Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Gebruikersavatar
Johan facteur
Lead Singer
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 15 aug 2008, 17:42
Locatie: Roeselare / Starbuk & Apollo

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door Johan facteur »

vinceluka schreef: 20. Spacemen 3 (6) – Walking with Jesus (2)

20T Walking with Jesus : Tequila, Walhalla
Vreemd eigenlijk, tot vorige week zaterdag kende ik dit nummer enkel onder de titel "The Sound Of Confusion".
Op m'n eighties-cassettes :music-listening: staat het in elk geval als dusdanig genoteerd.
Wellicht werd het nummer indertijd dus ook zo aangekondigd op de radio.
En enkele jaren geleden heb ik datzelfde nummer gedownload (legaal, via i-Tunes en de gratis downloads van Belgacom), ook al als "The Sound Of Confusion".

Dus ik op zoek naar de 'ware toedracht' ...

Begin 1986 was het nummer al terug te vinden op één van hun demo's, toen nog onder de titel "The Sound Of Confusion".
Later (begin jaren '90) zou deze demo uitgebracht worden op de LP "Taking Drugs to Make Music to Take Drugs To".
Dankzij die demo kregen Spacemen 3 een platencontract bij Glass Records, waar ze in 1986 hun debuutplaat uitbrachten.
Titel van die plaat : "Sound Of Confusion".
Echter ... zonder het titelnummer dat intussen was omgedoopt tot "Walkin' With Jesus (Sound Of Confusion)".
Eind '86 werd het nummer dan wel op single uitgebracht, nu onder de titel "Walkin' With Jesus". :doh:

Erg vreemd om 25 jaar na datum dit verhaal en de bijhorende 'nieuwe' titel van de single te ontdekken.
Very confusing ...
:think:

-
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 80's Vol 1 / zaterdag 8 dec '12 Roeselare

Bericht door vinceluka »

Johan facteur schreef:
vinceluka schreef: 20. Spacemen 3 (6) – Walking with Jesus (2)

20T Walking with Jesus : Tequila, Walhalla
Vreemd eigenlijk, tot vorige week zaterdag kende ik dit nummer enkel onder de titel "The Sound Of Confusion".
Op m'n eighties-cassettes :music-listening: staat het in elk geval als dusdanig genoteerd.
Wellicht werd het nummer indertijd dus ook zo aangekondigd op de radio.
En enkele jaren geleden heb ik datzelfde nummer gedownload (legaal, via i-Tunes en de gratis downloads van Belgacom), ook al als "The Sound Of Confusion".

Dus ik op zoek naar de 'ware toedracht' ...

Begin 1986 was het nummer al terug te vinden op één van hun demo's, toen nog onder de titel "The Sound Of Confusion".
Later (begin jaren '90) zou deze demo uitgebracht worden op de LP "Taking Drugs to Make Music to Take Drugs To".
Dankzij die demo kregen Spacemen 3 een platencontract bij Glass Records, waar ze in 1986 hun debuutplaat uitbrachten.
Titel van die plaat : "Sound Of Confusion".
Echter ... zonder het titelnummer dat intussen was omgedoopt tot "Walkin' With Jesus (Sound Of Confusion)".
Eind '86 werd het nummer dan wel op single uitgebracht, nu onder de titel "Walkin' With Jesus". :doh:

Erg vreemd om 25 jaar na datum dit verhaal en de bijhorende 'nieuwe' titel van de single te ontdekken.
Very confusing ...
:think:

-

Teveel weten kan je ook punten kosten op een quiz .
Maar in dit geval, op basis van jouw uitleg hadden de ploegen met Sound of confusion (3) de punten
ook moeten krijgen. :oops:
Ik controleer nu al heel veel van de playlist, maar de demo's van Spacemen 3 had ik over het hoofd gezien :?
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Plaats reactie