen. Een quizmastersolo hadden we natuurlijk liever vermeden :?
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door Jorgen VG »

No ID schreef: 15. Chris Malinchak (13) - So good to me (21)
Extra vraag bij fragment 15 : wat is de artiestennaam van de zanger?
Niemand wist dat Marvin Gaye te horen is in dit nummer :(
Kan iemand dit bevestigen? (Of bron aangeven)
Volgens mij zijn enkele tekstflarden inderdaad geleend van 'if this world were mine' van Marvin Gaye en Tammy Terell, maar werd niet de originele sample gebruikt door Chris Malinchak. Ik meen gehoord te hebben dat dit door iemand anders werd ingezongen (praktische problemen lijken me te verhinderen dat dit Marvin Gaye zou zijn)

Ik heb net het originele nummer nog eens beluisterd en kan dit niet met deze plaat rijmen.

Maar ik kan uiteraard mis zijn.
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

Silent Dolphin schreef:
No ID schreef: 15. Chris Malinchak (13) - So good to me (21)
Extra vraag bij fragment 15 : wat is de artiestennaam van de zanger?
Niemand wist dat Marvin Gaye te horen is in dit nummer :(
Kan iemand dit bevestigen? (Of bron aangeven)
Volgens mij zijn enkele tekstflarden inderdaad geleend van 'if this world were mine' van Marvin Gaye en Tammy Terell, maar werd niet de originele sample gebruikt door Chris Malinchak. Ik meen gehoord te hebben dat dit door iemand anders werd ingezongen (praktische problemen lijken me te verhinderen dat dit Marvin Gaye zou zijn)

Ik heb net het originele nummer nog eens beluisterd en kan dit niet met deze plaat rijmen.

Maar ik kan uiteraard mis zijn.
Ik vrees dat je gelijk hebt

Wij slaan Mea Culpa :doh:

Het nummer 'If this world were mine' van Marvin Gaye & Tammi Terrell wordt zeker gesampled in Chris Malinchak's So Good to me. Maar zelfs al zou Marvin Gaye zijn stem erin voorkomen, de vraag was dan nog altijd volledig verkeerd gesteld, want het kon nooit enkel zijn stem geweest zijn luisterend naar 'If this world were mine' :?

Iedereen zou eigenlijk een punt moeten bijkrijgen, maar ik zie dat de uitslag al ingegeven is :oops:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door Keiem »

No ID schreef:Iedereen zou eigenlijk een punt moeten bijkrijgen, maar ik zie dat de uitslag al ingegeven is :oops:
Volgend jaar beginnen we de quiz gewoon met 1 punt op 400.
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

SpeedKing schreef:Een muziekquiz die heel ver van mijn bed bleek, op een paar fragmentjes na
We hadden verwacht dat we wat reacties gingen krijgen op het genre muziek, aangezien onze vorige quiz (andere samenwerking) in 2011 heel wat alternatiever was. Het No ID team is immers sindsdien wel wat veranderd van samenstelling. Daarom was ie een pak meer all-round. Alhoewel wij vinden dat het alternatieve in onze quiz wel voldoende aanwezig was.
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

SpeedKing schreef:
Behalve dus dat het me subjectiefgewijs niet lag, valt er eigenlijk niet veel op te merken aan de quiz: de NO ID'ers waren goed voorbereid en het technische euveltje kan iedereen overkomen. Met een Espe in het team zouden we toch flink wat punten meer gepakt hebben, want al die Jessies en Mackenzies, die kunnen wij niet uit elkaar houden.

Next: de alternative 90s!
Bedankt voor deze positieve noot :handgestures-thumbupright:

En wij denken ook wel dat de Espen zich hier wel zouden geamuseerd hebben.
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door gekookte espe »

No ID schreef:
SpeedKing schreef:
Behalve dus dat het me subjectiefgewijs niet lag, valt er eigenlijk niet veel op te merken aan de quiz: de NO ID'ers waren goed voorbereid en het technische euveltje kan iedereen overkomen. Met een Espe in het team zouden we toch flink wat punten meer gepakt hebben, want al die Jessies en Mackenzies, die kunnen wij niet uit elkaar houden.

Next: de alternative 90s!
Bedankt voor deze positieve noot :handgestures-thumbupright:

En wij denken ook wel dat de Espen zich hier wel zouden geamuseerd hebben.
Als ik de playlist zo overloop, denk ik dat idd ook

Jammer genoeg hadden we niet genoeg volk ter beschikking voor deze quiz

Als er volgend jaar een volgende editie komt (waar iedereen hier wel op hoopt denk ik) mag je ons in ieder geval zeker en vast al noteren :handgestures-thumbupright:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door Jorgen VG »

No ID schreef:
Silent Dolphin schreef:
No ID schreef: 15. Chris Malinchak (13) - So good to me (21)
Extra vraag bij fragment 15 : wat is de artiestennaam van de zanger?
Niemand wist dat Marvin Gaye te horen is in dit nummer :(
Kan iemand dit bevestigen? (Of bron aangeven)
Volgens mij zijn enkele tekstflarden inderdaad geleend van 'if this world were mine' van Marvin Gaye en Tammy Terell, maar werd niet de originele sample gebruikt door Chris Malinchak. Ik meen gehoord te hebben dat dit door iemand anders werd ingezongen (praktische problemen lijken me te verhinderen dat dit Marvin Gaye zou zijn)

Ik heb net het originele nummer nog eens beluisterd en kan dit niet met deze plaat rijmen.

Maar ik kan uiteraard mis zijn.
Ik vrees dat je gelijk hebt

Wij slaan Mea Culpa :doh:

Het nummer 'If this world were mine' van Marvin Gaye & Tammi Terrell wordt zeker gesampled in Chris Malinchak's So Good to me. Maar zelfs al zou Marvin Gaye zijn stem erin voorkomen, de vraag was dan nog altijd volledig verkeerd gesteld, want het kon nooit enkel zijn stem geweest zijn luisterend naar 'If this world were mine' :?

Iedereen zou eigenlijk een punt moeten bijkrijgen, maar ik zie dat de uitslag al ingegeven is :oops:
Ach, zeker niets om over wakker te liggen...
Ik lees alleszins met veel plezier jullie playlist.
Hier hadden we ons met Fab4 zeker ook vermaakt. :handgestures-thumbupright:

Misschien volgende jaar!
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

Ronde 5 : It takes two

Een ronde op 40 punten : 10 fragmenten met duetten tussen man en vrouw. Per uitvoerder een punt = 20 punten, 10 punten voor de titels.
Daarbovenop een blad met foto's van de 10 vrouwen (cijfers van 1-10) & een blad met foto's van de 10 mannen (letters van A tot J). Er kon enkel een punt extra per fragment gescoord worden als beide foto's juist gelinkt werden.

1. Dido (23) - Eminem (28) - Stan (21) - 7 J (24)
2. Kiki Dee (17) - Elton John (23) - Don't go breaking my heart (25) - 2 D (13)
3. Liesbeth List (23) - Ramses Shaffy (21) - Aan de andere kant van de heuvels (9) - 5 G (20)
4. Elaine Caswell (3) - Joe Jackson (13) - Happy ending (8) - 8 A (13)
U vrouw : Bruce Horny & the Rest, Rock Monsieur & the Holly's
5. Geike (Arnaert) (23) - Tom Helsen (24) - Home (12) - 1 H (24)
6. Stevie Nicks (15) - Tom Petty (16) - Stop draggin' my heart around (6) - 6 C (14)
T : Bruce Horny & the Rest, Rock Monsieur, Would-Be Monkees, the Holly's, 2 of A Kind & Sherman, Illinois
7. Nicole Scherzinger (22) - Enrique Iglesias (28) - Heartbeat (21) - 4 E (25)
8. Silvy Melody (29) - Danny Fabry (25) - De telefoon huilt mee (26) - 9 F (29)
1 team dacht dat Danny Fabry eruit zag als Joe Jackson :D
9. Hayley Williams (8) - B.O.B. (9) - Airplanes (19) - 10 B (19)
10. Kate Pierson (17) - Iggy Pop (20) - Candy (22) - 3 I (16)

Wat we gehoopt hadden bleek waar te zijn, nl. dat de foto's een hulpmiddel gingen zijn bij de fragmenten in plaats van een extra moeilijkheid.
Gevolg : één vd gemakkelijkste rondes van de quiz met slechts (in ons geval dan) 9 ploegen gebuisd.

Maximumscores 40/40 voor Rock Monsieur & the Holly's :clap:
2 teams met 39/40 :
Bruce Horny & the Rest missen enkel Hayley Williams (noem het een afwijking, maar ik heb het zelf nogal voor deze roodharige en haar groepje Paramore :music-listening: )
Would-Be Monkees missen enkel Elaine Caswell
Laatst gewijzigd door No ID op zo 01 sep 2013, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1903
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door Buddy59 »

No ID schreef:Ronde 5 : It takes two

Een ronde op 40 punten : 10 fragmenten met duetten tussen man en vrouw. Per uitvoerder een punt = 20 punten, 10 punten voor de titels.
Daarbovenop een blad met foto's van de 10 vrouwen (cijfers van 1-10) & een blad met foto's van de 10 mannen (letters van A tot J). Er kon enkel een punt extra per fragment gescoord worden als beide foto's juist gelinkt werden.

1. Dido (23) - Eminem (28) - Stan (21) - 7 J (24)
2. Kiki Dee (17) - Elton John (23) - Don't go breaking my heart (25) - 2 D (13)
3. Liesbeth List (23) - Ramses Shaffy (21) - Aan de andere kant van de heuvels (9) - 5 G (20)
4. Elaine Caswell (3) - Joe Jackson (13) - Happy ending (8) - 8 A (13)
U vrouw : Bruce Horny & the Rest, Rock Monsieur & the Holly's
5. Geike (Arnaert) (23) - Tom Helsen (24) - Home (12) - 1 H (24)
6. Stevie Nicks (15) - Tom Petty (16) - Stop draggin' my heart around (6) - 6 C (14)
T : Bruce Horny & the Rest, Rock Monsieur, Would-Be Monkees, the Holly's, 2 of A Kind & Sherman, Illinois
7. Nicole Scherzinger (22) - Enrique Iglesias (28) - Heartbeat (21) - 4 E (25)
8. Silvy Melody (29) - Danny Fabry (25) - De telefoon huilt mee (26) - 9 F (29)
1 team dacht dat Danny Fabry eruit zag als Joe Jackson :D
9. Hayley Williams (8) - B.O.B. (9) - Airplanes (19) - 10 B (19)
10. Kate Pierson (17) - Iggy Pop (20) - Candy (22) - 3 I (16)

Wat we gehoopt hadden bleek waar te zijn, nl. dat de foto's een hulpmiddel gingen zijn bij de fragmenten in plaats van een extra moeilijkheid.
Gevolg : één vd gemakkelijkste rondes van de quiz met slechts (in ons geval dan) 9 ploegen gebuisd.

Maximumscores voor Rock Monsieur & the Holly's :clap: ,
2 teams met 39/40 :
Bruce Horny & the Rest missen enkel Hayley Williams (noem het een afwijking, maar ik heb het zelf nogal voor deze roodharige en haar groepje Paramore :music-listening: )
Would-Be Monkees missen enkel Elaine Caswell
The Holly's hadden hier alles juist dacht ik, is trouwens die avond nog aangepast...
Plaats reactie