10de Phinyx Muziekquiz - vrijdag 26/10/2012 - Berlare

Plaats reactie
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

10de Phinyx Muziekquiz - vrijdag 26/10/2012 - Berlare

Bericht door One good reason »

De 10de en laatste Phinyx muziekquiz te Berlare is voorbij(gevlogen).
Een zaal gevuld met zomaar eventjes 56 ploegen :o :clap:
Lang geleden dat ik nog zoveel volk zag quizzen in een zaal 8-)

Hoewel dit zeker niet mijn "ding" is, ben ik gisteravond toch afgezakt naar Berlare.
Mocht voor deze gelegenheid meedoen met de gasten van "Martha Wainwrong", waarvoor dank uiteraard! :handgestures-thumbupright:
Veel volk, veel rondes en veel thema's. De drie sleutelwoorden die hier toch best thuishoren.

Ik heb me als "hitquizzer" zeker niet verveeld, maar voelde me nooit echt aangesproken tot het gros van de fragmenten.
Maar dat is een persoonlijke ervaring uiteraard.
Het bracht bij momenten ook een bepaald "sm-gevoel" naar boven dat ik enkel bij Vince's quizzen kon ervaren ;) :lol:
Wat me zeker verbaasd heeft:

* De punten tijdens de ganse quiz (veel verschil was er niet tussen de top 10) en tof geprojecteerd (ik durf da wel vergeten :mrgreen: )
* De snelheid van sommige rondes en de soms (helaas) te korte duur van de fragmenten
* De toffe en koele presentatie
* De uiterst sympathieke jury
* Perfecte sound en belichting!
* Het respecteren van een normaal afsluitingsuur

Chapeau aan "Bruce Horny" voor de terecht verdiende podiumplaats :clap: .
Ik stond (weeral) buiten tijdens de proclamatie :oops: en was net op tijd terug binnen om mijn prijs af te halen :doh:

Alle rondes zijn me vrij goed meegevallen, behalve de "Lego" ronde.
Een aantal lego figuurtjes die albumcovers moesten uitbeelden ... tja :roll:
Maar ... deze ene ronde kon de rest van de avond toch niet meer verpesten.
Ik heb dus zeker goed kunnen genieten van deze quiz. Zelfs meer dan ik had verwacht :clap:

Dus eigenlijk jammer ja, dat dit de laatste was blijkbaar ... of?
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 10de Phinyx Muziekquiz - vrijdag 26/10/2012 - Berlare

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Elke jaar met volle teugen genoten van deze quiz... Ook deze keer...
Blijkbaar was het de laatste keer, spijtig genoeg...
Elk jaar vooraan in de 50 ploegen plezieren en er toch de brui aangeven :-/
Ik ga de Phinyx-quiz missen in het circuit...
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 10de Phinyx Muziekquiz - vrijdag 26/10/2012 - Berlare

Bericht door Keiem »

Afbeelding
Mrs. Bollock
Backing Vocal
Berichten: 60
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 19:46
Locatie: Lokeren

Re: 10de Phinyx Muziekquiz - vrijdag 26/10/2012 - Berlare

Bericht door Mrs. Bollock »

Met deze muziekquiz is het min of meer begonnen voor ons ploegje ... toen nog met een compleet andere samenstelling, maar kom. De basis is gelegd op de Phinyx. Met toch wel wat spijt in het hart nemen we afscheid van deze mooie voor iedereen toegankelijke muziekquiz.
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 10de Phinyx Muziekquiz - vrijdag 26/10/2012 - Berlare

Bericht door Luk »

Ook voor ons, Sympathie vur den Duvel, was deze quiz een startbaan, met mogelijk zelfs een eerste overwinning voor ons ploegje indertijd.
Het opzet lag ons wel elk jaar dat we meededen, en tot onze eigen verbazing bezetten we inmiddels nogal opzichtig het palmaresblad (5/10 edities gewonnen, met een paar keer niet deelgenomen).

Deze keer was dat anders, en we buigen nederig het hoofd voor de toch wel indrukwekkende prestatie van Bruce Horny & the Rest, die de rest het nakijken gaf.
Dit is des te meer bewonderenswaardig omdat de tegenstand toch wel hoofdzakelijk bestond uit samengestelde/versterkte ploegen, deels gelegenheidscoalities.
Dat heeft ook te maken met het feit dat de quiz met vijf te spelen is, maar toch: bij Bruce zagen we toch geen bekende "superinvaller" uit het circuit aan tafel zitten. Chapeau, zeg! :clap: :clap: :clap:

Over het stoppen van de quiz :( werd geen uitleg gegeven.
Jammer inderdaad, want het was elke keer de ogen uitwrijven hoe ze dat voor elkaar kregen: een multimediale massaquiz in een prachtige zaal, met droog-komieke presentatie en een razendsnelle jury... (4 of 5 personen voor 56 ploegen en steeds vrij snelle tussenstanden).

Eén minpuntje (daar ga ik weer :roll: ): geen punten van de laatste reeks voor afroeping van de eindstand, of die zou zou snel over het scherm zijn geflitst dat het mij is ontgaan...

Felicitaties en dank aan de organisatie voor deze en de negen vorige edities!
:handgestures-thumbupright: :banana-dance:

En lichte hoop op een 11°?
:?
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 10de Phinyx Muziekquiz - vrijdag 26/10/2012 - Berlare

Bericht door PEKEBO »

Berlare, de thuishaven van ondergetekende en daar zegevieren was een stille droom van mij die werkelijkheid werd. Het moest nu wel gebeuren want deze quiz verdwijnt, zonde, want dit is/was een topquiz in al zijn facetten!

Een volledig weekend op een wolk geleefd, echt. De tegenstand op deze editie was niet mis :o (zoals Luk al aangaf), geen enkel moment gedacht aan winst en dan is de ontlading natuurlijk geweldig groot als we deze editie op ons palmares kunnen schrijven.


Straf toch, altijd een volle zaal te Berlare terwijl het niveau toch eerder pittig was voor gelegenheidsteams, doorheen de jaren. Vooral dit jaar moet de theorie toch een hel geweest zijn voor die mensen en toch bedekken ze dit telkens weer met de mantel der liefde, chapeau!

Andere organisaties die iets gewaagder gaan moeten dit bekopen met deelnemers, hier duidelijk niet.

Dus, ode aan deze quiz (die ik zal missen) maar zeker aan mijn tafelgenoten die allen sterk voor de dag kwamen :clap: .
Plaats reactie