3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2012

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2012

Bericht door SpeedKing »

Amai, wat ons betreft - en ik mag in naam van de hele ploeg spreken - was dit er boenk op voor Los Locos. Dat is toch gevoel van een ploeg die niet meer is dan een middenmoter. Voor de echte topploegen was het misschien te makkelijk, maar ik heb al hogere monsterscores gezien, dus ik denk niet dat we kunnen gewag maken van een invulquiz.

Ik hoop dat de Horsemannen volgend jaar weer +50 ploegen trekken, want wat moet je hier nog aan sleutelen - dit moet toch echt wel een quiz zijn met voor elk wat wils. De eerste ronde is misschien niet voor herhaling vatbaar elk jaar, maar was wel even een grappig verteerbaar statement.

Zeer goed nagedacht over het puzzelen, je kon er inderdaad geen kwaadbloedzettende kloven mee slaan (spijtig voor ons, want voor een keer waren we winnaars van de Rode Draad en nu krijgen we er haast geen punten voor!).

De indeling in de drie blokken is eigenlijk wel heel verteerbaar, leuke terugkerende creatieve rondes per blok. Lekkere soep, lekkere hotdogs, lekkere ophaalsters: ook de logistiek was om duimen en vingers bij af te likken.

En alweer een leuke variante op het alfabet - wat gaan we nog allemaal krijgen. Het wordt straks toch echt een uitdaging om nog iets met dat alfabet te doen.

Enfin, zodra de thread start voor 2013: 1. Los Locos.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door Luk »

Wat mij betreft ook alle lof voor deze organisatie...

Volgens getuigen was de eerste editie (2010) veel beter dan de tweede vorig jaar, maar inderdaad, deze derde werd ook door mij zeer gesmaakt!

Het werd een zeer veelzijdige quiz, met erg leuke invalshoeken.
Theorie (antwoord op een vraag die was zichtbaar werd na schrappen van juiste antwoord"nummers" :handgestures-thumbupright: , (pittige) hoezen & foto's) niet overmatig gedoseerd om de gelegenheidsploegen niet te demotiveren...

De niet-thema-reeksen (keuze van de ploeg en wat ze niet lusten) waren "omlaag gekruid" met voldoende weggevers (en "omhoog gepeperd" met wat kuitenbijters).
De ABC reeks was indrukwekkend, niet in het minst omdat er doorheen het concept (A-Z voor uitvoerders maar ook (niet in die volgorde) A-Z (ongeveer) voor titels) ook aan toegankelijkheid werd gedacht!

Hierdoor ook gejuich aan vele tafels omdat ze bij de letter Q ook de titel met R konden herkennen (nochtans enkel korte intro!): Queen - Radio Gaga...
:clap:
Respect, organisatie! Moet toch wat hoofdbrekers gekost hebben, niet?
En zo waren er nog...

Hopelijk blijkt dat ook uit de eindscores en de terugkomst volgend jaar?

In elk geval had ik zelf toch de indruk dat de 4 SLEEpless Horsemen of the Apocalypse hier een formule hebben gevonden om ervaren en beginnende/occasionele muziekquizzers te verenigen in hun hobby.

De fotoreeksen vond ik persoonlijk het leukst om te spelen, met telkens een tipblad met 20 foto's van "bekende gezichten", "dieren" of "vervoersmiddelen", die je konden helpen omdat ze in een of andere taal zouden voorbij komen in titel of uitvoerder.
Dat bracht geen extra punt op per antwoord (hetgeen soms gecontesteerd wordt door niet-liefhebbers van algemene muziekquizzen), maar wél 1 punt extra mocht je de som van de resterende nummers van de foto's juist hebben... Enfin, ingewikkeld? Tijdens de quiz niet, hoor...
Alvast alweer een vernieuwing die de muziekquizzers nog wat meer kan verzoenen...

Alles zat goed in elkaar, met een prima jury en een vlotte bediening (van onderbemanning niets gemerkt alvast, een compliment voor de inderdaad jonge ploeg vrijwilligers).

De uitslag qua podium:

1. Would-be-Monkees
2. Paris Hilton Lookalikes
3. Sympathie vur den Duvel

Bedankt, mannen en vrouwen die dit mogelijk maakten.

Yours sLEEpless(LEE)...
:roll: :twisted:
Laatst gewijzigd door Luk op za 03 nov 2012, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door fLEEtfox »

Alvast bedankt voor deze eerste positieve commentaren.
Wij hadden ook een positief algemeen gevoel na het 'eindsignaal'.
En met slechts 3 gebuisden op 40 ploegen kunnen wij ook alleen maar tevreden zijn.

De volledige einduitslag alsook een gedetailleerde analyse zullen zo snel mogelijk volgen.

Het werd een spannende strijd daar aan de top tot net voor het einde maar dan zelfs in de laatste rondes was alles nog mogelijk voor de erepodiumplaatsen.
Proficiat aan de top3 trouwens maar eigenlijk aan alle deelnemers : "jullie waren een fantastisch publiek" :clap:
En merci aan de mannen (en vrouw) van d'espen om nog zo gentil te zijn om te willen helpen met opruimen. Thx folks :handgestures-thumbupright:
Nu versta ik ook waarom die analyse wat op zich laat wachten van hun quiz : zo altijd en overal maar helpen....

Hopelijks tot volgend jaar. Merci Ludo voor het gestelde vertrouwen maar we zullen eerst op 't gemak voor een datum zien alvorens de thread van 4.0 op te starten. ;)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door Keiem »

Net als vorig jaar mocht de kwis stoppen na ronde zes... althans wat de uitslag betreft. Want ik had de rondes erna toch ook niet willen missen. Maar ik begin stilaan genoeg te krijgen van ons traditionele dipje die ons toch al enkele overwinningen gekost heeft. Hier was het vooral de 'War' ronde die de schade deed. Maar ik ben zeer tevreden met deze uitslag waar ik vooraf voor getekend zou hebben. Er was aangekondigd dat er flink wat nineties en recent in zat en op dit soort kwissen zijn we op ons best. Spannende strijd met Sympathie, Martha en uiteindelijke winnaars Would-be Monkees :clap:
Niets veranderen aan de formule: geluid was uitstekend, mooie zaal en bediening :mrgreen: , sterke prijzentafel, en gevarieerd qua songkeuze. Of het zou die rode draad moeten zijn Afbeelding...
À la prochaine !
accuphase
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 18:26

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door accuphase »

Terug eens een quiz waar ik met volle teugen van genoten heb. Aangenaam en evenwichtig, goeie klank en prima bediening. Alle lof voor de organisatie. Volgend jaar komen we zeker terug.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door aLEEce in chains »

Ook hier heerst nog een positief gevoel. Ik vreesde even iets teveel ons eigen gezicht te verliezen, maar uiteindelijk denk ik dat we een behoorlijk evenwicht hebben gevonden. Er zullen ongetwijfeld ploegen geweest zijn die niet alles even goed vinden, maar daar kan ik best mee leven. Het aantal gebuisden serieus terugdringen was één van de doelstellingen en dat zat wel snor.

Een aantal opmerkingen/bedankingen/vaststellingen:

- de wisselbeker fairplay gaat dit jaar duidelijk naar Aalst: zowel Sympathy als de Bananen waren zo eerlijk om aan te geven dat ze punten teveel hebben gekregen :clap:
- bedankt aan Keiem voor de tussenfragmenten en aan de mannen van Phynix voor hun hulp bij het scorebord
- bedankt aan de Espen voor het opkuisen/leegmaken van de zaal, de Grimbergen, de rode wijn, de kaasjes en salami. Helaas had Schalckse geen zo'n grote honger dat ie nog 28 hotdogs zou kunnen opeten. :mrgreen:
- bedankt aan de jeugdige opdiener en opdiensters... RESPECT!
- Efkens schrik gehad juist voor de quiz toen de boxen op meerderen momenten een vreemd gekraak lieten horen. Gelukkig niks van gemerkt tijdens de quiz (tenzij ik mij vergis).
- Goddelijke gezichten te zien toen aangekondigd werd dat de laatste ronde een metalronde ging zijn. Helaas op dat ogenblik vergeten een foto te trekken (d'er stonden er een aantal scherp :lol: )

Soit, editie 4 zal er wel van komen, maar eerst wat quality time voor het gezin. We zullen wel eerst moeten kijken voor een goeie datum want er zou volgend jaar rond die periode mogelijks een vogelshow zijn en we willen jullie die geur besparen (tenzij we duif of zo gaan serveren)
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door aLEEce in chains »

Ploegnaam Totaalstand
400

1 Would-be Monkees 367
2 Paris Hilton look-a-likes 361
3 Sympathy vur den duvel 356
4 Martha Wainwrong Ain't Right 354
5 Vlassenbroek2000 349
6 Fab4 349
7 Starbuk & Apollo 348
8 Bruce Horny and the rest 344
9 De Rechte Bananen 343
10 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 337
11 Kas & The Holly's 329
12 De Stimpy's 318
13 Vindikooks 316
14 Men In Black 316
15 Los Locos 312
16 A Tribe Called "Wuk Est?" 310
17 4 Schelln Espe 310
18 Salman Rushdie All Star Band 297
19 De Jeugd van Toen 289
20 Spek en Bonen 289
21 vzw Respons 282
22 Oorsmeer 276
23 Supersonic 276
24 My Dying Pride 275
25 Popingers 271
26 4midables 263
27 Kinky Crusty Quiz Kings & Queen(s) 260
28 Excelsior Beernem 255
29 De Grijze Wolven 244
30 Lucky Mañuelos 235
31 Cercle zal niet zakken 235
32 The 1 Hit Wonders 230
33 Neighbours From A Distance 225
34 Rosten André 222
35 De Bende Van De Bosklapper 218
36 Stinky Toys 214
37 Tafel 37 206
38 Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen 174
39 Rocky & The Roxxxy's 172
40 Food Fighters 156
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door SpeedKing »

aLEEce in chains schreef:We zullen wel eerst moeten kijken voor een goeie datum want er zou volgend jaar rond die periode mogelijks een vogelshow zijn en we willen jullie die geur besparen (tenzij we duif of zo gaan serveren)
Bruce Horny & The Rest schrijven nu al in voor die vogelshow.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door fLEEtfox »

Analyse

Ronde 1 : Not my cup of tea

Hier werd eens 'contraire' gedaan en ipv ons favoLEEdjes werden nummers gevraagd die wij absoluut niet smaken. Wie het volledige lijstje kon raden (welk nummer hoort bij wie) kreeg een tafelronde van ons cadeau.

Gustavo Lima (30) - Ballada (24)
Axelle Red (40) - A Tatons (40)
Andrea Boccelli (39) - Con Te Partiro (40)
Sylver (33) - Foreign Affair (38)
Jay & The Americans (20) - Cara Mia (29)
Barry White (40) - You're the first, the last, my everything (39)
Marco Borsato (40) - Rood (40)
Los Incas (11) - El Condor Pasa (31)
Whitney Houston (40) - I Will Always Love You (39) (foutief antwoord was "The Bodyguard")
George Baker Selection (36) - Una Paloma Blanca (40)
The Offspring (40) - Self Esteem (40)
Michel Sardou (36) - Les Lacs du Conemarra (40)
K's Choice (40) - Not An Addict (40)
Village People (40) - YMCA (40)
Kings Of Leon (40) - Use Somebody (38)

Bizar dat muziek die wij niet zo graag horen blijkbaar wel gesmaakt werd door het aanwezig quizpubliek.
Maar liefst 8 maxima (Paris Hilton, Martha WAR, Sympathy, Martha WAR, Vlassenbroek, Starbuk, Bruce Horny, Spek&Bonen & Popingers) en evenveel ploegen haalden 29/30.
Niemand raadde de juiste combinatie : gezien de in onze ogen hoge slaapverwekkendheidsfactor kozen we voor de code 5xC-5xV-5xS

Gemiddelde score 27,1/30 (90.3%) - laagste score 21/30.
Opvallend : de Monkees rijden hier (strategisch?) nog niet in het koppeloton.
Moeilijkst : Los Incas - hier 16x Simon&Garfunkel gezien. Fab4 schrapt zelfs het juiste antwoord om toch maar S&G in de schijnwerpers te zetten.....
Niet dat ik iets tegen dat nummer specifiek heb maar was eerder een statement tegen panfluitmuziek in het algemeen van de nobele onbekende in Brussel Noord over George Zamfir tot deze Los Incas.
Laatst gewijzigd door fLEEtfox op za 03 nov 2012, 21:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door fLEEtfox »

Ronde 2 : Puzzle me quick

In het bijhorende cijferraster moesten de cijfers die men tegenkwam in titel en/of uitvoerder schrappen en met de overgebleven blokken kwam een vraag tevoorschijn waarmee een extra punt kon verdiend worden indien juist beantwoord.

Damien Rice (36) - 9 Crimes (36)
The Connells (36) - '74-'75 (40)
Bad Religion (23) - 21st Century Digital Boy (39)
The Zombies (5) - Care of cell 44 (3)
Paul Hardcastle (35) - 19 (39)
KLF (34) - 3 A.M. Eternal (19)
Tool (34) - Fourty Six & 2 (5)
The Levellers (38) - One way (39)
Chicago (19) - 25 Or 6 To 4 (20)
Rogerseventytwo (12) - You take me higher (34)
? & the Mysterians (18) - 96 tears (34)
UB40 (36) - One in ten (19)
Nick Cave (32) - Fifteen feet of pure white snow (36)
The Four Tops (27) - 7 rooms of gloom (18)
Billy Idol (36) - Sweet Sixteen (40)
Puzzelvraag : FRANS (24)
Vraag was trouwens : "Welke nationaliteit heeft de band Air?"
Ik kreeg ook nog volgende antwoorden : Zanzibar, twee, Phil Collins,...(waarschijnlijk andere vraag geformuleerd hier :? !)
Hoes : THE MAGIC NUMBERS (23) - THE MAGIC NUMBERS (14)

R2 was blijkbaar al een goeie barometer voor de einduitslag want Would-Be Monkees haalden hier de hoogste score 32/33 (enkel titel Tool was foutief) voor Paris Hilton (31) en Sympathie (30)

De gemiddelde score was hier logischerwijs een pak lager dan R1 die niet echt representatief was : 22,6/33 (68,4%)

T&U (ZOmbies - Care of cell 44) enkel door A Tribe Called WUk est, Sympathy & Would-Be Monkees
Kas&The Hollys & Men In Black herkenden ook de uitvoerder (zonder titel)

Titel Tool : Paris Hilton, Los Locos, Rosten André, Lucky Manuelo's & Cercle Zal NIet zakken
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door fLEEtfox »

Ronde 3 Mixronde (samengesteld door Christof aka metaLEEca)

The Shadows (35) - Apache (35)
Gojira (3) - L'Enfant Sauvage (2)
Robyn (39) - Dancing on my own (39)
Band of Horses (16) - The Funeral (20)
The Highwaymen (13) - Big river (9)
Eros Ramazotti (39) - Se Bastassa Una Canzone (37)
Filter (11) - Welcome To The Fold (1)
Robert Abigail ft. Gibson Brothers (11) - Non stop dance (27)
Bruce Hornsby & The Range (33) - The way it is (39)
Glen Campbell (26) - Rhinestone cowboy (37)
The Crystal Method (1) - Name Of The Game (35)
Vangelis (38) - Chariots Of Fire (34)
The Beautiful South (32) - Don't marry her (38)
Dr. Hook (32) - Sylvia's mother (35)
Paul Simon (26) - The Obvious Child (live) (16)
Fotovraag : RIVAL SONS (4)

Gemiddelde R3 19.1/31 (61,6%)
Paris HIlton haalt hier 27/31, één puntje meer dan de Fab4 die ook één puntje meer hebben dan het trio Monkees-Starbuk-Martha

Gojira : Paris Hilton & Salman Rushdie All Star Band hebben T&U en Cercle ZNZ haalt ook de uitvoerder alleen binnen.

De eerste zaalsolo is een feit : Paris Hilton heeft als enige de titel van Filter
En alsof het nog niet genoeg is haalt Stinky Toys ook nog eens een zaalsolo binnen met The Chrystal Method.
De foto werd enkel herkend door My Dying Pride, Los Locos, Rosten André en A Tribe Called WE

Ander moeilijk(er) fragment was de countrymonstercoalitie met oa Johnny Cash & Willie Nelson : The Highwaymen met Big River. Pechvogel van dienst is Bruce die Highwaymen bij de titel zette.
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door fLEEtfox »

Ronde 4 Most Wanted

Hier kreeg men 15 fragmenten die konden gelinkt worden aan één van de 20 foto's die men kreeg op een blad (zonder extra punten hiervoor te krijgen).
Maar de som van de overblijvende fotonummers leverde wel een extra punt op.

Admiral Freebree (40) - Einstein Brain (39)
Big Secret (1) - Samson And Delilah (25)
Dire Straits (39) - Calling Elvis (39)
Franz Ferdinand (39) - Ulysses (33)
Serge Gainsbourg & Brigitte Bardot (29) - Bonnie & Clyde (40)
Pisa (22) - Popie Jopie (39)
L.A. Style (22) - James Brown is dead (40)
Dschingis Khan (21) - Kabouterjes (39)
Walter Murphy & The Big Apple Orchestra (14) - A Fifth Of Beethoven (31)
Faithless (40) - God is a DJ (40)
Prince Buster (11) - Al Capone (34)
The Caesars (21) - Jerk It Out (34)
Slayer (24) - Jesus saves (22)
Sandra (34) - Maria Magdalena (38)
Duck Sauce (39) - Barbra Streisand (40)
SOM RESTERENDE FOTO's - 69 (16)

Gemiddelde R4 : 23,6/31 (76,2%)

Bij fragment 2 werd 26x Middle Of the Road gelezen. Enkel Martha had een iets scherper gehoor en kaapte de derde zaalsolo van de avond weg.
Hiermee behaalt Martha WAR ook het maximum van de punten. Maar liefst 6 ploegen volgen op één punt (Paris, Fab4, Monkees, Vlassenbroek, Sympathy & Bruce).

Het eerste blok zit erop. Na R4 was het pauze en dat ga ik nu ook efkes nemen. Tot morgen.
Popinger Bart
Lead Singer
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 21:28
Locatie: Kortrijk || Popingers - Courtrai Tonight

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door Popinger Bart »

:clap: :clap: Ik sluit me volmondig aan bij al wat hier al gezegd is over de Riekt m'n ass LEE :clap: :clap: :
geoliede presentatie met af en toe een knipoog ;) , vlotte bediening, strakke timing, goeie sound, terugbetaling van niet volledig opgebruikte zuipkaarten, ... als we dan toch iets minder vonden, dan waren het de nootjes op tafel : die waren van het sterk gekruide type wat dan wel weer aansluit bij een aantal fragmenten uit deze quiz.
Met de eerste ronde wilden jullie waarschijnlijk aan een aantal ploegen de kans geven om eens het gevoel te ervaren wat het is om eerste te staan ? Was wel een ongelooflijk foute ronde zeg. Misschien een tip : maak er volgend jaar een ViCiouS ronde van :banana-guitar: !
Voor ons was het zeker niet altijd onze cup of tea, maar een pluim :handgestures-thumbupright: voor de variatie, waar in vergelijking met vorig jaar een veel beter evenwicht gevonden werd.
Wij kenden een zware dip vanaf ronde 6 tot 9 maar de schitterend gevonden alfabetronde (kortere en langere fragmenten, ...) en de verrassende mixronde van aLEEce (ik vreesde dat die voor ons toxic zou zijn, maar niets daarvan, alleen het laatste nummer was letterlijk toxic) brachten ons er weer bovenop.
Enkele sterke nummers leren kennen ook (Zombies, PJ Harvey, ...) en "de schuur" herontdekt : Valérie la Folie was uit ons collectief geheugen gewist ...
Wat mij betreft alvast tot volgend jaar ! :clap: :clap:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door DVNO »

aLEEce in chains schreef: (tenzij we duif of zo gaan serveren)
De 4 Schelln Espe schrijven zich al in voor het eetfestijn :D

't Is saai om een bespreking te schrijven als alles goed verlopen is, maar bij deze ben ik dus weldegelijk verplicht om nog eens hetzelfde schrijven als de rest hierboven.
Een quiz die quasi de perfecte balans vond tussen gelegenheid en professioneel, met in mijn ogen nog een eigen gezicht. Er passeerden veel deuntjes in een stijl die ik wel verwachtte van 1 van de 3 organisatoren.
Ook de zo gevreesde metal was zeker niet overheersend aanwezig en mocht er iemand nog problemen mee gehad hebben: zelfs mastodon stond al op RW dus het moet zijn dat dat wel vrij breed gesmaakt wordt. Toch was er harde rock en metal aanwezig en zo hoort het ook hier! Alleen qua dance wijkt onze stijl een beetje af maar zoals ze in het Duits zeggen: les gouts et les couleurs...
De smaak van het vispannetje daarentegen zat dan wel weer goed, 't was alleen een beetje weinig in verhouding tot de prijs :mrgreen:
De uitwerking van de quizrondes is hier al uitvoerig besproken door Luk en ik kan mij ook alleen maar aansluiten bij zijn commentaar: origineel zonder gecompliceerd of onterecht scherprechter te worden. (al zouden de Bananen beter volgend jaar wel hun Texas Instruments meebrengen. Niet voor zichzelf maar voor de jury => 69 :whistle: )
De beste vondst van de avond vond ik wel het aanduiden (aan de hand van een kruisje) in welke fragmenten de titel te horen is en in welke niet. Vooral voor gelegenheidsploegen is dat een enorme ontlasting van het brein vermoed ik (en mss voor de iets meer doorgewinterde ploegen ook wel). Ik herinner mij nog goed toen wij pas begonnen te quizzen en iets minder van muziek kenden als nu (1% ipv 2 :P ) dat je van een ganse avond extreem luisteren naar titels een hoofd kreeg dat op springen stond. Kortom, chapeau voor deze 'kleine ingreep', volgens mij maakt dit echt wel een verschil.
aLEEce in chains schreef: - bedankt aan de Espen voor het opkuisen/leegmaken van de zaal, de Grimbergen, de rode wijn, de kaasjes en salami. Helaas had Schalckse geen zo'n grote honger dat ie nog 28 hotdogs zou kunnen opeten.
Met veel liefde en overgave gedaan! :handgestures-thumbupright:
Lazylou
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 14:29

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door Lazylou »

Voor deze Stimpy was Riekt m'n ass, LEE voor de 3e keer op rij het schoolvoorbeeld van wat een muziekquiz hoort te zijn. De moeilijkheidsgraad was ideaal: slechts 3 gebuisden, en toch nog genoeg uitdagende fragmenten waarmee de topploegen zich konden onderscheiden. Hierdoor vergaat het deze quiz niet zoals andere quizzen, waar jaar na jaar steeds minder gelegenheidsploegen verschijnen. Ook de zeer mooie prijzentafel, waarop ook de lager geklasseerde ploegen nog iets leuks konden vinden, zorgt dat deze quiz een klassieker in wording is.
Het metalgehalte vond ik zeker niet overdreven hoog. Ik ben niet echt een kenner of grote liefhebber van het genre, maar Sepultura, Slayer, Tool of Mastodon zijn toch niet echt obscure namen. Tenslotte ook nog lof voor de vlotte ophaling en bediening en het uitstekende geluid. Volgend jaar nog een extra streekbiertje erbij op de kaart en aan het eind van iedere ronde nog een twintigtal extra seconden bedenktijd, en de perfecte quizavond komt dan wel héél dichtbij!
Plaats reactie