HUMO Popquiz finale 27/01/13

Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door Richard zonder Linda »

'Mixed Emotions' mag dan wel niet gevraagd zijn in deze quizreeks, ik denk dat de groepsnaam wel de perfecte weergave is van hoe de Humo Popquiz ervaren werd.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2207
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door One good reason »

Richard zonder Linda schreef:'Mixed Emotions' mag dan wel niet gevraagd zijn in deze quizreeks, ik denk dat de groepsnaam wel de perfecte weergave is van hoe de Humo Popquiz ervaren werd.
Ik kan er niet over meespreken en vind het ook niet jammer.
Principieel speel ik liever de "gewone" traditionele muziekquizzen uit het circuit.
Als ik aan "Humo" denk, is dat niet echt een motivatie om deel te nemen.
Mocht dit echter Nostalgie, Radio2 of Avro's Toppop zijn geweest ... da's dan andere koek :banana-dance:
Maar ieder zijne meug hé ;)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door kasenco »

Smintjes schreef:Alleen die onuitstaanbare kloothommel bij de spookploegen die heel de tijd aan het roepen en zich aanstellen was (één of andere manager heb ik begrepen), wat een irritante LUL!
hij was al de dikkenek aan het uithangen van voor de quiz begon in de cafetaria hoe je een Duvel moest inschenken: hij ging het dan maar zelf doen en bakte er niks van, net als op de quiz zelf :lol:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door kasenco »

De voorlaatste reeks had beter een rechttoe-rechtaan ronde geweest met 30 muziekfragmenten waar titel en uitvoerder werden gevraagd. Want zo een reeks hebben we toch in het hele gebeuren gemist. De doorsnee muziekquizzer hoort toch eens graag wat fragmentjes, niet?
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door Buddy59 »

One good reason schreef: Mocht dit echter Nostalgie, Radio2 of Avro's Toppop zijn geweest ...:banana-dance:
Dan zou ik ook niet twijfelen ;)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door Keiem »

De foto's op Facebook

Sfeerbeelden

Edit: dat blad met die symbolen/letters ziet er aartsmoeilijk uit.

Afbeelding
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door aLEEce in chains »

Blijkbaar trekt Humo zich zelf niet veel aan van zijn scherpe spelregels. Ik zie via de foto's op hun facebook dat ploeg 30 oa. Bram Willems bevat. Hij speelde nochtans reeds mee in Leffinge, want zat in de ploeg naast ons. En aangezien in de poule des doods enkel gekende toppers doorgingen, vraag ik me toch af hoe hij daar toch weer mag zitten. Zal wel bij een bv-team gezeten hebben die in de verste verte geen kans maakten om te winnen maar toch... Eerst zo'n belachelijke inschrijvingsprocedure en er dan zelf vierkant je laars aan lappen :roll:

Soit, geen tweede editie voor den dezen.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ook hier teleurstelling over de quiz zelf...
Buiten de eerste ronde niet teveel muziek meer gehoord nadien...
Nog een ronde als ik me niet vergis met de genres, begeleidingsgroepen en sleeping beauties (was bijna letterlijk te nemen)...
Voor de rest veel banale trivia vraagjes, gokvragen, een dictee zowaar en een test om je gehoor en schrijfkunsten te testen, niet echt iets van kennis voor vereist mijn inziens...
De voorronde lag ons ook al niet wegens het overaanbod aan banale theorie en nutteloze trivia...

Organisatie daarentegen was wel top... Iedereen sowieso een dekentje en een headphone...
Gratis drank gans de namiddag, na de quiz werden we ook nog getrakteerd op sandwiches, pistolets en 'fingerfood'.
Ook champagne voor wie het wenste :handgestures-thumbupright:

Ook de prijzen voor de eerste 3 ploegen waren niet mis (was een beetje jaloers toch op de 3 winnaars, vooral op de winnaars dan :o )
:clap: :clap:

Ons moment van glorie kwam na de eerste ronde, daarna ging het steil bergafwaarts (zoals we zelf ook verwachtten)
Een 11e plaats bleek het hoogst mogelijke te zijn...
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door aLEEce in chains »

Vlassenbroek2000 schreef:Organisatie daarentegen was wel top... Iedereen sowieso een dekentje en een headphone...
Gratis drank gans de namiddag, na de quiz werden we ook nog getrakteerd op sandwiches, pistolets en 'fingerfood'.
Ook champagne voor wie het wenste :handgestures-thumbupright:

Ook de prijzen voor de eerste 3 ploegen waren niet mis (was een beetje jaloers toch op de 3 winnaars, vooral op de winnaars dan :o )
:clap: :clap:
Als je ziet hoe exuberant veel ze nu gaven, stel ik me nog meer de vraag of dit niet mooier gespreid kon worden over voorrondes en dergelijke.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door kasenco »

aLEEce in chains schreef:Blijkbaar trekt Humo zich zelf niet veel aan van zijn scherpe spelregels. Ik zie via de foto's op hun facebook dat ploeg 30 oa. Bram Willems bevat. Hij speelde nochtans reeds mee in Leffinge, want zat in de ploeg naast ons. En aangezien in de poule des doods enkel gekende toppers doorgingen, vraag ik me toch af hoe hij daar toch weer mag zitten. Zal wel bij een bv-team gezeten hebben die in de verste verte geen kans maakten om te winnen maar toch... Eerst zo'n belachelijke inschrijvingsprocedure en er dan zelf vierkant je laars aan lappen :roll:

Soit, geen tweede editie voor den dezen.
zat waarschijnlijk bij het zootje rumoer achteraan
ook Kato en Glenn Claes zaten ertussen
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door SepPuKu »

Aangezien de organisatie hier niets laat horen, kennen we uiteraard hun drijfveren niet.

Als ze gewoon een groot evenement willen, zitten ze op rozen. Preselecties in 5 volle zalen, er dan wekenlang een item van maken in Humo, wat spelers interviewen, vervolgens een finale waarbij een hoop mensen uit het muziekcircuit betrokken worden... Humo vist in een grote vijver dus ze herhalen dit probleemloos. Dan hoeft het hen ook niet uit te maken wat wij goed of slecht vinden en hoeveel bekende muziekquizploegen en in de finale zitten.

Als ze echter op zoek gaan naar het beste 'popquizteam', zou het niet overbodig zijn om op zijn minst het gros van de muziekquizploegen aan te spreken :think: Dan hebben ze behoorlijk wat huiswerk voor de boeg, getuige de reacties. Want een organisatie bepaalt dan wel de inhoud, de ploegen bepalen of ze terugkomen of niet.

Het ging een beetje alle kanten op, de ene keer sta je 6ste, even later kan je 3de staan of 12de. Overgeleverd aan de spielereien die er te veel inzaten. Het is geen schande om bepaalde gevoeligheden niet te kennen als je zelf niet muziekquizt en elke ronde zal met de beste bedoelingen opgesteld zijn (de liefde voor muziek zat er duidelijk in, toch in de meeste reeksen :music-listening:). Maar het is toch een kleine moeite om even de grote lijnen af te toetsen bij een geroutineerd muziekquizzer. Als je bekijkt hoe we in de watten werden gelegd, voor tijdens en na (omkadering en prijzentafel waren ongezien :shock: :clap: ). Waarom dan zitten freewheelen wat de kern van het hele gebeuren betreft: de quiz zelf :?:

Met die voorlaatste ronde maakten we een remonte maar daardoor winnen zou ons een dubbel gevoel gegeven hebben. Eigenlijk onbegrijpelijk dat er in volle finale plots een lotterij van gemaakt werd. Maar eerlijk gezegd: losse letters uit bandnamen en logo's van labels herkennen (en dan bedoel ik vooral de kwantiteit), ... voor hoeveel muziekliefhebbers staat dat synoniem voor 'de muziekmicrobe te pakken hebben'? De meeste ploegen lieten daar een hoop punten liggen (wij ook), dat zegt genoeg :?
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door bart depauw »

Klinkt inderdaad als een nachtmerrie...
Jammer dat een organisatie die beschikt over dergelijk budget, kader, enz.. in zo een flauwe quiz resulteert.
Proficiat aan Vince, Johan, Pieter-Jan en Kurt met hun tweede plaats :clap:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door SepPuKu »

Wat ik wil zeggen: er zijn (gelukkig) geen regels voor de samenstelling van muziekquizzen maar hoe verder je het gaat zoeken, hoe meer je riskeert die enkelingen te bedienen die toevallig ook dat randaspect interessant vinden. Voor je het weet creëer je een aanbod voor enkele specifieke teams. Hetgeen op zich geen probleem is (ieder zijn meug: oldiesquizzen, metalquizzen, waarom geen introquiz of een Soulwax-mashupquiz... :) ). Maar als je het gros van de ploegen terug wil zien, zou ik toch overwegen om te doseren.

Een zeer persoonlijke visie daarop:
- fragmenten: wie daar tegen is mag nu opstaan ;) Begint het daarmee niet voor alle muziekliefhebbers? Laat dus maar komen: uit een brede waaier aan genres en uit alle decennia zodat iedereen 'zijn/haar moment' heeft aan tafel :dance:
- theorie rechtstreeks gelinkt aan muziek: tuurlijk. Kan je ook enorm in variëren. Maar 20 vragen over 1 aspect waar mogelijks maar een handvol quizzers in geïnteresseerd/sterk is: tricky.
- theorie onrechtstreeks gelinkt aan muziek: moet ook kunnen (geen taboes) maar dan druppelsgewijs want je riskeert het gros van de ploegen te frustreren. In dat Soulwaxnummer zitten 56 uitvoerders, laat dan een passage horen met 10 uitvoerders. Ligt je dat minder: je verliest daar misschien 2-3 punten, weliswaar op een irrelevant thema maar anderzijds no harm done. Idem met vragen in de aard van 'wie deed volgende uitspraak' of 'over wie gaat volgende uitspraak', leuk dat je dat weet en het is je gegund om daarmee enkele punten te scoren maar zou de muziekwereld er fundamenteel anders uitzien zonder die uitspraak?
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door (KUB) »

bart depauw schreef: Proficiat aan Vince, Johan, Pieter-Jan en Kurt met hun tweede plaats :clap:
Bart blijft toch een beetje onze échte kapitein. ;)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door SepPuKu »

(KUB) schreef:
bart depauw schreef: Proficiat aan Vince, Johan, Pieter-Jan en Kurt met hun tweede plaats :clap:
Bart blijft toch een beetje onze échte kapitein. ;)
Zoals we gisteren nog aanhaalden: geen Would-Be Monkees zonder Arthritic Monkees :dance:
Plaats reactie