34ste Radio800 Liefde voor Muziekkwis, Willebroek, 25/1/2013

Plaats reactie
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

34ste Radio800 Liefde voor Muziekkwis, Willebroek, 25/1/2013

Bericht door Lars »

Uitslag en analyse zoals per mail ontvangen van organisator Charlie :clap:
Ter verduidelijking meld ik er nog even bij dat in elke reeks één bepaald muziekinstrument centraal stond (behalve de introreeks waar er een blokje van 4 fragmenten per instrument was) .

"Uitslag 34ste Radio 800 Liefde voor Muziekkwis: de Instrumenten

1. Crickets 331
2. Fab 4 324
3. Diamond Dogs 310
4. Vlassenbroek 2000 306
5. Clement & de Popkenners 305
Bruce Horny & the Rest 305
7. Afghan Pigs 297
8. de Popringers 285
9. Gang of Four 283
10. Koerier 282
11. Van den Bossche Electronics 278
12. Gebird 274
13. Peter De Vries Ent. Group 272
14. Franz Ferdinand & Hofdames 251
15. Interstellar Overdrive 243
16. Joe & Margot Roxy (met 2) 227
17. New Beatles 219
18. Scheve Caravan 199
19. Brainstormers 175
20. African Connection 170
21. de Vierde Rust 135

Bruce Horny haalde de meeste punten na 2000
Crickets waren de baas in mondharmonica en drum
Vlassenbroek 2000 zijn de koningen van de bas
Fab 4 speelden de eerste viool en de beste sax
Diamond Dogs namen de mandoline voor hun rekening

Solo's

Peter De Vries Ent. Group waren verrassend genoeg de enigen met de titel van Noordkaap: Sta me bij
Alleen Afghan Pigs hadden Ballad of the sun and the moon + Alejandro Escovedo
Felicitaties voor Vlassenbroek 2000 en Van de Bossche Electronics: zij hadden Bill Monroe (uit 1946!)
De mandoline-intro van Maggie May die je nooit op de radio hoort was geweten door Bruce Horny en Peter De Vries,
ook Rod Stewert hadden ze net als Vlassenbroek 2000
Baby scratch my back en Slim Harpo waren alleen voor Crickets en Clement & de Popkenners
Clement & de Popkenners, Vlassenbroek 2000 en de Popingers hadden the Meters maar alleen Clement had ook de titel Cissy strut
Ten slotte was er 1 tekststuk met grote problemen: Vrolijke violen waren er alleen voor Koerier eb de Fab 4


Niemand had

Harry Belafonte (met Dylan voor het eerst op plaat), 4 ploegen hadden New Model Army maar niemand de titel (Vagabonds, werd gezongen),
Mazzy Star hadden verschillende ploegen maar niemand de titel: Flowers in december,
5 ploegen hadden Megadeath maar niemand de titel: Peace sells

Bedankt allemaal en hopelijk tot volgend jaar

Charlie"
Laatst gewijzigd door Lars op di 29 jan 2013, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Popinger Bart
Lead Singer
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 21:28
Locatie: Kortrijk || Popingers - Courtrai Tonight

Re: 24ste Radio800 Liefde voor Muziekkwis, Willebroek, 25/1/

Bericht door Popinger Bart »

Lars schreef: 8. de Popringers 285
In deze eerder muziekquiz-arme tijden (wellicht ook door HUMO popquiz), toch leuke quiz ontdekt in Willebroek. :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright:
Charlie & C° dachten zelfs dat we uit het verre Poperinge kwamen en herdoopte ons in de PopRingers (uitgesproken als PopERingeres). Zover was het niet maar toch was het al een heel eindje bollen met dat smog-alarm erbovenop. We hebben het ons niet beklaagd. Een quiz die al voor de 34° keer georganiseerd wordt moet wel één en ander in zijn mars hebben en we werden niet ontgoocheld.
Blijkbaar varieert de inhoud sterk van jaar tot jaar en misten we het thema "een hele avond sex" van enkele jaren geleden, maar deze editie lag ons (ook) wel. :D
Formidabele drive : zeker 185 fragmenten en nog een 10-tal tekstfragmenten galmden uit de boxen in deze voetbalkantine, rond middernacht stonden we al aan de (zeer goed gespijsde) prijzentafel.
Proficiat aan de organisatie voor het vlotte verloop en aan de Crickets voor hun nieuwe overwinning.
Ik zou deze quiz (zoals hij dit jaar bestond) ergens plaatsen tussen t Verval Zottegem en Testedoene Bellem (beiden hopelijk enkel aan een sabbatjaar bezig) en hoop dat er nog vele edities mogen volgen. Wij komen alvast terug volgend jaar. :music-rockout: :music-rockout:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 24ste Radio800 Liefde voor Muziekkwis, Willebroek, 25/1/

Bericht door Rubby »

Popinger Bart schreef:
Lars schreef: 8. de Popringers 285
Ik zou deze quiz (zoals hij dit jaar bestond) ergens plaatsen tussen t Verval Zottegem en Testedoene Bellem (beiden hopelijk enkel aan een sabbatjaar bezig) en hoop dat er nog vele edities mogen volgen. Wij komen alvast terug volgend jaar. :music-rockout: :music-rockout:
Als je onze "testedoene meiquiz= vrijdag hemelvaart " zou bedoelen, moet ik je teleurstellen ... :( , dit jaar geen nieuwe editie (wegens te druk privé en werk), wel in juni onze oldiesquiz (verschoven van oktober naar het voorjaar)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 34ste Radio800 Liefde voor Muziekkwis, Willebroek, 25/1/

Bericht door Lars »

Typisch Charlie:
enerzijds is er HEEL veel werk van gemaakt om een verzorgde quiz te bieden met een overkoepelend thema, met muziek mooi verspreid over allerlei genres en tijdperken :clap:
anderzijds zijn er wel ieder jaar slordigheden die je zelden op andere quizzen meemaakt zoals per ongeluk twee keer hetzelfde fragment in een ronde, en nu ook achteraf een mail met als titel "24ste Radio 800 Liefde voor Muziekkwis" maar in de inhoud "34ste" ... :mrgreen:
ik had dat eerst onoplettend zou overgenomen, mét die tegenstrijdigheid, maar ik heb nu ook maar de titel aangepast naar 34ste want ik denk inderdaad dat we al zo ver zitten... en dat Charlie nu niet meer gaat veranderen :whistle: :D
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 34ste Radio800 Liefde voor Muziekkwis, Willebroek, 25/1/

Bericht door SpeedKing »

Als we het dan toch over slordigheden hebben: 't is ook Megadeth en niet Megadeath en het zou een zaalsolo geweest zijn voor bibi hier. Harry Belafonte daarentegen...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 34ste Radio800 Liefde voor Muziekkwis, Willebroek, 25/1/

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:Als we het dan toch over slordigheden hebben: 't is ook Megadeth en niet Megadeath en het zou een zaalsolo geweest zijn voor bibi hier. Harry Belafonte daarentegen...
*kuch kuch* den dezen zou dit ook geweten hebben. Want ik ben dan ook een kenner van niet-metal, aldus Parma Espe ;)
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Plaats reactie