Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door fLEEtfox »

WAAAUW, wat een kwis. Al heel veel positiefs over gehoord en vorig jaar moesten we in extremis (en door overmacht) afzeggen maar dit jaar dan aan den lijve kunnen ondervinden wat een topkwis dit was. Werkelijk bijna niets van negatiefs te ontdekken : prachtige zaal, mooie drank- en eetkaart, vriendelijke bediening en afhalers, goede jurering (1ste ronde al 3 ptn te kort en meteen aan tafel komen rechtzetten en excuseren :handgestures-thumbupright: (wat zelfs niet nodig was want iedereen kan al wel eens missen), maar vooral heel goeie muziek gehoord. Zelfs als het niet uit "onznen tijd" kwam was het steeds weer leuk om horen en/of een ontdekking. Maar top of the bill was natuurlijk den tombola waar wij traditioneel altijd goed op scoren :music-rockout: : en jawel, ook deze keer met zes prijzen mogen vertrekken aan onze tafel. Nu kan ik eindelijk ook meedoen aan Komen Eten want nu ik ook mijn ijs zelf kan beginnen draaien moet dit toch een paar extra punten opleveren :lol: .
Naar het schijnt duurde de quiz vorig jaar ietske te lang maar deze editie een ronde minder en zie : laatste fragment afgespeeld enkele minuten voor 00h00. Dikke onderscheiding ook hier voor.....
Anyhow, topquiz en wij komen volgend jaar zéker terug!

Proficiat aan de winnaars (Tequila :clap: ) en alweer sneu voor Scary Monsters die de vloek van Vilvoorde alweer niet konden trotseren maar toch nog mooi tweede eindigden :banana-dance: . Sympathy sloot het podium af :handgestures-thumbupright: .
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door SpeedKing »

Zelf voelde ik me precies iets minder in mijn sas op deze editie, maar het blijft een topquiz natuurlijk. Sommige fragmenten en vooral titels waren toch echt niet makkelijk, en daar zou ik toch wel een hint kunnen gebruiken (vb door ze in themarondes op te nemen). Maar de Tequila's en Monsters van deze wereld hebben daar blijkbaar allemaal niet zo veel last van, amai!

Zelfs toen een persoonlijke favo, Joe Bonamassa, passeerde, moest ik toch wel even heel hard de hersenen pijnigen: een instrumentaaltje godbetert! Na veel gekraak kregen mijn weinige grijze hersencellen het antwoord dan toch opgehoest.

Het was voor ons doorlopend zo'n quiz: keihard zwoegen om dingen op te halen uit de diepste krochten van je hersenpan. Net iets te lastig voor ons om een écht leuke avond te hebben.

Er werd hier een verbetering aangestipt qua duur van de quiz, maar zelf vond ik het toch nog altijd laat. Maar dat zal wel aan die twee jengelende rakkers liggen die om 7 uur alweer aan mijn bed stonden.

En ook bijgeleerd dat I Fought The Law niet van Bobby Fuller is maar van The Crickets.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door Luk »

Een van mijn favoriete evenementen in het jaar werd weer een feest voor het oor en het quizgenot!

Hoe doen die Men in Black dat toch weer elk jaar?

Vlekkeloze organisatie met alles erop en eraan en een samenstelling vol kwaliteit en (her)ontdekkingen van pareltjes uit een ver en dicht verleden.
Prachtig gewoon!

Deze editie lag ons ook weer erg goed, maar de tegenstand nog net iets beter, zodat een vijfde opeenvolgende overwinning er niet in zat.
Misschien ook iets meer dan anders verkeerd "overruled" aan beide zijden van de tafel, maar dat hoort er nu eenmaal bij...
Tevens goed gelachen met mijn "kennis" :banana-dance: van dancefragmenten uit Papua-Nieuw Guinea... :oops: :D

Proficiat aan Tequila Overdrive en Scary Monsters :clap: , maar bovenal aan de organisatie!
Bedankt, zwarte mannen en vrouwen!
:handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door Elke »

't Was weer een topkwis! :banana-dance: Heel fijne bediening, een heel vriendelijke mevrouw die ons blad kwam halen, en heel veel :clap: voor het weglaten van de fotoblaadjes - dat is heel ecovriendelijk!

We zijn nog steeds een beetje :shock: van dat Franz Ferdinand fragment hoor! Onze Franz had het helemaal niet herkend.

Maar weer heel veel fijne nummers teruggehoord die we helaas vergeten waren, en heerlijk om dingen als David Gray of The Walkabouts de revue te horen passeren.
Gebruikersavatar
meninblack
Superstar
Berichten: 867
Lid geworden op: di 13 jan 2009, 19:14
Locatie: Vilvoorde - Men In Black

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door meninblack »

Van alle reeds ontvangen zeer positieve commentaren (mondeling, Facebook en forum) zou een mens nog ongemakkelijk worden :-)

Maar wij willen in eerste instantie alle deelgenomen ploegen van harte bedanken voor jullie talrijke opkomst. Wij proberen er steeds voor iedereen een leuke avond van te maken met af en toe de nodige portie hersen-pijniging en zijn dan ook blij jullie reacties te horen en te lezen.

Proficiat aan Tequila Overdrive met hun nipte maar welverdiende overwinning!

De evaluatie volgt, nu krijgen jullie al de volledige eindstand:

1. Tequila Overdrive - 334/380 ptn
2. Scary Monsters - 333
3. Sympathie Vur Den Duvel - 328

4. Fanfare Heilige Familie - 323
5. De Rechte Bananen - 321
6. De Knelpuntklup - 318
7. Vlassenbroek 2000 - 305
8. Kas & The Holly's - 303
9. Rock Monsieur - 299
10. Starbuk & Apollo - 289
11. Bruce Horny And The Rest - 286
De Vindikooks - 286
13. The Aghan Pigs - 284
14. Gang Of Four - 278
15. Testedoene - 274
16. 5 CC - 272
Saptem - 272
18. De Stimpy's - 267
19. Van Den Bossche Electronics - 260
20. Peter De Vries Entertainment Group - 258
21. Los Locos - 251
22. Diamond Dogs - 250
23. Marcel & The Rocking Horses - 246
24. the 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse - 240
25. Silly Wommers - 226
26. The Excitable Boys - 222
27. Franz Ferdinand En Zijn Hofdames - 220
28. Cobra Kai - 216
29. De Valse Noten - 212
30. De Suikerklontjes - 209
31. Goddeau - 207
32. The Joe Roxy's - 198
33. Wish You Were Beer - 194
34. Total Quality - 190
35. Lokomotiv - 186
36. My Dying Pride - 183
37. 4 Schelln Espe - 173
Captain Sensible - 173
39. Quizzers Zonder Grenzen - 146
De Editoren - 146
41. The Devil And His 3 Angels - 141
42. Daisybelzen - 138
43. 8ste Stoel - 106
44. The Fantastic 4 - 105
45. Meerbepaald In De Far West - 102
46. De Clan - 94
47. The Happy Few - 61
22e Men In Black Muziekquiz - 7 Januari 2023 - Vilvoorde
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ook wij kunnen heel kort zijn...
TOPQUIZ !!!!
De eerste en wat ons betreft ook de beste van het ganse muziekquizseizoen...

We kwamen wat kort met de eerste 6 ploegen , maar de muziekkeuze, prijzentafel, bediening, tombola, klachtenbehandeling... noem maar op... maakte alles goed.

Proficiat om jaar na jaar zo een prima quiz ineen te steken :clap: :clap: :clap:
Schrijf ons maar al op voor volgend jaar :music-rockout:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door vinceluka »

fLEEtfox schreef:en alweer sneu voor Scary Monsters die de vloek van Vilvoorde alweer niet konden trotseren
Naast Ludo's Quiz Up is dit inderdaad één van de weinige quizzen waar we telkens naast grijpen.
Lukt het ons eindelijk eens om Sympathy vur den duvel voor te blijven dan komt Tequila roet in het eten gooien. :doh:
Maar we bekijken het van de positieve kant vorig jaar op 2 punten van de winnaars, nu nog eentje. :)
Dikke proficiat aan Tequila, MIB een heel mooie quiz om te winnen. :clap:
Zij schotelden ons voor de zoveelste keer een schitterende quiz voor met een heel entertainende avond tot gevolg. :handgestures-thumbupright:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door DVNO »

De muze om veel te schrijven is er niet, dus dan maar een schematisch overzicht:

Organisatie: top
Bediening: top
Drankkaart: top (al vind ik de blonde grimbergen wel beter)
Tombola: :banana-dance:
Prijzentafel: :o bij de laatste geëindigd en toch nog met een deftige cd naar huis
Form van de avond: niet al te best :( behalve dan bij de tombola

Ik weet niet als het aan dat laatste lag, maar ik vond de quizsamenstelling redelijk ééntonig. In het verleden heb ik (wat mij betreft dan) hier al leukere quizzen gespeeld. Dat wil niet zeggen dat ie slecht was, maar er werd nogal veel uit hetzelfde vaatje getapt.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door Rubby »

Ook wij vonden het weer een prima quiz !!! :handgestures-thumbupright:
Veel muziek die we graag horen (weten of niet weten ... , bijna altijd goede deuntjes gehoord :music-listening: )
Een verademing na die humo/theorie (pop :?: ) quiz :mrgreen:
Jammer dat we geen kans kregen op tombolalotjes (maar daar mooie excuses voor gekregen :handgestures-thumbupright: ).

Schrijf ons maar op voor de volgende editie ;)
Gebruikersavatar
meninblack
Superstar
Berichten: 867
Lid geworden op: di 13 jan 2009, 19:14
Locatie: Vilvoorde - Men In Black

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door meninblack »

Hierbij alvast de analyse van reeks 1:

Het getal tussen haakjes duidt op het aantal correcte antwoorden (op 47).
T = titel, U = uitvoerder, Th = theorie

REEKS 1

1. Default (45) – Django Django (43)
2. Pump it up (40) – Elvis Costello (41)
Echtgenote: Diana Krall (27)
3. On a rope (33) – Rocket from the crypt (26)
4. What is life (23) – George Harrison (26)
5. I need a man (36) – Eurythmics (36)
Duo: Dave Stewart & Annie Lennox (34)
6. I kissed a girl (47) – Katy Perry (47)
! T en U: alle ploegen
7. I’m blue (10) – The Ikettes (13)
Backing-group van: Ike & Tina Turner (17)
8. Get rhythm (44) – Ry Cooder (32)
9. The greatest (21) – Cat Power (23)
10. Close but no sigar (42) – Thomas Dolby (36)
Live begeleidingsband: Lost Toy People (0)
! Th: QM-solo :-(
Dolbys’ Cube (4) was een studio-projekt
11. Dark Lady (12) – Cher (33)
12. Reggatta de blanc (19) – The Police (41)
13. Soak up the sun (25) – Sheryl Crow (40)
Achtergrondzangeres bij: Michael Jackson (19)
! Th: Bruce Springsteen (10)
14. Gone daddy gone (37) – Violent Femmes (32)
15. I’m not gonna teach your boyfriend how to dance with you (35) – The Black Kids (29)

Hoogste score: SCARY MONSTERS – SYMPATHIE VUR DEN DUVEL – KAS & THE HOLLY’S 33/35
Gemiddelde: 23/35 (64,56% goede antwoorden)
22e Men In Black Muziekquiz - 7 Januari 2023 - Vilvoorde
Lazylou
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 14:29

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door Lazylou »

Een quiz die de verre verplaatsing van de Stimpy's vanuit West-Vlaanderen meer dan waard was. Een uitdagende maar toch doenbare moeilijkheidsgraad, uitstekende muziek (veel van mijn favorieten gehoord: The Doors! Neil Young! David Bowie! Velvet Underground!), tripel van Westmalle op de kaart en een prachtige prijzentafel: met onze 18e plaats nog de laatste van Mark Lanegan kunnen meenemen! Ook bedankt aan degene die op dit moment vele uren in de analyse aan het steken is (en alle andere organisatoren die hier tijd en moeite in steken), ik vind het lezen hiervan telkens een zeer leuke manier om van een quiz 'na te genieten' en nog een en ander bij te leren.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door rino »

Ook ik heb niks dan lof voor deze klassieker van het circuit. Il faut le faire, een quiz maken waar werkelijk iedereen tevreden naar huis gaat. Zowel de staart- als de topploegen, zowel liefhebbers van het alternatievere als fans van het hitgevoeligere werk, allen hebben ze weer een topavond beleefd in Vilvoorde. Met dank aan het Men In Black team. :handgestures-thumbupright: :clap: :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door aLEEce in chains »

Ik vond dit, net als mijn mede horsemen fLEEtfox, een topquiz. Vorig jaar moeten afzeggen wegens een spoedoperatie, maar dit jaar er voor het eerst bij. Wat mij betreft, wordt dit de eerste in een lange rij! Kan ergens wel de opmerking van gerookte espe begrijpen, maar voor mij was dit geen probleem ;)

De bediening was :handgestures-thumbupright: en ook de ophaalsters waren :handgestures-thumbupright: (altijd leuk als de dames in kwestie ook in zijn voor een grapke of een kwinkslag hier of daar). Moet er daar nog veel aan toegevoegd worden, ik denk het niet! Tot volgend jaar.

Noot aan Rino: kan er niet een apart klassement opgesteld worden voor wat betreft de tombola? Ik vermoed dat we de Espen nu toch wel al voorbij gestoken hebben. @ Men in Black: de tombola was :handgestures-thumbupright: :banana-dance: :clap: :o
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door rino »

aLEEce in chains schreef: Noot aan Rino: kan er niet een apart klassement opgesteld worden voor wat betreft de tombola? Ik vermoed dat we de Espen nu toch wel al voorbij gestoken hebben.
Naar verluidt overweegt HUMO binnenkort een heuse tombola competitie in het leven te roepen. Blijven oefenen dus! :D ;)
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Men In Black, 5/1/2013 Vilvoorde

Bericht door DVNO »

aLEEce in chains schreef: Noot aan Rino: kan er niet een apart klassement opgesteld worden voor wat betreft de tombola? Ik vermoed dat we de Espen nu toch wel al voorbij gestoken hebben.
- Wij gaan toch al lang mee in dat klassement ze. Het aantal dvd's dat wij tegelijk kunnen bekijken grenst aan het oneindige.
- Er is trouwens ook een verschil tussen 10 lotjes kopen + prijzen winnen en 50 lotjes kopen en prijzen winnen :P :obscene-buttsway:
aLEEce in chains schreef: Kan ergens wel de opmerking van gerookte espe begrijpen, maar voor mij was dit geen probleem
Ik hoop dat iedereen dit idd ook ziet als een opmerking en niet als kritiek. De gustibus et coloribus non est disputandum (niewaar Armand)
Plaats reactie