2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Overmer

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door rino »

Keiem schreef:
gekookte espe schreef:@Peter B: een geluidsinstallatie huren hoeft geen stukken van mensen te kosten. Wij hebben de boxen van op onze quiz kunnen huren voor 85 EUR, en deze waren volgens mij ruim voldoende om een zaal 2 maal de grote te vullen ;)
Omdat wij van 25 naar 40 ploegen gaan, hebben we in extremis ook onze geluidsinstallatie nog kunnen aanpassen. Vorig jaar een installatie met 2 boxen van een jeugdhuis (€25), nu moesten we wel terecht bij een 'echte' verhuurder: 4 boxen Mackie 450W (hopelijk voldoende?) en installatie €100.
En ook wij moesten dit jaar in de kosten gaan voor een installatie. Vorig jaar was die er in de zaal en konden we ze gratis gebruiken. Dit jaar hebben we er in de nieuwe zaal één moeten huren (90€)...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door SepPuKu »

Maledictus I schreef:
International schreef:Ik ben gewoon heel erg blij als er eens naar klassiek gevraagd wordt in een quiz. En ik vrees dat dit minder en minder zal gebeuren als het zo nauw steekt. Niemand zal het nog wagen zo'n vraag te stellen. Laat staan dat iemand (behalve misschien jij) het antwoord zal weten.
Maar goed, dit is mijn opvatting, ik weet dat jij er anders over denkt.
Ik ben er ook voorstander van dat er eens iets klassiek gevraagd wordt, er bestaan wel minder moeilijke vragen met een ondubbelzinnige oplossing. Ik ben er gewoon tegen dat dergelijke misverstanden verspreid of in stand gehouden worden. Niet eerlijk t.o.v. de heer Petzold. En stel dat iemand van de deelnemers volgende week aan een algemene quiz meedoet, en daar spelen ze het bewuste menuet. Zijn Bach zal daar wel afgekeurd worden en hij zal zeggen: ik heb dat nochtans op de muziekquiz van BH geleerd.
Niet om me te moeien maar in een poging de angel een beetje uit deze discussie te halen: m.i. hoeven jullie standpunten elkaar niet tegen te spreken.

Voor een samensteller is het uiteraard onmogelijk om 100% zeker te zijn dat je met een original te maken hebt. Je vindt meerdere bronnen die hetzelfde zeggen maar ze kunnen allemaal verkeerd zijn. Gebeurt ook niet enkel bij klassieke muziek: plots duikt er bv. een opname op die een kwartier eerder ingespeeld werd en ergens jarenlang stof lag te vergaren. Of Rijpens vindt dat het toch verdacht veel wegheeft van... maar is het daarom bewust gepikt daarvan. Als we dergelijke misverstanden willen uitsluiten, kan je gewoonweg geen originals meer vragen.

Uiteraard is het ook jammer als je correcte antwoord onterecht wordt afgekeurd (en je in dit geval waarschijnlijk een solo misloopt). In plaats van een punt uit te lopen, verlies je er een :(

Wat wij soms doen: als je aanvoelt dat de jury mogelijks geen weet heeft van de echte original, kan je dit aangeven onderaan op je antwoordblad. Iets in de aard van 'iedereen denkt waarschijnlijk dat het Bach is, maar...' Zo kan de jury op zijn minst het punt voor Bach toekennen (en indien mogelijk ook nog het andere antwoord checken).
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door Maledictus I »

SepPuKu schreef:Uiteraard is het ook jammer als je correcte antwoord onterecht wordt afgekeurd (en je in dit geval waarschijnlijk een solo misloopt). In plaats van een punt uit te lopen, verlies je er een :(
Wat wij soms doen: als je aanvoelt dat de jury mogelijks geen weet heeft van de echte original, kan je dit aangeven onderaan op je antwoordblad. Iets in de aard van 'iedereen denkt waarschijnlijk dat het Bach is, maar...' Zo kan de jury op zijn minst het punt voor Bach toekennen (en indien mogelijk ook nog het andere antwoord checken).
Wij hebben door onze uitleg het punt ook gekregen en ik heb de organisatie nooit iets verweten, integendeel. Nogmaals: mijn post was enkel bedoeld als poging om het hardnekkige misverstand tegen te gaan dat het menuet door Bach geschreven is. Geen schuld naar Bruce Horny toe, maar naar de bronnen die nog altijd verkeerde informatie verspreiden.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: 2° Bruce Horny Freaky Muziekquiz, 14 september 2012, Ove

Bericht door Chris M »

Keiem schreef:
gekookte espe schreef:@Peter B: een geluidsinstallatie huren hoeft geen stukken van mensen te kosten. Wij hebben de boxen van op onze quiz kunnen huren voor 85 EUR, en deze waren volgens mij ruim voldoende om een zaal 2 maal de grote te vullen ;)
Omdat wij van 25 naar 40 ploegen gaan, hebben we in extremis ook onze geluidsinstallatie nog kunnen aanpassen. Vorig jaar een installatie met 2 boxen van een jeugdhuis (€25), nu moesten we wel terecht bij een 'echte' verhuurder: 4 boxen Mackie 450W (hopelijk voldoende?) en installatie €100.

Mackie, simply the best :clap:
Plaats reactie