One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door vinceluka »

Vooraf wat gevreesd dat Dimitri en Gianni hun broek iets te fel naar beneden zouden trekken om de volle zaal volgend jaar terug te lokken,
maar niets is minder waar.
Ze zijn wel degelijk geslaagd in hun opzet de scores zijn serieus omhoog gegaan en de gebuisde ploegen zijn verwaarloosbaar klein geworden
maar niet ten koste van de kwaliteit van de quiz.
Integendeel, nog steeds genoeg uitdagende fragmenten, visueel lekkers, humor (de 3 weggevers Lasgo, Milk Inc, Sylver bvb :mrgreen: ) en originele vondsten.
Kortom onder de indruk van jullie schitterende quiz. Chapeau :clap:

Nog iets, het geluid was perfect
zo helder heb ik het nog niet veel geweten
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door Spider Murphy »

Mijn cup of tea was het niet echt... maar daar concludeer ik alleen maar uit dat ik jullie daarom zo goed aanvul op muziekquizzen. :music-rockout:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door One good reason »

Mijn eerste indruk: spijt dat ik niet kon meespelen :( .
Heb nog niet alle rondes kunnen beluisteren en meespelen (waarvoor dank om dit mogelijk te maken! :handgestures-thumbupright: ), maar klinkt vrij goed.
Al ligt Roeselare niet vlakbij, ik zou volgend jaar wel 'ns kunnen afzakken!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door Keiem »

Natuurlijk had ik de kloof tussen de winnaars en de rest van het pak wat kleiner gezien, maar we moeten het toegeven: dit is een kwis die de Monkees blijkbaar op en top ligt. Of jullie zijn er in geslaagd om mijn PC te hacken. :lol:

Ronde 4 - Holy Smoke:

01. Oasis (38) - Cigarettes & Alcohol (32)
02. Sean Paul (38) - We Be Burnin (Legalise It) (26)
03. Tex William (5) - Smoke Smoke Smoke (That Cigarette) (37)
04. Funky Four Plus One (2) - That's the Joint (24)
05. Pink Floyd (33) - Have A Cigar (31)
06. Juan Bastos (18) - Loop Di Love (22)
07. Camel (6) - Never Let Go (1)
08. Hooverphonic (21) - Lung (13)
09. Bad Meets Evil (ft Bruno Mars) (3) - Lighters (33)
10. Embrace (12) - Ashes (23)
11. Filter (29) - Hey Man Nice shot (29)
12. Benny Neyman (35) - Liefde is als Een Sigaret (39)
13. Daan (37) – Addicted (39)
14. Placebo (37) - Ashtray Heart (24)
15. Eels (30) - Cancer For The Cure (27)
16. (TEKST) Editors (22) – Smokers Outside The Hospital Doors (22)

* Tex Williams: Testedoene, Martha WAR, Would-Be Monkees, Kas & The Holly's, Green Onions
* Funky Four plus One: Would-Be Monkees, Kas & The Holly's
* Never Let Go: Zaalsolo voor Fab4 :clap:
* Bad Meets Evil: Testedoene, Martha WAR, No ID
* Vooraf hadden we deze ronde als één van de drie moeilijkste ingeschat, maar de schade viel mee.
* Veel gezamelijk verkeerde gokken: de te verwachten fouten zoals Sugarhill Gang ipv Funky Four Plus One
en Eminem/Bruno Mars ipv Bad Meets Evil. Maar tientallen teams dachten Smiths/Morrissey te herkennen in Camel en minstens evenveel dachten dat Hooverphonic eigenlijk Sophie Ellis Baxter was.
* Hiphop blijft een moeilijk genre binnen het circuit. Ik kan jullie alvast verklappen dat we ook volgend jaar volharden in de boosheid.

Topscore: Martha WAR haalde als enige 30 punten, ééntje meer dan Would-Be Monkees en Kas & The Holly's.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door One good reason »

Keiem schreef:02. Sean Paul (38) - We Be Burnin (Legalise It) (26)
Moet dit niet (Recognize it) zijn? ;)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door Keiem »

One good reason schreef:
Keiem schreef:02. Sean Paul (38) - We Be Burnin (Legalise It) (26)
Moet dit niet (Recognize it) zijn? ;)
Je hebt gelijk én geen gelijk: Wikipedia
Blijkbaar is de albumversie Recognize en de singleversie Legalize. Zal ongetwijfeld iets met censuur te maken hebben. maar We Be Burnin was voldoende om de punten binnen te halen.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door One good reason »

Had het nog niet echt gecontroleerd op het web, maar heb het indertijd zo gekocht via i-Tunes download.
Dan heb ik de albumversie hiervan :lol:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door Luk »

Ook van mij alle lof voor de makers en verzorgers van deze quiz. :handgestures-thumbupright:

Daar moet alweer veel werk ingekropen zijn, zeg! :o

Wij hadden aan onze tafel wel wat schrik voor wat er in de achterhoede zou gebeuren, want zo makkelijk als aangekondigd leek het toch niet. Zoals anderen reeds aanstipten leek de schade aan gebuisden mee te vallen, maar uiteraard hangt veel af van de terugkeer volgend jaar. De puike organisatie, met goede jury en bediening, samen met de gesmaakte vleugjes humor, de multimediale uitmunting in klank en beeld en de veelzijdige, rijke prijzentafel kunnen daar ook veel aan doen...
Als het een plezierige avond is geworden, worden de mindere scores vlug vergeten?

Straf in elk geval: geen enkele quizmastersolo? :shock: :music-rockout:

Voor wie er niet bij was (of de link niet doorhad): een van de grappige knipoogjes kwam in de reeks van de medewerkers, waar het gekozen fragment van de echtgenote van Dimitri "Grounds for divorce" van Elbow was... Aan heel wat tafels toch wat fijn herkenningsgelach... Hopelijk binnenkort ook niet in de groene vorm voor Dimitri zelf... :mrgreen: :?

Kortom: een quiz om naar uit te kijken!
Bedankt, Dimitri, Gianni en team om dit mogelijk te maken! :clap: :clap: :clap:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door Keiem »

Ronde 5 - Als De rook Om Je Hoofd Is Verdwenen:
01. Slash (19)
02. Nat King Cole (20)
03. Snoop Dogg (33)
04. Paris Hilton (40)
05. Vanessa Paradis (28)
06. Keith Richards (28)
07. Nick Cave (39)
08. Roger Waters (24)
09. Adele (39)
10. Cherie Currie (5)

* Cherie Curry: Would-Be Monkees, Rechte Bananen, Bruce Horny, Starbuk & Apollo, Tequila Overdrive. Testedoene kreeg hier een puntje te veel voor Cheryl Ladd. Een grote hoeveelheid Courtney Love's en andere rockbitches tegengekomen.
* Veel andere Stones ipv Keith Richards, en ook geregeld Ian Brown (ik zie de gelijkenis). Hetzelfde bij Roger Waters: ook andere Pink Floyd leden kwamen langs.
* Paris Hilton werd als enige door alle 40 ploegen gevonden. Waarvoor hulde!

Topscore: 10 punten voor Bruce Horny en Starbuk & Apollo :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door Luk »

Keiem schreef:* Cherie Curry: Testedoene kreeg hier een puntje te veel voor Cheryl Ladd.
Dat is vreemd, want op het scherm kregen we 8 en dat klopte met onze telling (met Cherrry inderdaad fout gerekend)...
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door Keiem »

Luk schreef:
Keiem schreef:* Cherie Curry: Testedoene kreeg hier een puntje te veel voor Cheryl Ladd.
Dat is vreemd, want op het scherm kregen we 8 en dat klopte met onze telling (met Cherrry inderdaad fout gerekend)...
Ik heb hier 9 staan op mijn excell bestand. Anyhow, jullie stonden toch goed voor op nummer 4.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door aLEEce in chains »

Zeer fijne avond gehad in Beitem! Zowel de gezelschap aan tafel als de muziek die avond hebben hiervoor gezorgd. We vonden het niet gemakkelijk maar wel leuk gebracht. Ik vreesde ook voor een slagveld in de onderste regionen, maar het tegendeel blijkt (misschien toch geen slechte tip om op voorhand duidelijk te zeggen dat het de moeite loont om goed naar de tekst te luisteren als je die veel laat horen). De controversy ronde lag mij volledig (Tool, Sepultura en The Hickey Underworld in één ronde :music-rockout: ), al durf ik dat niet te luid zeggen of we krijgen terug het eticket van metalquiz opgespeld :evil: . De hoezenronde vond ik zeer leuk gebracht (al ben ik benieuwd naar de resultaten van de gelegenheidsploegen voor die ronde).

Voor het eerst in ons quizbestaan volgende opmerking mogen aanhoren (en dit uit de mond van de mannen van Tequilla Overdrive): een dipje gehad op het einde? We beschouwen dit uiteraard als complement :mrgreen: want wat stonden wij daar op een gegeven moment op de vijfde plaats te doen :whistle:

In tegenstelling tot Vinceluka vond ik het geluid niet altijd even goed, maar dat zal waarschijnlijk voornamelijk te wijten zijn aan onze positie in de buurt van de box. Ge moogt ons dus al inschrijven voor volgend jaar, maar niet in de buurt van de boxen ;)

Misschien een tip voor volgend jaar die wijzelf ook hanteren: niet beginnen met één van je moeilijkste rondes, kwestie van de feelgood bij de gelegenheidsploegen niet weg te nemen. Voor de rest was het :handgestures-thumbupright: , meer van dat!
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door rino »

Ook wij hebben geweldig genoten van de quiz zaterdag. En ook wel van het feit dat we pas om kwart voor acht moesten vertrekken naar een quiz, meestal zijn we een uur à anderhalf uur onderweg.
Ook ik vreesde voor te veel toegevingen om de quiz doenbaarder te maken voor de vele gelegenheidsteams, maar die vrees bleek uiteindelijk volledig ongegrond.
Schitterende vondsten qua rondes, voldoende uitdagende fragmenten, perfect geluid, geweldig complementair team, mooi resultaat. Het ziet er naar uit dat de Lookalikes er in geslaagd zijn de formule te kraken om een quiz te maken die zowel gelegenheidsteams als ervaren teams weten te smaken.
We hadden een geweldig leuke avond met dank aan Gianni, Dimitri en hun team. :handgestures-thumbupright:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door PEKEBO »

Zoals Dimitri eerder zei en hoopte, een quiz voor een breder publiek maken/brengen en daar zijn de Hilton's in geslaagd :handgestures-thumbupright: .
Volgend jaar zit de schakel te Beitem gegarandeerd terug vol.
Vreesde vooraf een beetje voor het Eurodance/Ultratop gehalte daar onze kenners van dienst noodgedwongen afwezig waren, maar het viel nog mee, buiten Britney Spears e.a gerekend. Onze blunders maakten we op andere fragmenten die wel binnen ons bereik liggen en altijd moeten oplossen, het kan gebeuren.
Over het geluid spreek ik mij nooit uit, voor de ene altijd wat beter of minder dan voor de andere. De plaats die je bezet in de zaal zal daar zeker een rol in spelen.
Leuke thema's en het visuele gedeelte was van hoog niveau. Altijd leuk om filmpjes te bekijken, zou beautiful freak zeggen :P .
Nee, de formule van deze quiz was geweldig en het werk van iedereen (met een gedreven peegee) mocht er zijn :clap: , ondanks de broek van onze Koen die wat verzopen leek :dance: , kan ook gebeuren en daar rouwen de anderen aan tafel zeker niet om als het hem overkomt :mrgreen: .

Proficiat aan de monkees, gewoon outstanding :clap: !

Bedankt voor de fijne avond, crew.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris II - Roeselare - 29 sept

Bericht door Keiem »

Ronde 6 - 't Alfabet:
01. A Flock Of Seagulls (32)
02. Katy B (36)
03. Roy C (10)
04. Terence Trent D'Arby (38)
05. Ben E King (35)
06. Adam F (17)
07. Dario G (22)
08. Local H (16)
09. I Blame Coco (18)
10. J Geils Band (29)
11. Leila K (32)
12. L7 (35)
13. M83 (18)
14. Guns N Roses (40)
15. Sex-O-Sonique (1)
16. Drs P (29)
17. Q65 (18)
18. R Kelly (33)
19. Department S (33)
20. T-Rex (37)
21. U96 (31)
22. V Boys (9)
23. Kristine W (27)
24. Trans X (25)
25. Rodrigo Y Gabriela (33)
26. Fisher Z (37)

* Sex-O-Sonique: zaalsolo voor Would-Be Monkees :dance:
* Alles werd regelmatig gevonden. En door dit systeem werden dingen als R Kelly of Rodrigo Y Gabriela zelfs vaker gevonden dan gewoonlijk op muziekkwissen.
* Iedereen herkende Guns N Roses
* V Boys wilden we eigenlijk niet echt in de kwis, maar we vonden niet direct iets anders met een V apart. Ook bij de L vonden we maar één mogelijkheid. Iemand die er andere weet voor deze?

* Enkele foute antwoorden die -soms met enige moeite- in de vakjes werden gepropt:
- Que?
- Gabriel Y Rodrigo (werd goedgekeurd)
- Mel C (enorm veel)
- Typ O Negativ :lol:
- Axel F (ook vaak)
- L6 :shock:
- Zibit X :D
en...
- J Egles Iass :bow-yellow:

Topscore: 26 (maximum) voor Would-Be Monkees :clap: gevolgd door enkele ploegen met 25.
Plaats reactie