1e MuZieKwis Wevelgem

Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door aLEEce in chains »

Gisteren vond de eerste muziekquiz plaats van de mannenkookploeg uit Wevelgem. We hadden ons opgemaakt voor een culinaire avond vol lekkere hapjes. Helaas kregen we die niet letterlijk.

Het betrof een quiz met 16 rondes (15 rondes met 10 fragmenten en 1 ABC van 25 nummers = geen X).
Elke ploeg diende op voorhand een joker in te zetten bij één van de 15 gewone rondes (en dit op basis van één trefwoord). De moeilijkheidsgraad van de rondes schommelde enorm. Dit alles leidde ertoe dat de uitslag bovenaan vrij vlug vast lag. Jan, Piet, Joris en Sam Gooris was duidelijk een graadje te sterk voor ons, ook al werden we bijgestaan door Vinceluka (waarvoor dank :handgestures-thumbupright: ). De eerste ronde was op heel gemakkelijk. Je diende de naam van de zangeres te geven die je hoorde (je kreeg als extra nog de titels door elkaar afgeroepen erbovenop). Een groot probleem bij de quiz was dat de fragmenten quasi allemaal maar 20 seconden duurden, het was dus echt wel super alert zijn of voor je het wist had je al een nummer gerateerd. We dachten dat het op details ging aankomen om te bepalen wie won, maar uiteindelijk hebben een aantal rondes ons genekt. De boosdoeners voor ons waren de rondes Glamrock, Classics en Drumsolo. Gelukkig hadden we onze joker niet ingezet op de Classics, want dit ging dus wel degelijk om klassieke muziek (en niet om classic albums of zo). Een ronde waar we helemaal de mist in gingen en waar we uiteindelijk nog 2 punten raapten. De ABC ronde waren fragmenten waarin een naam te horen viel en waarbij je deze op de juiste plaats moest zetten. Leuk gevonden en best fijn om te spelen. De drumsolo's lagen ons totaal niet (quasi allemaal oude fragmenten, waarbij je enkel de drummer te zien kreeg en de nummers voor ons onherkenbaar waren (uiteindelijk toch nog Golden Earring en Led Zeppelin gevonden, maar voor jonkies als ons :D is de drummer van Rare Earth, Edgar Winter Group en dergelijke een onbekend figuur).

Hebben we een fijne avond gehad? Ja. Zijn er nog een aantal verbeterpunten? Jazeker.
Zonder te kritisch te willen overkomen volgende tips:
- Als je in de aankondiging zet: quiz om 19.30, begin dan niet 20.10. Wij hebben ons moeten schoffelen om er op tijd te geraken waardoor we met moeite thuis iets konden eten. Daar dan nog 30 minuten zitten koekeloeren leidt alleen maar tot frustratie.
- Je kijkt best ook eens naar de kwaliteit van de gespeelde fragmenten (zeker als je maar 20 seconden laat horen - we haalden er met moeite Alice van Sisters of Mercy uit).
- Technisch gingen bepaalde dingen nog fout (drie nummers van U2 door elkaar laten spelen, waarbij het stil viel nadat het tweede werd afgespeeld, ...), maar da's normaal en best wel te begrijpen.
- Werken met een joker als de rondes niet gelijkaardig zijn aan elkaar, en dan heb ik het niet over de moeilijkheidsgraad. In de ene ronde diende je enkel de uitvoerder te geven, in een andere titel en uitvoerder (om één punt te halen).
- Drie keer Pink Floyd op één avond is iets teveel van het goede (ook al bepaalt iedereen uiteraard zelf de invulling van zijn quiz en is Pink Floyd schone muziek).

Positieve zaken die we zeker onthouden:
- Zaal was best oké (blad zelf moeten afgeven aan de jury blijft voor ons altijd iets aparts).
- Ondanks de prijzige inkom (20 euro) hebben we een toffe prijs gekregen. Winnaar kregen elk een dvd-speler van Samsung. Wij gingen elk met een draagbare radio naar huis en de derde (A Tribe Called Wuk ist?) gingen met een draagbare hoofdtelefoon en cd naar huis (als ik me niet vergis).
- Omer en Duvel op de drankkaart, onze fLEEtfox heeft het geweten :mrgreen: Bediening was ook oké.
- Soms leuke invalshoeken bij de rondes (o.a. The Chain, ABC).

Ik weet niet of de organisatoren een playlist zullen plaatsen. Afwachten dus.

Mocht er een tweede editie aankomen, denk ik wel dat we terug zouden deelnemen.
Laatst gewijzigd door aLEEce in chains op ma 08 okt 2012, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door Keiem »

aLEEce in chains schreef:Winnaar kregen elk een dvd-speler van Samsung. Wij gingen elk met een draagbare radio naar huis en de derde (A Tribe Called Wuk ist?) gingen met een draagbare hoofdtelefoon en cd naar huis (als ik me niet vergis)
Leuk! :shock:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door SpeedKing »

aLEEce in chains schreef:... de rondes Glamrock, Drumsolo. De drumsolo's lagen ons totaal niet (quasi allemaal oude fragmenten, waarbij je enkel de drummer te zien kreeg en de nummers voor ons onherkenbaar waren (uiteindelijk toch nog Golden Earring en Led Zeppelin gevonden, maar voor jonkies als ons :D is de drummer van Rare Earth, Edgar Winter Group en dergelijke een onbekend figuur).
Miljaarde, ik heb hier duidelijk iets gemist! Chuck Ruff! Cesar Zuyderwijk! John Bonham! Pete Rivera!

Het is naar dit soort fragmenten dat ik snak op muziekquizzen, maar ze krijgen dus altijd kritiek. En nu komen ze nog een keer voor en ben ik er niet (ik speel geen quizzen meer die ik niet ken of waarvan ik de playlist niet kan inkijken).

Hopelijk houden de mannen van de kookploeg vast aan deze smaak - drie keer Pink Floyd, wie kan daar wat tegen hebben ;) - en dan sluit ik volgend jaar graag bij een ploegje aan of breng Los Locos in stelling (maar de anderen houden hier ook niet zo van)!

Zeer benieuwd naar de glamrock ook, hopelijk worden de antwoorden gepost ;)!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door vinceluka »

SpeedKing schreef:
aLEEce in chains schreef:... Zeer benieuwd naar de glamrock ook, hopelijk worden de antwoorden gepost ;)!
The Sweet, Alvin Stardust, New York Dolls, Wizzard, The Sparks, Mott the hoople, Klaus Nomi, David Bowie (door ons omgedoopt tot Glamsmurf)
en een fragment van de film Hedwig & angry inch zijn 9 van de 10 vragen, eentje ontsnapt me.

En Ludo, het is niet omdat we wat met de billen bloot gingen in de drummer-ronde dat we kritiek hebben dat dit gevraagd wordt.
Is zeer relevant om dit te vragen op een muziekquiz, ondanks onze score toch genoten van deze leerrijke ronde.

Leuke avond gehad bij de Horsemen op een quiz met veel variatie in muziekstijlen
van spotgemakkellijk tot breinbrekend. (daarom jokers beter achterwege laten)
Echter zware bieren op de kaart en dicht bij huis is een gevaarlijke combinatie :evil:
Buiten het laatste absoluut voor herhaling vatbaar.

En Proficiat aan JPJ&SG :clap:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door DVNO »

aLEEce in chains schreef:Wij gingen elk met een draagbare radio naar huis en de derde (A Tribe Called Wuk ist?) gingen met een draagbare hoofdtelefoon en cd naar huis (als ik me niet vergis).
Nog een geluk dat hij draagbaar was, anders stonden die mensen daar schoon... :roll: :oops:

Nog een paar bemerkingen:
- Zo te lezen wel een toffe quiz. Die mensen zijn wsl niet gewend om te muziekquizzen dus die beginnersvalkuilen waar ze zijn ingelopen zijn ze idd wel vergeven.
- Toch een gemiste kans dat jullie echt niets van hapjes hebben gekregen. (van marketing blijkbaar geen kaas gegeten)
- Al een geluk dat wij daar niet zijn gaan winnen, na talrijke deelnames in bellem oa kunnen we nu al 3 dvd's tegelijk afspelen. Een vierde is echt wel te moeilijk om volgen...
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door fLEEtfox »

gerookt_espe schreef:[- Al een geluk dat wij daar niet zijn gaan winnen, ...
En gij durft daar zelfs nog maar aan te denken :o !! Bescheidenheid siert de mens...... :silent:
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door baaigones »

vinceluka schreef:
SpeedKing schreef:
aLEEce in chains schreef:... Zeer benieuwd naar de glamrock ook, hopelijk worden de antwoorden gepost ;)!
The Sweet, Alvin Stardust, New York Dolls, Wizzard, The Sparks, Mott the hoople, Klaus Nomi, David Bowie (door ons omgedoopt tot Glamsmurf)
en een fragment van de film Hedwig & angry inch zijn 9 van de 10 vragen, eentje ontsnapt me.
The Darkness was je vergeten ;-)

Qua drummers uiteraard Neil Peart :mrgreen: maar ook Dave Brubeck quartet (nee, niet met take five) en een kort stukje van



waar wij verkeerdelijk Gene Krupa plaatsten.

De meerwaardezoeker kreeg gelukkig ook Marina Wally, Samson & Gert, Micha Marah en een nummer over sperziebonen voor de kiezen. Gevarieerd is wel het woord dat past bij deze quiz, lang geleden ook dat we een nummer achterstevoren moesten herkennen.
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door baaigones »

gerookt_espe schreef:
aLEEce in chains schreef:Wij gingen elk met een draagbare radio naar huis en de derde (A Tribe Called Wuk ist?) gingen met een draagbare hoofdtelefoon en cd naar huis (als ik me niet vergis).
Nog een geluk dat hij draagbaar was, anders stonden die mensen daar schoon... :roll: :oops:
Op de lijst met te winnen prijzen stond bij de radio en de hoofdtelefoon wel degelijk 'draagbaar' vermeld, bij de DVD-speler stond dat er niet bij dus de schrik sloeg ons al een beetje om het hart. Met vereende krachten hebben we onze prijzen gelukkig wel in de auto's gekregen.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door aLEEce in chains »

gerookt_espe schreef:
aLEEce in chains schreef:Wij gingen elk met een draagbare radio naar huis en de derde (A Tribe Called Wuk ist?) gingen met een draagbare hoofdtelefoon en cd naar huis (als ik me niet vergis).
Nog een geluk dat hij draagbaar was, anders stonden die mensen daar schoon... :roll: :oops:

Nog een paar bemerkingen:
- Zo te lezen wel een toffe quiz. Die mensen zijn wsl niet gewend om te muziekquizzen dus die beginnersvalkuilen waar ze zijn ingelopen zijn ze idd wel vergeven.
- Toch een gemiste kans dat jullie echt niets van hapjes hebben gekregen. (van marketing blijkbaar geen kaas gegeten)
- Al een geluk dat wij daar niet zijn gaan winnen, na talrijke deelnames in bellem oa kunnen we nu al 3 dvd's tegelijk afspelen. Een vierde is echt wel te moeilijk om volgen...
Ge bedoelt gaan winnen zoals in: We gaan die horsemen in Brugge eens afdrogen, om vervolgens met een vulpen naar huis te gaan :mrgreen: :mrgreen:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door aLEEce in chains »

baaigones schreef:De meerwaardezoeker kreeg gelukkig ook Marina Wally, Samson & Gert, Micha Marah en een nummer over sperziebonen voor de kiezen. Gevarieerd is wel het woord dat past bij deze quiz, lang geleden ook dat we een nummer achterstevoren moesten herkennen.
Was inderdaad wel duidelijk dat deze quiz gemaakt werd door niet gebruikelijke muziekquizzers. Rondes waarbij je de groenten of fruitsoorten moest noteren ipv de titel en/of uitvoerder. En filmmuziek laten horen waarbij je de naam van de film moest geven ipv titel en/of uitvoerder.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door ricardofab4 »

aLEEce in chains schreef: - Drie keer Pink Floyd op één avond is iets teveel van het goede (ook al bepaalt iedereen uiteraard zelf de invulling van zijn quiz en is Pink Floyd schone muziek).

:o :ugeek: :dance:
cade
Fan
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 10:43

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door cade »

hier alvast de volledige uitslag van de quiz.
ik probeer tegen weekend ook de playlist te geven :
wij bedanken iedereen voor de aanwezigheid en houden in de mate van het mogelijke rekening met jullie opmerkingen bij een volgende
versie.
cade
Fan
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 10:43

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door cade »

UITSLAG (op 185 punten)

1. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 150
2. The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse 136
3. a tribe called "wuk est?" 126
4. de jeukdoos 116
5. dak ket nie wete 108
6. the four tops 106
7. Robbie & C° 105
8. de valentino's 86
9. the inglorious bastards 74
9. the brainers 74
9. de lustige 74
12. PZN 61
13. festafun 53
14. Maaike & C° 51
15. misverstand 41
16. Katrijn & friends 36
17. red die hard 27
18. the big donkeys 21
cade
Fan
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 10:43

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door cade »

hieronder de playlist (ronde 1 tot 4 ):
ronde 1 : American Woman (audiofragmenten : raad de naam zangers)
1. Beyoncé Single Ladies
2. Alicia Keys Fallin'
3. Kelly Clarkson Because of you
4. Nelly Furtado I'm like a bird
5. Lauryn Hill Doo-wop
6. Stephanie Mills Never knew love like this before
7. Christina Aguilera Hurt
8. Mariah Carey Hero
9. Janet Jackson That's the way love goes
10.Aalyah Ty again

ronde 2 : 1 + 1 (duo's of opmerkelijke samenwerkingen - audio + videofragmenten)
1. Elton John & France Gall Donner pour donner
2. Marc Almond & Gene Pitney something's gotten hold of my heart...
3. Eskobart & Heather Nova someone new
4. Metallica & Marianne Faithful the memorie remains
5. David Bowie & John Lennon fame
6. veldhuis & kemper ik wou dat ik jou was
7. Beyoncé & Jay-Z crazy in love
8. Bono & Clannad in a lfetime
9. Robbie Willimas & Kylie Minogue kids
10.The Pogues & Kirsty McColl fairytale of new york

ronde 3 : faute muziek - videofragmenten
1. Peter Allen I go to Rio
2. Tony Christie Amarillo
3. Weather Girls it's raining men
4. Sabrina boys boys boys
5. Ottawan hands up
6. La compagnie créole c'est bon pour le moral
7. Trafassi kleine wasjes grote wasjes
8. Tony Esposito Papa Chico
9. Rednex Cotton Eye joe
10.Army of lovers Crucified

ronde 4 : Glam - vragem mbt glamrock (video + audiofragmenten)
1. The Sweet Ballroom Blitz
2. New York Dolls Personality Crisis
3. The Darkness I believe in a thing called love
4. Alvin Stardust My coo-ca-choo
5. Mott the Hoople The golden age of rock 'n roll
6. Sparks N° 1 song in heaven
7. Wizzard See my baby jive
8. Klaus Nomi A simple man
9. Hedwig and the angry inch (naam film)
10.David Bowie the laughin gnome
cade
Fan
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 10:43

Re: 1e MuZieKwis Wevelgem

Bericht door cade »

playlist (ronde 5 tot 8)

ronde 5 : alors on dance (videofragmenten)
1. Robin S Show me Love
2. Felix Don't you want me
3. Prodigy No Good
4. Moby Go
5. Kristine W Feel what you want
6. T Raumschmiere Monstertruck driver
7. Black Box Ride on time
8. Roger Sanchez another chance
9. Kalkbrenner sky and sand
10.The Subs kiss my trance

ronde 6 : specials (diverse vragen)
1. Ramses Shaffy Zing vecht huil bid lach werk en bewonder
2. Specials ghost town
3. Boerenzonen op speed vliegtuig
4. CW Stoneking the love me or die
5. Tiësto barber's adagio for strings
6. getal 49 - 2 Belgen operation coup de poing
30 seconds to Mars closer to the edge
3 doors down kryptonite
10 CC oh donna
4 non blondes what's up
7. New Fads Automatic Daffodils stockholm
8. Lou Reed (Laurie Anderson) o superman
9. Traveling Wilburys handle with care
10.Barclay James Harvest (foto's)

ronde 7 : culin'air (in de titels zitten voedingselementen verbrogen : welke?)
1. Robbie Roos sperziebonen
2. Samson & Gert spaghetti
3. Jack Ary les tomates
4. Dorus in de hemel is geen bier
5. Stranglers peaches
6. B-52's rock lobster
7. Booker T & the MG's green onions
8. Kelis milkshake
9. Metal Molly orange
10.Smashing Pumpkins mayonnaise

ronde 8 : the art of noise
1. Where the streets have no name
with or without you mix U2
new year's day
2. grauzone eisbaer
3. deus suds and soda
4. pink floyd echoes
5. frankie goes to hollywood the power of love
6. the art of noise close tot th edit
7. janis joplin take another little piece
alabama shakes hold on
8. Muse Madness
9. Johny Cash Hurt
10.Liam Lynch united states of whatever
Plaats reactie