Humo's Popquiz

Mrs. Bollock
Backing Vocal
Berichten: 60
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 19:46
Locatie: Lokeren

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Mrs. Bollock »

En ook My Dying Pride is geselecteerd voor de preselectie in de Arenberg te A'pen! :banana-dance: :banana-guitar: :banana-dance:

Je moet inderdaad nog bevestigen, ik vermoed via de replyknop ;)
Laatst gewijzigd door Mrs. Bollock op do 15 nov 2012, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik Vindikook
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 15:53

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Erik Vindikook »

We hebben nu ook een mailtje gekregen, dat onze inschrijving als ploeg bevestigt :

Proficiat, uw team "Vindikooks” is geselecteerd voor de voorronde van HUMO's Popquiz in de Arenberg te Antwerpen op vrijdag 28 december omstreeks 20u00. Een meer gedetailleerde mail volgt nog in de loop van december.
Deze mail is de officiële bevestiging van uw deelname. Gelieve uw komst binnen zeven dagen te bevestigen.


Maar daarmee zijn we er dus nog niet vanaf, zoals je ziet : nu moeten wij op onze beurt terug bevestigen .... waar zijn ze mee bezig ...
Erik Vindikook
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 15:53

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Erik Vindikook »

kasenco schreef:
Erik Vindikook schreef:Ik moet ook toegeven, dat onze enige mail snel en vriendelijk werd beantwoord.
Waarschijnlijk worden ze momenteel overspoeld door deze problemen.
Misschien ze even wat krediet geven.
Erik, je moest er volgens hen snel bij zijn, want eerst is eerst.
Wat doe ik? Gisteren om 10 uur 's morgens gauw ons inschrijven..... Dacht ik althans. Plots werden alle namen + een reserve gevraagd. Dit zou geen probleem zijn moest ik alle geboortedata van die mannen kennen :mrgreen:
Wachten tot ik 's avonds alle gegevens had, snel weer ingeschreven en nog geen minuut later zat de bevestigingsmail van mijn zoon reeds in de mailbox. Ook Danny bevestigde me nog geen half uur later dat hij de mail had gekregen. De andere 2 hebben tot op heden nog altijd niets ontvangen en ik heb ook nog geen antwoord gekregen op mijn 3 mails van vandaag.
Het lijkt wel dat ze opzettelijk selecteren wie tijdig kan worden ingeschreven......
Aan mij zal het niet liggen, wel aan hun idioot inschrijvingsprotocol.
Waarom simpel als het moeilijk ook kan? :mrgreen:
Mijn maag is al 30 keer binnenste buiten gekeerd van hun belachelijk systeem.
Ik reken er ook niet meer op dat alles nog in orde gaat komen :(
Dan zit er maar één ding op en dat is bellen :
Anneke Van Eetvelde
Productie Humo
Gsm: *** (Niet bellen, maar vragen mailen naar popquiz@humo.be)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door peegee »

kasenco schreef: Erik, je moest er volgens hen snel bij zijn, want eerst is eerst.
Wat doe ik? Gisteren om 10 uur 's morgens gauw ons inschrijven
Ik was misschien nog de zotste van de bende :oops:

Ik surfde de nacht van maandag op dinsdag al om 00u01 al naar de link op de site van Humo om te trachten onze ploeg in te schrijven (want, zoals er stond: ge moet er snel bij zijn, vol = vol oid).... Wat zag ik: ik moest inderdaad al 5 man klaar hebben zitten om mee te doen... Ons lukt het meestal maar enkele dagen voor een quiz om een compleet team ineen te steken... :?
Lazylou
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 14:29

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Lazylou »

De Stimpy's zullen present zijn in Leffinge!

Even terzijde, ik merk wat negativisme en vooringenomenheid ten opzichte van de Humo-quiz (met als teneur "amai, 't zal wat zijn, ze zullen ook eens iets organiseren, wat weten zij nu van een muziekquiz!"). Eén ding is zeker, het zal geen typische quiz zijn zoals we die kennen (lagere moeilijkheidsgraad van de fragmenten, meer theorie, een deel pinocchiovragen, vragen die volgens de hardcore-quizzer niet ter zake doen), maar moet dat per sé? Misschien is "eens iets anders" ook wel eens aangenaam. Aangezien er gemikt wordt op 200 deelnemende ploegen (waarvan waarschijnlijk ongeveer een kwart regelmatige muziekquizzers, de rest zullen gelegenheidsploegen zijn), moet men, om het voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken het niveau redelijk houden. Humo mag dan niet zoveel voeling hebben met het muziekquizcircuit, het is wel een gigantische gratis reclame voor het fenomeen "muziekquiz" en zal voor veel mensen misschien een eerste kennismaking hiermee zijn. Wat vers bloed onder de quizzers is toch meegenomen?

Het lijkt me gewoon het beste af te wachten wat het zal worden, pas achteraf te (ver)oordelen en ermee rekening houden dat een quiz organiseren voor 200 ploegen iets anders is dan één van 40 ploegen en dat slechts weinig quizzen van bij de eerste editie perfect zijn.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Keiem »

Lazylou schreef:Even terzijde, ik merk wat negativisme en vooringenomenheid ten opzichte van de Humo-quiz (met als teneur "amai, 't zal wat zijn, ze zullen ook eens iets organiseren, wat weten zij nu van een muziekquiz!"). Eén ding is zeker, het zal geen typische quiz zijn zoals we die kennen (lagere moeilijkheidsgraad van de fragmenten, meer theorie, een deel pinocchiovragen, vragen die volgens de hardcore-quizzer niet ter zake doen), maar moet dat per sé? Misschien is "eens iets anders" ook wel eens aangenaam. Aangezien er gemikt wordt op 200 deelnemende ploegen (waarvan waarschijnlijk ongeveer een kwart regelmatige muziekquizzers, de rest zullen gelegenheidsploegen zijn), moet men, om het voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken het niveau redelijk houden. Humo mag dan niet zoveel voeling hebben met het muziekquizcircuit, het is wel een gigantische gratis reclame voor het fenomeen "muziekquiz" en zal voor veel mensen misschien een eerste kennismaking hiermee zijn. Wat vers bloed onder de quizzers is toch meegenomen?
:clap:

Ik verwacht ook geen slechte kwis, allerminst. Ik ben alvast oprecht content dat we erbij kunnen zijn. Humo (en sponsor Belgacom) beschikken ongetwijfeld over voldoende middelen om er iets moois van te maken, zowel qua multimedia, prijzentafel en originaliteit. Waarom geen multiple choice rondes met een druktoestel bv? Die technologie bestaat want ik heb het ooit eens opgezocht uit interesse, maar het was te duur voor ons (€1500 voor 50 druktoestellen dacht ik).
Er zal wel veel theorie in zitten (wat niet echt ten voordele is van onze ploeg), maar ook veel gevarieerde muziek (van trouwDJ tot zwarte muziek en afrekening, dixit Delvaux).
En nog dit: wie daar de kans toe heeft, probeer muziekquizzen.be in de kijker te zetten. Een vermelding in Humo zou leuk zijn.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Rubby »

Keiem schreef:
Lazylou schreef:Even terzijde, ik merk wat negativisme en vooringenomenheid ten opzichte van de Humo-quiz (met als teneur "amai, 't zal wat zijn, ze zullen ook eens iets organiseren, wat weten zij nu van een muziekquiz!"). Eén ding is zeker, het zal geen typische quiz zijn zoals we die kennen (lagere moeilijkheidsgraad van de fragmenten, meer theorie, een deel pinocchiovragen, vragen die volgens de hardcore-quizzer niet ter zake doen), maar moet dat per sé? Misschien is "eens iets anders" ook wel eens aangenaam. Aangezien er gemikt wordt op 200 deelnemende ploegen (waarvan waarschijnlijk ongeveer een kwart regelmatige muziekquizzers, de rest zullen gelegenheidsploegen zijn), moet men, om het voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken het niveau redelijk houden. Humo mag dan niet zoveel voeling hebben met het muziekquizcircuit, het is wel een gigantische gratis reclame voor het fenomeen "muziekquiz" en zal voor veel mensen misschien een eerste kennismaking hiermee zijn. Wat vers bloed onder de quizzers is toch meegenomen?
:clap:

Ik verwacht ook geen slechte kwis, allerminst. Ik ben alvast oprecht content dat we erbij kunnen zijn. Humo (en sponsor Belgacom) beschikken ongetwijfeld over voldoende middelen om er iets moois van te maken, zowel qua multimedia, prijzentafel en originaliteit. Waarom geen multiple choice rondes met een druktoestel bv? Die technologie bestaat want ik heb het ooit eens opgezocht uit interesse, maar het was te duur voor ons (€1500 voor 50 druktoestellen dacht ik).
Er zal wel veel theorie in zitten (wat niet echt ten voordele is van onze ploeg), maar ook veel gevarieerde muziek (van trouwDJ tot zwarte muziek en afrekening, dixit Delvaux).
En nog dit: wie daar de kans toe heeft, probeer muziekquizzen.be in de kijker te zetten. Een vermelding in Humo zou leuk zijn.
Inderdaad , mee akkoord :clap: :handgestures-thumbupright: :clap: en ondertussen zitten we al aan 6 pagina's voor een quizaankondiging van een quizorganisatie die geen forumgebruiker is :roll: :mrgreen:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Humo's Popquiz

Bericht door rino »

Keiem schreef:Paris Hilton Look-a-Likes zullen de strijd aangaan met de Monkees en JPSG ft Rino in Leffinge.
Uiteindelijk wordt het JPJ&SG ft. Rino en Johan Facteur.
Als onze kandidatuur weerhouden wordt, tenminste. Tony is onze kapitein, weet niet of hij al een bevestiging gekregen heeft via mail. De Facteur en ik hebben alleszins onze persoonlijke bevestigingsmail al teruggestuurd...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Humo's Popquiz

Bericht door SepPuKu »

Er zijn hier heel veel dingen te lezen waar ik net hetzelfde over denk.

Je voelt toch dat er omtrent dit initiatief een zekere animo is (waarvan de posts op dit forum dan nog maar voor een fractie de weerslag vormen). We hebben hier te maken met een initiatief dat ik vele opzichten afwijkt van deze uit onze comfortzone, t.t.z. de quizzen met het gebruikelijke systeem van inschrijven, duidelijk zicht op de concurrentie, aanvoelen welke richting de samensteller zal uitgaan (zeker als er georganiseerd wordt door een gekend figuur uit het muziekquizmilieu), enz ... Ergens wel een beetje spannend, en een leuke afwisseling in elk geval.

En stel dat je na enkele ronden in de running bent voor een finaleplaats, duwt er een BV plots een micro onder je neus 'en beste mensen, lukt het een beetje?' :mrgreen: Vergeet dus niet naar de kapper te gaan, voor je het weet kom je "Op 12"... :lol:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Keiem »

SepPuKu schreef:En stel dat je na enkele ronden in de running bent voor een finaleplaats, duwt er een BV plots een micro onder je neus 'en beste mensen, lukt het een beetje?' :mrgreen: Vergeet dus niet naar de kapper te gaan, voor je het weet kom je "Op 12"... :lol:
We hebben hiervoor speciaal Spider Murphy in de rangen, onze would-be BV. :lol:
Ik heb trouwens al jaren geen kapsalon meer bezocht... :|
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door peegee »

Heel mooi gezegd, Lazylou :handgestures-thumbupright: :clap:
Lazylou schreef:pas achteraf te (ver)oordelen
Hopelijk is het géén quiz in de stijl van de Showbizzsitequiz, want dan zullen er velen zich ergeren :? :evil:
En daar ging de 2e gewoon verder op hetzelfde stramien als de 1e :shock:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Humo's Popquiz

Bericht door PEKEBO »

Keiem schreef: Ik heb trouwens al jaren geen kapsalon meer bezocht... :|
Van zulke mensen gaan we onherroepelijk failliet :( . De banden van mijn wagen zullen het nu ook moeten doen tot ze van mijn wielen springen, ongeacht de keuring :D !
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Keiem »

PEKEBO schreef:
Keiem schreef: Ik heb trouwens al jaren geen kapsalon meer bezocht... :|
Van zulke mensen gaan we onherroepelijk failliet :( . De banden van mijn wagen zullen het nu ook moeten doen tot ze van mijn wielen springen, ongeacht de keuring :D !
Als je denkt iets origineels en trendy te kunnen doen met mijn kapsel, dan wil ik nog eens afkomen. Mijn vrouw en de tondeuze klaren voorlopig de job in 5 minuten. :D

Maar we wijken af van de Popquiz.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Humo's Popquiz

Bericht door aLEEce in chains »

Allez, we hebben vandaag ook het formulier ingevuld. Benieuwd of we nog op tijd zijn. Het zal dus een featuring Rubby en/of Gerookte espe zijn... :banana-dance:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Humo's Popquiz

Bericht door kasenco »

Uiteindelijk heb ik daarstraks een mail gekregen van een zekere Anneke.
Ze heeft me ook bevestigd dat onze inschrijving in orde is en dat de officiële bevestigingsmail eraan komt...... oef ;)
Plaats reactie