Allround Muziekquiz Event-A (23/11/2012 - Erwetegem)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Allround Muziekquiz Event-A (23/11/2012 - Erwetegem)

Bericht door Rock Monsieur »

VZW Event-A organiseerde voor de 2de keer een allround muziekkwis in Café 't Kelderken te Erwetegem. Volgens de kalender die Dimitri bijwerkt waren er die avond een 5-tal quizzen in Vlaanderen, waaronder verschillende die niet op 'officiële' kalender stonden aangekondigd, maar enkel via facebook aan het (grote) publiek werden bekend gemaakt.
Dit was één van die 'facebook-quizzen' die Dimitri hier op de website had gezet.

Vooraf had ik er niet bij stilgestaan, maar we hadden het wel kunnen vermoeden ... het ging hier overduidelijk om een caféquiz. Toen Luc en ik rond 19u45 aankwamen, was er geen enkel tafeltje meer vrij in het café, ook al hadden we reeds weken vooraf ingeschreven en was het inschrijvingsgeld al betaald. Dankzij de sympathieke cafébaas konden we even later toch aan een bijgezet tuintafeltje plaatsnemen.

Weinig bekende ploegen aanwezig, enkel 't Verval (die zijn uit die buurt) en ik dacht ook 'The Horsemen'. Maar ik heb geen idee of die laatste ploeg een afgeleide was van onze 4 slapeloze vrienden van de apocalyps.

De quiz zelf bestond uit 10 reeksen met telkens 15 fragmenten (30 punten) + 1 extra vraag op 2 punten.

O.a. volgende reeksen kwamen aan bod:
- Intro's
- Outro's
- Midtro's
- Songtekst aanvullen (op moment dat fragment stopt)
- Fragmenten die op 78 toeren werden afgespeeld
- Fragmenten die achterstevoren werden afgespeeld
- 1 reeks met de Beatles als Rode Draad (= bonusvraag)
- Fragmenten waarbij we het juiste decennium moesten raden (reeks op 45 punten)
- Reeks met in elke titel of uitvoerder een getal. Bonusvraag was de totale som van deze getallen.

De overige bonusvragen waren meestal een cartoon waarin we een groep of artiest moesten herkennen.

De moeilijkheidsgraad van deze quiz lag voor ons zeker niet hoog, alhoewel de scores bij sommige caféploegen toch vaak aan de lage kant lagen. Een aantal reeksen zouden wij 10 jaar geleden als origineel bestempeld hebben, maar ondertussen krijgen we er grijze haren van (fragmenten achterstevoren, 78-toeren, ...).

Toch een dikke pluim voor deze organisatoren die voor het deelnemersveld dat ze voor ogen hadden een leuke en originele quiz hebben afgeleverd.

Ondanks het feit dat er zo goed als geen circuitploegen deelnamen werd het voor de overwinning een spannende strijd tussen 3 ploegen, waarbij wij slechts vanaf reeks 8 de koppositie konden grijpen. Top 3 van deze quiz:

1) Rock Monsieur
2) 't Verval
3) Racing Strijpen(?)

We mochten naar huis gaan met een prachtige biermand.
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Allround Muziekquiz Event-A (23/11/2012 - Erwetegem)

Bericht door fLEEtfox »

Rock Monsieur schreef:Weinig bekende ploegen aanwezig, enkel 't Verval (die zijn uit die buurt) en ik dacht ook 'The Horsemen'. Maar ik heb geen idee of die laatste ploeg een afgeleide was van onze 4 slapeloze vrienden van de apocalyps.
Neen, want wij zaten op een andere "Facebook"-quiz : zie bespreking aldaar.....
Plaats reactie