No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door Keiem »

Om de teloorgang van de quizbesprekingen hier tegen te gaan start ik maar al direct de topic op.

Gisteren was er de (eerste?) muziekquiz van het team van No ID. Ten voordele van Umurumururmumi (of zoiets) in Burundi, en in een mooie zaal begonnen wij aan onze eerste van het nieuwe seizoen. Het was een leuke en vlotte quiz die door iedereen van onze ploeg wel gesmaakt werd, uiteraard de één meer dan de andere. Er zaten veel haalbare rondes in, die regelmatig wel ergens een vreemde keuze bevatte die niet veel zal gevonden worden: X4 ipv K3, en iets wat mij totaal onbekend is als 'Nizlopi' met JCB... Maar we komen kwissen om onze horizonten te verleggen en het kwam niet overvloedig voor. Wel jammer was mijn onbekwaamheid om de titel van Band of Horses te vinden. Het kwam pas net na het ingeven. Dit soort flaters vermijd ik best het komende seizoen.
Eén van de leukste rondes was die waar de twaalf maanden gezocht werden (in T of U). Maar dan zou ik persoonlijk niet afwijken van dit thema door 'New Years Day' en 'Tour De France' (?) er tussen te stoppen. Er moeten toch dingen te vinden zijn met January of July in de titel? Maar ik ben misschien een te grote purist op dat vlak...
Verder nog: De klank was goed, de sfeer was broeierig en de hotdogs in promotie, wat moeten we meer hebben? Toch nog even volgende knappe ingeving in de kijker zetten: Zomaar in het midden van een ronde de boel even stilleggen om reclame te maken voor onze One Night In Paris quiz! Dat mogen ze allemaal doen :handgestures-thumbupright:
:mrgreen:
Nee, door dit mankementje liep de quiz een klein beetje uit (ik kwam van ver en zat maar om 1u40 in mijn bed), maar al bij al voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door Rock Monsieur »

Gedeeltelijke uitslag, vermoedelijk zullen de organisatoren hier straks wel verder aanvullen:

De quiz stond in totaal op 400 punten:

1. The Holly's (363)
2. Would-Be Monkees (358)
3. Paris Hilton Look-a-likes (353)
4. Bruce Horny & The Rest (352)
5. Rock Monsieur (345)
6. Vlassenbroek 2000 (331)
7. 2 of a Kind (296)
8. Goedkoop Zat In't Halve Maantje (279)
9. Los Locos (274)
10. Green Onions (274)
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door Rock Monsieur »

Muziekquiz in het hartje van de Vlaamse Ardennen en zowat aan de voet van de Oude Kwaremont. Er had eigenlijk ook een themaronde i.v.m. wielrennen in de quiz gemogen :D

De inschrijvingen voor deze quiz kwamen nogal traag op gang, maar uiteindelijk haalden ze toch 32 ploegen voor hun 1e editie. Daar kunnen veel organisatoren enkel maar van dromen. Het moet gezegd ... de grote meerderheid van de deelnemers waren gelegenheidsploegen. Slechts een 10-tal bekende namen uit het circuit.

Nochtans zouden vele circuitploegen zich op deze quiz wel goed thuis voelen en konden we hier zeker niet spreken van een te gemakkelijke hitquiz.
Zo'n 15-tal ploegen haalden volgens mij geen 50% dus mogelijks had men de moeilijkheidsgraad een beetje verkeerd ingeschat.

De themarondes:

1. On the road (30 ptn)
» in titel of uitvoerder werd verwezen naar transport of alles wat daarmee te maken had (vb: Sniff 'n' The Tears - Drivers seat)

2. A Woman's work (45 ptn)
» fragmenten van alleen maar zangeressen moesten gekoppeld worden aan de juiste Cd-hoes

3. Speechless (24 ptn)
» Instrumentale nrs.

4. New vs. Old (31 ptn)
» Afwisselend een recent nummer (2013) en een oud nummer (minstens 40 jaar oud)

5. It takes Two (40 ptn)
» Foto's van artiesten (man vs vrouw) die aan elkaar en aan het juiste fragment moesten gekoppeld worden (vb: Eminem ft. Dido - Stan)

6. Time For Africa (30 ptn)
» fragmenten die iets te maken hadden met Africa (vb: Toto)

...

(Rest van de bespreking na de middag).
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

Bedankt alvast voor de eerste reacties :handgestures-thumbupright:

Op een paar puntjes ga ik direct terugkomen.

Hierbij alvast de einduitslag op een totaal van 400 punten (de Kluisbergse teams staan onderlijnd) :

1 the Holly's 363 :clap:
2 Would-Be Monkees 358
3 Paris Hilton lookalikes 353
4 Bruce Horny & the Rest 352
5 Rock Monsieur 345
6 Vlassenbroek2000 331
7 2 of A kind 296
8 Goedkoop Zat In 't Halve Maantje 279
9 Los Locos 274
10 Green Onions 274
11 Sherman, Illinois. 272
12 Den Oude Kwaremont 263 :clap:
13 De Echte Ware Forummers 257
14 Cevisten 253
15 Het fluisterend oog 241
16 Music Maestro 208
17 Heidi en De Rekels 196
18 de Verschueres 195
19 Fame 181
20 Wouter's Angels 159
21 Les Voisins 157
22 JCI Waregem 155
23 De Kiné's 151
24 De Bollekies 144
25 CD&V Kluisbergen 138
26 De durvers 137
27 De Jongskes 70
28 De gebuurs 69
29 De Parkietten 61
30 De gebuurs2 35
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

Keiem schreef: Eén van de leukste rondes was die waar de twaalf maanden gezocht werden (in T of U). Maar dan zou ik persoonlijk niet afwijken van dit thema door 'New Years Day' en 'Tour De France' (?) er tussen te stoppen. Er moeten toch dingen te vinden zijn met January of July in de titel? Maar ik ben misschien een te grote purist op dat vlak...
Er zijn natuurlijk wel dingen met January en July te vinden, maar dat zou die ronde weer een pak moeilijker gemaakt hebben : New Year's day was een echte weggever voor de vele gelegenheidsteams. En dat Tour De France fragment hebben we vooral gedaan voor dat (naar ons mening) leuke filmpje die we konden tonen dan :)
Toch bedankt om die ronde leuk te noemen :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door SpeedKing »

Een muziekquiz die heel ver van mijn bed bleek, op een paar fragmentjes na, maar tot mijn verrassing toch in de top 10 geëindigd ook al hadden we helemaal het gevoel niet goed bezig te zijn. Kan ook aan het gebruik aan circuitploegen gelegen hebben ;).

Zowat alle insteken die me jicht & jeuk bezorgen, kwamen voor de pauze aan bod (hou niet van madammenmuziek, instrumentals, noch van de wondere wereld van de wereldmuziek). Na de pauze voelde ik me plots weer in mijn sas (en we schoten van de 12de naar de 8ste plaats), waarna het plots weer redelijk moeilijk eindigde - of het een beetje te lang/laat werd voor de 4 al dan niet jonge papa's aan de tafel.

Behalve dus dat het me subjectiefgewijs niet lag, valt er eigenlijk niet veel op te merken aan de quiz: de NO ID'ers waren goed voorbereid en het technische euveltje kan iedereen overkomen. Met een Espe in het team zouden we toch flink wat punten meer gepakt hebben, want al die Jessies en Mackenzies, die kunnen wij niet uit elkaar houden.

Next: de alternative 90s!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

Rock Monsieur schreef:
De inschrijvingen voor deze quiz kwamen nogal traag op gang, maar uiteindelijk haalden ze toch 32 ploegen voor hun 1e editie. Daar kunnen veel organisatoren enkel maar van dromen. Het moet gezegd ... de grote meerderheid van de deelnemers waren gelegenheidsploegen. Slechts een 10-tal bekende namen uit het circuit.

Nochtans zouden vele circuitploegen zich op deze quiz wel goed thuis voelen en konden we hier zeker niet spreken van een te gemakkelijke hitquiz.
Zo'n 15-tal ploegen haalden volgens mij geen 50% dus mogelijks had men de moeilijkheidsgraad een beetje verkeerd ingeschat.
De moeilijkheidsgraad was volgens ons niet hoger dan de doorsnee muziekquiz. Bewijs hiervan is de punten die de paar gelegenheidsteams gescoord hebben, die zowel aan onze als aan jullie muziekquiz meegedaan hebben.

14 op 30 ploegen gebuisd geeft natuurlijk die indruk wel. We vinden dat ook wel spijtig, maar moet toch wat genuanceerd worden. Door de weinige inschrijvingen een paar weken voor datum, zijn we zoveel mogelijk reclame beginnen maken in de streek. Daar zijn dan vooral nog sympathisanten voor het goed doel en vrienden en kennissen van onze organisatie zelf op afgekomen. Die weten nu eenmaal minder van muziek dan het gemiddelde gelegenheidsteam.
Afzien voor het goed doel zal het soms wel geweest zijn. Maar we zijn ze heel dankbaar :handgestures-thumbupright: , want een half lege zaal zou de sfeer waarschijnlijk geen goed gedaan hebben.

Niettemin, de kans is groot dat we bij een 2de editie de moeilijkheidsgraad iets naar beneden halen. Hopelijk komen er dan wel meer circuitploegen op af.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door PEKEBO »

De zeer sympathieke, beleefde, rustige, ideale schoonzonen van No ID hebben gisteren een leuke quiz afgeleverd. :handgestures-thumbupright:
Zeer aangename avond voor ons, in een zeer mooi kader.

Wij begonnen niet slecht aan de quiz, werden beter en beter, deden lang mee voor winst, tot de ronde met de vlaggen. Toen hadden we het vlaggen. :D
In die ronde verloren we veel punten tegenover de sterke concurrentie. Als je zeker 3 nummers gewoon niet weet, is het moeilijk om de juiste vlag bij de artiest/groep te plaatsen. In die ronde namen de sterke Holly's afstand van de rest en wonnen verdiend, proficiat gasten. :clap:

Zeer leuke links, brede waaier van muziek, leuke filmpjes enz.., mooi!

Bedankt voor de fijne avond en hopelijk volgt er snel een vervolg.
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

PEKEBO schreef:De zeer sympathieke, beleefde, rustige, ideale schoonzonen van No ID hebben gisteren een leuke quiz afgeleverd. :handgestures-thumbupright:
Zeer aangename avond voor ons, in een zeer mooi kader.

Wij begonnen niet slecht aan de quiz, werden beter en beter, deden lang mee voor winst, tot de ronde met de vlaggen. Toen hadden we het vlaggen. :D
In die ronde verloren we veel punten tegenover de sterke concurrentie. Als je zeker 3 nummers gewoon niet weet, is het moeilijk om de juiste vlag bij de artiest/groep te plaatsen. In die ronde namen de sterke Holly's afstand van de rest en wonnen verdiend, proficiat gasten. :clap:

Zeer leuke links, brede waaier van muziek, leuke filmpjes enz.., mooi!

Bedankt voor de fijne avond en hopelijk volgt er snel een vervolg.

Merci mannen :handgestures-thumbupright:
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

Bon, dan gaan we beginnen aan de analyse van ronde 1

Ronde 1 : On the road

15 fragmenten waar uitvoerder of titel iets te maken had met on the road of onderweg zijn, al hebben we bij de titel van fragment 2 wel een beetje gezeurd.
Tijdens de fragmenten lieten we ook een filmpje zien waar we zelf van Home Sint-Franciscus naar zaal Brugzavel gereden hebben, weliswaar met een paar omtoertjes. Daarin probeerden we ook wel een paar extra links te steken, zoals bij fragment 4 stoppen in Ronse, bij fragment 5 een vliegtuigje tonen & bij fragment 10 een trein. Leek ons vooral leuk voor de mensen uit de streek.

Tussen haakjes zie je het aantal ploegen die het antwoord juist hadden.

1. Sniff 'N' the Tears (18) - Driver's seat (26)
2. Stef Bos (28) - Tussen de liefde en de leegte (3)
Hier dachten velen dat de titel 'altijd onderweg' was, maar dat was ie niet.
Enkel Green Onions, the Holly's & Les Voisins hadden de titel juist
3. Cat Stevens (13) - Peace train (10)
4. Eels (20) - Last stop : this town (11)
5. Angus & Julia Stone (10) - Big jet plane (12)
6. the Beatles (27) - Ticket to ride (26)
7. Henk Wijngaard (16) - Met de vlam in de pijp (29)
8. Arcade Fire (14) - Keep the car running (14)
9. George Baker (Selection) (11) - I'm on my way (9)
10. the KLF (13) - Last train to trancentral (12)
11. Passenger (21) - Let her go (24)
12. Eddie Rabbitt (3) - Driving my life away (5)
U : Rock Monsieur, the Holly's & 2 of A Kind
T : Rock Monsieur, Would-Be Monkees, the Holly's, 2 of A Kind & Fame
13. Snow Patrol (13) - Signal fire (0)
Oeps, eerste quizmastersolo een feit : wat is dat met die titels van Snow Patrol :think:
14. Tracy Chapman (25) - Fast car (26)
15. AC/DC (28) - Highway to hell (29)

Hoogste score : the Holly's met 29/30, kort gevolgd door Rock Monsieur 28/30
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door Rock Monsieur »

Vervolg van de themarondes:

7. No ID's favorites (40 ptn)
» Spreekt voor zichzelf: favorieten van de organisatoren

8. Quickie (30 ptn)
» 15 intro's, waarbij het 1e fragment 15 sec. duurde, het 2e 14 sec. en zo verder tot het 15e fragment nog slechts 1 sec. (Dat was trouwens Song 2 van Blur).
» Makkelijke reeks voor de circuitploegen denk ik. Benieuwd hoe de gelegenheidsploegen het hier vanaf brachten?

9. August & Everything After (25 ptn)
» Meeste fragmenten hadden een maand in de titel. Starten deden we met 'August' van Pieter-Jan De Smet, vervolgens 'September' van Earth, Wind & Fire, ...
» Zoals Keiem hierboven reeds zei werd er 2x afgeweken van het thema met het nummer 'New Years Day' van 'U2' en 'Tour De France' van 'Kraftwerk.

10. We no speak Americano (45 ptn)
» 15 niet Engelstalige nrs die moesten gekoppeld worden aan de vlag van het land waaruit de groep/artiest afkomstig was.

11. In love (30 ptn)
» Fragmenten met een link naar de liefde (al dan niet in de titel).

12. Video killed the radio star
» Videoclips mét geluid.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door Rock Monsieur »

No ID schreef:Ronde 1 : On the road
13. Snow Patrol (13) - Signal fire (0)
Oeps, eerste quizmastersolo een feit : wat is dat met die titels van Snow Patrol :think:
Niet meteen de meest bekende hit van Snow Patrol natuurlijk. Maar moet uiteraard kunnen, al zagen wij de link hier ook niet meteen met het thema (tenzij jullie 'Patrol' bedoelen). Het nummer 'Chasing Cars' ware natuurlijk een grote weggever geweest.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door vinceluka »

Altijd benieuwd wat je op een maidenquiz voorgeschoteld zal krijgen.
Alhoewel ik het wat alternatiever verwacht had was de inhoud dik OK om ons een avond lang te entertainen.
Moeilijkheidsgraad was zeker uitdagend genoeg voor de aanwezige circuitploegen.
Op de helft aan gebuisde ploegen zou ik me niet te veel blindstaren,
had al een vermoeden dat veel ploegen uit sympathie voor de organisatie
(opbrengst was voor een goed doel) hier aan deelgenomen hebben.
Het feit dat No ID met het laatste fragment van de quiz 'Do it again' aangeven dat hier een vervolg aan gebreid zal worden
is dan ook goed nieuws voor ons allen, niet?

Vreemd gevoel aan onze tafel in die zin
dat we de eerste rondes dachten niet goed vertrokken te zijn door een aantal zaken te laten liggen
om dan bij eerste tussenstand op kop te staan.
En vervolgens wel op kruissnelheid te geraken om dan te merken dat ploegen nog straffer bezig waren.
Dikke proficiat aan de Holly's (Danny, Dirk, Wouter en Tom), mooie overwinning!
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door Rock Monsieur »

In mijn vorige posts was het misschien niet zo duidelijk, maar toch wil ik de organisatie nog eens feliciteren met de zeer goede quiz die ze hebben afgeleverd. Hopelijk een blijver met een vaste datum en zeker een aanrader voor de vele gebruikers van dit forum.

Ik onthou als pluspunten vooral:
* ruime zaal
* 2 videoschermen (al zou 1 groot scherm misschien beter zijn voor de mensen achteraan)
* leuke filmpjes en knappe visuele presentatie (antwoorden, scores, ...)
* vlotte presentator
* correcte jurering
* prijzentafel (mix van sportzakken, CD's, Dvd's, flessen wijn, ...)
* inhoudelijk uitdagend genoeg zonder al te moeilijk te zijn

Doe zo verder :clap: :clap: :clap:
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: No ID muziekquiz - Kluisbergen - 30-08

Bericht door No ID »

Bedankt voor de voorgaande positieve commentaren :handgestures-thumbupright:

Appreciëren we echt wel :)

Ik ga nu nog wat verder gaan analyseren ;)
Plaats reactie