Was het wel of was het géén popquiz -Gent 15/11/'12

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Was het wel of was het géén popquiz -Gent 15/11/'12

Bericht door peegee »

In het weekend van 2-4 november was het Expovet, de beurs voor de dierenartsen; aangezien het Syndicaat IV-DB, waarvan ik bestuurslid ben, daar ook een stand had, ging ik alle dagen naar daar. Vrijdag 2 heb ik aan Flanders Expo met de wagen meer dan ¾ uur moeten aanschuiven en daarom besloten om vanaf dan met de tram /bus te gaan ;) Toen ik de zaterdag met de tram op weg was naar de Expo, stopte die juist voor de deur van café St Hubert, aan de Kortrijksepoortstraat 210 ; en wat schetste mijn verbazing: op 15 november een popquiz !!!! Ik eerst eens mailen om te peilen waar het om ging. Mailadres klopte niet; dan eens bellen naar de cafébaas (Nazif,een Turk, die blijkbaar dat café al 11 jaar runt!!!), die liet mij weten, dat het in de stijl van “het Swingpaleis” ging zijn, jongens tegen meisjes… “Héél tof”, dacht ik, maar niets om reclame op het forum over te maken…. Wat later in mijn verhaal ook wel zal blijken ;-)
Dus ik gisteren om 19u57 de tram gepakt tot aan het bewuste café, even spieken hoe laat (vroeg :( ) de laatste tram terugging, bleek al om 23u06 te zijn :( ….

Ik stap in het café binnen en wie zie ik daar: een maat van in onze zwemclub, Stijn. Onder de voetballiefhebbers ook wel beter bekend als Buffaloman Afbeelding .
Stijn liet mij weten, dat hij een eigen bedrijfje heeft, waar hij quizzen “verkoopt”. Ik had toevallig daarvoor al eens zitten surfen naar een website http://www.herriesterrie.be/quiz.html , en dat bleek de zijne te zijn… Een avondvullende quiz verkoopt hij aan 250 euro exclusief btw, quiz op papier 75 euro, een muziekquiz aan 125 euro, etc etc
Eerlijk gezegd, er zat daar alleen studentenvolk (wat wilt ge anders in een studentikoze buurt ;-) ) , maar ik ben dan toch gebleven. Uiteindelijk niet om mee te doen, maar om alles “te beleven”…
En wat ik daar meegemaakt heb, dat was best plesant !!!
Enkele van de rondes:
De opwarmingsronde (Barry White, Patrick Hernandez, Raffaella Cara, Claude François, maar ook zelfs een nummer van Volbeat dat ik nog niet kende !!!) ging er al tof aan toe.
De ploegen (2 dus, links de vrouwen en rechts de mannen, die duidelijk in de meerderheid waren) konden per goed artiest 4 punten winnen, maar op allerlei andere (ambiance-)manieren konden ze méér punten winnen. Als ze de quizmaster een pintje trakteerden, dan kregen ze 10 punten !!!!! Op zeer korte tijd stonden er een 10-tal pinten voor de neus van de quizmaster ;-)
Eén van de dames vond er op een bepaald moment niets beter op dan voor de neus van de presentator (en ondergetekende stond er ook heel dicht op te kijken ;-) )een “boobyshake” te doen, wat ook weer goed was voor maar liefst 30 punten !!!!
Verder moesten de kandidaten allemaal een eed afleggen (zo in de stijl van: “ik zweer plechtig om, als de vrouw van de presentator belt, te zeggen, dat hij alleen maar waterkes heeft gedronken”); de vrouwen moesten dan ook nog zweren, dat ze op het einde van de quiz hun gsm-nummer en kotadres bij de presentator zouden achterlaten ;-)
Het ging er dus duidelijk meer aan toe als de beruchte cantussen van in mijn studententijd dan dat het om een échte popquiz ging.
De “was het nu 80’s-90’s-00-ronde” was ook heel tof; de hele ploeg moest een bepaalde beweging doen, van zodra ze het er allemaal over eens waren of de gespeelde song (bvb. “Purple Rain” van Prince) uit de jaren 80-90-00 afkomstig was (80: walk like an egyptian-pasjes, 90: hökken of zoiets, 00: pasjes kende ik niet  ) en daar waren ook punten mee te verdienen, natuurlijk…
Uiteindelijk vloeide de alcohol zeer rijkelijk, de opmerkingen waren vaak onder de gordel, maar voor iedereen blijkbaar “te dragen”; zeker als ge weet dat Buffaloman hier een quizje aan het presenteren was voor een kot vol met studenten, waarvan 95% uit West Vlaanderen afkomstig was !!!!!

Ik heb mij zeer goed geamuseerd, een keer een fris alternatief van een muziekquiz “meegemaakt”, waarbij we met een select groepje * op het einde nog werden ingedeeld bij het vrouwenteam, om hen een beetje “te steunen”..
*in dat selecte groepje kwam ik aan de praat met iemand van Gavere (gas-installateur), die Piet Bekaert kende en dacht te weten in welk “bruin cafeetje” in Gavere de quiz van 1 december door zou kunnen gaan… Blijkt dat toch wel in Zwalm te zijn, heb ik zojuist gezien.

Peter
Plaats reactie