Rock Monsieur - Kruishoutem - 31 mei 2013

Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Rock Monsieur - Kruishoutem - 31 mei 2013

Bericht door Rock Monsieur »

Keiem schreef:Aanvulling ivm die Rode Draad: Is het mogelijk om de ronde te BEGINNEN met die rode draad? Dan zouden we heel wat meer bedenktijd hebben. Ons blad werd namelijk onverbiddellijk uit onze handen gegrist door een Stabilo net toen we de mogelijkheid 'Bart Peeters' hadden vermeld.
Anders: sterke kwis, met de Cluedoronde als topper waar ik als organisator wel stiekem jaloers op was. Al hebben we ook wel het één en ander in petto op onze volgende kwis.
Zoals ik je na afloop van de quiz reeds zei: goede tip en zeker het overwegen waard voor binnen twee jaar. Zelf hadden we hier nog niet aan gedacht, al lieten we bij ronde 12 onze laatste tip wel eerst horen en pas daarna de videoreeks. Maar toen hadden de meeste ploegen idd. al een antwoord ingediend.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Rock Monsieur - Kruishoutem - 31 mei 2013

Bericht door rino »

Rock Monsieur schreef:
rino schreef:Over onze eigen prestatie (7de) zijn we ook heel content, met dank aan gastspeler Dirk van euh... Rock Monsieur. Neen, hij had helemaal geen voorkennis maar bleek ons perfect aan te vullen bij o.a. de recentere hits. :handgestures-thumbupright:
Dirk was idd. op geen enkele manier betrokken bij de organisatie of samenstelling van onze quiz. Al was het voor ons soms niet gemakkelijk om niks te verklappen als je samen aan het quizzen bent en je hoort één of meerdere van de nrs. langskomen die ondertussen in je eigen quiz zitten :(
EDIT. Misschien toch nog (maar eens) een kleine kanttekening bij de rode draad. Is toch altijd wat 'tricky'. Zo gokten wij bij de tweede rode draad voor 4 punten op Bart Peeters, alhoewel we ergens vreesden dat het Hugo Matthijsen zou zijn. Hugo schreef namelijk ook mee aan het scenario van zowel 'Mag Ik U Kussen?" als "Dag Sinterklaas" en speelt vaneigens ook mee in CPEX. Pas bij het laatste fragment (The Radios) konden we opgelucht ademhalen... Verkeerd gokken op de rode draad kost je al gauw 3 of 4 punten en gelijk ook een aantal plaatsen in de eindafrekening.
We weten dat een Rode Draad altijd een beetje riskant is. Ondertussen maakt hij wel al jarenlang deel uit van het 'vertrouwde' quizconcept waarmee wij iedere keer weer uitpakken.
Onze Rode Draad situeert zich wel steeds in de muzieksfeer en was tot nu toe altijd een persoon of een groep. Iets wat we trouwens ook altijd als tip meegeven. Op sommige quizzen is de keuze veel ruimer (vb: gebeurtenis, sportfiguur, ...).

Bij Bart Peeters hadden we de volgorde van de fragmenten dusdanig gekozen dat er na het 2e fragment geen verwarring kon zijn met Hugo Matthijsen. Vandaar het fragment 'Mag ik je kussen' van 'Swoop'.
Het verwondert mij een beetje dat Rino hier stelt dat Hugo Matthijsen ook daar zou hebben meegewerkt aan het scenario. Kan jij me de bron van jouw informatie bezorgen? Hoe hard ik ook zoek, op internet heb ik daar voorlopig nog geen bevestiging van gevonden. Maar ik kan het natuurlijk ook fout voor hebben.
Oei, een bron kan ik je niet geven. Ik heb dat gewoon altijd gedacht. Parate kennis als het ware. :) . Blijkbaar ten onrechte. :silent:
Mijn excuses voor de verwarring. :oops:
Plaats reactie