17° Fab 4 Kwis - 8 september 2012 - Boechout

Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: 17° Fab 4 Kwis - 8 september 2012 - Boechout

Bericht door Chris M »

Silent Dolphin schreef:
SpeedKing schreef:
Silent Dolphin schreef:Ronde 10: Mixronde 7

Led Zeppelin (17) Hey Hey What Can I Do (0) (de tweede QMS :oops: )
Beetje zelfgezocht niet, een non-album track vragen dat je dan moet kennen als b-side of dat dan voor het eerst op een box set opduikt. Zelf een grote Led Zep-fan, maar ik durf niet zeggen dat ik het er on the spot zou uitgehaald hebben (hoewel die box set nu per toeval wel al 10 jaar in mijn auto ligt).

Maar: hoe meer Led Zep op quizzen, hoe beter ;)
Tja, het nummer is in Amerika in 1996 een hit(je) geweest in de coverversie door Hootie & The Blowfish...
(stond op een tribute album dat destijds is uitgekomen, waar ondermeer ook (het bij ons op single verschenen) 'Wiser Times' door Black Crowes op staat). Verkeerd de conclusie getrokken dat via deze achterdeur ergens het origineel ook blijft hangen.
Ik zou op heel wat bekendere songs van Led Zeppelin het antwoord schuldig moeten blijven en deze binnen de vijf seconden (bij manier van spreken) neerpennen. (Maar dit probeer ik bij te werken door in de wagen regelmatig (het door de fans mogelijk verguisde) 'best of' album "The Mothership" te spinnen ;) )

Je kan ook niet spreken van een B kantje hé... Het is de B kant van 'Immigrant Song',
voor zover ik weet één van hun grootste hits ?

En los van dit alles... Voor mij is 'Hey Hey' één van hun beste nummers :music-rockout:

Afbeelding Afbeelding
ik zit hier te vloeken dat het niet mooi is,
dit is onder de fans bijna DE ultieme Zeppelin track,
vroeger een collectors item omdat het de B-kant van Immigrant song was, wie de single niet had (ik wel dus) was gezien,
heeft nooit op een LP gestaan.
Mooie versie van Hootie & Blowfish op Enconium, maar niks die aan de originele kan.
Als ik me niet vergis voor het eerst uitgebracht op de Boxed set in 1980 http://en.wikipedia.org/wiki/Led_Zeppelin_Boxed_Set

een solo lag op me te wachten, maar ik was er niet, damned nog aan toe
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 17° Fab 4 Kwis - 8 september 2012 - Boechout

Bericht door SepPuKu »

Silent Dolphin schreef: Gals And Pals (1) Blue On Blue (8) Cover (6) (solo voor Sympathie Vur Den Duvel; deze hadden we helaas gisteren niet gezien, waardoor er geen eervolle vermelding kwam... m'n excuses)
Dan onthoudt een mens jarenlang dat Royksopp zich niet baseerde op Bobby Vinton maar op Gals & Pals en als het dan eindelijk passeert op een quiz ... :doh:

Op dat vlak zat deze quiz er toch duidelijk op: een ook m.i. toegankelijkere editie met geregeld toch de gelegenheid tot zaalsolo, -duo, -trio, tafelsolo, enz... :handgestures-thumbupright:

Enkel het iets actiever opvolgen van de heel recente hitjes had blijkbaar niemand aan onze tafel bij stilgestaan (terwijl dit toch een weerkerend thema is bij Fab4), met pijnlijk gevolg in de laatste ronde :doh: Nu ja, dit puur i.f.v. deze quiz zitten opvolgen, ik zou me er sowieso niet kunnen mee bezighouden :think:

Proficiat aan de ongenaakbare winnaars en de snodaards die ons dus in extremis nog passeerden :twisted: ;) :clap:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 17° Fab 4 Kwis - 8 september 2012 - Boechout

Bericht door DVNO »

Prachtige locatie, maar dat wisten we al van op de (helaas ter ziele gegane) Oxaco-quizzen.
De quiz was zoals verwacht best wel pittig maar nooit van de pot gerukt.
Andere te onthouden positieve punten:
- Oude dames in geile paarse peignoirs die door de zaal komen gelopen tijdens de quiz => zelfs Bruce werd er Horny van
- Uitgebreide drankenlijst
- Ongelooflijk lekkere tomatensoep met ballekens
- Goeie muziekkeuze (behalve die spijtige 80's dan :roll: 8-) )
- De hot-ronde die ons toch weer elk jaar terug met de voetjes op de grond brengt en ons doet inzien dat kennis relatief is. :)

Weullie zen er volgend joar ok wer gère baai!!!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 17° Fab 4 Kwis - 8 september 2012 - Boechout

Bericht door aLEEce in chains »

gerookt_espe schreef:Prachtige locatie, maar dat wisten we al van op de (helaas ter ziele gegane) Oxaco-quizzen.
De quiz was zoals verwacht best wel pittig maar nooit van de pot gerukt.
Andere te onthouden positieve punten:
- Oude dames in geile paarse peignoirs die door de zaal komen gelopen tijdens de quiz => zelfs Bruce werd er Horny van
- Uitgebreide drankenlijst
- Ongelooflijk lekkere tomatensoep met ballekens
- Goeie muziekkeuze (behalve die spijtige 80's dan :roll: 8-) )
- De hot-ronde die ons toch weer elk jaar terug met de voetjes op de grond brengt en ons doet inzien dat kennis relatief is. :)

Weullie zen er volgend joar ok wer gère baai!!!
Ik kan bovenstaande alleen maar bevestigen, al waren het wel balletjes met tomantensoep ;) wat natuurlijk ook lekker was. Bedankt ook voor de taarten, ze hebben gesmaakt (zowel in de zaal als thuis). Bij de 2012 ronde stelde ik mezelf wel de vraag waar ik de afgelopen 9 maand gezeten heb, want ik heb daar toch een aantal maal serieus mijn wenkbrauwen zitten fronsen. Soit, voor de aimable Rik wil ik wel het land rondrijden. Tot volgend jaar!
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: 17° Fab 4 Kwis - 8 september 2012 - Boechout

Bericht door ricardofab4 »

dank aan allen voor de positieve reakties

ik word er stil van

we vonden jullie ook een fijn publiek

tot de volgende editie

ergens anders in den belzjiek
Plaats reactie